mitä mä teen????sis epätoivoisen viestin.
miten ottaa erittäin vaikea aihe puheeksi väkivaltaan ja uhkailuun taipuvaisen miehen kanssa. mitä pahimmillaan voi tapahtua,saanko turpiini ja jätän hänet....en kohta enää kestä,ja asiaa ei voi enää viivytellä,se tuhoaa minut....auta
Kommentit (46)
en mä nyt tältä istumalta mihinkään turvakotiin lähde,ajattelin jatkaa keskustelua muuten vain. mä muuten kirjoitin sen kirjeen. tää nyt on tällä hetkellä ainut paikka,mistä vois saada tukea tai tsemppiä. kiitos ystävällisille. muut painukaa suohon,kun ette mitään ymmärrä.
Juu, varmasti on, mutta vähemmän kai tällä palstalla. ja kannattaisi sinunkin ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lähteä lapsesi kanssa lätkimään. Et ehkä tiedäkään miten paljon täysipainoinen parisuhde voi parhaimmillaan antaa. Minua surettaa ne ihmiset, jotka läheisriippuvuudessaan jäävät surkeaan suhteeseen ja jäävät paitsi todellisesta onnesta, jota voi kokea a) onnellisessa parisuhteessa b) Yksinkin kun tulee omillaan toimeen ja pärjää ilman kenenkään tukea ja apua.
sun pelot. Että pelkäät tulevaa, lapsen menettämistä ja pelkäät miestäsi. Oletko koskaan kertonut suoraan, että pelkäät miestäsi?
Hän varmaan alistaa sinua henkisellä väkivallalla myös, pitäen sinut heikkona ja pelossa. Sinussa on paljon enemmän voimia kuin uskotkaan! Mitä tulee alkoon, olen varma, että kun kotiasiat korjaantuvat, sinun ei tarvitse niin usein hakea siitä turvaa. Ymmärrän hyvin sen, miten helppo alkoholista on hakea rentoutusta kun pelottaa ja ahdistaa.
alkoholista lohtua. kohta kai keskustellaan......
Yritä pysyä reippaana ja asiallisena, tuollaiset miehet vaan pillastuvat, jos itket ja vapiset. Sano miehelle, että nyt on pakko nostaa kissa pöydälle, että sun ei ole hyvä olla omassa kodissa. T 66
Kuulostaa aika pahalta. Mieleen tuli, että ehkä voisit ensin ottaa yhteyttä perheneuvolaan ja keskustella siellä. Sitten voisitte mennä yhdessä.
Toivottavasti vaikea aihe on teidän ero.
Ole varovainen. Voimia.
niin on aika lähteä lätkimään ilman mielipiteen kysymistä mieheltä!
Lähde ihmeessä!!!
Jos mies on niin pelottava, ettei hänen kanssaan uskalla puhua, niin eikö se pitäisi jättää?
mutta ota kynä käteen ja kirjoita aivan rauhassa perusteellinen kirje miehellesi. Käsin kirjoitettu kirje ei koskaan jää lukematta. Miehelläsi on myös mahdollisuus reagoida asioihin rauhassa, eikä tarvitse heti käydä kimppuun. Kokeile ihmeessä!
voisi olla paras konsti. käyn terapiassa,miestä ei saa mukaan,eikä häntä pahemmin mun tunteet kiinnosta. pelottaa vaan,jos ero tulee,miten pärjään 5-vee lapsen kanssa....alan olla kyllä ihan umpikujassa. mies on ok,mutta mistään vakavasta ei voi keskustella ilman riitaa tai uhkailua....
ja kai joku vitun piste oli taas väärässä paikassa. en jaksa toistaa,kysykää multa?
miten mä uskallan kohdata mieheni vihan,kun alan itkemään pienestäkin riidasta? meillä on siis selvittämätön asia,joka kalvaa mut hengiltä.
Normaaliin ihmissuhteeseen ei kuulu toisen ihmisen pelkääminen. Netistä kannattaa lukea mm. turvakoti piste net sivustoilta mitä kannattaa ja voi tehdä. Etsi itsellesi ulospääsy tuosta tukalasta tilanteesta. Lapsi kokee äitiin kohdisuvan väkivallan yhtä vahvana, kuin jos se kohdistuisi häneen itseensä.
sananvaihtoa. koitan suojella häntä loppuun asti,tietenkin. siksi tämä onkin niin vaikeaa....ap
Kerää jostain se pieni itsekunnioitus, sano miehelle suorat sanat (vaikka kirjeen välityksellä) ja lähde.
Jos mies suostuu terapiaan niin ainahan voit harkita uudestaan yhteen palaamista.
Mutta aina lapselle ei ole paras että vanhemmat asuvat yhdessä, vaikka ei kuulisikaan riitelyä niin silti lapsi aistii kireyden ja voi pelätä.
-IISOOO halaus ap:lle- yritä jaksaa...
ja nyt itkettää....miten mä voin tehdä sen,mua pelottaa ihan sikana,vaikka tiedän etä mun täytyy....miten mulle kävi näin....
Sen energian kun saisit eroamalla vapautettua lapsesta huolehtimiseen niin hyvin sinä pärjäisit.
Olen samaa mieltä kuin moni muukin, että parisuhteessa pelkääminen ei ole normaalia ja asiaan kuuluvaa.
Kiirehän sinulla tuskin on, joten ota asia terapiassasi ihan rauhalliseen käsittelyyn. Mieti asiaa eri kannoilta ja pohdi, mistä saist voimia yksinhuoltajana lapsesi kanssa.
Jos haluat selvitellä asiaa miehesi kanssa, kirje tai puhelinsoitto voisi olla hyvä avaus. Kun soitat miehellesi ja yrität puhelimessa puhua asiasta, olet turvassa ainakin uhkaavalta käytökseltä ja voit sulkea puhelimen jos siltä tuntuu.
mutta mitä sitten kun kohtaamme kasvokkain........
Ap:lle on annettu hyviä neuvoja, mutta jos ei kelpaa, niin hyvää jatkoa sulle ja pärjäile keskenäsi.