Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä korvata juusto/kerma sosekeitossa?

Vierailija
14.01.2023 |

Siis maun puolesta, että olisi hyvä? Mitkä valmisteet parhaimman makuisia "juuston korvikkeista" ja kaurakermoista?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään soijajuoma + ravintohiiva -yhdistelmästä. Maistuu juustoiselle ja umamille. Tietty vähän happoa kannattaa lisätä maustamisvaiheessa tasapainon vuoksi.

Makuasioita, kokeilemalla löytyy.

Vierailija
2/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään soijajuoma + ravintohiiva -yhdistelmästä. Maistuu juustoiselle ja umamille. Tietty vähän happoa kannattaa lisätä maustamisvaiheessa tasapainon vuoksi.

Makuasioita, kokeilemalla löytyy.

HYIHELVATTU!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sosekeitot ei varsinaisesti tarvitse maitotuotetta, niin voi jättää vaan pois, ei tarvitse korvata millään.

Vierailija
4/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat kermaa ja juustoa niin laitat niitä.

Jos et halua niin et laita.

En mä ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
5/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teen sosekeiton aina ilman mitään kermaa / juustoa tai sen korviketta. 

maustamalla syntyy paras keitto. Ja maustamisessa huomioin sen, että makea, suola ja happo ovat tasapainossa . Maistamalla tulee paras lopputulos. 

Vierailija
6/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sosekeitot ei varsinaisesti tarvitse maitotuotetta, niin voi jättää vaan pois, ei tarvitse korvata millään.

Joo, ei tarvitse, ymmärrän sen.

Mutta jos haluaa siihen hieman "paksuutta" sekä ruokaisuutta. Ilman maitotuotteita.

Ap

Vierailija
7/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintohiivaa suosittelen minäkin. Tosin itse sekoitan sitä kaurakermaan.

Vierailija
8/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän kasviskeiton viiniin, lisään erilaisia yrttejä ja lautasella keiton päälle fetaa tai muuta vuohenjuustoa. Tai kreikk. jugurttia.

Auttoiko tämä?

Vierailija
9/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaliemi on hyvä, kookosmaito käy, tahinia voi kokeilla.  

Vierailija
11/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä ongelmaa.

Jännä, itse kyllä ymmärsin aloituksen ihan hyvin: hän ei halua laittaa juustoa tai kermaa, mutta hän haluaa niitä muistuttavaa hyvää makua keittoon. Joten hän kysyy suosituksia.

Se on ihan helppo tajuta, jos ei anna ideologian sokaista itseään.

Vierailija
12/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärä liemijauhe

Liemijauheella maustat kätevästi isommankin satsin sapuskaa. Jauhetta on helppo annostella ja se liukenee nopeasti kuumaan veteen. Reformi Luomu -liemijauheet ovat korkealuokkaisia luomutuotteita. Liemikuutioiden tapaan ne sopivat monen eri ruokalajin ja keitinvesien maustamiseen sekä mausteiksi myös sellaisenaan. Kaikki Reformi Luomu -liemijauheet ovat lisäaineettomia ja gluteenittomia. Liemijauheet ovat myös riittoisia, sillä neljä teelusikallista liemijauhetta (10 g) riittää maustamaan 5 dl kiehuvaa vettä. Reformi Luomu -liemijauhevalikoimaan kuuluvat liha-, kana– ja kasvisliemijauheet.

https://www.reformi.fi/2017/11/15/liemituotteet-saavat-ruuan-maistumaan/

Vierailija
13/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tarvitse, ymmärrän sen.

Mutta jos haluaa siihen hieman "paksuutta" sekä ruokaisuutta. Ilman maitotuotteita.

Ap

kokeile kookosmaitoa. Maustamisessa huomioi, että se on vähän imelää, joten kaipaa happoa ja suolaa. 

Vierailija
14/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kuohukerma tuo sen samettisen pehmeyden. Nokare maustettua tuorejuustoa. Kookosmaitoa. Purjo on hyvä makuvihannes

Mausta kasvisten keitinvesi hyvin siitäkin jo pelkästään saa hyvää makua keittoon.

Keiton pinnalle lautasella raejuustoa tai paahdettua paahtoleipää kuutioina tai paistettua pekonisilppua jos ei vie nälkää kasvavalta nuorisolta.

Vierailija
15/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä ongelmaa.

Jännä, itse kyllä ymmärsin aloituksen ihan hyvin: hän ei halua laittaa juustoa tai kermaa, mutta hän haluaa niitä muistuttavaa hyvää makua keittoon. Joten hän kysyy suosituksia.

Tämä! Tällä palstalla jos kysyy jotain ruokasuosituksia, jotka eivät satu olemaan liha, kerma, voi ja juusto, saa silti niitä suosituksiksi. Miten voi olla niin vaikea lukea kysymystä?

Vierailija
16/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smetana?

Vierailija
17/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä ongelmaa.

Tämä! Tällä palstalla jos kysyy jotain ruokasuosituksia, jotka eivät satu olemaan liha, kerma, voi ja juusto, saa silti niitä suosituksiksi. Miten voi olla niin vaikea lukea kysymystä?

Jos ne eivät kelpaa, miksi silti haluaa niiden makua ja täyteläisyyttä? Eli ei tykkää mutta tykkää siltikin?

Vierailija
18/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smetana?

Onko maidotonta smetanaa?

Vierailija
19/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keitän kasviskeiton viiniin, lisään erilaisia yrttejä ja lautasella keiton päälle fetaa tai muuta vuohenjuustoa. Tai kreikk. jugurttia.

Auttoiko tämä?

Ap sanoi että ei maitotuotteita.

Vierailija
20/81 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä ongelmaa.

Jos ne eivät kelpaa, miksi silti haluaa niiden makua ja täyteläisyyttä? Eli ei tykkää mutta tykkää siltikin?

Jos pointti on maidottomuus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi