Sietäisitkö sinä kodissasi huutavaa puolisoa?
Sanoin jo aamulla, että minulle ei huudeta omassa kodissani.
Mikä tahansa palaute saa hänet huutamaan. Annoin lähtöpassit jo ties monennenko kerran.
Ei sitten mennyt kaaliin, että minulle ei huudeta.
Onko kyse keharista, kun ei hän älyä, että huutaminen ei käy?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, että my way or highway.
Aika paljon ollutkin highwaylla, ei vaan ota opiksi.
Koti on minun, ja täällä minua ei moukuteta.
Siltikin aina vinkuu, kun pitää lähteä pois. Olisi ihmisiksi, niin ei tarvisi lähteä muualle.
Tuo sukulaisia kun kiellätä huutaa ja kun sanot että higway lähtee uiukuttaen ja palaa taas jonkun kotvan kuluttua. Ei kuulosta valkoisen miehen touhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei teillä ole yhteistä kotia jos on puoliso rinnalla? Miksi huutaa? Yleensähän huutaminen alkaa kun ei mene muuten sanoma läpi. Mikä ärsyttää puolisoasi niin että huutaa?
Hän ei kestä minkään sorttista palautetta. Siksi hän huutaa.
Sanoin, että et voi kasata lunta lautaseinän päälle, ja sanoin tästä jo pari vuotta sitten. Lautahan turpoaa ja lahoaa, jos siinä on sulavaa lunta päällä.
Ja vastaus on: niin mut niin mut ja huuto päälle.
Tuollaiseen syyttä huutamiseen minä karjahtaisin että turpa kiinni. Toistaa jos ei tehoa. Kertoisin myös ettei minulle huudeta. Miksei se ukko pysy siellä highwaylla? Sano että loppuu koko juttu jos ei ota opikseen. Paha lähteä muutaman lauseen perusteella toisten parisuhdedynamiikkaa tai sen olemattomuutta purkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin esimerkiksi siitä, että minun kotiini kun tulee vieraita (hänen sukulaisia), niin olis ihan asiallista kysyä minulta, että sopiiko tulla tänne. No hän ei ole kysynyt minulta, vaan niitä on pölähdellyt paikalle silloin, kun sukulaisille sopii.
Ongelma ei ole huutaminen vaan kotiisi omin luvin ilmaantuvat sukulaiset. Sanot niille ja ukollesi että saa tulla erikseen kysymällä silloin kun myös sinulle sopii. Ihme ongelma ;D
Huutaminen on ongelma.
Olen sanonut, että minulta pitää kysyä, sopiiko tänne tulla.
Voi voi kun se on niin kovin vaikeaa. Tästä ei saisi puhua, ja hänen päätäntävalta on kyseenalaistettu, koska minä se omasta kodistani määrään eikä hän.
Aikani pyysin ettei huutaisi, olipa asia mikä hyvänsä, jopa kaupoissa piti huutaa.. Otin ja lähdin, kynnysmattoelämä loppui siihen, minä en elämääni tuhlaa tuommoiseen joka ei puolisoaan kunnioita, se on henkistä väkivaltaa ja alistamista. . Nyt ei ole stressiä, eikä koira huuda takas, se vain juttelee.. Ja nukuin pari viikkoa stressiä pois kun muutin omilleni.
Eroa, ap. Nykymaailmassa ei ole pakko olla yhdessä kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt eroamista pitkään.
Jotenkin ymmärän puolison vajavaisuuden. Kasvuympäristö ei ole ollut hänella kaksinen.
Riippuu huutamisen syystä ja määrästä.
Jos huudettaisiin jokaikisestä pikkuasiasta, en sietäisi, kuten en myöskään sitä, että huudettaisiin jatkuvasti.
En tiedä, mutta jos minä joutuisin asumaan ihmisen kanssa, joka on niin autisti, että kategorisesti kieltää kaiken huutamisen, lähtisin kyllä itse hyvin nopeasti. Miten tuollaisen kanssa uskaltaa mitään tunteitaan näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei teillä ole yhteistä kotia jos on puoliso rinnalla? Miksi huutaa? Yleensähän huutaminen alkaa kun ei mene muuten sanoma läpi. Mikä ärsyttää puolisoasi niin että huutaa?
Sanoin, että et voi kasata lunta lautaseinän päälle, ja sanoin tästä jo pari vuotta sitten. Lautahan turpoaa ja lahoaa, jos siinä on sulavaa lunta päällä.
Tuollaiseen syyttä huutamiseen minä karjahtaisin että turpa kiinni. Toistaa jos ei tehoa. Kertoisin myös ettei minulle huudeta. Miksei se ukko pysy siellä highwaylla? Sano että loppuu koko juttu jos ei ota opikseen. Paha lähteä muutaman lauseen perusteella toisten parisuhdedynamiikkaa tai sen olemattomuutta purkamaan.
Viimeksi tänä aamuna sanoin hänelle, että tuo sun huutaminen on se, jolloin näytän sulle ovea, ja lähdet pois mun kodistani. Eipä ottanut opiksi, vaan huusi taas. No se on sitten se Highway.
Sinne lähti uhriutuneena, ja en tiedä milloin tulee takaisin. Ottako koskaan opiksi. Ei ainakaan moneen vuoteen ole ottanut opiksi, mistä se johtuu, että joutuu lähtemään pois.
Ehkä hieman yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ymmärän puolison vajavaisuuden. Kasvuympäristö ei ole ollut hänella kaksinen.
Eikö sinun kasvuympäristösi ole tässä ollut se vajavainen? Vai siis kummalla teistä se ongelma on?
Luulin, että asutte yhdessä, mutta ette sitten ilmeisesti. Sitä suuremmalla syyllä on oikeus antaa lähtöpassit.
Onko hänellä avain sinun asuntoosi? Jos on, ota se pois, niin ei kutsumattomia vieraitakaan tule. Mies voi kestitä heitä omassa asunnossaan.
En kuuntele itsekään huutavia ihmisiä, ja annan välittömästi palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun kasvuympäristösi ole tässä ollut se vajavainen? Vai siis kummalla teistä se ongelma on?
En ole ratkonut asioita huutamalla, vaan keskustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta jos minä joutuisin asumaan ihmisen kanssa, joka on niin autisti, että kategorisesti kieltää kaiken huutamisen, lähtisin kyllä itse hyvin nopeasti. Miten tuollaisen kanssa uskaltaa mitään tunteitaan näyttää?
Ei se ole autismin merkki, että kieltää huutamisen omassa kodissaan. Typerästi sanottu.
Huutaminen on henkistä väkivaltaa ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään, ei siis mitään tunteiden näyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole autismin merkki, että kieltää huutamisen omassa kodissaan. Typerästi sanottu.
Huutaminen on henkistä väkivaltaa ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään, ei siis mitään tunteiden näyttämistä.
Olen samaa mieltä.
Henkistä väkivaltaa se on.
Nyt se äijä soitti, ja huusi siellä. Sanoin, että älä tule tänne enää koskaan,
Onkohan se kilahtanut?
Laittoi viestin, ettei me anneta taloa kenellekään.
En ole antamassakaan omaa taloani kenellekään.
Sairas?
En hyväksy. Hyväksyn jopa fyysisen väkivallan ex miehen kanssa mutta nykyään en siedä yhtään huutoa, enkä väkivaltaa. Huuto vielä pahempi. Nykyinen huutanut kerran ja sanoin että huuda kerran vielä ja tule tolleen naamalle huutamaan niin se on ero. Ja olen tosissani. Eipä huutanut enään.
Sun mies ei usko et jätät sen koska aina vaan uhkaat. Jos jatkaa huutamista niin heitä ulos se, se on sun koti. Ala kunnioittamaan itseäsi, mulla meni siihen liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen on henkistä väkivaltaa ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään, ei siis mitään tunteiden näyttämistä.Olen samaa mieltä.
Henkistä väkivaltaa se on.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihin se sinulla sattuu?