Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMITENAVAT JA VAUVAT 25.8. ALKAEN****

25.08.2008 |

Aloitetaanpa uusi pino...

Vanhat jutut täältä:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innalle onnittelut konttaamisesta :).

Jos tapaamme Ipulla, meille sopisi parhaiten maanantaisin klo:12 jälkeen. Täytyis vaan ottaa esikoinen mukaan, eli ei sun Ipu ole pakko laittaa esikoista isän matkaan, ellet itse halua hänestä taukoa. Esikoisella loppuu siis klo:11.30 kerho ja voitais lähteä ajaan sieltä suoraan. Voin vain arvata missä asutte, mutta jos arvaus menee oikeaan, meiltä menee teille puolisen tuntia.

Vierailija
22/45 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, toivottavasti ametistin Olavilla ei ole mitään pahempaa. Paranemisia sinne. Ja toivottavasti Viklinkin luona parannuttaisiin pian. Ja allun Neea oli kans oudosti räkäinen. En minäkään tiedä mitä tuo voisi olla. Mutta toivottavasti helpottaisi.

Pajunkukan Innalle onnea uudesta taidosta! Uudet taidot on kyllä ihan mahtavia. Me ainakin miehen kans oltiin eilen ihan haltioissamme Ohton karhunkävelystä.

Vikli: Niin, voisi olla hyvä sopia milloin kummallakin on sitä harrastusaikaa tai muuta. Mä vaan kun en oikeastaan edes kaipaa OMAA aikaa, vaan mieluummin yhteistä aikaa. Paitsi joskus harvoin tahdon ostoksille, mutta en niin usein että siinä tasapuolisesti tulisi menoja molemmille. Kun ymmärrän kuitenkin erittäin hyvin miehen metsästysharrastuksen, metsästän itseasiassa itsekin. Mut mä oon tyytyväinen jos mä vaikka tälle syksyä 2-3 kertaa pääsen metsälle, yhdessä miehen kanssa. Jommankumman äiti voi silloin katsoa Ohtoa. Miehelle ei ihan taida tuo määrä riittää, se haluaisi ainakin 2-3kertaa viikossa päästä. Onhan se jo vähentänyt paljon, aikaisempina vuosina se oli metsästysaikaan 5-7kertaa viikossa menossa.. Metsästys on sille todellakin iso asia. Mutta mä oon muistutellut sille että Ohto on pieni vain kerran elämässä, metsästys on joka vuosi..

Miukkis on muuten hyvin oikeassa tuossa kun kielsi mua edes kysymästä että "voitko olla vauvan kaa". Just niin mä aina teen. ja itsekin ihmettelen välillä että miksi. Miksi se on ihankuin itsestäänselvää että MÄ olen vauvan kanssa ellei toisin sovita, ja oikein pyytämällä sitten pyydän, ihankuin olisi palveluksesta kyse.

Eli tavallaan itse mä olen tuosta miehestä vauva-arjen suhteen idiootin kouluttanut, kun olen antanut ymmärtää että vastuuta ei ole ellei toisin sovita. Silloin ihan alkuaikoina mies oli nimittäin paljon oma-aloitteisempi ottamaan vastuuta Ohtosta. Ihmettelin ihan että miten mulla onkin näin hyvä mies.

No, onneksi tänään mies vissiin tajusi asioita ihan itse. Herättyään päivällä (yövuoron jälkeen) otti Ohton hoitaakseen, mä sain ihan rauhassa puuhailla omiani kotona. Sitten jotain haukottelin siinä, sanoin lepääväni hetken sängyllä, niin se ihan itse ehdotti että entä jos hän ottaa Ohton ja lähtee sen kanssa tuohon kilsan päähän naapuriperheeseen kyläilemään. Että mä saan levätä rauhassa. Niin se sitten teki, yhä ovat siellä.

Yritin mä tuossa nukkua, mutta en oikein saanut unta. En vaan osaa tähän aikaan päivästä vaikka kuinka väsyttäis. Lepäilin kuitenkin reilun tunnin. Ja nyt nautin rauhallisesta nettituokiosta. Vähän alkaa kyllä olla jo ikävä, täällä on suorastaan pelottavan hiljaista, kun koirankin ottivat mukaan. Ja kissat on vissiin jossain nukkumassa..

Justus: Äitinikin tuossa mietti juuri että entä jos Ohton näppylät on hikoilusta. Kun täällä oli viikonlopun tienoilla todella hiostava ilma.. Voihan se olla..

Niin, ja ei meillä joka yö 500ml mene maitoa, tuo oli ennätys. Yleensä joku reilu 300ml. Mä en tiedä miten mä saisin Ohton juomaan päivällä. Voihan sille illalla yrittää vaikka miten juottaa, mutta kun se ei juo. Puuron kyllä syö hyvin 19maissa.

Päivän mittaan se tosiaan juo vain 20-60ml kerrallaan aina ruokailujen välillä. Yöllä sitten se oikeasti vaikuttaa janoiselta, niin pakko kai sitä on juottaa.

Ipu: Vitsi mä nauroin sun Hell´s Kitchen jutulle..!! Hyvin sanottu!

Jahas, nyt ne meidän miehet tuli kotiin. paitsi ohto oli nukahtanut matkalla rattaisiin, jäi ulos nukkumaan. En vielä päässytkään halimaan pikkumiestäni. Pitänee "tyytyä" tuohon isompaan.

Vaikka mua vähän nyt väsyttää ja raskaalta tuntuu, niin on tää kuitenkin ihan huippua aikaa. Ohto on just nyt parhaimmillaan. Sen kanssa on aina tosi hauskaa, me nauretaan toistemme jutuille ihan hervottomina aina. Ohtohan on tunteiltaan voimakas tyyppi, se on joko tosi pahalla päällä tai sitten se on tosi iloinen. Kaikkea aina täysillä. Niin on meillä siis paljon iloakin elämässä täällä huudon ja väsymyksen keskellä.

Frimmy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin sitten kuitenki Olavin arvauskeskuksen päivystyksessä. Ei jonoja, kävimme ilmoittaumisen jälkeen syömässä ja lekuri oli jo huhuilemassa meitä. Olavilla ei ole mitään tulehdusta, onneksi. Lääkäri sanoi, että limaisuus aiheuttaa pulauttelua ja että jotkut vauvat jopa oksentavat.

Ipu niistättää vauvaa höyryllä. Hankin sen niistäjän ja Olavi on tyytyväinen, kun sillä imetään räät pois. Luomukeino olisi vain itse suulla imeä räät vauvan nenästä :).

Vikli80 ja Pajunkukka: Onnea Aadalle ja Innalle ryömimisestä. Se on liikkistä, kun vauva lähtee liikkeelle, tutkimaan omaa elinympäristöään. Äitkin saa vähän liikettä niveliin. Mitäköhän se Aadan vihreä kakka nyt tarkoittaa? Käytän myös luumua vatsan mehmittämiseen sekä ruusunmarjaa.

Justus08: Olen syöttänyt Olaville sitä "vauvajogurttia". Piltin tai jonkun muun valmistajan jogurtia lasipurkissa. Metsämarja yms. En suosi banaania, koska se kovettaa vatsaa ja "tukkii" aineenvaihdunnan.

Frimmy: Kuulostaa niin tulta tuo yhteisen ajan kaipuu. Kannattaa kuitenkin panostaa omaan aikaa ja kavereihin. Miehet tulee jamenee ja vaihtuu, mut omat harrastukset ja tyttökaverit on lähes ikuisia. Mun on myös hankala irrottautua Olavista. Menen kuitenkin välillä omille teilleni. Paluu on sitten kivaa, jaksan paremmin. Esikoisesta en raaskinut olla erossa paljon yhtään. Kaupasta soitin miehelle välillä ja kysyin, että kuinka vauva voi :). Mies on osannut ja osaa hoitaa lapsia ihan yhtä hyvin ja jopa paremmin kuin minä. Tosin omassa rytmissää. ( lue:hitaassa).

Miukkis: Milla on kasvanut, pikkuinen tuo on tosin Olaviin verrattuna. Varvistuksen estämiseksi kannattaa hankkia kovapohjaiset kengät. Kun seisotat niin seisota kengät jalassa. Öljyä voi tosiaa lisätä ruokaa. esim. auringonkukkaöljyä. Kaikki yrtit käy mausteeksi; basilika, oregano, timjami, persilja. Kananmunaa ei mun mielestä kannata antaa vauvalle. siinä on niin valtavasti kolesterolia. Kovaa tavaraa vauvan elimistölle. Lapsetha useasti eivät halua syödä keltuaista.

Odotellaan sitä liikkeelle lähtöa vielä pari kuukautta. Olen ihan tyytyväinen tuohon istuvaan budhaan :). Hyvä tietää, että ensi kesä saa nukkua, on jotain mitä odottaa. Tosin esikoinen nukkui yönsä jo 5kk lähtien. Vai näinkö vain unta!

Nyt vielä esikoisen eskaripapereita täyttämään. Täytyy ottaa ne kaavakkeet palveluna. Kaavakkeiden täyttämisinto on kadonnut jo vuosia sitten.

IPU: Mulle käy nuo päivät. Parhaiten perjantait, silloin ei tarvitse hakea esikoista eskarista. Maanantaina mun täytyy hakea esikoinen. Mut tyhjät päivät kalenterissa ovat katoavia...

Hyviä yökerhoja!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
24/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun taas ehdin tänne. Pojat leikkii olohuoneessa keskenään ja minä päätin tulla tänne...

Täytyy kyllä olla niin onnellinen tuosta meidän ihanaisesta esikoisesta, joka äsken kuului kertovan Mikaelille kuinka paljon tätä rakastaa...

Ihan liikutun tuosta meidän vauvarakkaasta esikoisesta.

Ametisti: Hyvä, ettei Olavilla ole tulehdusta ja pienokainen nauttii niistäjän avusta. Meidän Mikael ei Friidasta tykkää, mutta nukkuipa heti paremmin kun imettiin nenä tyhjäksi limasta. Toissayönä tuli ennätys: miltei 9 tuntia ilman heräämistä!!! Viime yönä ei tosin myöskään ollut nenä tukossa, mutta klo 1:40 heräsi kuitenkin juomaan maitoa.

Frimmy: Toivottavasti tilanne helpottaa ja saat nukuttua ja omaa aikaa enemmän. Jostain mainoslehtisestä luin että tämä 8 kk:n ikä saattaa toisilla vauvoilla aiheuttaa kovasti levottomuutta, myös öisin.

Niistä näppylöistä vielä: Mikaelillahan oli myös näppyjä mm. silloin kun meillä oli koira lainassa, mutta nekin taisi olla vain hikinäppyjä, koska niitä on tosiaan ilmaantunut myöhemminkin, etenkin kun olen pukenut Mikaelille liikaa vaatteita tai ilma on ollut erityisen hiostava.

Ipu: Nauroin minäkin täällä ääneen tuolle Hell's Kitchen jutulle...Tapaamisesta: Oliko se niin, että asut Järvenpäässä? Asutteko lähellä juna-asemaa? Saattaisi onnistua meinaan minunkin tulla junalla Tikkurilasta. Meiltä ei teille pitkä matka olisikaan (jos muistan paikkakunnan oikein), mutta kun minulla ei ole autoa...ja ainakin silloin kun me Tuusulassa asuttiin, ei Tuusulan ja Järvenpään bussilinjoilla matalalattia busseja näkynyt. Minäkin tosin joutuisin esikoisen ottamaan mukaan. Hän kuitenkin on kuten sanottu myös oikein vauvarakas 5-vuotias.

Meilläkin nautitaan kävelytuolista niin, että kun kotitöitä täytyy tehdä on parasta laittaa Mikael siihen hökötykseen ja sitten vain koettaa varoa omia varpaitaan kun pikkuinen tulee antamaan haleja jaloilleni.

Pajunkukka: Onnittelut uudesta taidosta! Kunpa Mikaelkin jo pääsisi eteenpäin, niin ei turhautuisi niin kovasti lattialla ollessaan.

Justus: Kiitos tsemppauksesta ja tsemppiä myös sinne. Kuten kerroin minulla on tapana stressata ehkä vähän turhastakin. Mullahan ei vielä tosiaan ole sitä työpaikkaakaan.

Miukkis: Juu, kyllä ne nukkuu viimeistään ensi kesänä. Mikaelhan nukkui jo toissayönäkin! ;)

Vikli: Onnittelut myös teille uudesta taidosta!

Nyt en tiedä onko mulla joku ihan väärä muistikuva, mutta voisiko kakan väri muuttua jos vauva ei juo tarpeeksi?

Bough: Kiva kuulla sinustakin! Meidän Mikael on myös joulukuun lapsosia. Syntyi 211207 ja tämä oli siis rv 35+2.

Allu: Mikael nukkuu myös yleensä huonosti päivällä mutta herää normaalisti vain sen 1-2 kertaa yössä, eikä silloin yleensä huuda...ainakaan kauaa... Mulla myös on niin ihanan helppoa kun ei ole kuin tuo 5-vuotias lisäksi hoidettavana, ja mieskin hoitaa oman osuutensa.

MagdaLena: Toivottavasti Tomas on jo parantunut.

MiiKaro: Tsemppiä eri rytmien yhteen sovittamiseen!

Sitten taas omia asioita: Eilen oli 8 kk neuvola, joka siis meillä lääkärineuvola. Kerrankin kävi niinkin hyvin, että lääkärineuvola sattui parin flunssaisen päivän jälkeen, joten lääkäri tarkisti samalla myös korvat. Tulehdusta ei onneksi ollut. Muutenkin oli kaikki niin hyvin, että seuraava käynti on vasta vuoden ikäisenä. Pituuskäyrä oli hieman noussut taas lähemmäs keskikäyrää ja painokäyrä myös laskenut, kuulemma liikkumisen takia. Uudet mitat oli 69 cm ja 9080 g. Päänympärys oli 45,7 muistaakseni.

Eilisellä käynnillä mulla oli eri th kuin normaalisti. Tämä kysyi juoko Mikael korviketta. Kun sanoin ettei juo, hän kommentoi: "jaa, no sitten varmaan juo öisinkin". Kun myönsin asian olevan näin, hän sanoi "kannattaa pikkuhiljaa siirtyä viiteen ateriaan päivässä". Sanoin, että useimmiten meillä on 5 ateriaa, joskus vain neljä kun välipala jää pois ja hän tuntui hämmentyvän tästä. Onko niin, että imetystä pitäisi lopetella jo tässä vaiheessa? Sain ihan sen käsityksen th:n puheista. Kuitenkin lääkäri sanoi sitä kysyttyäni, että suositus on imettää vuoden ikäiseksi jos voi eikä pidemmästäkään imetyksestä olisi haittaa. Analysoinko minä nyt taas liikaa sen th:n puheita? Miten muut jotka vielä imettää?

Mulla alkoi eilen koulu. Onneksi on vain kerran viikossa, kun pitää myös tehdä se opinnäytetyö. Keväällä on sitten seminaarin lisäksi 3 muuta kurssia. Oli kyllä harvinaisen tylsää mennä taas luennolle, olisin mieluummin nauttinut poikieni seurasta. Pojilla oli kuitenkin mennyt kaikki hyvin. Mikaelillekin tuli jano vasta kun hakivat minut, joten ei ollut pulloa joutunut juomaan...

Tässäpä nämä taisi olla. Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!

T: Emem ja Mikael 21122007

Vierailija
25/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, isketäänpä kiinni tuo näyttelyn ajankohta. Mahtavaa jos Emem ja Justuskin tulisivat!

Koska muutama ottaa esikoisen mukaan, niin taidanpa pitää tuon esikoisen kotona "isännöimässä" pikkuvieraita. Viihtyvät varmasti paremmin sillä tavoin.

Rajoitteita oli Ametistilla, joka toivoi perjantaita ja Justuksella, joka toivoi maanantaita. Eli kartoitetaan sitten muidenkin mahdollisuudet (kommentteja?).

Asumme tosiaan Järvenpäässä ja asemalta on meille matkaa 700 m. Autolla pääsee kätevästi joko Lahden tai Tuusulan motaria.

Koska esikoinen jää isännöimään, ehdotan päiviksi:

pe 5.9. klo 12

ma 15.9. klo 12

pe 19.9. klo 12

Eli äänestys käyntiin :)

ipu

Vierailija
26/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta koska mulla ei ole kalenterissa merkintöjä millekään yllämainituista päivistä, totean vain, että luulenpa pääsevämme vihdoinkin mukaan. JEE!

T: Emem, 5v esikoinen ja Mikael 211207

Vierailija
27/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos konttausonnitteluista Justukselle, Frimmylle ja Ememille, ja Ametistikin onnitteli ryömimisestä ;) Kyllä sitä jotenkin on aina niin innoissaan tosiaan kun joku uusi taito tulee, en kyllä ees tiedä miksi, sehän on vasta joku 60 miljardis kerta tässä maailmassa kun lapsi oppii konttaamaan (tai mikä se luku nyt olikaan tähän mennessä eläneistä ihmisistä) :D

Onnittelut takaisin Frimmylle karhunkävelystä! :) Hupaisan näköinen tapa varmasti liikkua, meillekin neuvolassa povattiin, että konttaus saattais korvautua karhunkävelyllä (kun Inna neuvolassa siinä asennossa niin keikisteli), mutta ei :) Kirjoitit muuten tosi osuvasti tuosta "itsestäänselvyydestä", että vastuu lapsesta on aina äidillä, jollei isä ole lupautunut tekemään äidille palvelusta ja olemaan vähän aikaa lapsen kanssa. Kiteytit niin hyvin sanoiksi sen, mitä jo heti silloin Innan synnyttyä ajattelin, ja millä olen yrittänyt perustella joillekin muille ihmisille sitä, kun he ihmettelevät minun ja mieheni "hoitovuoroja". Halusin että meillä selkeästi on sovittu milloin vauva on kenenkin vastuulla, sillä jo isyyslomalla huomasin asian lipsuvan tuohon palvelusten-pyytämis-suuntaan, mikä ärsytti mua suunnattomasti, kai siks kun olen enemmän feministiä kuin sovinistia...

Jotenkin mua kesän alussa suututti erään ystävän (naispuolisen) kommentti toisesta ystäväpariskunnasta. Pariskunnan kumpikin osapuoli harrastaa golfia, mutta nyt johtuen heidän pienestä vauvastaan kumpikaan ei ostanut kesäksi sitä jotain (en tiedä mitään golfista) peliaikajuttua, oliko se joku tietty card vai mikä... Joka tapauksessa tämä ensin mainittu ystävä suureen ääneen hehkutti ja kehui sitä, miten EPÄITSEKKÄÄN TEON tämä pariskunnan mies-osapuoli, intohimoinen golfinpelaaja teki. Kukaan ei sanallakaan maininnut mitään nais-osapuolen epäitsekkyydestä, ilmeisesti koska sehän on vain itsestäänselvää, että äiti kyllä jättää kaikki omat harrastuksensa, menonsa ja tarpeensa vähemmälle.

Että mua ärsyttää tuontapainen ajattelu. Mutta en voi liiaksi tuomita ketään noin ajattelevaa, onhan meidät melkein kaikki maailman ihmiset jo iät ja ajat tuollaiseen ajatteluun kasvatettu. Vasta nyt alkaa olla paljon myös niitä ihmisiä, jotka ei pidä perinteistä pääasiassa-äiti-uhrautuu-luopuu-ja-joustaa-asetelmaa oikeana.

Kuulostan varmaan nyt kyllä tosi feministityrannilta. Tosiasiassa minäkin joustan sillä tavalla paljon, että mies saa kyllä aina tehdä ja mennä mielensä mukaisesti, minä sitten aina joustan omissa suunnitelmissani vapaa-ajan käytön suhteen - KUITENKIN aina niin, että sitten erikseen katsostaan myös, milloin se minun vapaa-aikani koittaa. Ja vaikka Inna olisi miehen vastuulla, niin kyllä minä melkein aina paikalla olen ja seurustelen Innan kanssa siinä missä mieskin. Mutta toisaalta on selkeää että silloin voin tehdä myös omia juttujani tai mennä vaikka nukkumaan, eikä mun tarvitse huolehtia vaipanvaihdoista tai syöttämisistä, vaan mies on niistä vastuussa (no imettämisestä kylläkään ei ;)

No, muihin aiheisiin :) Seuraavasta vauvanäyttelystä: mulle käy kaikki päivät, joten enpä taida äänestää mitään :)

jatkuu...

Vierailija
28/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ametisti: Meillä luovuttiin siitä vellipullosta jo aiemmin siksi, että se ei loppujen lopuksi pitänytkään yön yli nälkää yhtä hyvin kuin puuro. Mutta silloin kun se oli käytössä, Inna ei lutkuttanut tyhjää pulloa, sillä olimme itse vieressä niin kauan, että velli oli juotu, sitten otimme pullon pois.

Kissankarvoista: Kissoja ei oikein voi imuroida, koska pelkäävät aivan kuollakseen imuria. Laskettais varmaan eläinrääkkäykseksi.. :) Ei olla kyllä kovinkaan paljon jaksettu harjata, mahtaisko siinä olla miten iso ero? Aiemmin jo tuossa haikailin staattisen harjan perään, josta kuulin - mutta eläinkaupasta ei löytynyt sellaista, ja eläinkaupan myyjä vaan naureskeli, että ei se harjaaminen niihin karvoihin auta, kissanomistajan on vaan hyväksyttävä ympäri kämppää linnoittautuneet karvat...

Justus: Sinäkin kommentoit karva-asiaa - tosiaan tuossa on vielä tuokin pointti, että hoitolapsen perheessä saattaa olla allergisia. Huoh... mitenkähän suureksi ongelmaksi nuo meidän kissat oikein vielä muodostuvatkaan... Joka toinen hetki ajattelen, että rakastan meidän kissoja kauheasti, ne on maailman lempeimmät, kilteimmät ja rakastavimmat kissat, enkä pystyisi luopumaan niistä. Ja Innallekin niistä varmasti on myöhemmin paljon iloa ja myös hyötyä toisten luontokappaleiden kohtelemisen opettelemisessa. Joka toinen hetki taas - olisin valmis antamaan nuo yhdelle maatilalle, siellä ne aikoo ottaa kissan ja olisivat ehkä valmiita ottamaan ainakin toisen meidän kisuista. Mies ei tahdo kissoista luopua ja haukkuu, että "olisi pitänyt ajatella näitä asioita aiemmin silloin kun otettiin", mutta en minä silloin kolme vuotta sitten tajunnut miettiä, millaiset vaikutukset kissoilla tulevan lapsen vauva-aikaan ja minun lyhytkestoiseen perhepäivähoitajauraani on.. :) Mutta niin, itsekin olen aina ajatellut, että jos ottaa lemmikin, niin samalla sitoutuu sitten lemmikin ehdoilla siitä eteenpäin elämään - ettei voi vaan hetken mielijohteesta ottaa, ja sitten heittää pois kun kyllästyy. Silti välillä vaan tuntuu, että vois sitten vaikka viedä noi johonkin puudelitrimmaamoon ja ajella kaljuksi..

Kiitos Justus myös polttarivinkeistä, kirjoitin ne ylös! :)

Emem: Voin olla väärässä, mutta en usko että terkkarisi oli missään tapauksessa sitä mieltä, että imettäminen pitäisi teillä lopettaa. Luulen että hän ennemminkin ihmetteli, miksi teillä imetetään vielä yöllä, jos kiinteiden syöminen sujuu noin hyvin, että päivälläkin on jo viisi ateriaa. Meillä myös syödään tavallisesti viisi ateriaa päivässä, ja lisäksi imetän Innaa viisi kertaa päivän aikana. Illalla ennen nukkumaanmenoa Innaan yritetään ahtaa desi kaurapuuroa; sillä määrällä unet parhaiten jatkuvat aamuun asti ilman maitopyyntöjä välissä.

Tulihan taas tekstiä... uh, päätä särkee. Inna nukkuu parvekkeella, on nukkunut kohta puolitoista tuntia, joten varmaan pian herää.

Jaksamista kaikkien loppuviikkoon! Meillä on lauantaina kaverien häät, Innan ekat isot juhlat (ja ne taitaa olla oikeasti poikkeuksellisen hienot ja luksustason juhlat). Mekko häihin ostettiin jo alkukesästä, ihanaa päästä vihdoin käyttämään sitä :)

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
29/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Inna mekko ostettiin. Omista rytkyistä nyt ei niin jaksa nykyisin iloita..

Vierailija
30/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että jos mitenkään maanantai... Toivottavasti ametisti pääsis kuitenkin silloin? Meillä on nimittäin perjantaisin muskari, se alkaa siis ens viikolla. Pääsee meikäläinenkin sinne raakkumaan.

Lisää paremmalla...

Miukkis&Milla

Vierailija
31/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa mäkin pääsisin Ipun luo, mutta

a) mulla ei ole autoa käytössä

b) meillä on harrastuksia maanantaisin Tomaksen kanssa..

Tomas oireilee täällä tällä hetkellä allergioita/suoliston tottumattomuutta.. Jätkä kiipeilee myös nykyisin niin, että kyllä sillä varmaan on jo pääkin kipeä (vaikka osaa olla varovainen, väsyneenä saattaa syntyä ylimääräistä kolinaa...).. Se jaksaa melko kauan jo seistä nöpöttää pystyssä.

Tomas viihtyy jonain päivinä jopa pari tuntia itsekseen, jonain päivinä haluaa koko ajan haleja ja seuraa.. eli hyvin vaihtelevaa. Enää en luokittelisi silti Tomasta vaativaksi vauveliksi. Kyllä ihminen saa tietää mitä haluaa. Kunhan äidin halut on ne mitkä ensisijaisesti huomioidaan... Eli tämä järjestys ja lisää mallia otan Ipun toiminnasta. Se on mallikaan jämäkkää. Siellä ei jätkät hypi silmille. Tuskin edes isäntä ;))

Mika tulee kohta kotiin työmatkalta. On ostanut meille jotkut tuliaiset. (OIKEIN)

Katsooko kukaan teistä Big brotheria? Minä katsoin eilen ekan jakson ja vitsi levisi rajut myötähäpeät. En ymmärrä voiko tuollaista edes parhaalla tahdolla luokitella viihteeksi. Hurjaa!

SUURIMMAT HALIT! Kyllä oli taas lämminhenkistä tekstiä! Kyyneleet nousi melkein silmiin, kun luin Frimmyn ajatuksia arjen raastavuudesta ja ihanuudesta. Kyllä teidän pojalla saa ja pitää olla kunnon tunteet! Mistähän saisin viisauden kasvattaa myös omasta pojastani toisia kunnioittavan ihmisen, joka osaa puolustaa tarvittaessa itseään ja MUITA. Ei täällä kenekään kuulu jäädä enää kynnysmatoksi.

NOniin, lopetan ennenkuin itken täällä itsekkin. Oon vähän väsynyt, kun T valvotti masuvaivojen vuoksi viimeyön.

ENSI YÖNÄ SITTEN KAIKKI VAUVAT NUKKUU HYVIN.

Vierailija
32/45 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajunkukka: Mun mielestä se kissojen säännöllinen kampaaminen vähentää irtokarvaa. Harjaan meidän pojista säännöllisin väliajoin isot tupot irtokarvaa, Varsinkin karvaa lähtee tietty keväällä ja syksyllä. Kirtokarvakerät ovat pienempiä tuoleissa ja matoissa.

Mikäli joku on allerginen kissoille ja tulee kissojen muuton jälkeen käymään kissahuushollissa, tulee hänelle allergiaoireet. Hilse leijuu huoneilmassa vuosia? Yksi tuttu putsasi talonsa eläinpölystä; irrotti kaikki seinälistat yms. ja puunasi joka kolon. Toivotaan että sun hoitolapset ovat "eläinperheistä". Olen myös sitä mieltä, että lemmikeistä pitää pitää huolta sinne loppuun saakka. Kissat tai muut kotieläimet eivät ole mikään ongelma lapsiperheissä. Kysymys on lähinnä tiedosta tai sen puutteesta.

Magda-lena: Mitäs sait tuliaisiksi :)

Emem: Neuvolan täti ei varmasti tarkoittanut, että et saisi imettää. Muutenkin tietysti päätät itse, että imetätkö öisin, päivisin ja 9kk vai 2v. 80-luvulla oli muotia imettää lasta noin 2-3v. Oli hassun näköista, kun lapsi kirmaisi äiteen tissille. Seisoi siinä äidin vieressä ja imi tissiä.

Kiva nähdä myös Justusta ja Ememiä. Voin siis tulla perjantaina tai maanantaina Ipulle.

Taidan siirtyä ns. sormiruokaan. Kävimme tänään ravintolassa syömässä. Syötin siitä lautaselta sitten pilkottuja ja keitettyjä vihanneksia Olaville. Hyvin maistui kaikki kukkakaalit, porkkanat ja pari hernettä. Olavi syö myös mielellään Väinämöisen Palttoonnappeja, leipää ja marjoja pensaasta, sekä järsii omenaa. Joten syököön jatkossa meidän kanssa samoja pöperöitä kerran soseet ällöttävät häntä. Joku kirjoitti ettei hiutalepuuro tee kauppaa, täytyy munkin kokeilla oikeaa puuroa Olaville.

Olen nyt pissattanut Olavia "isojen poikien pöntöllä" eli wc-pöntöllä. Hän mielellään joka kerta pissaa ja kakkaa sinne. Oikein äheltää, että tulisi edes liri pissaa. Hän itse myös katsoo, että siltä se pissa tulee. Siis vauvat näköjään haluavat pissata ja kakata muualle kuin housuunsa.

Kirjoitusvirheitä oli näköjään edellisessä, eiköhän myös tässä tarinassa. Olen laiska lukemaan omia sepustuksiani ja kirjoitan tällä vanhalla mönjäisellä näppiksellä. Anteeksi sotkuiset sepustukset.

Viime yönä en sitten saanut sen kaiken häsäämisen jälkeen unta. Sitten heräsi Olavi, nukuin n. 5 tuntia, Olavi tuli tisille ja esikoinen viereen, miehen herätyskello soi.....Hieman väsyttää.

Hyvää yötä kaikille unta kaipaaville!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
33/45 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit tulossa Ipulle, voin ottaa sut meidän autokyytiin.

Pajunkukka

Vierailija
34/45 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frimmy: Olisin minäkin loukkaantunut sekä miehellesi että etenkin äidillesi! Mä olin itse sekä kakkosen että kolmosen vauva-aikana kerran tai pari vanhempieni luona ilman vauvaa nukkumassa yön, kun olin niin väsynyt. Jätin miehen kotiin lasten kanssa ja nukuin yhden yön kuin tukki. Tämän vauvan kanssa ei ole ollut tarvetta. Vaikkei lääkäri mitään vikaa löytänyt, niin hyvä kuitenkin, että korvat on katsottu. Toivottavasti helpottaa pian!!!

Pajunkukka: Auts, taidat sä kyllä aika ihmeessä olla kissankarvojen kanssa. :( Mä en ainakaan suostuisi laittamaan lastani sellaiseen hoitopaikkaan, mistä lapsi tulisi kissankarvoilla koristeltuna kotiin. Mä nyt tosin olenkin allerginen kissoille. Ainakin taidat joutua laittamaan kissojen ruoan jonnekin pöydälle tms, minne kissat pääsevät ja lapset eivät.

Aterioita on meillä nyt täydet viisi kappaletta päivässä. Määrät on aika maltillisia, mutta puuroa menee paljon. Sörsseleitä on pakko olla aika tiuhaan tahtiin, muuten ei mies selviä neidin kanssa. Saas nähdä miten noitten ensi viikolla käy. Tarkoitus olisi pärjätä ilman korvikkeita ja mieluiten ilman pumppailuja.

Ametisti: Meidän eskarilainen on koulussa eskarissa. Siellä olisi tarkoitus olla silloin kun koulun kello soi (8.30 tai 9.15 päivästä riippuen) ja hakemaan sopii tulla neljän tunnin päästä. Kyllä sinne tietysti pääsee myöhässäkin, mutta mä en halua sotkea päivärytmiä viemällä omien rytmieni mukaan. Onko teidän eskarilainen päiväkodissa eskarissa, jos siellä on vapaampi päiväohjelma?

Öljyä en ole koskaan antanut yhdellekään lapsistani. Ruoanlaitossa ja leivällä on sitten tulleet kasviöljyt mukaan. Kaupan purkeissa tietysti joissain on öljyä. Mä olen aina käsittänyt, että öljyä lisätään lapsille ruokaan vain silloin kun ei muuten painonkehitys ole riittävää!

Miukkis: Meidän neitihän oli pitkään ihan saman kokoinen kuin Milla, mutta nyt ollaan kyllä sitten ihan reilusti ohi ainakin painossa. Neiti oli 6kk neuvolassa 7400g ja nyt alkaa varmaan lähennellä kahdeksaa kiloa.

Enkä muuten ole hiljaa vaan vahvistan, että nuo isommat lapset nukkuu kuin tukit! Pojat on kaikki opetettu joskus päälle puolivuotiaina nukkumaan yönsä. Neiti kun on vielä imetyksessä, niin saa ainakin vielä syödä yöllä. Tosin tätä yritetään vähentää kunhan ensin selvitään mun töihinmenon alkuhässäkästä.

Justus: Meillä oli esikoisella kova kakka ja ummetusta joskus 3v tietämillä. Ei siihen mitään öljyä määrätty. Elinikäinen ruokavalion tarkkailu ja alkuun lääkitystä.

Ipu: Ihania nuo isoveljet kun auliisti esittelevät juttuja. Vielä tosiaan kun muistasivat olla jättämättä pieniä jonnekin yksinään. :)

Joopa, kolmonen kinuaa pääsyä koneelle ja vauva tylsistyy lattialle. Ei kun menoksi taas.

Strutsi (viimeistä päivää vanhempainlomalla) ja neiti 31.1.

Vierailija
35/45 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisen äänestyskierroksen tuloksena vauvanäyttely pidetään tuolloin. Toivottavasti myös Ametisti pääsee tulemaan.

Ilmoittautukaa osoitteeseen ipu1971@gmail.com

Laittakaa siihen puhelinnumero niin laitan tekstiviestillä osoitteen. Tämä siksi että vältetään "tunkeilijoiden" osoitetiedustelut... Ja samalla saatte minun numeroni mahdollista eksymistä ajatellen :)

Kävelymatka rautatie- ja linja-autoasemilta ja parkkipaikkoja löytyy pihasta. Helppo tulla.

Tosi kiva nähdä uusiakin kasvoja ja ennen kaikkea vauvoja!!!

ipu ja miehet

Vierailija
36/45 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin nyt vasta että tuo 15.9. ei käykään meille :(.

No, päättäkää mitä päätätte tapaamisesta. Tullaan jos päästään. Joudun taas nettipimentoon ens keskiviikkoon asti.

Ollaan lasten kanssa flunssassa. Taas pikkunen on ihan täys räkää :(.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
37/45 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla Olavi söi puuronsa ja joi vielä maitoa + tissiä! Joten nukummeko nyt koko ensi yön? Olavi ei suostunut tänään syömään sitä soseruokaa, kaikki muu sapuska meni. Joten iltaruualla syötin hänelle kasan keitettyjä ja pilkottuja vihanneksia ja kalaa. Siis pala kerrallaan suuhu, hän ei edes kakonut. Vauvat ovat ihmeellisiä!

Justus: Harmi, että vauva on taas kipeä. Kokeile höyryhegitystä ja sillä niistäjällä saa räät hyvin pois nenästä. Voitaisiinko äänestää sitä seuraavaa maanantaita tapaamisajaksi, jos sulle ei käy 15.9?

Ipu: Laitan sulle s.postia. Pitäisikö tapaaminen siirtää vielä viikolla, että Justus pääsisi myös? Minä pääsen maanantaisin tulemaan. Entraan vaan, että tulisinko esikoinen matkassa klo 13 vai Olavin kanssa kaksin klo 12 ja lähtisin klo 14.30. Olavi usein tosin koisaa klo 10-12.30.

Strutsi: Esikoinen on vanhassa päiväkodissaa eskarissa. Eskari alkaa klo 8.30. Sinne voi mennä klo 9.30 mennessä. Ulkoilevat aina aamuisin ja sitten vasta alkaa "ohjelma". Tämä jousto sopii minulle oikein hyvin. Voihan vitsi, sulla alkaa työt! Kylläpä tämä aika rientää. Saat sitten omaa aikaa, kun käyt töissä :).

Frimmy: Muista että sulla on shoppailupäivä huomenna. Käyt ravintelissa syömässä, ostoksilla ja kahvilla :). Ukkos voi viettää Ohton kanssa laatuaikaa eli isi-poika päivää :).

Olavilla alkaa nuha ja yskä hellittää. Hän tosiaan tänään nukkui ensin 2,5 päikkärit, sitten tunnin päikkärit ja vielä illalla tunnin päikkärit. Yöunille hän kävi klo 22. Voi jos voisimme nukkua ensi yönä!

Miukkis: Se teidän Milla on sellainen hienostunut neiti, ei kai hänen nyt edes tarvitse ruveta konttaamaan. Osta balettitossut, rupeatte pyörähtelemään suoraan :). Näen silmissäni miten hänellä menee tavaroiden havittelun jälkeen sormi suuhun.

Pajunkukka: Olen ihan samaa mieltä sun kanssa noista ihmeellisistä roolituksista perheessä. Kiinnitän myös tarkasti huomiota tollasiin juttuihin. Mut siis ajattele se mies LUOPUI oikein kolopallon peluusta, mikä uhraus :DDDD. Mulla yksi läheinen sukulainen on tehnyt noita samoja hoitovuoroja miehensä kanssa kuin tekin. Hän vaan ei jousta, tyyliin tule nyt Pekka tänne nostamaan vauvan lelut, nyt on sun hoitovuoro. Kuulostaa ja näyttää ihan kamalalta. Ajattele sitä lasta, joka joutuu siinä elämään. Äiti ei voi nyt auttaa, kun ei ole sen hoitovuoro :(.

Olen yrittänyt sellaista ei niin sovittua vuorottelua. Marttyyriksi, uhrautujaksi ja kaiken tekijäksi en rupea. Tässä meidän systeemissä on niin paljon hommaa, että mekein koko ajan pitää tehdä jotain, joten vapaata aikaa saamme vasta lasten mentyä nukkumaan.

Hyvää viikonloppua!

Ametisti ja Vauva 13.1

Vierailija
38/45 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ametisti, saitteko nukuttua? Toivottavasti! Sain muuten tuliaiseksi korvikset ja Tomas sai muovisia eläimiä, sekä niille tallin (kolme eläintä siis) Luonnollisesti nämä eläimet ovat hyvää pureskeltavaa.. ;)

Pajunkukka: kiitos tuosta sydämellisestä autokyyti tarjouksesta. Ei teillä olisi kahta istuinta? Meidän istuin on niin monimutkainen kiinnittää autoon, että sitä ei vähän takia voi ottaa pois.. Menee meinaa hermo kun yrittää säätää sitä takaisin. Ja puhumattakaan, että saisi jonkun toisen autoon.. ;)

Kissankarvoista: tuo taitaa olla noita arkipäivän haasteita, jotka lutviuttaa asiat lopulta oikeaan muotoon. TUlet siis hoitamaan juuri niitä lapsia, joita sinun on tarkoituskin hoitaa. Toisia ne karvat eivät meinaten häiritse sitten ollenkaan. Esim. meidän Tomas olisi jo aivan fiilarissa niistä kissoista! (ellei siis jostain syystä todettaisi allergiseksi tms.) Ja mulle ainakin merkitsee paljon enemmän se, että lapsi viihtyy hoitopaikassa vaikka olisi toisinaan varustettu parilla karvalla. Sellainen on teidän koti. Ja näin sen kuuluu olla. Sinä olet ihana hoitotäti. Ja siitä lähdetään :)

Miukkis kelaili Millan lonkkia, kokoa ja liikkumista. Mähän olen aina ollut ihan hulluna Millaan. Kuten Ametisti sanoi, hänellähän on niin hienostunut tapa ilmentää itseään. Teidän Milla keskittyy tällä hetkellä omaan söpöön tyttömäisyyteen (pienien oikkujen kera, mutta niitä meillä tytöillä PITÄÄ olla-HALOO!!) Myös mua hymyilyttää tuo "hamuan lelua-- ah, se ei tule-- mietin ja laitan sormen suuhun--tarvitaan äitiä--äitiiiiiiiiiiii!!!"-metodi.

Justus: Kunpa teillä nyt parannuttaisiin jo kokonaan! Todella raastavaa tuollainen...! Voimia

Ipu: joudun siis jättämään väliin näillä näkymin tuon ihana tuokion kotonanne.

Frimmylle ihanaista shoppailupäivää!! Käy kahvilla, herkuttele, shoppaile ja nautiskele. Kyllä ne pojat siellä odottaa!

HVYÄÄ VIIKONLOPPU!

Vierailija
39/45 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripariskunta on alusta alkaen hoitanut tosi esimerkillisesti noita vuorotuksiaan vauvan kanssa. Heillä on ollut joustavat, mutta tarvittaessa pitävät järjestelyt siitä, kuka on vastuussa minäkin päivänä, iltana, yönä tai aamuna. Ovat myös käyttäneet säännöllisesti vauvan mummoa, jotta saavat viikkoon myös aivan yhteistä laatuaikaa. Musta tämä on mennyt heillä tosi luontevasti ja järkevästi ja molemmat on voineet sopia omia menoja ja suunnitella jotakin sen mukaan, mikä on systeemi. Ja kun ovat vielä olleet niin onnekkaita että hoitoapua on ollut lähellä!! Sitä meillä ei esimerkikisi ole.

Tuota järjestelyä ei ikinä olisi tapahtunut ellei se lapsen isä olisi niin edistyksellinen mies. On mun lapsuuden ja yhä paras ystävä, eikä turhaan. Hän on alusta asti kokenut että lapsi on selkeän yhteinen projekti, eikä esim. naisen rinnat tms. ole syy sille, että äiti valvoo yöllä. Nojoo, tietysti imettää hän ei ole yrittänyt...heh..

Oon joskus ehdottanut tälläistä myös meille, mutta meikäläisen mies ei jostain syystä ole ollut innostunut.

Olen kyllä antanut Mikalle siitä palautetta, että ei mun kotonaolo tarkoita sitä, että olen myös illat / viikonloput se päähoitaja. Ja tarviiko täältä aina lähteä johonkin, että toinen ottaa ohjat käsiin. Joskus kaipaa vaan sitä, että saa OLLA KOTONAAN. Mika tekee vielä kotoa käsin etätöitä ja saa kännykkään myös työpaikkansa sähköpostit. Eli on KOKO AJAN tavoitettavissa töiden merkeissä... Kylläpä tuo mies taitaa alkaa sisäistää hiljalleen tätä. Miehiä on koulittava, jotta se tuleva uusi vaimo pääsee sitten helpommalla...hheh (TUO OLI SITTEN HUUMORIA..)

eipä muuta. Taisi olla aika sekavaa...

Vierailija
40/45 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena: Ei nukuttu koko yötä. Tissiä klo 1, tissiä ja maitoa klo 2 ja tissiä ja maitoa klo 6.30. Olavi olisi halunnut herätä jo. Käänsin kylkeä ja nukuimme sitten klo 9.30. Noissa kahdessa viimeisessä sessiossa meni aina noin tunti Tänä iltana Olavi söi yli desin puuroa ja ruusunmarjasosetta. Vielä tissiä ja äsken lopuksi 1dl maitoa. Pärjäisköhän noilla eväillä aamuun?

Pääset myös mun kyydillä sinne Ipulle, jos haluat. Meillä on ylimääräinen turvakaukalo, sellainen vauvakaukalo.

Kiva, että miehesi hoksasi tuoda teille lahjuksia. Diamonts are for ever :).

Olimme tänään esikoisen kanssa synttäreillä, sankari täytti 6v. Huomenna on sitten 5v. synttärit.

Onkos kukaan käynyt sienessä? Joko löytyy suppilovahveroita? Tekisi niin mieli mennä syysretkelle metsään.

Ekat kuukautiset kesti vain viikon :). Jo taas kolottaa mahaa. Aloitan toisen satsin niitä keltarauhashormoneja, josko tämä elimistö kohta oppisi omilleen.

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi 13.1