Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä yöpyä Lontoossa?

Vierailija
15.01.2023 |

Olen yleensä ollut Paddingtonin aseman liepeillä, koska Heathrowsta pääsee niin nätisti Heathrow Expressillä paikalle.

Toisaalta aion käydä West Endissä teatterissa useampana iltana, joten siellä yöpyessä olisi helppo kävellä teatteriin.

Onko Paddingtonilta helppo mennä metrolla matkalaukkujen kanssa?

Haluaisiko joku neuvoa? 😃

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haet tästä ketjusta. Harva tuottaa noin inhottavia fiboja. Hv

Sniff sniff 🤥🤥🤥🤣

T. Ap

Vierailija
102/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

St Martins Lane hotelli. Pääsee metrolla suoraanmelkein viereen Heathrowlta Leichester Squaren asemalle. Loistava sijainti!

Kuka yöpyy 300€/yö hotelissa ja pihtailee menemällä metrolla matkalaukkujen kanssa..

Wtf... kyllä on tää instagram sukupolvi....

Varmaan tyyppi joka kirjoitta Leichester Square ja varmasti lausuu sen Laisester squer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun viimesimmästä matkasta on aikaa. Silloin ei puhuttu Heathrow Expressistä. Onko se auto?

Metrolla ajettiin (mind the gap!) ja nautittiin satavuotiaan undergroundin tunnelmasta.

Se on juna, ajaa 15 minuutissa Paddingtonin asemalle, josta yhteys monelle metrolinjalle. Oikein hyvä palvelu, kulku helppoa kentältä junaan ja tosiaan rauhallinen ja tilava.

Ap

Ja tosiaan Heathrowlta pääsee nykyään kulkemaan myös uudella Elizabeth Line metrolinjalla.

Vierailija
104/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi Lontoossa käydessä oltiin Earls Courtin metroaseman vieressä, sitä ennen aina Bayswaterissa. Ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Mutta turhaan täällä kyselet. Sinne menet, minne on varaa mennä.

Varaa mennä? Tähän aikaan vuodesta Lontoo on edullisimmillaan, ja hotellihuoneita saa alle satasella yöksi. Ihan Suomen hotellihinnoilla on muutama tuhat majoituspaikkaa tarjolla, joten ei kai tuota lompsan perusteella tarvinne valintaa tehdä?

Ap

Alle satasella et kyllä saa mitään mielekästä lontoon keskustasta.

Elämä on valintoja. Joko tyydyt rähjäiseen paikkaan, pulitat satasia enemmän hyvästä hotellista tai istut 15-20 minuuttia lisää metrossa. Itse valitsisin tuon viimeisemmän.

Ja käyttäisin metroa mennäkseni väliä heathrow-hotelli. Säästää hyvät rahat eikä se nyt niin paljon kauemmin kestä. Matkalaukuilla on nykyisin pyörät joten ei niitten raahaaminen metrossa nyt niin vaikeata ole.

Lontoossa on korkean sesongin aikana kolminkertaiset majoitushinnat verrattuna nyt olevaan matalaan sesonkiin. Paddingtonin liepeillä kallein majoitus on nyt Hiltonissa noin 170 € yöltä ja kolmen tähden hotelleja löytyy jopa alle 90 € yöltä. Heathrow Expressin menopaluulippu taas on 37 puntaa, eli ne säästyvät hyvät rahat ovat reilu 20 puntaa. Sulla ei nyt ole faktat hallussa, luennoiva tyyli kylläkin. 🤣

Ap

Noh, heathrow expressin jälkeen joudut kuitenkin jatkamaan metrolla, joten ei se aikasäästö tai kätevyys ole niin iso. Kai sulla sitten on joku 100€ tuntipalkka...

Ja noi kolmen tähden hotellit ovat juuri noita epämiellyttäviä paikkoja. Laittaisit nyt kunnolla haisemaan jos kerran ei rahasta ole puutetta.

Kuten olen useampaan kertaan maininnut, niin olen tavannut mennä Heathrow Expressillä (15 min) kentältä asemalle, käynyt aseman kaupasta ostamassa ruokaa ja mahdollisesti Starbucksista laten ja kävellyt sitten läheiseen hotelliin (2-10 min). On nopeaa, ainakin jos jättää laten hakematta., kätevää joka tapauksessa.

Eikä ole tuntipalkkaa yrittäjänä, mutta hyvin on ollut varaa latteen, Heathrow Expressiin, lentoihin ja jopa hotelliin, kiitos kysymästä. 🌺

Ap

Vierailija
105/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko lopettaa tuon lapsellisen emojien ripustelun viesteihin?

Mietitään asiaa 🤔🤔🤔🤔

Ap

Vastaus mun makuun 😆😆😆😂😂

🌹🌹🌷🌷🌷🍃🌿 ja vielä 🍰🍨

Kiitos sinä ihana 🌺

Ap

Vierailija
106/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menossa St Gilesiin SOHO:n liepeillä, ei mitään tietoa millainen hotelli on mutta oli kehuja saanut arvosteluissa ja lyhyt matka shoppailemaan + vieressä metroasema ja suunniteltu teatteri kävelymatkan päässä niin se nyt valikoitui ensikertalaisille. Aikuisten reissu niin ei tarvitse olla mitään lasten huvituksia :)

Näyttäisi olevan hienosti teatterialueella, mutta siitä on kilometri matkaa Circle Linen metroasemalle niin siksi ei ehkä valintani. Mutta kiitos sinulle! 🌺

Lontoossa asuvana välttelen Circle Linea kuin ruttoa mutta kukin tyylillään. 

Kerro vielä miksi. Mä en ole huomannut Circle linessa vikaa muihin linjoihin nähden. Edes siellä asuessani.

Ainut ongelmatilanne sattui kun astuimme epähuomiossa District linen metroon joka meni samalta laiturilta.😳

Mut eihä myö tiietty! 😆😂

Vierailija
107/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun viimesimmästä matkasta on aikaa. Silloin ei puhuttu Heathrow Expressistä. Onko se auto?

Metrolla ajettiin (mind the gap!) ja nautittiin satavuotiaan undergroundin tunnelmasta.

Se on juna, ajaa 15 minuutissa Paddingtonin asemalle, josta yhteys monelle metrolinjalle. Oikein hyvä palvelu, kulku helppoa kentältä junaan ja tosiaan rauhallinen ja tilava.

Ap

Ja tosiaan Heathrowlta pääsee nykyään kulkemaan myös uudella Elizabeth Line metrolinjalla.

Kiitos 🌺

Ap

Vierailija
108/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menossa St Gilesiin SOHO:n liepeillä, ei mitään tietoa millainen hotelli on mutta oli kehuja saanut arvosteluissa ja lyhyt matka shoppailemaan + vieressä metroasema ja suunniteltu teatteri kävelymatkan päässä niin se nyt valikoitui ensikertalaisille. Aikuisten reissu niin ei tarvitse olla mitään lasten huvituksia :)

Näyttäisi olevan hienosti teatterialueella, mutta siitä on kilometri matkaa Circle Linen metroasemalle niin siksi ei ehkä valintani. Mutta kiitos sinulle! 🌺

Kerro vielä miksi. Mä en ole huomannut Circle linessa vikaa muihin linjoihin nähden. Edes siellä asuessani.

Ainut ongelmatilanne sattui kun astuimme epähuomiossa District linen metroon joka meni samalta laiturilta.😳

Mut eihä myö tiietty! 😆😂

https://www.mylondon.news/news/zone-1-news/7-reasons-london-underground…

Vierailija
109/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä kysymyksen asettelu olisi ollut:

suositteletko jotain hinta-laatusuhteeltaan hyvää kolmen tai neljän tähden hotellia Bayswaterin alueelta?

Eli selkeä rajaus alueeseen ja hintaluokkaan.

Nykyisellään kysymykseen tekee mieli vastata: hotellissa.

Vierailija
110/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok hotelli ja tosiaan sijainti on mitä parhain. Huoneet on tosi pienet, mutta niin on yleensä muissakin Lontoon keskitason hotelleissa. Olen menossa siihen hotelliin nyt toista kertaa. Puistoalueilla (Kensington, Paddington ym.) on viehättäviä vanhoja hotelleja, mutta sieltä on suht vaivalloista kulkea metroilla tai busseilla esim musikaaleihin. St Gilesista pääsee kävellen teatterialueelle ja British Museum 6 min kävelymatkan päässä. Oxford Street kulman takana jne. Hyvä valinta.

Ei ole vaivalloista käyttää metroa.

Vertasin metron käyttöä tässä kävelyyn. Kävelyyn teatterista hotellille versus matkustamista teatterista hotellille metrolla. Luulin että tämä kävi asiayhteydestä selville.

Vierailija
111/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöpynyt kaksi kertaa Bayswaterissa, kaksi kertaa Notting Hillin lähistöllä ja kerran kun olin yksin lasten kanssa, Earl's Courtissa.

Olen lentänyt joka kerta Gatwickille, ja sieltä tullut Victorian asemalle josta jatkanut eteenpäin. En ole kokenut metrolinjan vaihtoa hankalana edes laukkujen kanssa.

Lontoossa koen, että sopiva tasapaino on yöpyä kivalla paikalla keskihintaisessa hotellissa. Eli siis meidän tapauksessa viktoriaanisen talon minihuoneissa. Ei haittaa itseäni. Hotellinpitäjätkin aina melko persoonia. Mutta siis tällöin liikkuminen Lontoossa ei maksa maltaita, eikä hotelli maksa maltaita. Koska olen keskituloinen tavallinen pulliainen, näitä täytyy miettiä.

Vierailija
112/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ensikertalainen lukee tätä, niin: säästämällä hotellista niin, että sijainti on kaukana kaikesta, lisäät matkustuskuluja. Ruuhka-aikaan metrolla meno voi viedä useita puntia päivässä. Ja jos budjetti on tiukka, tämä kannattaa huomioida.

Esimerkiksi Bayswaterista ihan kävellen pääsee mm. luonnonhistorialliseen museoon tai tiedemuseoon (tiedemuseon museokauppa on aivan paras!) Royal Albert Hallkin on ihan siinä. Ottaa aamukahvin mukaan ja hyvällä säällä kävelee puiston poikki.

Vierailija
113/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ensikertalainen lukee tätä, niin: säästämällä hotellista niin, että sijainti on kaukana kaikesta, lisäät matkustuskuluja. Ruuhka-aikaan metrolla meno voi viedä useita puntia päivässä. Ja jos budjetti on tiukka, tämä kannattaa huomioida.

Esimerkiksi Bayswaterista ihan kävellen pääsee mm. luonnonhistorialliseen museoon tai tiedemuseoon (tiedemuseon museokauppa on aivan paras!) Royal Albert Hallkin on ihan siinä. Ottaa aamukahvin mukaan ja hyvällä säällä kävelee puiston poikki.

Suosittelen Bayswaterin aluetta. Hyvät metroyhteydet ja viihtyisää. Kesällä kiva vaikka lenkkeillä puistossa. Löytyy shoppailumahdollisuuksia. Alueella on kivoja pubeja.

Vierailija
114/114 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut eihä myö tiietty! 😆😂

Todella harvat vuorovälit, siinä on usein ongelmia ja ihan joka paikkaan jonne se menee pääsee jollain nopeammallakin linjalla.