Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhempasi ja sukulaisesi ovat reagoineet avioeroosi?

Vierailija
15.01.2023 |

Omani puuttuvat liikaa, vaikkeivät ymmärrä tilannetta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani pitivät eroni jälkeen kaikessa exäni puolta. Minussa oli kaikki vika.

En ole pitänyt kahdeksaan vuoteen enää yhteyttä heihin.

Onpa surullista. Sama kävi minun kohdallani. Rupesivat eron jälkeen olemaan eksään vielä enemmän yhteydessä ja jopa kyläilemään. Todella erikoista.

Miksi erikoista. Olen yhteyksissä enemmän veljeni entiseen vaimoon kuin veljeeni, koska veljeni on mielestäni ihan perseestä. 

Erikoista siksi, että minun tapauksessani kyseessä oli pelkästään rankaisu. Puhuin vaan omasta kokemuksestani ja erilaisesta tilanteestani.

Mikä rankaisu? Ei kai se sinulle kuulu, jos haluavat ollaan eksääsi yhteydessä. Miten se on rankaisu sinua kohtaan?

Vierailija
22/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä, mutta meillä ero harkinnassa ja mulla melkein suurimpana huolena se, miten sukulaiset suhtautuu. Lähisuvussa ei muuten ole avioeroja ollut ja tuntuu, että jotenkin pettää kaikki, kun tämä loppuu. Jos sukulaisista tuntuu, että tavallaan ovat aikaansa, energiaansa ja rahaakin tuhlanneet mieheeni, joka nyt jää kuvioista pois. Ja äiti tietysti huolestuu, miten pärjään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani pitivät eroni jälkeen kaikessa exäni puolta. Minussa oli kaikki vika.

Onpa surullista. Sama kävi minun kohdallani. Rupesivat eron jälkeen olemaan eksään vielä enemmän yhteydessä ja jopa kyläilemään. Todella erikoista.

Miksi erikoista. Olen yhteyksissä enemmän veljeni entiseen vaimoon kuin veljeeni, koska veljeni on mielestäni ihan perseestä. 

Erikoista siksi, että minun tapauksessani kyseessä oli pelkästään rankaisu. Puhuin vaan omasta kokemuksestani ja erilaisesta tilanteestani.

Mikä rankaisu? Ei kai se sinulle kuulu, jos haluavat ollaan eksääsi yhteydessä. Miten se on rankaisu sinua kohtaan?

Käänsivät minulle selkänsä ja kääntyivät eksäni puoleen tavoitteenaan, että palaisin ikään kuin ruotuun ja eksäni luo takaisin. Sanoivat tämän myös suoraan ja yrittivät vaikuttaa minuun myös sukulaisten kautta. Rikoin heidän vaivalla ylläpidetyn kulissin ja tuotin heille häpeää eroamalla.

Vierailija
24/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Ei kuulu heille.

Kuuluiko silloin, kun häälahjoja tarvittiin?

Ei kuulunut enkä ollut vailla mitään. Maistraatissa 2 kaveria todistajana, ei juhlia.

Siinä on pelattu varman päälle, ainakin tulevaa eroa ajatellen.

Vierailija
25/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyivät ja yrittivät saada meidät takaisin yhteen.

Vierailija
26/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko ottaa lusikka (puhelin) kauniiseen käteen, mennä rauhassa peilin eteen ja niellä ylpeys.

Vierailija
27/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsivät ja tukivat minua, säilyttivät hyvät suhteet myös exääni.

Vierailija
28/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti itki ja isä suuttui. Lapset järkyttyivät pahoin.

Vierailija
29/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko ottaa lusikka (puhelin) kauniiseen käteen, mennä rauhassa peilin eteen ja niellä ylpeys.

Miksi?

Vierailija
30/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka vain arvostelevat minua ja kaikkea, mitä teen? Elämäni on kaikin tavoin rutkasti parempaa ilman heitä. Minulla on ihana mies ja perhe, ja asiat muutenkin reilassa.

Ei ole ylpeyttä pitää itseään ja hyvinvointiaan arvossa.

Vierailija
31/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat katkaisi välit ja lapset parkuivat suoraa huutoa. Muut olivat hiirenhiljaa.

Vierailija
32/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsivat sen ja käänsivät omalle lapselleen selkänsä. Kyseessä kahden aikuisen suhde, jossa kumpikin oli voinut huonosti jo useita vuosia, ja jaksaminen yksinkertaisesti loppui, ei dramatiikkaa.

Tällaiset vanhemmat eivät koskaan olisi ansainneet lapsia. Pahoittelut sinulle hirveistä vanhemmista.

Vierailija
33/34 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka vain arvostelevat minua ja kaikkea, mitä teen? Elämäni on kaikin tavoin rutkasti parempaa ilman heitä. Minulla on ihana mies ja perhe, ja asiat muutenkin reilassa.

Ei ole ylpeyttä pitää itseään ja hyvinvointiaan arvossa.

Juuri niin. Kaikki vanhemmat eivät halua lapsilleen hyvää.

Vierailija
34/34 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi parinkymmenen vuoden kuluttua, ettei koskaan anna minulle anteeksi sitä, että jätin mieheni.