Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohditteko ikinä kenestäkään, että millä rahoilla elävät?

Vierailija
17.01.2023 |

Yksi tuttuni asuu kolmiossa Helsingin Kalliossa (kallis seutu, koska lähellä keskustaa) ja opiskeli kandiksi 8v (tavoiteaika 3v). Sitten on nyt opiskellut maisteriksi 5v, eli ei saa enää opintotukea. Ei käy töissä, on kerran tehnyt yhden harjoittelun.
Ihmettelen vaan miten sillä on varaa asua noin isossa asunnossa Kalliossa ja matkustella. Lisäksi ihmettelen miten se kuluttaa päivänsä, kun ei käy töissä tai opiskele kauheasti.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä mietin kun näen nuoren naisen ajavan loistoautolla.

Olenko asenteellinen?

Se voi olla työsuhdeauto. Vävyllä on upea, tuliterä, sähköauto työsuhdeautona. Ihan tavallinen myyntitykki ammatiltaan.

Vierailija
22/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini perhe, hoitsu ja raksamies. Kaksi lasta ja peruskiva rivitaloasunto. Reissaavat Thaimaassa, Meksikossa ja ties missä. Meillä ei olisi ikinä varaa noihin reissuihin, vaikka tienataan 120k vuodessa. Ei ole perintöjä, ehkä sitten lottovoitto. Tosin silti jaksaa valittaa, jos ennen 10€ maksanut tuote maksaakin 12€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko asenteellinen?

Se voi olla työsuhdeauto. Vävyllä on upea, tuliterä, sähköauto työsuhdeautona. Ihan tavallinen myyntitykki ammatiltaan.

Ihan kuin se työsuhdeauto olisi ilmainen! Miehelle sellaista juuri tarjottiin, mutta olisi maksanut 800€ kuussa, niin ei todellakaan sellaista ottanut.

Vierailija
24/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko asenteellinen?

olen nuori nainen ja ajan loistoautolla,käyn myös töissä..mitä tässä on ihmeellistä? 

Vierailija
25/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun heihin, joka ei oikeastaan koskaan pohdi muiden raha-asioita.

Voimia teille muille. Tai uusi harrastus?

Tämä. Hankkikaa elämä.

Vierailija
26/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt monesti, yksi työkaveri on n. 32v ja omistaa ison omakotitalon, toisen omakotitalon sijoitusasuntona ja vielä kaksi muuta sijoitusasuntoa, kalliin auton, mökin ja käy monta kertaa vuodessa ulkomailla. Itse olen vanhempi ja ollut töissä pidempään ja vaikka kuinka säästeliäästi elän, niin pankki myönsi aikoinaan asuntolainan kaksioon. Tämä siis vertailuna ja ihmettelynä, itselleni riittää mitä minulla on.

tekee sivubisnestä? pelaa jotain ? lottovoitto,josta et tiedä?

Vierailija
27/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen niitä rikkaita mitkä asuvat vaatimattomasti. 

Vierailija
28/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa jatkuvasti ja uusioperheile. Käy töissä. Maksaa asuntolainan pois eikä pidä mitään lyhennysvapaita. Ei ostele mitään diesel-Audeja, vaan oikeasti laadukkaita autoja.

Vierailija
29/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee mietittyä, on omissa raha-asioissakin tekemistä. Toisinaan, kun kaverit suunnilleen samoilla tuloilla ostelevat jotain järkkykalliita merkkitakkeja tai -laukkuja, mietin että miten ihmeessä on varaa, mutta sitten totean, että onhan mullakin aina joskus klarnalla jotain silmälaseja sun muuta niin varmaan heilläkin. Pääsääntöisesti ei kiinnosta. En sillä tavalla mieti ihmisten varallisuutta ja kulutusta ja itse pyrin kohtuuhintaiseen elämään ja kierrätykseen aina kun mahdollista

Vierailija
30/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on pankkilainoja ja kulutusluottoja,kyllähän niidenkin maksun aika vielä tulee.

Vierailija
31/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pohdi, mutta siellä taustalla on hyvätuloinen työ tai perintö.

Vierailija
32/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se useimmiten on vanhaa rahaa. Harvemmin veikkausvoitto ja vielä harvemmin työnteolla saatu.

Vierailija
33/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käännetään prisma ympäri, niin on myös jännää olla pitkäaikaistyötön renttu, jolla on jonkin verran rahaa. Tullut perintönä sekä itse säästetty. Ostan esimerkiksi ruokakaupasta vain punalappuisia, vaikka ei tarvitsisi. Kassat katsovat sillai säälivästi ja osaaottaen, tekisi mieli sanoa että älkää. Housunlahkeessa on reikä, en välitä. Voisin ostaa uudet ja niin edespäin. Elin pitkään köyhänä, niin se moodi jäi ikään kuin päälle. Säästän yhä kaikessa vaikka ei olisi pakko. Anna itsestäni ulospäin köyhemmän kuvan kuin olen, tietoisesti. Menetän sillä ehkä naisten katseita ja saan vartijoita perääni kaupoissa, mutta tämä tyyli olen minä.

Vierailija
34/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko asenteellinen?

Entä nuoren pojan?

Vierailija
35/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko asenteellinen?

Entä nuoren pojan?

Se on tietysti kallispalkkainen, älykäs  pelikoodari miljoonatuloilla

-sivusta

Vierailija
36/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun heihin, joka ei oikeastaan koskaan pohdi muiden raha-asioita.

Voimia teille muille. Tai uusi harrastus?

Peesaan. Täällä toinen samis. Voimia minunkin puolestani teille muille.

Vierailija
37/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini perhe, hoitsu ja raksamies. Kaksi lasta ja peruskiva rivitaloasunto. Reissaavat Thaimaassa, Meksikossa ja ties missä. Meillä ei olisi ikinä varaa noihin reissuihin, vaikka tienataan 120k vuodessa. Ei ole perintöjä, ehkä sitten lottovoitto. Tosin silti jaksaa valittaa, jos ennen 10€ maksanut tuote maksaakin 12€.

Kyllähän raksahommissa voi tienata aika hyvin ja jos kerran vuodessa käy Thaimaassa tai Meksikossa perheen kanssa niin ei se kyllä ihan mahdottomia tuloja vaadi. Muutaman tonnin reissu halvimmillaan. Paljon kalliimpaa on reissata Euroopassa.

Vierailija
38/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juurikaan.

Minunkin kohdallani joku varmaan miettii, millä elän, eikä se ole mikään salaisuus: silloin, kun teen töitä, en juuri muuta teekään. Yleensä minulla on laskettuna jokin summa, jonka haluan tienata ja joka vastaa x määrää kuukausittaisia menojani ja vähän extraa, ja kun rahat on tienattu, vetäydyn työnteosta ja elelen miten lystään.

Vierailija
39/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten velkarahalla!

Vierailija
40/121 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko asenteellinen?

Entä nuoren pojan?

Isukin tai äitylin auto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme