Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotiin saa ihanan tuoksun?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!

Kommentit (410)

Vierailija
261/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö läytä itse hajuvettä? Jos oma ominaistuoksu huono tarttuu se pikkuhiljaa asuntoonkin.

Vierailija
262/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi pölyt kaappien , vessan peilikaapin, verhotankojen ja  jääkaapin päältä. Patterien väliinkin kertyy karseesti pölyä, pyyhi ne raikkaan tuoksuisella  pesuaineella josta tuoksu leviää lämmön mukana ympäri asuntoa. 

Ja tosiaan, viemärit kannattaa tarkistaa ettei ole kertynyt likaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori ja alkoi lemuamaan yksiössä. Ihmettelin mistä se haju tulee. Tarkistin mutten löytänyt heti hajun lähdettä. Meni muutamia päiviä koska olin liikkuvainen ja pidin ikkunaa välillä auki. Mulla oli mädäntynyt perunoita hellan alakaapissa.

Vierailija
264/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelen kaikki kodin tekstiilit säännöllisesti Ritualsin Laundry Deluxe Refreshing Spraylla. Verhot ja sohvanpäälliset suihkutan viikkosiivouksen yhteydessä, vaatteet sitä mukaa kun tulevat pesusta, joten kaappeihin ei mene kuin tuoksuvia vaatteita.

Vaatteet kun suihkuttaa niin saa hyvän tuoksun joka seuraa mukana! <3

Samalla sarjalla myös luksukselta tuoksuvat huonetuoksut, jota käytän esim. kylpyhuoneessa.

Vierailija
265/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin Livingin DayDream tuoksun, https://tinyurl.com/22n3ca6x ja tuoksu on mukavan pehmeä ja saankin sillä koko talon ummehtuneen hajun pois kun laitan sen olohuoneeseen. Noilla tikuilla pystyy myös säätää sitä voimakkuutta, jos on liian vahva tai himmeä tuoksu.

Mulla on tuoksuyliherkkyys niin ei saa käyttää tuollaisia!

Onko pakko tulla kommentoimaan jos ei pidä tuoksuista tai on tuoksuyliherkkyys? Mikä siinä on, että aina kun kysytään jotain hajuvesistä tai vaikka kynttilöistä niin joku hajusteyliherkkä tulee aina valittamaan. En ymmärrä!

Onko teidän haisulien pakko aina valittaa, kun toiset ihan oikeasti sairastuvat hajuistanne?!? Tässä ei kysytty hajusteista, vaan kuinka päästä eroon ummehtuneesta hajusta kotona. Siinä ei todellakaan auta parfyymit, jotka vain peittävät ongelman, vaan kunnon siivous, ilmanvaihdon säätö ja tuuletus.

Astmaatikkona inhoan näitä joka paikan lemuajia - mikä oikeus teillä on sairastuttaa kaikki ympärillänne? Hävetkää!!

Sellaiset harhat siellä tulilla tänään. 

T:Hyväntuoksuinen 

Vierailija
266/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisista matoista, pesemättömistä, tulee paha haju huoneistoon. Ummehtunut, eikä häviä kuin pesemällä matot.

Koskee myös vanhoja kalusteita, sohvia, nojatuoleja missä pehmusteet keräävär vuosien hajut.

Vierailija
267/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?

Vierailija
268/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cismet kirjoitti:

Likaisista matoista, pesemättömistä, tulee paha haju huoneistoon. Ummehtunut, eikä häviä kuin pesemällä matot.

Koskee myös vanhoja kalusteita, sohvia, nojatuoleja missä pehmusteet keräävär vuosien hajut.

Usein nimenomaan ne pestyt matot haisevat, ellei niitä saa paistettua todella nopeasti kuiviksi pesulan laitteilla. Kotona peseminen sopii vain hyvin ohuille muovimatoille, jos sellaisia jostain syystä on tarve käyttää.

Vierailija
269/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puluetta jos olet kokoomuslainen niin pidot ja tuoksu paranee HETI et HAISE ENÄÄ PASKALLE kun kuljet ratikassa..

Vierailija
270/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma paranee heti kun vie roskat jätehuoneeseen, puhdistaa vessanpöntön ja astian pesualtaan sekä ei jätä kuolleita elukoita tms. lojumaan asuntoon.

Vierailija
271/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs kaverini ei jaksanut tehdä joulusiivoa ja totesi kuittaavansa siivouksen sillä, että kastelee villasukan Tolulla ja heittää sen sohvan taakse. Siitä tulee kuulemma hyvä tuoksu koko kämppään. Kokeilemisen arvoinen juttu :) 

Vierailija
272/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lens just kikkare housuun t. ap puhelimella

Vierailija
273/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiiiiiigaliiiiiiiiiiisooooooooiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaa pyhäää kaaaannnabiiiiis

Vierailija
274/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala selbaamaan mulle

Vierailija
275/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans hieno kello ..silti naisii ei kiinnosta..ei tuu juttelee..ärsyttää..

276/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta ainakin saa semmosia hajujuttuka mihin laitetaa semmonen pieni nestepullo ja sit siitä tulee semmosta hyväntuoksusta höyryä tasasin väliajoin

Vierailija
277/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä on jo tullut paljon ja voi olla että tämä jäi huomaamatta.

Vanhoissa taloissa patterit kerää paljon pölyä ja likaa ja varsinkin nyt lämmitysaikaan saattavat olla hajun lähde. Imuroin ne yleensä viikkosiivouksen yhteydessä ja pesen ehkä kerran vuodessa. 

Meillä on pakko talvella sulkea ilmanvaihtoaukot, muuten täällä vetää aivan liikaa. Pitää siis tuulettaa päivittäin. Keväällä sitten availen taas ikkunoiden ja seinien ilmanottoa ja ilma pysyy raikkaampanan pitkin päivää.

Vanhemmillani alkoi haista "mummolalle". Sitten äiti vuokrasi höyrypesimen ja putsasi sohvat ja nojatuolit. Mummolan haju katosi samalla. 

Vierailija
278/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannu, että vanhojen ihmisten kodeissa haisee seuraavista syistä:

-asukkaat eivät peseydy usein

-eivät pese vaatteitaan usein

-siivous tuppaa jäämään, varsinkin pintojen pyyhkiminen märällä

-huonekalut ja tavat vuosikymmeniä vanhoja

-kodin tekstiileitä ei pestä ollenkaan tai tosi harvoin

Eli pese, pese, pese pesuaineilla!

Unohdit:

- virtsanpidätyskyky ei enää kovin hyvä ja kuivaa virtsaa housuissa, sohvalla ja muilla tekstiileillä.

Millä useimmilla sama edessä aikanaan.

Vierailija
279/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan kahta koulukuntaa: toiset pyrkivät poistamaan löyhkän lähteen ja laiskimukset vaan haluaisivat pikaratkaisun purkissa.

:)

Sama meininki kuin kaiken vaivaa vaativan kanssa. Ois kiva laihduttaa, mutta mieluiten laihuus pilleripurkista tai leikkauksella, ei missään tapauksessa vaivannäköä ja työtä. Selkäranka missä oot?

Vierailija
280/410 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Inhoan itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän