Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjasuosituksia: hitaasti kehittyvät suhteet

Vierailija
17.01.2023 |

Osaisiko kukaan suositella sarjoja (miksei myös elokuvia), joissa päähenkilöiden ihastus ja yhteen päätyminen kehittyy lähes piinaavan hitaasti ja näyttelijöiden välillä on todellista kemiaa? Muuten sarjan genrellä ei niin väliä.

Esimerkkejä:

- The Office: Jim ja Pam (tämä on täydellinen mutta katsottu jo moneen kertaan :D)

- Gilmore Girls: Luke ja Lorelai, Rory ja Jess

- Heartstopper: Nick ja Charlie (ainut miinus tulee sarjan lyhyydestä, mutta itse ihastus ja sen kehittyminen oli huikeasti kirjoitettu)

Haluan oikein velloa siinä tunteessa kun kaksi ihmistä pitää toisistaan mutta ei vielä ole yhdessä :D.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taboo. Siinä tosin se simmering-vaihe on koko ajan mielipuolisuuden rajoilla, ja tilanne käy entistä hullummaksi, kun eivät enää saa pidettyä pakkaa kasassa. Five stars.

Vierailija
62/90 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö lisää suosituksia? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo hitaasti kehittyvä suhde ole aika tavanomainen tv-sarja klisee nykyään?

Mainitaan kuitenkin esimerkkinä vaikka d+ sarja agents of shield jossa pari pääosanesittäjää (fitz + simmons) on alusta lähtien aika selvästi tarkoitettu yhteen mutta eri syistä johtuen tää yhdeenmeno kestää ja kestää kaudesta toiseen. Marvelilta voi mainita myös (huom spoiler!!!) kapteeni amerikan joka joutui eroon peggystään ekassa leffassa ja pääsi yhteen vasta viimeisessä ja siinäkin vain ja ainoastaan aikamatkustuksen avulla. 

Vierailija
64/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylpeys ja ennakkoluulo (6-osainen tv-sarja, pääosassa Colin Firth)

No se klassikkojen klassikko. En tiedä uskallanko katsoa tässä elämäntilanteessa kun yksipuolisen ihastumiseni kohde on vähän Colin Firthin tyyppinen englantilainen mies... 😅

North&South. Ja ihana Richard Armitage

Vierailija
65/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korealainen Mr Sunshine Netflixissä.

Korealaisista myös Fight for my way on hyvä. Friends to lovers säätöä

Vierailija
66/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo elää edelleen Bensonin ja Stablerin suhteen sarjassa Kova laki: Erikoisyksikkö, koska Elliot teki paluun kymmen vuoden jälkeen. Tosin pääasiallisesti omassa spin-offissaan.

Vierailija
67/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kyseisen juonikuvion suuri ystävä, olet katsonut tämän palstan suosituksesta useita korealaisia sarjoja (esim. kaikki tässä ketjussa mainitut). Ainut sarja joka on todella uponnut minuun on Oh my Venus. Voi olla, että korealaiset sarjat eivät vain ole minun juttuni. Eniten minua ärsyttää ensisuudelmat, joka pitkän odotuksen jälkeen ovat sellaisia, että mies läimäyttää suunsa kiinni naisen suuhun ja nainen näyttää kauhusta kankealta. En kaipaa mitään Bridgerton tasoista menoa, mutta olisi mukava nähdä, että kumpikin edes nauttivat suudelmasta.

Vierailija
68/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kyseisen juonikuvion suuri ystävä, olet katsonut tämän palstan suosituksesta useita korealaisia sarjoja (esim. kaikki tässä ketjussa mainitut). Ainut sarja joka on todella uponnut minuun on Oh my Venus. Voi olla, että korealaiset sarjat eivät vain ole minun juttuni. Eniten minua ärsyttää ensisuudelmat, joka pitkän odotuksen jälkeen ovat sellaisia, että mies läimäyttää suunsa kiinni naisen suuhun ja nainen näyttää kauhusta kankealta. En kaipaa mitään Bridgerton tasoista menoa, mutta olisi mukava nähdä, että kumpikin edes nauttivat suudelmasta.

Whats Wrong With Secretary Kim-sarjassa oli aika realistiset suudelmat. Ihan ok sarja muutenkin.

Vierailija
69/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sarjat missä mies ja nainen pääosassa työparina 😅

Vierailija
70/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sarjat missä mies ja nainen pääosassa työparina 😅

Eniten ärsyttää sarjat, joissa tällä leikitellään mutta sitten lopussa kyseisestä miehestä ja naisesta ei tulekaan paria. Yksi esimerkki vaikka takavuosilta sarja Aina vaarassa.

Vierailija
71/90 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle on ihan oma nimikin. Googlaa unresolved sexual tension television series

Esim https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UnresolvedSexualTension/LiveActi…

Vierailija
72/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo hitaasti kehittyvä suhde ole aika tavanomainen tv-sarja klisee ;

No ei minun ainakaan ole ollut helppoa löytää sellaisia sarjoja jotka olisivat lisäksi oikeasti hyviä. Siksihän suosituksia kyselin ;).

Vierailija
73/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korealaisissa on kyllä outo tyyli... ne taustamusiikit ja ylinäytellyt kohtaukset, ah 😅. Mutta jos ei ihan överiksi vedetä niin voihan ne olla hyviäkin.

Vierailija
74/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivo elää edelleen Bensonin ja Stablerin suhteen sarjassa Kova laki: Erikoisyksikkö, koska Elliot teki paluun kymmen vuoden jälkeen. Tosin pääasiallisesti omassa spin-offissaan.

Miksi Stabler muuten kirjoitettiin ulos sarjasta? Oliko näyttelijällä jotain muita hommia?

Vierailija
75/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stabler muuten kirjoitettiin ulos sarjasta? Oliko näyttelijällä jotain muita hommia?

Stablerin vaimo kuoli, joten nyt olisi Bensonilla mahdollisuus....

Vierailija
76/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista sarjoja mutta monessa päähenkilöt aloittaa parisuhteen noin 4-5 tuotantokauden kohdalla ja sarja lässähtää kun se kiusoitteleva kipinä katoaa.

Vierailija
77/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chris Meloni halusi tehdä vaihteeksi muita hommia. Lähti siis omasta halustaan sopimuskauden loputtua. Hahmo kirjoitettiin ulos off the screen, koska tuotanto toivoi viimeiseen saakka Melonin jatkavan.

Vierailija
78/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chris Meloni halusi tehdä vaihteeksi muita hommia. Lähti siis omasta halustaan sopimuskauden loputtua. Hahmo kirjoitettiin ulos off the screen, koska tuotanto toivoi viimeiseen saakka Melonin jatkavan.

Ahaa, tämä selittää sen, että Stabler lähti oudosti siitä sarjasta ja jäi niin kolkko maku suuhun koko hommasta.

Vierailija
79/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benson ja Stabler eivät näytä onnistuvan niin miten sitten Rollins ja Carisi? Carisi pitelee niitä Rollinsin muksujakin niin tottuneesti sylissään, että voisivat lyödä hynttyyt yhteen.

Vierailija
80/90 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fringe on loistava sarja 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi