Mistä hotellista Suomessa saa oikeasti hyvän aamiaisen?
Eli erikoiskahvit ja kermakaakaot pöytiin tarjoiltuna, valikoima erilaisia herkuttelujuustoja (ei siis vain edam ja gouda vaan Brie, sinihomejuusto, joitain keskieurooppalaisia voimakkaan makuisia juustoja, ehkä fetaa jne), paikan päällä leivotut tuoreet leivät ja sämpylät, laadukkaat leivänpäälliset kuten paahtopaistit ja vastaavat (ei siis vain leikkelekinkku ja meetwursti) ja tuoreita marjoja ja tuoreita hedelmiä hedelmäsalaatissa. Jotain extraa kuten smoothiet ja vastaavat. Jälkiruoaksi kakkuja.
Tietääkö kukaan? Erityisesti juustot ja tuoreet hedelmät ja marjat ja pöytiin tarjoillut erikoiskahvit on tärkeä.,
Kommentit (76)
Enpä muista että Suomessa olisi missään hotellissa tarjoiltu pöytiin muuta kuin kahvia ja teetä. Ulkomailla aamupala tuodaan usein pöytään, eikä edes saa itse valita mitä syö.
Hotel Haven, Helsinki. Ihana ympäristö, ja kakkupöytä saa vieläkin veden herahtamaan kielelle, vaikka en edes maistanut niitä!
Hotelli Marskin aamiainen oli tosi hyvä. Sinne näytti tulevan ihmisiä vaan syömään vaikka eivät olleet yöpyneet hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista että Suomessa olisi missään hotellissa tarjoiltu pöytiin muuta kuin kahvia ja teetä. Ulkomailla aamupala tuodaan usein pöytään, eikä edes saa itse valita mitä syö.
Olen tuollaisen kuvaamani aamiaisen saanut monessa eri keski-euroopan laadukkaassa hotellissa. Niitä kaipailen, mutta nyt ei ole mahdollisuutta lähteä sinne, vaan josko kotimaasta löytyisi edes noiden erikoisjuustojen osalta samankaltainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tää on taas niitä juttuja, että vaaditaan luksusta mutta huone ei saa maksaa yli 50e.
Matkustan harvoin. Mutta kun matkustan, olen valmis maksamaan laadusta.
Ap
Niin, tässä se ongelma on: matkustat liian vähän. Ei Suomessa tuollaiset kannata, niin ei niitä ole. Tarvitsisivat ihmisiä paljon enemmän töihin, ja jos ihmiset matkustavat vähän, ei kysyntää ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapland Hotel Bulevardi saa erikoiskahveja. Suosittelen!
Tämä on minunkin vastaukseni. Yövyttiin siellä muutama viikko sitten ja aamiainen oli ihana. Mm. parasta puuroa mitä ikinä olen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Kämpissä voit pyytää pöytään munakkaat tai mitä aamiaislistalta haluat.
Miksi pitää olla pöytiintarjoilu? Tuo on kyllä todella harvinaista jo ihan tasokkaammissakin paikoissa. Jos jossakin on, on hinta Suomessa aivan älytön.
Puhumattakaan että siitä pöytääntarjoilusta ei ole oikein mitään hyötyä. Mieluummin itse katselen noutopöydästä vaihtoehtoja joita otan juuri oikean määrän.
Kolmantena seikkana toki se, että nuo ap:n mainitsemat ruokatarvikkeet voi ostaa ihan ruokakaupasta itselleen kotiin ja tehdä aamiaisen n. 100x halvemmalla kuin mitä se Suomessa hotellissa maksaisi pöytään tarjoiltuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla pöytiintarjoilu? Tuo on kyllä todella harvinaista jo ihan tasokkaammissakin paikoissa. Jos jossakin on, on hinta Suomessa aivan älytön.
Puhumattakaan että siitä pöytääntarjoilusta ei ole oikein mitään hyötyä. Mieluummin itse katselen noutopöydästä vaihtoehtoja joita otan juuri oikean määrän.
Kolmantena seikkana toki se, että nuo ap:n mainitsemat ruokatarvikkeet voi ostaa ihan ruokakaupasta itselleen kotiin ja tehdä aamiaisen n. 100x halvemmalla kuin mitä se Suomessa hotellissa maksaisi pöytään tarjoiltuna.
Halusin pöytiintarjoiltuna vain ne erikoiskahvit ja kaakaot. Muut noutopöydästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Klaus K
Siellä on kyllä hyvä aamiainen. Erikoiskasveja saa tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin pöytiintarjoiltuna vain ne erikoiskahvit ja kaakaot. Muut noutopöydästä.
Ap
Ok, no tämä vähän sevensi.
Mutta mikä on erikoiskahvi? EIkö kaikissa hotelleissa ole kahvikoneet joista nappia painamalla valitaan haluttu kahvi? Pitääkö olla vielä joku erikoisempi? Miksi se pitää saada pöytään kannettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klaus K
Kahveja 😂
kaks kertaa korjasin, ja aina vaan ennakoiva teki tepposet.
Kisahallissa oli aikoinaan hyvä aamiainen.
Lapland hotelli. Löytyy Tampereelta ja Bulevardilta, tai ainakin näissä olen itse käynyt, on muuallakin. Paras aamiainen mitä olen Suomessa saanut. Tosin tuoreita marjoja ei muistaakseni ole, mutta erilaisia smoothieita löytyy. Kahvit tuodaan pöytään, löytyy myös erikoiskahveja. Munakkaat tehdään paikan päällä omien toiveitten mukaan, esim savuporosta. Juustoa löytyy, myös lakkahilloa ja leipäjuustoa. Aivan ihana aamiainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOk, no tämä vähän sevensi.
Mutta mikä on erikoiskahvi? EIkö kaikissa hotelleissa ole kahvikoneet joista nappia painamalla valitaan haluttu kahvi? Pitääkö olla vielä joku erikoisempi? Miksi se pitää saada pöytään kannettuna?
Erikoiskahveilla tarkoitin cappuccino, latte, espresso jne. Saahan niitä kahvikoneista, mutta halusin oikeasti hyvää ja laadukasta kahvia. Kahvikoneiden kahvit ei oikein maultaan ole sellaisia. Eikä niistä saa vaikkapa kuumaa kaakaota aidolla kermavaahdolla. Maku ratkaisee paljon. Ja tuleehan siitä sellainen laadukas tunnelma kun hovimestari mustissaan kantaa kahvin pöytään ja sanoo ole hyvä.
Ainiin. Haluan myös, että pöydissä on valkoiset pöytäliinat. Se saattaa kyllä olla liikaa toivottu, mutta olisihan se hienoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapland Hotel Bulevardi saa erikoiskahveja. Suosittelen!
Tämä on minunkin vastaukseni. Yövyttiin siellä muutama viikko sitten ja aamiainen oli ihana. Mm. parasta puuroa mitä ikinä olen syönyt.
Kaikissa Lapland hotelleissa on sama ihana aamiainen. Rakastan tuota aamiaista. Ja saa erikoiskahvejakin sekä kokin tekemän munakkaan. Se aamupuuro on jotain ihan taivaallista! Ja smoothiet. Ja oikeastaan kaikki. Haaveilen harva se viikonloppu Laplandin aamupalasta 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klaus K
Kahveja 😂
kaks kertaa korjasin, ja aina vaan ennakoiva teki tepposet.
No minähän toivoin, että olisi myös jotain extraa, smoothieita ja sellaisia. Erikoiskasvi tilauksesta olisi hyvää extraa.
Ap
Vuoden päästä avataan Helsinkiin luksushotelli. Kokeilepa sitä, jos lompakko kestää.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000009320383.html