Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun vaalit tulevat niin toivon että joku alkaisi Suomessa oikeasti ajaa lapsiperheiden asiaa. Hyvinvointivaltiossa neuvolat, päiväkodit, koulut yms pitäisi toimia niin että perheet voisivat hyvin

Vierailija
15.01.2023 |

Jos lapsiperheet voivat pahoin niin se voi tulla pitkällä aikavälillä todella kalliiksi. Hyvinvointi lapsena ja nuorena taas kantaa pitkälle elämässä.

Milloinhan näistä tulisi suosittuja teemoja?

Kommentit (251)

Vierailija
201/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen huolissani yksin asuvista. SÄhkölaskut maksetaan yksin, vakuutukset yksin, vesi ja sähkö. Nämä, jos jotkut vat hätää kärsimässä, eivät lapsiperheet.

Yksikään puolue ei aja näiden asioita. "lapsiperheen asialla" kuulostaa paremmalta kuin "sinkun asialla".

Aikuinen ihminen on velvollinen huolehtimaan itsestään. Eihän sinkulla ole muuta kuin aikaa. Voi hankkia lisätöitä, jos ei pärjää.

Vierailija
202/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka itsekkäistä syistä olette pentuja maailmaan suoltaneet, koittakaa ottakaa niistä edes jonkinlainen vastuu. Yhteiskunta elättää jälkikasvunne, hoitaa niitä päivät pitkät ettei vanhemmat vaan ylirasitu. Olkaa valmiita luopumaan omista turhamaisuuksistanne ja tehkää sitä kasvatustyötä, jonka olette valinneet ja joka teille kuuluu. Olette pahimpia kitisijöitä tässä maassa, vaikka asianne ovat todella hyvin. Hävetkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi, eihän yksikään puolue aja mitään muuta, kuin lapsiperheiden etuja. On ylimääräistä lapsilisää ja ilmaista joukkoliikennettä ja vaikka ja mitä, vanhukset ja yksin asuvat saavat lämmintä kättä ja tsemppiviestejä, jos sitäkään.

Käytännössä kaikki tuet/etuuden nousivat reilu 8% kun vuosi vaihtui. Se yksi tuki mikä ei noussut (eikä ole noussut vuosikymmeniin) oli lapsilisä

Älä höpötä ja liioittele. "Vuosikymmeniä" sitten lapsilisien määrä oli murto-osa nykyisestä ja sitä maksettiin vain 3 kk:n välein.

Tästä on pirun kauan aikaa, näin oli silloin kun itse olin lapsi. Olen nyt 57. Ei viitsittäisi ihan nyt sinne esihistoriaan asti mennä.

Vierailija
204/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi, eihän yksikään puolue aja mitään muuta, kuin lapsiperheiden etuja. On ylimääräistä lapsilisää ja ilmaista joukkoliikennettä ja vaikka ja mitä, vanhukset ja yksin asuvat saavat lämmintä kättä ja tsemppiviestejä, jos sitäkään.

Käytännössä kaikki tuet/etuuden nousivat reilu 8% kun vuosi vaihtui. Se yksi tuki mikä ei noussut (eikä ole noussut vuosikymmeniin) oli lapsilisä

Älä höpötä ja liioittele. "Vuosikymmeniä" sitten lapsilisien määrä oli murto-osa nykyisestä ja sitä maksettiin vain 3 kk:n välein.

Tästä on pirun kauan aikaa, näin oli silloin kun itse olin lapsi. Olen nyt 57. Ei viitsittäisi ihan nyt sinne esihistoriaan asti mennä.

Mun esikoisesta maksettiin alkuun 3 kk:n välein lapsilisää. Hän on nyt 34-v.

Vierailija
205/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun esikoiseni täyttää myös keväällä 34 ja lapsilisä maksettu kuukausittain. Kumpi muistaa väärin?

Vierailija
206/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun esikoiseni täyttää myös keväällä 34 ja lapsilisä maksettu kuukausittain. Kumpi muistaa väärin?

Vuonna 1988, jolloin mun esikoinen syntyi, maksettiin kolmen kuukauden välein. Kerran kuussa alettiin maksaa 1989.

Vierailija
207/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä muuttui kuukausittain maksettavaksi 1989.

Vierailija
208/251 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa koskaan ollut perheverotusta?

Vierailija
209/251 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman uusia veronmaksajia ja työntekijöitä tulee hankalaksi järjestää esimerkiksi hoivapalvelut tulevaisuudessa.

Syntynyvyys on laskenut laskemistaan.

Vierailija
210/251 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lapsilisä on ollut ennen suurempi kuin nykyään, jos verrataan ostovoimaa että mitä sillä rahalla saa.

Vierailija
211/251 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että lapsilisä on ollut ennen suurempi kuin nykyään, jos verrataan ostovoimaa että mitä sillä rahalla saa.

Se onkin ollut. Ihan siis 10v aikana sen ostovoima on laskenut. Tuki on ollut ainakin 10v 100e. Paitsi kun siitä leikattiin ja olisiko ollut vuodesta 2015 n. 96e. Hinnat on kuitenkin 10v aikana nousseet paljon.

Vierailija
212/251 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitten ostovoima olikin suurempi 90-luvun alussa, jolloin lapsilisien määrä kasvoi, mutta samalla kuitenkin poistettiin verotuksen lapsivähennys. Tämä tapahtui Esko Ahon hallituksen aikana. Sen sijaan ennen 90-lukua lapsilisät oli aika mitättömät, mutta niitten pienuutta kompensoi juuri tuo lapsivähennys. Se auttoi siis työssäkäyviä perheitä. Paavo Lipposen ensimmäinen hallitus pienensi lapsilisiä ja kaikkia muitakin tukia, eikä niitä sen jälkeen juurikaan ole korotettu. Lapsilisien ostovoima on varmasti nykyään pienempi kuin mitä se parhaimmillaan oli. Itselleni ne ainakin olivat hyvä lisä talouteen, kun lapset olivat pieniä juuri 90-luvulla.

Vierailija
213/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää Helsinki-lisääkään kotihoidontuessa.

Vierailija
214/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin on saanut vähentää asuntolainojen korkomenoja ja muita etuja sille ikäluokalle joka hankkii lapsia.

Nyt nekin poistettu.

Vierailija
215/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä huuto oli yhdestä ylimääräisestä lapsilisästä, mutta kun eläkkeet ja työttömyyskorvaukset nousivat tuhansia euroja vuodessa tämän vuoden alussa, niin porukka on ihan hiljaa. Eläkkeet nousivat 100 e/kk, tekee 1200 e/vuosi. Siis ei siinä mitään. Ihan hyvä, että hekin saavat, mutta kun vertaa niin se ylimääräinen lapsilisä oli 1/10 tuosta summasta, ja voi sitä lööppien määrää!

Vierailija
216/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä huuto oli yhdestä ylimääräisestä lapsilisästä, mutta kun eläkkeet ja työttömyyskorvaukset nousivat tuhansia euroja vuodessa tämän vuoden alussa, niin porukka on ihan hiljaa. Eläkkeet nousivat 100 e/kk, tekee 1200 e/vuosi. Siis ei siinä mitään. Ihan hyvä, että hekin saavat, mutta kun vertaa niin se ylimääräinen lapsilisä oli 1/10 tuosta summasta, ja voi sitä lööppien määrää!

Missä lööpit: Mitä eläkeläiset aikovat tehdä ylimääräisellä 1200 eurolla?!?

Vierailija
217/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet voisivat paljon paremmin, jos vanhemmat panostaisivat perhe-elämään ja yhdessä oloon enemmän.

Vierailija
218/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs yksinasuvat, pienipalkkaiset, eläkeläiset yms aina vaan lapsiperheet sitä ja lapsiperheet tätä, on päivätoimintaa, leikkejä,ulkoilua, ylimääräistä lapsilisää yms mutta kukaan ei ajattele meitä yksinasuvia pienituloisia.

Vierailija
219/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lööpit: Mitä eläkeläiset aikovat tehdä ylimääräisellä 1200 eurolla?!?

Ostavat ruokaa, lääkkeitä ja hoivapalveluja.

Vierailija
220/251 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs yksinasuvat, pienipalkkaiset, eläkeläiset yms aina vaan lapsiperheet sitä ja lapsiperheet tätä, on päivätoimintaa, leikkejä,ulkoilua, ylimääräistä lapsilisää yms mutta kukaan ei ajattele meitä yksinasuvia pienituloisia.

Eläkkeet nousivat juuri vuoden alusta 100 e/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän