Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus harmittaa

Vierailija
18.01.2023 |

Harmittaa. Minusta tehtiin terveydenhuollosta lastensuojeluilmoitus syksyllä, koska olin vähän surullinen menetyksen johdosta. Sanoin, että lapsella on kaikki hyvin, niin silti piti salaa tehdä ilmoitus. Lasu-asiakkuutta ei seurannut siitä. Mutta nyt kaikki pitävät minua varmasti täysin vinksahtaneena. En kehtaa asioida enää terveydenhuollossa muissa asioissa tai neuvolassa, kun en tiedä, mitä siellä lukee minusta.

Kommentit (364)

Vierailija
41/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus avun saaminen vaatii tuon lasun . Jos haluaisit vaikka siivousapuja kotiin tms , ei se pelkästään kurja juttu . Kysy mihin olet nyt oikeutettu kun lasukin tehty .

Vierailija
42/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus avun saaminen vaatii tuon lasun . Jos haluaisit vaikka siivousapuja kotiin tms , ei se pelkästään kurja juttu . Kysy mihin olet nyt oikeutettu kun lasukin tehty .

Siivousavut lopetettiin jo 90-luvun laman myötä. Eikä siihen aikaan edes ollut lastensuojeluilmoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yhdeltääidiltä otettu lapsipois kun teki makaroonilooran väärin. Sossutäti sanoi ettei saa tehdä kerroksia vaan pitää sotkee. Vai oliko se toisin päin.

Niinpä aina pelkään kun teen ruokaa että Mailis haetaan pois. Oliko se kerroksittain vain miten

Vierailija
44/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista apua hait ja missä terveydenhuollon palvelussa olit? Minkälainen on muu elämäntilanne? Näissä kertomuksissa jää aina kokonaiskuva vajaaksi. Useimmiten jos on _vähän_ surullinen läheisen poismenosta, ei ole välttämättä terveydenhuollon palvelujen tarpeessa.

No se menetys liittyi toiseen lapseen, joka ei ikinä kehittynyt lapseksi asti. Sen jälkeenhän sitä onkin sitten hyvä pelotella sen ainoan syntyneen lapsen menettämisellä. Parantaa järjellä ajatellen aivan huimasti kokonaistilannetta. Muu elämåntilanne: naimisissa, töissä, ei ole päihteet koskaan kiinnostaneet, normi paino. En ole täydellinen tokikaan, mutta en mielestäni minkään pakkohoidon ja -selvittelyn tarpeessa.

Vierailija
45/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan tukitoimien repertuaariin kuuluu myös kotiapu kuin myös suora rahallinenkin tuki.

Näitä muotoja ei kuitenkaan käytännössä tarjota koskaan, ainoastaan niitä "tuki"toimia eli käyt tyyliin kerran kuussa lässyttää jonkun sossun kätyrin kanssa ja kuseksit purkkiin ja annat verikokeita.

Jos et suostu noihin "tuki"toimiin mistä ei ole hyötyä kuin kuviossa leipänsä repiville, olet yhteistyöhaluton ja täten senkin perusteella voidaan perhe hajottaa.

Tässä aivan mielisairaassa himmelissä on mukana usean eri ammattialan edustajia, kaikki hyötymässä huolibisneksestä ja täysin keinotekoisista ongelmista.

Tuhansia perheitä tuhotaan vuodessa näiden mukamas hyvin ja oikein toimivien ihmisten taholta, eikä niistä oikeasti hyvällä syyllä rikottuja ole kuin murto-osa koko määrästä.

Tämän vuoksi nämä tulosvastuuttomat ekspertit ei halua asioita käsiteltävän julkisuudessa, koska jos "asiakkailta" kysyttäisiin mielipide ilman mitään eksperttien omaa valikoivaa suodatusta, valtaosa antaisi näille erittäin huonot arvosanat.

Vierailija
46/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Minun alaikäinen joi alkoholia ja joutui poliisin kanssa tekemisiin. Lasu automatic. Sitten sossusta tuli vaan kirje jossa sanoivat että saadut selvitykset (?) riittävät eikä asia anna aihetta jatkotoimiin.

Mutta minä en tehnyt mitään pahaa, eikä lapseni tehnyt mitään pahaa. Olin vain ymmärrettävästä tilanteesta johtuen vähän surullinen (en masentunut) ja purin sitä parilla sanalla. Tein töitäkin ihan koko ajan, vaikka moni olisi varmasti saikuttanut. Ja sitten minua rangaistiin pakottamalla käymään henkilökohtaisia traagisia asioita läpi ventovieraiden kanssa, vaikka nimenomaan olin halunnut, että niin ei tapahtuisi. Nimenomaan halusin käsitellä asioita omilla tavoillani, mutta minut pakotettiin juuri siihen, mitä en halunnut.

Kyse ei ole niinkään sinusta vaan lapsestasi. He halusivat varmistaa, että lapsella kaikki ok.

Ammattitaidoton ollut tämä ilmoittaja. Ilmeisesti nuori tai muuten ensi kertaa tilanteessa, jossa kokenut, että nytpä autan. Liian virkaintoinen. Tuollainen ilmoitus saa koneiston pyörimään ja vie aikaa oikeilta tilanteilta.

Olisi riittänyt kirjaus, että keskusteltu ja selviää arjesta lapsen kanssa.

Asioista nimenomaan keskusteltiin, enkä osannut odottaa mitään tuollaista. Ilmoitus tehtiin sitten yhtäkkiä parin viikon päästä kertomatta minulle mitään. En oikein vieläkään tiedä, miksi niin toimittiin. Miksi ei minulle kerrottu, että sellainen voidaan tehdä. Olen miettinyt, oliko se jonkinlainen näpäytys minua kohtaan, koska annoin kerran negatiivista palautetta. Minulle soitettiin lasusta sitten juuri syntymäpäiväni alla, ja olikin mukavan jäätävä ilmapiiri syntymäpäivänäni, kun puoliso syytti että lapsi voidaan viedä meiltä takiani.

Kerrottiinko sinulle kuka sen lasun teki? Ammattilaiset yleensä keskustelee asiasta eikä vaan tee ilmoitusta.

Vierailija
47/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kannetaan häpeän viittaa itsemme, perheen tai koko suvun takia. Emme uskalla omista asioistamme puhua. Ehkä sun miehes syyttää sua sen takia, kun on sanottu, ettei omia asioita saa huudella muille. Koet ehkä, että sun äitiyttä on arvosteltu lasun myötä. Mieluummin ennaktaehkäisevänä kuin sitten, kun on jo myöhäistä. Jostain syystä ilmoittajalle on tullut huoli sun puheista. Yritä kääntää asia positiiviseksi. Hyvä kun rohkenet tästä puhua, ehkä sekin auttaa. Tsemiä

Vierailija
48/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe on keskituloinen. Maksamme kaikesta täyden hinnan ja emme saa mitään tukia. Enkä edes haluaisi kotiini jotain tuntematonta siivoilemaan.

Vierailija
49/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Minun alaikäinen joi alkoholia ja joutui poliisin kanssa tekemisiin. Lasu automatic. Sitten sossusta tuli vaan kirje jossa sanoivat että saadut selvitykset (?) riittävät eikä asia anna aihetta jatkotoimiin.

Mutta minä en tehnyt mitään pahaa, eikä lapseni tehnyt mitään pahaa. Olin vain ymmärrettävästä tilanteesta johtuen vähän surullinen (en masentunut) ja purin sitä parilla sanalla. Tein töitäkin ihan koko ajan, vaikka moni olisi varmasti saikuttanut. Ja sitten minua rangaistiin pakottamalla käymään henkilökohtaisia traagisia asioita läpi ventovieraiden kanssa, vaikka nimenomaan olin halunnut, että niin ei tapahtuisi. Nimenomaan halusin käsitellä asioita omilla tavoillani, mutta minut pakotettiin juuri siihen, mitä en halunnut.

Kyse ei ole niinkään sinusta vaan lapsestasi. He halusivat varmistaa, että lapsella kaikki ok.

Ammattitaidoton ollut tämä ilmoittaja. Ilmeisesti nuori tai muuten ensi kertaa tilanteessa, jossa kokenut, että nytpä autan. Liian virkaintoinen. Tuollainen ilmoitus saa koneiston pyörimään ja vie aikaa oikeilta tilanteilta.

Asioista nimenomaan keskusteltiin, enkä osannut odottaa mitään tuollaista. Ilmoitus tehtiin sitten yhtäkkiä parin viikon päästä kertomatta minulle mitään. En oikein vieläkään tiedä, miksi niin toimittiin. Miksi ei minulle kerrottu, että sellainen voidaan tehdä. Olen miettinyt, oliko se jonkinlainen näpäytys minua kohtaan, koska annoin kerran negatiivista palautetta. Minulle soitettiin lasusta sitten juuri syntymäpäiväni alla, ja olikin mukavan jäätävä ilmapiiri syntymäpäivänäni, kun puoliso syytti että lapsi voidaan viedä meiltä takiani.

Kerrottiinko sinulle kuka sen lasun teki? Ammattilaiset yleensä keskustelee asiasta eikä vaan tee ilmoitusta.

Sain lomakkeen itselleni, lukee siinä kyllä.

Vierailija
50/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu siltä että tahallaan kuormitetaan henkilöä joka on kokenut kriisin. Viedään kaikki toivo ja etsitään ongelmaa hänestä. Ihmiset menettävät itseluottamuksen ja uskon elämään.

Vierailija
51/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteettoman lasun tekeminen tulisi kriminalisoida. Ja samalla poistaa lasuntekovelvollisuus niiltä ammattiryhmiltä joilla se nykyisin on.

Vierailija
52/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa jo päättää. Toisaalta haukutaan kun ei lasta ole pystytty suojelemaan vanhemmiltaan ja sitten kun pyritään puuttumaan niin se on lapsiperheiden vainoamista. Parempi tehdä lasu-ilmoitus varmuuden vuoksi ja selvittää asia kun löytää pahimmillaan kuollut lapsi kun ei oltu uskallettu tehdä mitään.

Vierailija
53/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa jo päättää. Toisaalta haukutaan kun ei lasta ole pystytty suojelemaan vanhemmiltaan ja sitten kun pyritään puuttumaan niin se on lapsiperheiden vainoamista. Parempi tehdä lasu-ilmoitus varmuuden vuoksi ja selvittää asia kun löytää pahimmillaan kuollut lapsi kun ei oltu uskallettu tehdä mitään.

Ongelmaperheet ovat niitä, jotka todella erottaa. Niille pitäisi olla aikaa, mutta ei ole, kun resursseja laitetaan ihan naurettaviin tapauksiin.

Vierailija
54/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta. Voisitko tehdä kantelun tms.? Ota yhteyttä sosiaaliasiamieheen. Ei noin voi toimia.

Vierailija
55/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu on kyllä vähän kuin valtio valtiossa. Sinne ei kannata mitään omista asioista avautua eikä muustakaan jollei ole selvä tarve ja silloinkin hyvin asiallisen kuivasti ja viileästi.

Eikä sinun tarvitse eikä kannata mieheesikään hermostua; olit liian luottavainen lastensuojelun suhteen ja samoin vähän kai miehesikin eikä hänkään nähtävästi oikein tajunnut että lastensuojelun suhteen täytyy olla hieman varpaillaan, siellä voidaan nähdä mörkojä missä niitä ei ole ja toisaalta ei ehkä nähdä niitä mörköjä silloin kun niitä pitäisi nähdä.

Vierailija
56/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloitus on provo jatkoineen vaikka todellisuudessa monet lapset elävätkin tuollaisten vanhempien "huollettavana".

Ap:n kannattaa muussa tapauksessa ajatella asioita järjellä.

1. Lastensuojeluilmoitus tehdään noinkin epämääräisesti

2. Puoliso manipuloi ap:ta. puoliso pönkittää ap:n turvattomuuden tunnetta ja harhaisuutta.

3. Ap ei ole itsekään täysin rehellinen edes itselleen

4. Ap ei koe olevansa turvassa ja pyrkii syyttämään ilmoituksen tekijää ja kenties lastensuojelua.

5. Uhriutuminen, vastuun pakoilu

Vaikka kokisit asioiden olevan "hyvin" niin ei ne ole jos annat tuon jatkua.

Vierailija
57/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niitä lapsia joilla ei oo kaikki hyvin ja silti joku vanhempi valehtelee että on

Vierailija
58/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Lue vaikka tolan kirjat

Vierailija
59/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla paras pitää vaikkapa rengasratsioitakin vuoden jokaisena päivänä, ettei vaan tule sitten niistä huonoista renkaista johtuvia onnettomuuksia.

Luuletko oikeasti, että kaikki yli 50 000 pentua jotka on kodeistaan viety, on kaikki jotenkin pelastettu ihan just kohta häämöttäneeltä kuolemalta tai vähintään vakavalta vammalta, miljoona kärpästä on vaan väärässä, tai siis että ne harvat lapset jotka on tyytyväisiä, niin ne on oikeassa ja heidän mielipide on huomionarvoinen, mutta kaikki ne tuhannet ja taas tuhannet tyytymättömät ei vaan tajua kuinka hyvin ja oikein heitä kohdellaan, ja täten heidän kritiikki ei myöskään ole huomioimisen arvoista?

Vierailija
60/364 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kannetaan häpeän viittaa itsemme, perheen tai koko suvun takia. Emme uskalla omista asioistamme puhua. Ehkä sun miehes syyttää sua sen takia, kun on sanottu, ettei omia asioita saa huudella muille. Koet ehkä, että sun äitiyttä on arvosteltu lasun myötä. Mieluummin ennaktaehkäisevänä kuin sitten, kun on jo myöhäistä. Jostain syystä ilmoittajalle on tullut huoli sun puheista. Yritä kääntää asia positiiviseksi. Hyvä kun rohkenet tästä puhua, ehkä sekin auttaa. Tsemiä

"Mieluummin ennaktaehkäisevänä kuin sitten, kun on jo myöhäistä." ? Juu? Niin että jos ei vapaaehtoisesti halua purkaa surujaan joillekin, niin ennaltaehkäisevä hommana pakotetaan se sitten siihen. Jos ei luota entuudestaankaan kaikkiin, niin parannetaan tilannetta rikkomalla luottamusta vielä lisää. Jos on kokenut menetyksiä, niin lisätään vielä menetyksen uhkaa entisestään, perheesähän on lapsi. Jos on kokenut epätietoisuutta ja pelkoa, lisätään niitä. Jos on kokenut häpeää, niin eiköhän lisätä vielä sitäkin. Jos on ollut vaikeaa, niin lisärään vielä syyttelyitä vanhempien välille. Jos on kokenut identiteettinsä vaikeuksista nousevaksi, niin eiköhän rikota se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi