Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleistä? Tajusin yhtäkkiä yli 10v takaiseen rankkaan asiaan liittyen et se ei ollutkaan mun vika (varattu mies, ero)

Vierailija
16.01.2023 |

En ollut prosessoinut sitä mitenkään, vatvonut tai muuta. Olin ajat sitten vain hyväksynyt asian ja ajatellut että se oli mun elämäni paha jonka aiheutin toiselle ihmiselle. Ensisijaisesti olen tuntenut huonoa omaatuntoa tätä miestä kohtaan joka puolisonsa minun vuoksi jätti ja elämänsä sekoitti.

Minunkin elämäni muuttui peruuttamattomasti, en pakottanut ketään mihinkään, rakastuin ja olin naiivi ja herkkä ja pelokas.

Yhtäkkiä olen antanut itselleni anteeksi. Pyytämättä. Korjaako mieli itseään jossain salaa hiljaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olluthan tuossa on toiminut väärin, kun on rikkonut avioliittolupauksensa.

Mieli korjaa itseään ja aika parantaa haavoja. Olemme aina toimineet senhetkisen ymmärryksemme mukaan niin hyvin kuin olemme osanneet. Itseään ei pidä syyllistää mistään. Ottaa vaan opiksi virheistään ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
2/11 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa olluthan tuossa on toiminut väärin, kun on rikkonut avioliittolupauksensa.

Mieli korjaa itseään ja aika parantaa haavoja. Olemme aina toimineet senhetkisen ymmärryksemme mukaan niin hyvin kuin olemme osanneet. Itseään ei pidä syyllistää mistään. Ottaa vaan opiksi virheistään ja jatkaa elämäänsä.

niin, näin elän ja ajattelen. en ole itseäni syyllistänyt. mutta vähän kuin maidon olisin kaatunut maahan; näin tein.

Nyt vain tajusin että en kaatanut sitä yksin. Se tuntuu hämmästyttävältä oivallukselta ei-mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi toi suhteen loppupuolella: oli vaikeeta joten olin mennyt terapiaan parantaman itseäni kun ajattelin että vika oli minussa.

Terapiassa älysin että ei, viasta puolet on mun, mutta siihen toiseen puoleen en kyennyt vaikuttamaan.

Tämän kun kerroin silloiselle puolisolle, niin hän hyvin pian otti ja lähti, käsittääkseni koska ei halunnut hoitaa omaa tonttiaan.

Vierailija
4/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä  juttu, sillä minulle kävi ihan samoin tajutessani seitsemän vuoden jälkeen tärkeän asian silloisesta ihmissuhteestani.  Viime viikonloppuna vain välähti, että ei hemmetti miksen ole tätä tajunnut. En myöskään ole miettinyt sitä suhdetta ja vain hyväksynyt kokemani sellaisenaan.

Uskon vakaasti, että jokin osa meissä työstää kokemiamme asioita meidän niitä tiedostamatta. Elämme elämäämme ja lause, sana, toisen ihmisen  tilanne on kuin  voikukan siemen, joka lentää mieleemme ja juurtuessaan ajatuksiimme se yhdistyykin vanhoihin, vähän epäselviin elämämme asioihin. Ne voivat vapauttaa ikävistä tunteista, itsesyytöksistä tmv:sta.

Olen kokenut saman ilmiön ennenkin ja se on kyllä helpottavan hieno tunne. 

Vierailija
5/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä  juttu, sillä minulle kävi ihan samoin tajutessani seitsemän vuoden jälkeen tärkeän asian silloisesta ihmissuhteestani.  Viime viikonloppuna vain välähti, että ei hemmetti miksen ole tätä tajunnut. En myöskään ole miettinyt sitä suhdetta ja vain hyväksynyt kokemani sellaisenaan.

Uskon vakaasti, että jokin osa meissä työstää kokemiamme asioita meidän niitä tiedostamatta. Elämme elämäämme ja lause, sana, toisen ihmisen  tilanne on kuin  voikukan siemen, joka lentää mieleemme ja juurtuessaan ajatuksiimme se yhdistyykin vanhoihin, vähän epäselviin elämämme asioihin. Ne voivat vapauttaa ikävistä tunteista, itsesyytöksistä tmv:sta.

Olen kokenut saman ilmiön ennenkin ja se on kyllä helpottavan hieno tunne. 

minullakin viime viikonloppuna! ehkä ilmassa oli enemmänkin voikukan siemeniä :)

ap

Vierailija
6/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi toi suhteen loppupuolella: oli vaikeeta joten olin mennyt terapiaan parantaman itseäni kun ajattelin että vika oli minussa.

Terapiassa älysin että ei, viasta puolet on mun, mutta siihen toiseen puoleen en kyennyt vaikuttamaan.

Tämän kun kerroin silloiselle puolisolle, niin hän hyvin pian otti ja lähti, käsittääkseni koska ei halunnut hoitaa omaa tonttiaan.

Kyllä liiton voi toinen puolisoista pilata ihan yksinkin, ei vaadi molempien puolisoiden toimintaa. 50/50 vastuu tilanteessa kuin tilanteessa on ihan hölynpölyä. Ei puolisolla ole vastuuta esim. toisen puolison uhkapeliongelmasta, joka tuhoaa pariskunnan talouden.

Ei ihmekään, jos puolisosi lähti, jos vaadit häntä ottamaan vastuun sinun hölmöilyistäsi.

Vierailija
7/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina tavatessani uuden miehen onko hän vapaa . Varattuun en tietoisesti ole koskenut koskaan vaan toivotan hyvät jatkot jos kertoo olevansa varattu . Pari kertaa olen jälkikäteen saanut tietää miehen valehdelleen minulle , mutta tapailu loppunut siihen paikkaan kun olen saanut tietää . Avoimessa suhteessa olevat tietysti eri juttu jos luvan kanssa ovat liikkeellä . Nykyisin on oma rakas puoliso kotona ei tarvitse enää edes miettiä muita .

Vierailija
8/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liiton voi toinen puolisoista pilata ihan yksinkin, ei vaadi molempien puolisoiden toimintaa. 50/50 vastuu tilanteessa kuin tilanteessa on ihan hölynpölyä. Ei puolisolla ole vastuuta esim. toisen puolison uhkapeliongelmasta, joka tuhoaa pariskunnan talouden.

Ei ihmekään, jos puolisosi lähti, jos vaadit häntä ottamaan vastuun sinun hölmöilyistäsi.

Olet oikeassa siinä että jääminen on monesti 50% ongelmasta. Että jos nyt oikein funtsii niin eksähän sittenkin hoiti sen osuutensa.

Mutta elanto kannabisviljelmällä ja tunteiden turruttaminen jonkun kaverin kuolleen iskän bentsoilla oli sitä hänen käyttäytymistään johon en voinut vaikuttaa, eli olet myös hyvin epäkohtelias olettaessasi että ihminen joka haluaa korjata parisuhteensa ongelmia korjaamalla itseään olisi automaattisesti se osapuoli joka siihen ylipäätään pystyy.

Vierailija
9/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa siinä että jääminen on monesti 50% ongelmasta. Että jos nyt oikein funtsii niin eksähän sittenkin hoiti sen osuutensa.

Mutta elanto kannabisviljelmällä ja tunteiden turruttaminen jonkun kaverin kuolleen iskän bentsoilla oli sitä hänen käyttäytymistään johon en voinut vaikuttaa, eli olet myös hyvin epäkohtelias olettaessasi että ihminen joka haluaa korjata parisuhteensa ongelmia korjaamalla itseään olisi automaattisesti se osapuoli joka siihen ylipäätään pystyy.

se että myöntää jonkun ongelman ja haluaa tehdä sille jotain, ei vielä ole ongelmalle mitään tekemistä.

Vierailija
10/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän oivaltava uusi tulokulma tähän kestoprovoon. Ah, miten ihanaa. 1/5

Vierailija
11/11 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävän oivaltava uusi tulokulma tähän kestoprovoon. Ah, miten ihanaa. 1/5

ois aika pska provo kun ei sisällä mitään provokatiivista. Pus vaan sullekin ja toivottavasti saat vedettyä sen piikkisian römpöttimestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän