Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhat eivät tunnu ymmärtävän sitä, että pikkykylässä ei ole nuoria naisia?

Vierailija
15.01.2023 |

Itse olen rakentamassa omakotitaloa pikkukaupunkiin. Saan päivittäin työelämässä kuulla kysymyksiä: "yksinkö rakennat". Yksinpä hyvinkin. Olen jo alistunut siihen, että elän elämäni yksin. Ongelmana on, että tässä pikkukaupungissa nuori, alle 40-vuotias nainen on yksisarviseen verrattava harvinaisuus. Sain täältä hyvän viran Puolustusvoimilta.
Muuten esim. naiset täällä ovat lähinnä vanhoja mummoja, jotka vain odottavat milloin viikatemies saapuu.
En minä sellaisia huoli minun elämääni eikä mistään ikälopuista mummoista minulle mitään iloa olisikaan.
Vanhat eivät vain tunnu käsittävän tätä nykypäivän maailmanmenoa. Varmaan 70-luvulla täällä on ollut vilskettä ja vilkasta elämää. Ei enää.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen pitää löytyä sieltä tuppukylästä? Tinder laulamaan ja kaupungista metsästämään naista.

Kaupunkilaisnaisia on jo pantu liian monta kertaa.

Niin. Sedän pitäisi saada 19- vuotias impitussu, joka kuitenkin osaisi kaikki sedän miröitemput pokesta.

Vierailija
42/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman vihamielisen asenteen miehiä kohtaan. Itse olen vapaaehtoisesti sinkku vela, ja kun kerroin tämän työpaikalla, niin heti alettiin haukkumaan inceliksi ja että en saisi naista vaikka haluaisinkin.

Sinkku mies on naisen egolle kova paikka Suomessa. M27

Naista et halua, mutta asut täällä naisten palstalla? Jotta saisit edes jonkun naiskontaktin. Onko surullisempaa.

elämä on surullista. onneksi sinä sentään olet iloinen

Niin olenkin, en itke täällä miksei maailma mene kuten MINÄ haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen pitää löytyä sieltä tuppukylästä? Tinder laulamaan ja kaupungista metsästämään naista.

Ja sinä ressukka et ole saanut vielä kertaakaan ja olet jo aikapoika. Ymmärrän.

Vierailija
44/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö muka uskoa, että joku vauvapalstan luuseri on pannut kokonaisen kaupungin läpi. Pah.

Vierailija
45/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ikäsi asunut pikkukaupungissa? Miksi valitset ko. paikan?

Koska sain täältä hyvän siviiliviran teknisellä alalla ja lisäksi Ukrainan sota on tehnyt valtavat lisäyksen budjettiin. Ei ole pelkoa, että minun työurani aikana mitään enää lakkautettaisiin. 

Ap, M38

Vierailija
46/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi sinulle on niin tärkeää, että "vanhat" ymmärtäisivät tuon? Kuinka heidän ymmärryksensä tai ymmärtämättömyytensä vaikuttaa sinun elämääsi?

On varmasti kiusallista koko ajan selittää yksityisasioitaan kyselijöille.

Ap voisi tietysti vastata samalla mitalla inttäjälle: "Tuletko vaimokseni?" - Varsinkin, jos uteliaisuuden riivaama on jo vankasti naimisissa ja utelee kiusaamismielessä. Kiusaamiseksihan tuollaisen kyselyn voi jossain vaiheessa jo tulkita.

Vierailija
47/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko siis töissä jossain varuskunnassa tms ammattisotilaqna? Sellainen timmi ja hyväkuntoinen sekä todennäköisesti henkisestikin tasapainoinen mies on kyllä kuumaa kamaa naisten keskuudessa. Laita ahkerasti deitti-ilmoituksia nettiin, muuallekin kuin siis Tinderiin, niin kyllä varmasti jonkun tapaat.

N

Vierailija
48/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Vaikuttaa siltä, että ongelmaasi ei ole ratkaisua.

Vierailija
49/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sain täältä hyvän siviiliviran teknisellä alalla ja lisäksi Ukrainan sota on tehnyt valtavat lisäyksen budjettiin. Ei ole pelkoa, että minun työurani aikana mitään enää lakkautettaisiin. 

Ap, M38

Pystytkö tarjoamaan palkallasi perheellesi eli vaimolle ja lapsille hyvän elintason? Sen lisäksi vielä vaimolle hyvän eläkekertymän?

Vierailija
50/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Naiset ovat sen vapauden hurmossa, joka heille on ihan suotavaa. Ei ennen lähdetty kaupunkeihin tässä määrin. Usein miehillä rasitteena se, että tilaa pitää jatkaa, halusit tai et.

Onhan se surullista että kaikki pakkautuvat isoihin kaupunkeihin.

Kyllä muuten on lähdetty. Ei se maaseutu ole ennenkään elättänyt kaikkia. Maaseudun perheissä nuoret miehet jäivät kotiin ja nuorten naisten piti kähteä piioiksi. Piian hommia ei ollut kaikille, siksi enemmistö lähti kaupunkeihin töihin. Nykyinen tilanne on suoraa seurausta siitä, että maaseudulla on suosittu poikia perheissä. Että ihanaa on oma vikanne, miehet. Nyt on turha enää itkeä, kun ei ole kodinokne- pilluja enää saatavilla.

Sulla on ihan omailainen historiankirjoitus. Oliko kaupungeissa todella aikaisemmin vain naisia asukkaina?

Vierailija
51/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Pystytkö tarjoamaan palkallasi perheellesi eli vaimolle ja lapsille hyvän elintason? Sen lisäksi vielä vaimolle hyvän eläkekertymän?

Helsingissä on enemmän työttömiä (suhteessa työikäisiin) kuin vaikka Sastamalassa.

Vierailija
52/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa ulkomailta. Jos valitset kulttuurin oikein, löydät todennäköisesti paljon paremman vaimon kuin suomen kaupungeistakaan löytyisi sinulle.

Vierailija
53/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Hyvin usein nykyisin sitä hyvää eläkettä kerryttääkseen ei ole pakko asua vain maalikylillä.

Esim. lähipiirissäni on muutama pariskunta, joissa toinen tai molemmat puolisot tekevät koronasulkujen jälkeenkin osan viikosta etänä. Ja asutaan 20-30 km Helsingin keskustasta. Myös omalla työpaikallani tämä on mahdollista ja varsinkin pitempimatkalaiset näykyvät suosivan etävaihtoehtoa.

Vierailija
54/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Helsingissä on enemmän työttömiä (suhteessa työikäisiin) kuin vaikka Sastamalassa.

Niin? Entä sitten? Tuo ei ole vastaus kysymykseeni.

Vierailija
55/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Hyvin usein nykyisin sitä hyvää eläkettä kerryttääkseen ei ole pakko asua vain maalikylillä.

Esim. lähipiirissäni on muutama pariskunta, joissa toinen tai molemmat puolisot tekevät koronasulkujen jälkeenkin osan viikosta etänä. Ja asutaan 20-30 km Helsingin keskustasta. Myös omalla työpaikallani tämä on mahdollista ja varsinkin pitempimatkalaiset näykyvät suosivan etävaihtoehtoa.

Asuuko ketjun aloittaja myös siellä missä tekin?

Vierailija
56/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman vihamielisen asenteen miehiä kohtaan. Itse olen vapaaehtoisesti sinkku vela, ja kun kerroin tämän työpaikalla, niin heti alettiin haukkumaan inceliksi ja että en saisi naista vaikka haluaisinkin.

Sinkku mies on naisen egolle kova paikka Suomessa. M27

Hyvä päätös. 

Ei läheskään kaikista meistä ole parisuhteisiin tai varsinkaan vanhemmiksi.

N

Vierailija
57/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Hoitaja- tai lääkärinainen saisi paikan kyllä täältäkin heti. Mutta kovinpa on hiljaista ollut paikallisen terveyskeskuksenkin osalta. Lääkäreissä ehkä voisin jotenkin ymmärtää, jos ei halua koko työuraansa olla buranaa jakamassa. Se vaatinee jotenkin sellaisen luonteen, että on lääkärin ammatin lisäksi muutakin elämää.

ap

Vierailija
58/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parola, Säkylä, Niinisalo vai Utti? 

Vierailija
59/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko siis töissä jossain varuskunnassa tms ammattisotilaqna? Sellainen timmi ja hyväkuntoinen sekä todennäköisesti henkisestikin tasapainoinen mies on kyllä kuumaa kamaa naisten keskuudessa. Laita ahkerasti deitti-ilmoituksia nettiin, muuallekin kuin siis Tinderiin, niin kyllä varmasti jonkun tapaat.

N

En ammattisotilas vaan siviilivirassa dippainssin lapuilla. Mutta tottahan tämä kulttuuri painottaa vahvasti liikuntaa ja työaikaakin saa käyttää siihen.

ap

Vierailija
60/94 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, M38

Hoitaja- tai lääkärinainen saisi paikan kyllä täältäkin heti. Mutta kovinpa on hiljaista ollut paikallisen terveyskeskuksenkin osalta. Lääkäreissä ehkä voisin jotenkin ymmärtää, jos ei halua koko työuraansa olla buranaa jakamassa. Se vaatinee jotenkin sellaisen luonteen, että on lääkärin ammatin lisäksi muutakin elämää.

ap

Entä jos nainen ei ole hoitoalalla? Mitä muuta löytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi