Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The last of us tv-sarja OHVISIAL

Vierailija
18.01.2023 |

Joko olette katsoneet? Ainakin pilotti seurasi hyvin uskollisesti pelin juonta ja oli mielestäni ihan katsottava.

Kommentit (586)

Vierailija
21/586 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava sarja kahden ekan jakson perusteella! Ainoa asia, mikä harmittaa ihan hirveesti on tämä, että koko tuotantokautta ei julkaistu kerralla, vaan jakso per viikko -tahdilla. Ei ole mielestäni ihan nykypäivää, telkkarin katsomisen tavat ovat muuttuneet ja varmaan suurin osa ihmisistä on tottunut ja haluaa katsoa hyvästä, selvästi eteneväjuonisesta sarjasta useita jaksoja tai koko tuotantokauden kerralla.  

Minä itseasiassa tykkään, että sarja tulee ulos jakso kerrallaan. Jotkut sarjat on kiva katsoa putkeen mutta on jotenkin nautinnollista odottaa viikko seuraavaa jaksoa ja keskustella sarjan tapahtumista. Ainoa mikä harmittaa on se, että Suomessa sarjan pääsee katsomaan käytännössä vasta maanantai-iltana ja saa koko päivän varoa juonipaljastuksia. 

Vierailija
22/586 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisu yksi jakso kerrallaan on siinä mielessä huono, että Hbo Maxista pitää nyt maksaa kolmisen (?) kuukautta, jos haluaa seurata kauden loppuun. Mä olin siinä uskossa, että sarjan koko 1. tuotantokausi olisi ollut jo ulkona, kun siitä on ollut niin paljon pöhinää. Olisi siis ehkä kannattanut odottaa maaliskuulle ja ottaa 1 kk tilaus vasta silloin. Olisi voinut katsoa kaikki kauden jaksot kerralla/kuukauden sisällä ja maaliskuussa alkaa parin muunkin sarjan uudet kaudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/586 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tv-sarjassa tulikärpäset, entä Tommy ja hänen "tukikohtansa"?

Muistuttaako peliä millään lailla sarja?

Vierailija
24/586 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi seurannut peliä aika hyvin. Marlene ja tulikärpäset kohdattiin aikalailla kuten pelissä.

Tess kohtasi loppunsa hieman toisin, sai kyllä tartunnan puremasta ja patisti Joelia jatkamaan missiota vaikka tulikärpäset state housella oli tapettu. Mutta tuhosi paikalle hyökänneen tautisten lauman tekemällä näyttävän polttoitsemurhan.

Tommy on jo mainittu näyttelijälistassa joten tullee seuraavissa jaksoissa vastaan.

Vierailija
25/586 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi seurannut peliä aika hyvin. Marlene ja tulikärpäset kohdattiin aikalailla kuten pelissä.

Tess kohtasi loppunsa hieman toisin, sai kyllä tartunnan puremasta ja patisti Joelia jatkamaan missiota vaikka tulikärpäset state housella oli tapettu. Mutta tuhosi paikalle hyökänneen tautisten lauman tekemällä näyttävän polttoitsemurhan.

Tommy on jo mainittu näyttelijälistassa joten tullee seuraavissa jaksoissa vastaan.

Itseasiassa Bill-hahmon tukikohta taitaa tulla seuraavana, niin pelissä kuin sarjassakin jossa hänet on mainittu näyttelijöissä. Se paksu homo.

Vierailija
26/586 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkaisu yksi jakso kerrallaan on siinä mielessä huono, että Hbo Maxista pitää nyt maksaa kolmisen (?) kuukautta, jos haluaa seurata kauden loppuun. Mä olin siinä uskossa, että sarjan koko 1. tuotantokausi olisi ollut jo ulkona, kun siitä on ollut niin paljon pöhinää. Olisi siis ehkä kannattanut odottaa maaliskuulle ja ottaa 1 kk tilaus vasta silloin. Olisi voinut katsoa kaikki kauden jaksot kerralla/kuukauden sisällä ja maaliskuussa alkaa parin muunkin sarjan uudet kaudet.

Minulle ei ole ongelma maksaa laadukkaasti tuotetusta sarjasta muutamaa kymppiä. Kunhan tuotantokausia ei pilkota kummallisesti niin kuin jenkeillä on välillä tapana, niin jakso kerrallaan julkaisu sopii hyvin. Saapahan nauttia kunnolla sarjan ympärillä olevasta pöhinästä ja spekuloinnista.

Vierailija
27/586 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman kyllä ärsyttää tämä jakso per viikko homma. Toka jakso katsottu eikä voi sanoa muuta kuin 6/5

Minä olen jo vuosia katsonut sarjat kokonaisuuksina. En siedä cliffhangereita, eikä muutenkaan koskaan tiedä, onko näkemässä sitä seuraavan viikon jaksoa. Liian monta kertaa on myös käynyt niin, että hyvä sarja on syystä tai toisesta lopetettu ennen aikojaan.

Tästä sarjasta olen katsonut kaksi traileria ja lukenutt muutaman artikkelin. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
28/586 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvät kaksi ensimmäistä jaksoo. Tosin IMDB 9.3 on mielestäni hieman liikaa, mutta ymmärrän, että pelillä paljon faneja ja voi hieman vääristää arvosanaa. Itse antaisin 8-8.5.

En ihan ymmärrä miksi pelin jotain dialogia on muutettu mielestäni ihan turhaan. Esimekiksi kohtauksessa, missä Tess kuolee, niin hän sanoo "There is no home" kun pelissä hän sanoo "This is my last stop". Mielestäni pelin lause on parempi, koska siittä Ellien on helpompi tehdä johtopäätös että hänellä on tauti. Tällaisia pieniä asioita ja nämä ei missään mielessä pilaa kokonais vaikutelmaa.

Mielenkiinnolla jään odottamaan tulevia jaksoja.

Vierailija
29/586 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kolmannessa sitten otettiin kaikki wokerajoitteet irti. Oli pelkkää Billin ja Frankin homosuhdetta ja eutanasiaa.

Vierailija
30/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tähän mennessä kauden paras jakso tämä kolmas. Olin heti ihan liekeissä, kun huomasin, että Nick Offerman on mukana sarjassa. Kunpa hän olisi pysynyt mukana pidempään. Survivalisti-Billin määrätietietoista varustautumista oli hienoa seurata jakson alussa. Sitten jakson luonne muuttuikin ihan täysin. Meni Brokeback Mountainin suuntaan, mutta oli kyllä kaunis ja hienosti näytelty tarina. Ennustan Nickille/Murraylle palkintoehdokkuuksia rooleistaan. Jakson lopussa siirtyminen takaisin Joeliin ja Ellieen tuntui jopa vähän tylsältä, koska Billin ja Frankin kohtaukset olivat olleet niin intensiivisiä.

Vierailija
31/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus Frankillä oli? MS-tauti?

Vierailija
32/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokepaskaa.

Miksi n e e k e r i näyttelee Saraa?

Tämä vähän hankaa, ihan periaatteellisella tasolla. Nykyään on kummallisen vaikeaa olla muuttamatta alkuperäisten hahmojen rotua, sukupuolta tai seksuaalisuutta. Miksi se on niin pakonomaista? Mitä lisäarvoa sillä oikeasti saadaan?

Amerikkalaiset työstävät traumojaan ja hyvittelevät menneisyyttään. Sama ideologia ja suoranainen vaatimus on leviämässä Suomeenkin. Näkeehän sen monesta mainoksesta - ikään kuin Iisalmenkin kaduilla näyttäisi samalta kuin New Yorkissa. Samalla unohtuvat kotimaiset vähemmistöt. Milloin näemme esimerkiksi romaneja tv-sarjoissa tai pyörätuolissa kulkevan vammaisen Stockmannin muotikuvastossa? Mutta ei: ruskeaa tai mustaa sen olla pitää. Pelkkää trendien pakonomaista kopioimista eikä mitään oikeaa monikulttuurisuutta tai tasa-arvoa.

Vierailija
33/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava sarja kahden ekan jakson perusteella! Ainoa asia, mikä harmittaa ihan hirveesti on tämä, että koko tuotantokautta ei julkaistu kerralla, vaan jakso per viikko -tahdilla. Ei ole mielestäni ihan nykypäivää, telkkarin katsomisen tavat ovat muuttuneet ja varmaan suurin osa ihmisistä on tottunut ja haluaa katsoa hyvästä, selvästi eteneväjuonisesta sarjasta useita jaksoja tai koko tuotantokauden kerralla.  

Minä itseasiassa tykkään, että sarja tulee ulos jakso kerrallaan. Jotkut sarjat on kiva katsoa putkeen mutta on jotenkin nautinnollista odottaa viikko seuraavaa jaksoa ja keskustella sarjan tapahtumista. Ainoa mikä harmittaa on se, että Suomessa sarjan pääsee katsomaan käytännössä vasta maanantai-iltana ja saa koko päivän varoa juonipaljastuksia. 

Moni nykyihminen ei jaksaisi millään odottaa. Sen takia Aku Ankassakaan ei ole enää jatkosarjoja kuin harvoin. Ja jos on, jatkon voi käydä lukemassa netissä.

Vierailija
34/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tähän mennessä kauden paras jakso tämä kolmas. Olin heti ihan liekeissä, kun huomasin, että Nick Offerman on mukana sarjassa. Kunpa hän olisi pysynyt mukana pidempään. Survivalisti-Billin määrätietietoista varustautumista oli hienoa seurata jakson alussa. Sitten jakson luonne muuttuikin ihan täysin. Meni Brokeback Mountainin suuntaan, mutta oli kyllä kaunis ja hienosti näytelty tarina. Ennustan Nickille/Murraylle palkintoehdokkuuksia rooleistaan. Jakson lopussa siirtyminen takaisin Joeliin ja Ellieen tuntui jopa vähän tylsältä, koska Billin ja Frankin kohtaukset olivat olleet niin intensiivisiä.

Koko jakso oli tylsä koska bill/frank osuus käytettiin homoudn ihannointiin.

Pelissä Frank vaan jätti Billin kun halusi muuttaa muiden ihmisten luo ja löytyi hirttäytyneenä on oli infektoitunut.

Vierailija
35/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kolmannessa sitten otettiin kaikki wokerajoitteet irti. Oli pelkkää Billin ja Frankin homosuhdetta ja eutanasiaa.

Ottiko koville? Upea jakso, tuli itse asiassa uniinkin, niin koskettava ja mieleenpainuva.

T:täyshetero mies

Vierailija
36/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulta menee hyvä sarja hukkaan, jos pitää jatkuvasti katsoa sitä pelkät woketus-lasit päässä.

Vierailija
37/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus Frankillä oli? MS-tauti?

"When discussing Frank's condition on the officialThe Last of Uspodcast, co-creatorCraig Mazinsays Frank has an unspecified neuromuscular disorder.

"We didnt necessarily want to specify [the illness] for the audience, it was either MS or early ALS but it was a degenerative neuromuscular disorder," Mazin says."

Vierailija
38/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homosuhteita on ollut jo Antiikin ja Egyptin ajoilta lähtien, ja sitä ennenkin. Ei ole mikään uusi juttu. Ehkä olet itse elänyt tynnyrissä koko elämäsi.

Hienoa näyttelijäntyötä, etenkin karismaattiselta Offermanilta, joka usein nähty hyvin "miehisenä miehenä", esim. Ron Swansonin roolissa. Upea kontrasti siihen nähden.

Vierailija
39/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pelannut kyseistä peliä, joten en tiedä yhtään mitä odottaa jaksoilta. 3. jakson

kohdalla pelkäsin koko ajan, että tämä kuoppaan pudonnut Frank vain huijaa Billiä. Odotin, että seuraavassa kohtauksessa kun Bill laskee aseensa ja lähtee suihkuun, Frank surmaakin hänet kylmäverisesti saadakseen upean talon, aidatun kylän ja kaikki aseet, ruoat ja muut luksustuotteet itselleen. Onneksi olikin onnellisempi tarina eikä tullutkaan petosta, jota sydän syrjälläni odotin.

Vierailija
40/586 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi varta vasten jakson 3 tyylistä menoa. Mutta ihan kaunis tarina se oli. Hieman oudolta tuntui katsoa mutta mikös siinä.

t: kalkkis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi