Nelikymppisenä mäkkäriin töihin?
Onko näin vanhalla toivoakaan päästä mäkkäriin töihin? Asun ihan vieressä ja tarvitsen kipeästi täytettä CV:hen.
Kommentit (20)
Eiköhän sinne kuka tahansa pääse, mutta ei todellakaan kannata mennä.
T. Mäkissä nuorena työskennellyt
Pääset, jos tunnet ravintolapiällikön. Hakemuksella turha luulo.
Vierailija kirjoitti:
T. Mäkissä nuorena työskennellyt
En nyt ajatellutkaan luoda uraa mäkkärissä, vaan saada työkokemusta jonka avulla pääsisin parempiin töihin esim. kaupan kassalle tai saisin rahaa jotta voisin opiskella uuden ammatin. Asun tosiaan ihan mäkkärin vieressä ja olen työtön, joten musta saisi helposti myös joustavan saikkupaikkaajan.
Vierailija kirjoitti:
Jatka unelmointia. Sinne otetaan vain nuoria.
Kyllä sinne otetaan vanhempiakin, mutta he eivät kauaa siellä viihdy. Ehkä jotkut ravintolat ovat sitten kyllääntyneet siihen että jos otat vanhemman, niin pian saat olla etsimässä korvaajaa. Lähelleni avattiin jokin aika sitten uusi Mäkki ja aluksi siellä oli myös vanhempaa porukkaa, nykyään vaan se nuorempi kaarti joka aloitti.
Jos on paikka auki, nopea vaihtuvuus tai tuuraajien tarvetta, varmaan pääsee. Mutta ongelmana on että silloin suosit orjamaista pienipalkkaista työtä, ylikansallista yhtiötä ja etsipä foliotietoa. Haluatko tehdä työtä ruuankäryssä vai onko se sellainen asia joka ei häiritse.
Tv- Mainoksen perusteella harjoittavat ikärasismia eikä sinne palkata kun nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne otetaan vanhempiakin, mutta he eivät kauaa siellä viihdy. Ehkä jotkut ravintolat ovat sitten kyllääntyneet siihen että jos otat vanhemman, niin pian saat olla etsimässä korvaajaa. Lähelleni avattiin jokin aika sitten uusi Mäkki ja aluksi siellä oli myös vanhempaa porukkaa, nykyään vaan se nuorempi kaarti joka aloitti.
Harva aikuinen jaksaa raskasta paskaduunia reilusti alle kympin tuntipalkalla (harjoittelijan palkka). Ne joista on muuhunkin löytää helposti parempiakin töitä, suurin osa muista on suosisti elämäntapatyöttömiä koska kotona makoilemalla saa ihan yhtä hyvän elintason. Mäkkäri on työpaikka nuorille, jotka ei tiedä paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Tv- Mainoksen perusteella harjoittavat ikärasismia eikä sinne palkata kun nuoria.
Kertoisitko tarkemmin?
Mäkkärissä vanha pääsee heti vuoropäälliköksi 👍
Soheila, McDonalds: Aloitin vasta, joten harjoittelijan tuntipalkkani on 8,62 euroa. Viikkona, jona tein töitä 35 tuntia tienasin 386,62 euroa. Meidän iltalisä on 1,33 euroa tunnissa ja yölisää tulee tunnissa 2,25 euroa.
Mäkkäri on nuorten paikka ei ne halua katsella vanhempiensa ikäisiä työntekijöitä. Se paikan imagoon ei sovi nelikymppinen reppana siellä pitää olla young and fresh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mäkissä nuorena työskennellytEn nyt ajatellutkaan luoda uraa mäkkärissä, vaan saada työkokemusta jonka avulla pääsisin parempiin töihin esim. kaupan kassalle tai saisin rahaa jotta voisin opiskella uuden ammatin. Asun tosiaan ihan mäkkärin vieressä ja olen työtön, joten musta saisi helposti myös joustavan saikkupaikkaajan.
Oletko hakenut vartijaksi? Töihin pääsee melkein kuka vaan ja firma kouluttaa. Palkka on syvältä mutta on se silti parempi kuin Mäkkärissä, ja työ on itsenäistä ja rentoa.
Kannattaa kokeilla. Ravintola-alalla on pula työntekijöistä. Ja jos olet hyvä, voit nousta myöhemmin vuoropäälliköksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mäkissä nuorena työskennellytEn nyt ajatellutkaan luoda uraa mäkkärissä, vaan saada työkokemusta jonka avulla pääsisin parempiin töihin esim. kaupan kassalle tai saisin rahaa jotta voisin opiskella uuden ammatin. Asun tosiaan ihan mäkkärin vieressä ja olen työtön, joten musta saisi helposti myös joustavan saikkupaikkaajan.
Oletko hakenut vartijaksi? Töihin pääsee melkein kuka vaan ja firma kouluttaa. Palkka on syvältä mutta on se silti parempi kuin Mäkkärissä, ja työ on itsenäistä ja rentoa.
Olen eri mutta täällä ei ainakaan ole vartioiden paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartioiden paikkoja ei taida olla missään auki, mutta vartijoille riittää kyllä töitä ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartioiden paikkoja ei taida olla missään auki, mutta vartijoille riittää kyllä töitä ympäri Suomen.
Ei täällä pikkukylässä ole vartioita missään.
Jaaha tiedän yliopisto opiskelijan joka mäkkärissä töissä ja on yli 30 vuotias taisi täytää 35 vuotta hiljatain että ainakin 35 vuotias vielä voi päästä. Mies opiskelija kyseessä.