Saako sunnuntai-iltana juoda viiniä jos seuraavana päivänä on töitä?
Ostin punaviinipullon perjantaina, muttei tehnyt mieli juoda silloin eikä eilenkään. Avasin pullon äsken ja kyllä maistuu hyvälle. Mutta mitä mieltä te olette, onko paheksuttavaa juoda sunnuntaina kun huomenna on töitä
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kylläkin sellanen sääntö, että töihin tullessa, ei saa olla alkoholia veressä.
Jos ap on juonut pullollisen viiniä, täysin yksin, ja pullon alkoholi% on ollut vaikka 13-14 %.
niin onko alkoholi ehtinyt kokonaan poistua elimistöstä, jos työt alkavat asamulla klo 8.Riippuu tietysti siitäkin, mihin aikaan ap on alkanut viiniä lipittää.
Kyllä se on poistunut aamulla klo 8 mennessä, jos ap on aloittanut viinipullon juomisen jo vaikkapa klo 18 aikaan. Ja joi nyt vasta viimeisen lasillisen.
Eikä pari lonkkua tai A-B saunaolutta, vaikuta mitenkään srvan päivän työstä selviiämiseen, eikä aamulla ole alkoholia veressä.
Eri asia jos nuo joisi yöllä.
Senkun. Itsehän siitä vastaat. Ei se meille muille kuulu.
Itse en riskeeraisi.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sitä on koko pullollista yhtä kyytiä vetää jestas sentään.
No ei aamulla ysiltä ,itään hätää ole, vaikka koko litran pullollinen viiniä meni.
Mäkin join lähes joka sunnuntai viiniä reilusti. Ja tiistaina ja keskiviikkona. Ja perjantaina ja lauantaina. Aika reilusti. Edellisen kerran join pullon viiniä ja tuhdin rommikolan keskiviikkona. Seuraavana päivänä 0900 opettamassa lapsia kolmeen asti. Että silleen. Alkoholismihan siitä tuli. Käsien tärinä ja krapulaisena töissä. -Miksi ihmiset ovat maanantaisin pahalla päällä töissä? Niin, miksiköhän
Saa tietenkin. Mikäs pakko se on koko pulloa kerralla juoda.
Mäkin otin just lasin ja alan maksamaan laskuja. Sen jälkeen juon varmaan toisenkin lasin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin join lähes joka sunnuntai viiniä reilusti. Ja tiistaina ja keskiviikkona. Ja perjantaina ja lauantaina. Aika reilusti. Edellisen kerran join pullon viiniä ja tuhdin rommikolan keskiviikkona. Seuraavana päivänä 0900 opettamassa lapsia kolmeen asti. Että silleen. Alkoholismihan siitä tuli. Käsien tärinä ja krapulaisena töissä. -Miksi ihmiset ovat maanantaisin pahalla päällä töissä? Niin, miksiköhän
Miksiköhän maanantaisin on opettajia paljon kipeinä?
Minulle on aivan sama mitä kukakin tekee sunnuntai-iltana tai milloin tahansa. Ei vaikuta minun elämääni millään tavalla.
Riippuu missä työssä olet? Jos jossain kakkaduunissa jossa ei saa edes palkkaa niin että saisi ruokaa pöytään niin anna männa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä työssä olet? Jos jossain kakkaduunissa jossa ei saa edes palkkaa niin että saisi ruokaa pöytään niin anna männa vaan.
Olen valtion asiantuntijahommissa ja teen etätyötä, onneksi. Ei siis tarvitse huolehtia ajokunnosta.
En ajatellut koko pulloa vetää ellei ilta venähdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
Just lopetin viininjuonnin kun pullo tyhjeni. Aamulla klo 09 opettamassa lapsia.Sama, mutta opetus alkaa klo 0930.
Pari saunakaljaa ja lasillista punkkua. Nyt nukuttaa hyvin.
Just lopetellaan viinipulloa puoliksi puolison kanssa. Aamulla opettamaan klo 08.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
Just lopetin viininjuonnin kun pullo tyhjeni. Aamulla klo 09 opettamassa lapsia.Sama, mutta opetus alkaa klo 0930.
Pari saunakaljaa ja lasillista punkkua. Nyt nukuttaa hyvin.Just lopetellaan viinipulloa puoliksi puolison kanssa. Aamulla opettamaan klo 08.
Sitä ennen pari kaljaa ja yksi lonkero. Toivottavasti aamulla ei ole puhallusratsiaa. Lapset saa tehdä ryhmätöitä ekalla tunnilla.
Olin ulkomailla töissä ja siellä sai juoda viiniä työpaikan ruokalassa. Kerran menin aamukahville ja katsoin muuten vaan niitä 25 cl:n pulloja ja silloin kassahenkilö huikkaa, että vasta klo 10 jälkeen saa ostaa viiniä.
Varovasti ja jos tunnet kroppasi kestävyyden.
Tietysti olisi parempi käydä lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtion asiantuntijahommissa ja teen etätyötä, onneksi. Ei siis tarvitse huolehtia ajokunnosta.
En ajatellut koko pulloa vetää ellei ilta venähdä.Ap
Olen valtion asiantuntija hommissa. Kävelen töihin virastoon yhdeksäksi. Sitten aamukaffelle ja lounaalle ja iltapäiväkaffelle. Ihan sama juonko 1-3 viinipulloa tänään. Kukaan ei huomaa vaikken olisi töissä ollenkaan tai en tekisi siellä huomenna mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin ulkomailla töissä ja siellä sai juoda viiniä työpaikan ruokalassa. Kerran menin aamukahville ja katsoin muuten vaan niitä 25 cl:n pulloja ja silloin kassahenkilö huikkaa, että vasta klo 10 jälkeen saa ostaa viiniä.
Näin työmatkalla Ruotsissa henkilöstöravintolan, jossa oli tarjolla hanasta kevytolutta.
Itse ilmoitin pari tuntia sitten olevani kipeä ja korkkasin juuri toisen viinipullon.
Saa, ellei kyse ole työstä, jossa on ehdottomasti oltava nollapromillet aamulla, esim. olet kirurgi tai kuljetusalalla. Tai muuten riski, että aamulla puhallutukset. Itse onneksi menen vasta kymmeneen, niin ei niin väliä.
Jos on terve maksa niin yhtä paljon kuin alkoholiannoksia niin yhtä paljon tunteja ja promillet on nollissa.