Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka työskentelet leikkaussalissa tai heräämössä, mitä toivoisit potilaan tietävän/tekevän ennen leikkausta? Muita yleisiä vinkkejä?

Vierailija
15.01.2023 |

Eli itselläni on huomenna leikkaus ja siitä tulikin mieleen, että onko teillä leikkaussalissa tai heräämössä asioita mitä toivotte, että asiakas olisi ottanut huomioon tullessaan leikkaukseen?

Esim. Aamulla hampaiden pesu. Olettaisin että teidän on mukavampi asentaa sitten kaikki piuhat ja letkut kun on ei niin haiseva suu?

Kiitos!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni ainakin kannattaa vetää.

Vierailija
2/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ainakin nöyrä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito, tai pyydät äiskän lukemaan ne kotiin tulleet ohjeet. Huoh🙄

Vierailija
4/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä meni isoon leikkaukseen täydessä tällingissä. 🙈

Kynsien lakkauksia myöten. Onhan näitä. Ei ottanut ohjeita kuuleviin korviinsa. Hän halusi olla hyvän näköinen.

Vierailija
5/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enempää vinkkejä?

Ap

Vierailija
6/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin potilaana olen yllättynyt siitä että herätessä on aina niin huono olo. Pahoinvointia siis. Kaikille sitä ei toki tule.

Vierailija
7/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suu haisee kun jättää yhden pesun väliin, on suuria ongelmia.

Vierailija
8/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suu haisee kun jättää yhden pesun väliin, on suuria ongelmia.

Tämä. Hammaslääkäriin ja äkkiä. Se on riski myös leikkauksessa!

Vierailija
9/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salissa voi tapahtua mitä vain. Voit esimerkiksi menettää näkösi toisesta silmästä onnettomuuden (leikkaussalissa!) vuoksi:(

Toki saat korvauksen mutta ei se näköä korjaa.

Vierailija
10/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdista napa hyvin. Siis hyvin!

Vierailija
11/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten muuten pese hampaita aamuisin?

Vierailija
12/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinulle ole annettu sairaalasta ohjeet miten valmistautua. Noudatat niitä niin kyllä se hyvin menee.

Vierailija
13/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaudu että siellä ei ole hulluja vartioita.

Vierailija
14/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanhajuinen hengitys kertoo jostain terveysongelmasta. Olisi syytä mennä tutkimuksiin.

Vierailija
15/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen menossa ylihuomenna yksityiselle jalkaleikkaukseen ja olen kyllä vähän ihmetellyt sitä, kuinka suppeat ohjeet olen saanut. Lähinnä on kerrottu, että pitää peseytyä edellisenä iltana tai leikkauspäivän aamuna ja että leikkauspäivänä ei saa syödä eikä juoda mitään paitsi max lasillisen vettä. Lisäksi on kerrottu, että leikkauksesta kotiin lähtiessä tarvitsee saattajan, jonka pitää olla seurassa myös ilta ja seuraava yö. Mutta missään ei ole kerrottu esim. sitä, kuinka pian leikkauksen alusta pääsee aikaisintaan lähtemään kotiin eli mihin aikaan saattajan kannattaa tulla sairaalaan. No, soitan sinne huomenna ja kysyn, mutta kuvittelisin, että tällainen jokaiselle leikkaukseen tulevalle olennainen tieto kannattaisi kertoa ohjeissa. Ei nyt ole mitään järkeä siinä, että saattajani tulee tuntikausiksi istumaan sairaalan käytävällä siksi aikaa, kun minua leikataan ja olen heräämössä.

Vierailija
16/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin potilaana olen yllättynyt siitä että herätessä on aina niin huono olo. Pahoinvointia siis. Kaikille sitä ei toki tule.

Minuakin varoitellaan aina pahoinvoinnista, mutta oloni on aina vaan rentoutunut ja hyvä. Joskus on myös ollut niin, etten meinaa nukahtaa millään. Jotenkin ilmeisesti metaboliani toimii eri tavalla. Kerran laitettiin hereillä tehtävän toimenpiteen yhteydessä fentanyyliä, mutta en tuntenut sen vaikutusta ollenkaan. 😄

Vierailija
17/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen menossa ylihuomenna yksityiselle jalkaleikkaukseen ja olen kyllä vähän ihmetellyt sitä, kuinka suppeat ohjeet olen saanut. Lähinnä on kerrottu, että pitää peseytyä edellisenä iltana tai leikkauspäivän aamuna ja että leikkauspäivänä ei saa syödä eikä juoda mitään paitsi max lasillisen vettä. Lisäksi on kerrottu, että leikkauksesta kotiin lähtiessä tarvitsee saattajan, jonka pitää olla seurassa myös ilta ja seuraava yö. Mutta missään ei ole kerrottu esim. sitä, kuinka pian leikkauksen alusta pääsee aikaisintaan lähtemään kotiin eli mihin aikaan saattajan kannattaa tulla sairaalaan. No, soitan sinne huomenna ja kysyn, mutta kuvittelisin, että tällainen jokaiselle leikkaukseen tulevalle olennainen tieto kannattaisi kertoa ohjeissa. Ei nyt ole mitään järkeä siinä, että saattajani tulee tuntikausiksi istumaan sairaalan käytävällä siksi aikaa, kun minua leikataan ja olen heräämössä.

Heräily kestää vähän aikaa. Voit olla siinä ihan rauhassa ja soittaa saattaja paikalle.

Vierailija
18/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sellaista voida sanoa. Riippuu todella monesta asiasta. Laitat viestin saattajalle kun alkaa olla lähdön aika. 

Vierailija
19/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut saattajana ja siinä on leikkauksen ja heräämössä olon jälkeen reilusti aikaa soittaa sille saattajalle, että mihin aikaan kannattaa tulla. Jokaiselle ei voida antaa täsmällistä aikaa eikä sinua olla sillä minuutilla potkimassa pihalle, kun salista ulos kärräävät.

Vierailija
20/43 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsilakkaa ei saa olla. Happisaturaatiomittari ei toimi kunnolla lakkakerroksen läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme