Miksi vanhat eivät tunnu ymmärtävän sitä, että pikkykylässä ei ole nuoria naisia?
Itse olen rakentamassa omakotitaloa pikkukaupunkiin. Saan päivittäin työelämässä kuulla kysymyksiä: "yksinkö rakennat". Yksinpä hyvinkin. Olen jo alistunut siihen, että elän elämäni yksin. Ongelmana on, että tässä pikkukaupungissa nuori, alle 40-vuotias nainen on yksisarviseen verrattava harvinaisuus. Sain täältä hyvän viran Puolustusvoimilta.
Muuten esim. naiset täällä ovat lähinnä vanhoja mummoja, jotka vain odottavat milloin viikatemies saapuu.
En minä sellaisia huoli minun elämääni eikä mistään ikälopuista mummoista minulle mitään iloa olisikaan.
Vanhat eivät vain tunnu käsittävän tätä nykypäivän maailmanmenoa. Varmaan 70-luvulla täällä on ollut vilskettä ja vilkasta elämää. Ei enää.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Naiset ovat sen vapauden hurmossa, joka heille on ihan suotavaa. Ei ennen lähdetty kaupunkeihin tässä määrin. Usein miehillä rasitteena se, että tilaa pitää jatkaa, halusit tai et.
Onhan se surullista että kaikki pakkautuvat isoihin kaupunkeihin.
Kyllä muuten on lähdetty. Ei se maaseutu ole ennenkään elättänyt kaikkia. Maaseudun perheissä nuoret miehet jäivät kotiin ja nuorten naisten piti kähteä piioiksi. Piian hommia ei ollut kaikille, siksi enemmistö lähti kaupunkeihin töihin. Nykyinen tilanne on suoraa seurausta siitä, että maaseudulla on suosittu poikia perheissä. Että ihanaa on oma vikanne, miehet. Nyt on turha enää itkeä, kun ei ole kodinokne- pilluja enää saatavilla.
MIksi sinulle on niin tärkeää, että "vanhat" ymmärtäisivät tuon? Kuinka heidän ymmärryksensä tai ymmärtämättömyytensä vaikuttaa sinun elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin myös pikkupaikkakunnalle. Bussilla 30min töihin, kaksi päivää viikossa etätyötä.
Talo maksoi 120 000 euroa.
Kaupungissa vastaava olisi 400 000 euroa, kivemmalla alueella jolla asuin 800 000 euroa. Toki pienemmällä tontilla.120 000 eurolla ostaisi huonolta alueelta vanhan yksiön jossa putkiremppa kolkuttelee ovella, jos sitäkään.
Aika kova hinta siitä että 15min lähempänä on niitä kahviloita ja muuta viihdettä, joissa sitten oikeasti käydään muutaman kerran vuodessa.
Oletko miettinyt, että muilla ei ole yhtä tylsä elämä kuin sulla?
Olen, mutta kaupungissa asuvat ystäväni ovat kertoneet ettei juuri tule käytyä missään. Kuulemma ruuhkavuodet, eli aika menee töissä ja kotona.
Ja tosiaan, bussimatka 15min vs 30min. Tämäkö ratkaisee käydäkö leffassa tai ravintolassa?
Ja höpsistä taas teitä nuoria. Me vanhat nimen omaan ymmärräämme, vieläkin, että se elämänkumppani pitää joskus hakea vähän kauempaakin. Niin me itsekin tehtiin. Äiti määrättiin evakkoon Keski-Suomeen ja sieltä löytyi kampurajalan vuoksi sotaan kelpaamaton isä. Toi mukanaan takaisin itään. Minä lähdin aikanaan opiskelemaan isolle kirkolle ja sieltä löytyi mukava poika, jonka kanssa muutimme kotipaikkakunnan naapuripitäjään. Yhtä pieneen paikkaan kuin mistä lähdinkin. Mutta aina me on ymmärretty lähteä, kulkea, etsiä, tavoitella onneamme. Emme jääneet ulisemaan paikallemme, kun muut ei meitä ymmärrä yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Varuskunnasta voit iskeä itsellesi sitten sellaisen söötin 20v inttipojun elämänkumppaniksi ja voitte harrastaa yhdessä metsästystä ja kalastusta ja iltaisin sitten saunotella ja rakastella hänen kanssaan.
Ei taida kuulua suurkaupunkien ulkopuolella elävien miesten tapoihin. Hesassa varmaan toki normipäivää.
Miksi ei kuuluisi? Miesten välinen erotiikka on aivan yhtä ihanaa niin maalla kuin kaupungissakin.
Maalla vielä ihanampaa. Heinäladossa pyöriminen......ahhhh.
Ainakin Kainuun prikaatissa paikalliset käyvät etsimässä kala- ja saunakaveria varuskunnan parkkipaikalta kun varusmiehet ovat lähdössä viikonloppulomalle.
Miksi nainen pitää löytyä sieltä tuppukylästä? Tinder laulamaan ja kaupungista metsästämään naista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Kainuun prikaatissa paikalliset käyvät etsimässä kala- ja saunakaveria varuskunnan parkkipaikalta kun varusmiehet ovat lähdössä viikonloppulomalle.
Ne on niitä varusmiesten ja -naisten äitejä ja isejä hakemassa jälkikasvuaan kotiin lomille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Naiset ovat sen vapauden hurmossa, joka heille on ihan suotavaa. Ei ennen lähdetty kaupunkeihin tässä määrin. Usein miehillä rasitteena se, että tilaa pitää jatkaa, halusit tai et.
Selvä. Sinä ja muut aikamiespojat varmasti sitten elätätte sen naisen, joka muuttaa sinne luoksenne maalle? Töitä nimittäin ei ole kuin harvoille. Ei, kun alkaa heti se kitinä siitä lompakkoloishuòŕásta.
Ainakin omassa 3000 asukkaan kotikunnassa nykyään paljon nuoria ukrainalaisnaisia, selasin tässä FB Datingiä kun kävin siellä viikonloppuna.
Tämä olisi hieno ratkaisu moneen Suomen ongelmaan, ulkomailta lisää nuoria naisia pienempiin paikkakuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Varuskunnasta voit iskeä itsellesi sitten sellaisen söötin 20v inttipojun elämänkumppaniksi ja voitte harrastaa yhdessä metsästystä ja kalastusta ja iltaisin sitten saunotella ja rakastella hänen kanssaan.
Ei taida kuulua suurkaupunkien ulkopuolella elävien miesten tapoihin. Hesassa varmaan toki normipäivää.
Siellä hesassa on ne naiset, joten ei tarvitse poikiin koskea.
silti siellä tsadissa on enemmän niitä poikiinkoskijoita.
Vierailija kirjoitti:
Joo, pannaan tulemaan naisia sulle.
Onko lähtömaa Thaimaa, Ukraina vai joku muu vaihtoehto? '
Ukrainassa on kyllä hyvänäköisiä naisia mutta en tiedä moniko heistä halusiasi muuttaa jonnekin syrjäkylälle Suomeen. Thaimaalaiset tyytynevät vähempään. Tosin suomalaisilla naisilla on se ehdoton etu että he puhuvat äidinkielenään suomea eikä kaikki asioista tarvitse selittää alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman vihamielisen asenteen miehiä kohtaan. Itse olen vapaaehtoisesti sinkku vela, ja kun kerroin tämän työpaikalla, niin heti alettiin haukkumaan inceliksi ja että en saisi naista vaikka haluaisinkin.
Sinkku mies on naisen egolle kova paikka Suomessa. M27
Naista et halua, mutta asut täällä naisten palstalla? Jotta saisit edes jonkun naiskontaktin. Onko surullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei täti! Elämme v 2023 ja homous ei ole noloa eikä siihen viittaaminen ole ns kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen pitää löytyä sieltä tuppukylästä? Tinder laulamaan ja kaupungista metsästämään naista.
miksi ihmeessä maalla asuva mies menisi kaupunkiin naisia iskemään. ne naiset ovat muuttaneet sinne kaupunkiin päästäkseen pois maalta. eivät ne maalle halua palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Sinä ja muut aikamiespojat varmasti sitten elätätte sen naisen, joka muuttaa sinne luoksenne maalle? Töitä nimittäin ei ole kuin harvoille. Ei, kun alkaa heti se kitinä siitä lompakkoloishuòŕásta.
Kyllä minullekin kelpaisi täysi ylöspito, jos muuttaisin jonnekin pikkukylään työttömäksi. En kuitenkaan tykkää kotitöistä, joten turha luulla, että tekisin ne yksin vastineeksi. Keksin kyllä mielekkäämpää ajanvietettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ei nämä jaksa vaivaa nähdä. Pitäisi se aika saada ilman vaivannäköä, mielellään kotiinkuljetettuna.
Miksi luulet että nämä vätykset on sinkkuja,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman vihamielisen asenteen miehiä kohtaan. Itse olen vapaaehtoisesti sinkku vela, ja kun kerroin tämän työpaikalla, niin heti alettiin haukkumaan inceliksi ja että en saisi naista vaikka haluaisinkin.
Sinkku mies on naisen egolle kova paikka Suomessa. M27
Naista et halua, mutta asut täällä naisten palstalla? Jotta saisit edes jonkun naiskontaktin. Onko surullisempaa.
elämä on surullista. onneksi sinä sentään olet iloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisnaisia on jo pantu liian monta kertaa.
Eli pelottaa, että sun katkarapu ei kelpaa?
Kyllä tuo on hyvin yleistä täällä Kankaanpäässä. Monta romanssia ja pitempäänkin suhdetta on syntynyt paikallisten vähän vanhempien miesten ja nuorten armykundien välillä.