Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä yöpyä Lontoossa?

Vierailija
15.01.2023 |

Olen yleensä ollut Paddingtonin aseman liepeillä, koska Heathrowsta pääsee niin nätisti Heathrow Expressillä paikalle.

Toisaalta aion käydä West Endissä teatterissa useampana iltana, joten siellä yöpyessä olisi helppo kävellä teatteriin.

Onko Paddingtonilta helppo mennä metrolla matkalaukkujen kanssa?

Haluaisiko joku neuvoa? 😃

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on hölmö. Lontoossa asuvana suosittelen ottamaan hotellin siltä suunnalta, missä aikoo vierailla ja ottaa kentältä uberin hotellille, jos siirtymien helppous on se ratkaiseva tekijä. Kuulostat kaavoihin kangistuneelta ja neuroottiselta matkailijalta kun vertailet minuuttiaikatauluja kaupungissa, jossa jatkuvasti on jotain häikkää julkisissa liikennevälineissä ja etenkin tuolla hehkuttamallasi Circle Linella. 

No meillä on vähän eri näkemykset sujuvasta siirtymisestä, sinulla se on puolitoista tuntia Uberilla ja minulle 15 minuuttia ihanan hiljaisella ja rauhallisella Heathrow Expressillä. Ehkä se tekee minusta neuroottisen 🤣 Aina olen myös sujuvasti metrolla kulkenut, ei ole monen minuutin ylimääräistä mutkaa tullut mutta toki välttelen niitä aamuruuhkia kun voi valita. 👍🏻

Ap

Vierailija
82/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi Lontoossa käydessä oltiin Earls Courtin metroaseman vieressä, sitä ennen aina Bayswaterissa. Ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Mutta turhaan täällä kyselet. Sinne menet, minne on varaa mennä.

Varaa mennä? Tähän aikaan vuodesta Lontoo on edullisimmillaan, ja hotellihuoneita saa alle satasella yöksi. Ihan Suomen hotellihinnoilla on muutama tuhat majoituspaikkaa tarjolla, joten ei kai tuota lompsan perusteella tarvinne valintaa tehdä?

Ap

Alle satasella et kyllä saa mitään mielekästä lontoon keskustasta.

Elämä on valintoja. Joko tyydyt rähjäiseen paikkaan, pulitat satasia enemmän hyvästä hotellista tai istut 15-20 minuuttia lisää metrossa. Itse valitsisin tuon viimeisemmän.

Ja käyttäisin metroa mennäkseni väliä heathrow-hotelli. Säästää hyvät rahat eikä se nyt niin paljon kauemmin kestä. Matkalaukuilla on nykyisin pyörät joten ei niitten raahaaminen metrossa nyt niin vaikeata ole.

Lontoossa on korkean sesongin aikana kolminkertaiset majoitushinnat verrattuna nyt olevaan matalaan sesonkiin. Paddingtonin liepeillä kallein majoitus on nyt Hiltonissa noin 170 € yöltä ja kolmen tähden hotelleja löytyy jopa alle 90 € yöltä. Heathrow Expressin menopaluulippu taas on 37 puntaa, eli ne säästyvät hyvät rahat ovat reilu 20 puntaa. Sulla ei nyt ole faktat hallussa, luennoiva tyyli kylläkin. 🤣

Ap

Otathan huomioon, että Lontoossa hotelleissa saattaa olla kylmä talvella

Kesä on omasta mielestäni paras ajankohta

Puistot ovat kauneimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä suunnalla missä on Harrods ja Fortnum&Mason on kiva puistomainen alue, pieniä hotelleja. Tai no oli 20 vuotta sitten.

Vaikea tietää mikä on sulle tasokasta ja tärkeää. Ts. mikä kelpaa.

Mutta hauskaa matkaa, kerro Lontoolle terveisiä🌹

Kiitos sinä ihana, terveiset kerrotaan! 🌺 Ensisijaisesti haen aluetta, jonne liikkuminen sujuvaa niin kentältä kuin arjessa. Tärkeää on ne kaikki kokemukset, mutta kyllä näin täti-iässä on hostelli-ikä jo kaukana takana. 😃

Ap

No nyt! Kukaan ei ole sanonut mua vähään aikaan ihanaksi! Snif.

Jos mä lähtisin nyt Lontooseen, tsekkaisit parfyymipuodit: Penhaligon's, Miller Harris nyt ainakin. Onko siellä kangas- ja lankaksuppoja? Ja kävisin ilman muuta teatterissa / musikaalissa / konsertissa.

Vierailija
84/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on hölmö. Lontoossa asuvana suosittelen ottamaan hotellin siltä suunnalta, missä aikoo vierailla ja ottaa kentältä uberin hotellille, jos siirtymien helppous on se ratkaiseva tekijä. Kuulostat kaavoihin kangistuneelta ja neuroottiselta matkailijalta kun vertailet minuuttiaikatauluja kaupungissa, jossa jatkuvasti on jotain häikkää julkisissa liikennevälineissä ja etenkin tuolla hehkuttamallasi Circle Linella. 

Vau, Englannissa asuminen tekee kohteliaaksi.

Ap vaikuttaa nipottajalta. Mikään ei kelpaa. Itse tiedän missä majoitus. Elämä ei kaadu muutamaan minuuttiin. Rasittava matkaseura taitaa olla. En ole koskaan mennyt kentältä metrolla. Taksi vie.

Voi kiitos, minulla on jo toimiva ratkaisu mutta nyt etsin mahdollista vieläkin parempaa vaihtoehtoa. 😃 Ilmeisesti et ole ihan kauheasti suurkaupungeissa liikkunut, jos käsityksesi sujuvasta liikkumisesta on taksi?

Ap

Vierailija
85/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lopettaa tuon lapsellisen emojien ripustelun viesteihin?

Vierailija
86/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne! Pois keskustasta, kohti oikeata Lontoota.

https://www.google.fi/maps/@51.4621743,-0.1135994,3a,75y,294.45h,91.49t…

Vierailija
87/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa nipottajalta. Mikään ei kelpaa. Itse tiedän missä majoitus. Elämä ei kaadu muutamaan minuuttiin. Rasittava matkaseura taitaa olla. En ole koskaan mennyt kentältä metrolla. Taksi vie.

Voi kiitos, minulla on jo toimiva ratkaisu mutta nyt etsin mahdollista vieläkin parempaa vaihtoehtoa. 😃 Ilmeisesti et ole ihan kauheasti suurkaupungeissa liikkunut, jos käsityksesi sujuvasta liikkumisesta on taksi?

Ap

Ei se kovin sujuvalta kuulosta, jos raahaa niin isoja matkalaukkuja mukanaan, että pitää sata viestiä laittaa mammapalstalle että mahtuuko metron ovista niiden kanssa.

Vierailija
88/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä suunnalla missä on Harrods ja Fortnum&Mason on kiva puistomainen alue, pieniä hotelleja. Tai no oli 20 vuotta sitten.

Vaikea tietää mikä on sulle tasokasta ja tärkeää. Ts. mikä kelpaa.

Mutta hauskaa matkaa, kerro Lontoolle terveisiä🌹

Kiitos sinä ihana, terveiset kerrotaan! 🌺 Ensisijaisesti haen aluetta, jonne liikkuminen sujuvaa niin kentältä kuin arjessa. Tärkeää on ne kaikki kokemukset, mutta kyllä näin täti-iässä on hostelli-ikä jo kaukana takana. 😃

Ap

No nyt! Kukaan ei ole sanonut mua vähään aikaan ihanaksi! Snif.

Jos mä lähtisin nyt Lontooseen, tsekkaisit parfyymipuodit: Penhaligon's, Miller Harris nyt ainakin. Onko siellä kangas- ja lankaksuppoja? Ja kävisin ilman muuta teatterissa / musikaalissa / konsertissa.

Voi, sinä selvästi olet ihana! 😃 toivottavasti pääset sinäkin pian pikapyrähdykselle Lontooseen. Sujuvasti kun liikkuu niin voi käydä lyhyemmälläkin keikalla.

Vähän on nousevaa tuoksufriikkiä minussakin, saattaisin olla innostettavissa johonkin parfyymipuotiin. 🤩 Lontoossahan on ihan mitä vaan. Langat ei paljoa paina, joten niitä saisit mukavasti matkalaukussa tulemaan ison pinon.

Ap

Vierailija
89/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taksia käytän lentokentän ja hotellin välillä. Metro on vaivaton kuten kerroin aiemmin. Kesällä menen kuudetta kertaa. Älä ihmettele, jos saat vitt uil evia vastauksia. Johtuu tyylistäsi.

Vierailija
90/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitään asiaa 🤔🤔🤔🤔

Ap

Vierailija
91/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi Lontoossa käydessä oltiin Earls Courtin metroaseman vieressä, sitä ennen aina Bayswaterissa. Ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Varaa mennä? Tähän aikaan vuodesta Lontoo on edullisimmillaan, ja hotellihuoneita saa alle satasella yöksi. Ihan Suomen hotellihinnoilla on muutama tuhat majoituspaikkaa tarjolla, joten ei kai tuota lompsan perusteella tarvinne valintaa tehdä?

Ap

Elämä on valintoja. Joko tyydyt rähjäiseen paikkaan, pulitat satasia enemmän hyvästä hotellista tai istut 15-20 minuuttia lisää metrossa. Itse valitsisin tuon viimeisemmän.

Ja käyttäisin metroa mennäkseni väliä heathrow-hotelli. Säästää hyvät rahat eikä se nyt niin paljon kauemmin kestä. Matkalaukuilla on nykyisin pyörät joten ei niitten raahaaminen metrossa nyt niin vaikeata ole.

Lontoossa on korkean sesongin aikana kolminkertaiset majoitushinnat verrattuna nyt olevaan matalaan sesonkiin. Paddingtonin liepeillä kallein majoitus on nyt Hiltonissa noin 170 € yöltä ja kolmen tähden hotelleja löytyy jopa alle 90 € yöltä. Heathrow Expressin menopaluulippu taas on 37 puntaa, eli ne säästyvät hyvät rahat ovat reilu 20 puntaa. Sulla ei nyt ole faktat hallussa, luennoiva tyyli kylläkin. 🤣

Ap

Noh, heathrow expressin jälkeen joudut kuitenkin jatkamaan metrolla, joten ei se aikasäästö tai kätevyys ole niin iso. Kai sulla sitten on joku 100€ tuntipalkka...

Ja noi kolmen tähden hotellit ovat juuri noita epämiellyttäviä paikkoja. Laittaisit nyt kunnolla haisemaan jos kerran ei rahasta ole puutetta.

Vierailija
92/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menossa St Gilesiin SOHO:n liepeillä, ei mitään tietoa millainen hotelli on mutta oli kehuja saanut arvosteluissa ja lyhyt matka shoppailemaan + vieressä metroasema ja suunniteltu teatteri kävelymatkan päässä niin se nyt valikoitui ensikertalaisille. Aikuisten reissu niin ei tarvitse olla mitään lasten huvituksia :)

Näyttäisi olevan hienosti teatterialueella, mutta siitä on kilometri matkaa Circle Linen metroasemalle niin siksi ei ehkä valintani. Mutta kiitos sinulle! 🌺

Lontoossa asuvana välttelen Circle Linea kuin ruttoa mutta kukin tyylillään. 

Vierailija
93/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimesimmästä matkasta on aikaa. Silloin ei puhuttu Heathrow Expressistä. Onko se auto?

Metrolla ajettiin (mind the gap!) ja nautittiin satavuotiaan undergroundin tunnelmasta.

Vierailija
94/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taksia käytän lentokentän ja hotellin välillä. Metro on vaivaton kuten kerroin aiemmin. Kesällä menen kuudetta kertaa. Älä ihmettele, jos saat vitt uil evia vastauksia. Johtuu tyylistäsi.

Voi ei se haittaa, anna mennä vaan, jos se sinun oloasi helpottaa. En varsinaisesti tullut tänne etsimään uusia ystäviä, vaikka ainakin yhdessä ketjun tyypissä on kyllä siihen potentiaalia. 😍

Ap

Vierailija
95/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paddington ja Bayswater on aika tylsiä. Bloomsbury on kiva alue, siellä esim. The Bloomsbury on oikeasti kiva hotelli. Taksilla pääsee helposti, aika hankalaa on matkalaukkujen kanssa metrossa seikkailla. Joskus nuorena sitä tuli harrastettua kun oli köyhä, mutta eihän se kivaa ole.

No minusta Kensington Gardens (joka on siis Paddingtonin aseman seutu) ja Bays ovat kivoja paikkoja, ja Kensingtonista lämpimällä kaudella kiva lähteä Hyde Parkiin kävelylle. Ja joo, Lontoo on täynnä kivoja paikkoja, mutta tässä aloituksessa nyt haettiin niitä helppoja kulkemisia. Eli mitenkäs sinne Bloomsburyyn pääset sujuvimmin Heathrowlta?

Ap

Suoraan Piccadilly Linella ja Russel Squaren asemalla on hissi.

Vierailija
96/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Otathan huomioon, että Lontoossa hotelleissa saattaa olla kylmä talvella

Kesä on omasta mielestäni paras ajankohta

Puistot ovat kauneimmillaan.

Ihan totta, kukkiva kausi on parasta aikaa ja kunnon keskuslämmitys välttämättömyys! 💪🏻 Nyt on kuitenkin töistä muutaman päivän breikki ja sillä ei lähdetä Thaimaahan asti vaan ihanaan Lontooseen! 🤩

Ap

Vierailija
97/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet tästä ketjusta. Harva tuottaa noin inhottavia fiboja. Hv

Vierailija
98/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään asiaa 🤔🤔🤔🤔

Ap

Vastaus mun makuun 😆😆😆😂😂

🌹🌹🌷🌷🌷🍃🌿 ja vielä 🍰🍨

Vierailija
99/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viimesimmästä matkasta on aikaa. Silloin ei puhuttu Heathrow Expressistä. Onko se auto?

Metrolla ajettiin (mind the gap!) ja nautittiin satavuotiaan undergroundin tunnelmasta.

Se on juna, ajaa 15 minuutissa Paddingtonin asemalle, josta yhteys monelle metrolinjalle. Oikein hyvä palvelu, kulku helppoa kentältä junaan ja tosiaan rauhallinen ja tilava.

Ap

Vierailija
100/114 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metro taitaa olla jo 160-vuotias, ja Heahtrow Expresskin noin 25-vuotias joten reissustasi on selvästi todella kauan aikaa.