Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nainen, joka tienaat yli 4000 €/kk

Vierailija
14.01.2023 |

Kerro itsestäsi.

Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

51-vuotias. Toimitusjohtaja julkisella puolella. Akateeminen koulutus. Brutto palkka 9200 euroa/kk. Olen tyytyväinen.

Puolison kanssa yhdessä opiskeluajoista lähtien, yhteinen omaisuus. Omakotitalo, ympärivuotinen kesämökki, yksi sijoitusasunto, oma auto.

Vierailija
62/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-v sinkku IT-alalla. Vuositulot 90+ t€. Itse ansaitun omaisuuden nettoarvo n. 700t€. Työ on rankkaa ja jatkuvasti haastavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisessä firmassa infra-alalla ja teen toimistotöitä tietynlaisessa avainroolissa.

Koulutukseltani olen tradenomi... (jatkokoulutukset mietinnässä lähivuosina)

Mun työ on... Lottovoitto.. Jos niin voisi sanoa. Erittäin kevyttä, harvoin stressiä. Esimies antaa hyvin vapaat kädet eikä huohota perään. Työkaverit on hauskoja. Työtehtävät on ok. Lisäksi saan tehdä täysin joustavasti etätöitä kun haluan ja työhöni kuuluu 2krt/v bonukset.

Palkkani oli syksyllä hieman pienempi kuin nyt ja keräsin rohkeutta pyytää 9% palkankorotusta. Se meni ihan heittämällä läpi ja nykyään on brutto hieman yli 4000 ja maaliskuulla tulee vielä yleiskorotukset päälle.

Perheeseen kuuluu mies ja koira (suunnitelmissa ehkäisyn lopetus kevään aikana ja mahdollinen raskaus).

Omaisuutta ei nyt vielä pahemmin ole, opintolainaa on jäljellä ja tuorehko asuntolaina löytyy. Nettovarallisuus plussalla n. 15000euroa (omaisuus-velat). Ei ole mitään perintöjä kummallakaan ja opin rahankäytön vasta muutama vuosi takaperin, aiemmin kaikki meni mitä tuli ja oli huonopalkkaisia hommia.

N32

Vierailija
64/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, 36-v, omistan yksin kerrostalokolmion mutta asun tässä mieheni kanssa. Yhdessä omistamme purjeveneen. Auton puolestaan omistaa mies yksin. Säästöjä ei ole kuin vajaa 20 000, n. puolet sijoituksissa ja puolet säästötilillä. Lapsia ei ole. Olen tyytyväinen työhöni ja palkkaukseeni, mutta en ole varma onko se ihan lopputyöuran juttu kuitenkaan... Siis lääkärinä toki jatkan mutta pohdin jotain osa-aikaisuus- ja etätyöjuttuja jatkoon. 

Vierailija
65/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, 29-v., projektipäällikkö, kaksi lasta ja kolmas tulossa, miehen kanssa asunto-omaisuutta n. 100 000 (+ velkaa 300 000), tileillä yhdessä muutamia kymppitonneja ja vähän sijoituksia, asuntolainan lisäksi ei muita lainoja

Vierailija
66/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en kuulu enää kysyttyyn ryhmään, kun eläkkeelle jäin ja tulot tippui, mutta

64v

olin lääkäri

koulutus LL + erikoisala + suppea erikoisala

Työ oli ok, mutta sitä oli liikaa,

palkka työmäärään nähden ei niin iso kuin luullaan mutta ihan ok

Mies ja perhe jäi hankkimatta, olin aina töissä

Aikajärjestyksessä kesämökki, metsäpalsta noin 35ha, pieni talo 70m2, vähän osakkeita, vähän tilillä, henkilöauto. Kaikki itse hommattuja.

Vierailija
67/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v ohjelmoija piilaaksossa pelitalossa. Tienestit noin 15k$/kk eikä perhettä tms rasitteita. Koulutus tietotekniikan maisteri. Ei kummempaa kiinteää omaisuutta koska täältä ei alle miljoonalla saa kuin itsemurhakuutioita kerrostalosta. Huoneiston vuokra 3k$/kk (80 neliötä). Hyvä puoli on ilmasto eikä juurikaan mitään veroja tai ne pystyy kiertämään.

Jos palaisin Suomeen niin tuskin yli 5k€/kk tienaisi plus järkyttävät verot päälle palveluista joita en käytä tai tarvitse (koulut, päiväkodit, terveydenhuolto yms joista täällä jokainen maksaa tarpeensa mukaan).

Vierailija
68/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v teekkari, opinnot tauolla. Koodaushommia tittelillä Software Engineer. Työ on mielenkiintoista ja palkka on ihan ok tämän ikäiselle, joka ei ole vielä edes kandi. Puoliso ja lemmikkejä on, ei lapsia. Omaisuutta on jonkin verran (vanhemmat säästi lapsilisiä) mutta myös lainoja (asunto- ja autolainaa).

Vierailija
69/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55-v sinkku IT-alalla. Vuositulot 90+ t€. Itse ansaitun omaisuuden nettoarvo n. 700t€. Työ on rankkaa ja jatkuvasti haastavaa.

Onnea omaisuudesta, hyvin hoidettu se puoli!

Vierailija
70/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaisuuksia eikä perintöjä. Palkka vain open työstä ja vaatimaton omakotitalo.

N 54

Vierailija
71/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50, myyjä, nettovarallisuus tällä hetkellä n. 550000,-. Sijoitukset alle 20000€, asuntovelkaa jäljellä 28000€, omakotitalo. 1 teini kotona vielä, muut jo aikuisia ja omillaan.

Vierailija
72/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 45 -v ja tulot yli 5500 kuussa. Rahoitusalalla asiantuntijatyössä ja pidän palkkaa hyvänä ja töihin on kiva mennä (tai olla etänä). Löytyy mies ja kolme lasta, omakotitalo puoliksi miehen kanssa, oma sijoituskämppä, oma auto sekä osake ja rahastosijoituksia. Omaa omaisuutta ehkä 500 000 mut asuntolainaa vielä muutamaksi vuodeksi.

Käyttötilin saldo alle 50eur, säästötillillä ehkä kymppitonni.

Vierailija
73/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v, kolme lasta, fina controller, kauppatieteiden kandi, sekä tradenomi. Ei omaisuutta, paitsi omistusasunto, jos myyn saan siitä n. 40t voittoa. Muuten oikeastaan velkaa.. masennuin, velkannuin, velkaannuin lisää.. nyt sitä on 50t. Maksan pois pikkuhiljaa. Elämä on synkkää ja ahistavaa.

Vierailija
74/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v pankissa. Kaksi lasta ja mies. Nettovarallisuus 100.000€. (Miehellä saman verran). Omistusasunto, josta vielä velkaa ja rahastoja. Varallisuus johtuu aiempien asuntojen arvon noususta ja säännöllisestä säästämisestä. Kaikki todella hyvin ja se tuntuu välillä epäreilulta, koska tullut vielä todella helposti.

Vierailija
75/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkeenjohdon konsultti. 39v, kaksi lasta, omaa omaisuutta on velaton puolikas asunto Helsingissä, peritty mökki ja koruja.

En ole tyytyväinen palkkauksen . Tonnin haluaisin enemmän, mutta siihen pitäisi tehdä paljon enemmän töitä, kun nyt teen. En ehkä halua sitä kuitenkaan.

Vierailija
76/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v sinkkunainen Helsingistä, VTM ja asiantuntijana vakuutusalalla ja palkka noin 4000e. Nyt opiskelen oikeustieteitä, joten juristi muutaman vuoden päästä (ja myös parempi palkkakehitys). Osakesalkussa 135k, omistusasunto ja nettovarallisuus yhteensä 180k. 

Vierailija
77/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla, koulutukseltani KTM. Palkka 4700 eur/kk, ikä 31v, 1 lapsi (4kk) & avoliitto. Tuore asuntolaina eli velkaa oli otettava 144 000... asunto on kokonaan minun nimissä. 20 000 oli laittaa käsirahaa, sen jälkeen jäi säästöjä 7000 eur ja sen lisäksi hyvin pieni sijoitussalkku arvoltaan 8000 eur.

Vierailija
78/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TkL, 48 vuotta, johtava asiantuntija. Ei lapsia. Velaton asunto ja mökki. Sijoituksia n. 50 000 €. Olen tyytyväinen työhän ja muuhun elämään.

Vierailija
79/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 v, it-ala, puoliso ja lapsi löytyy. Työ on leppoisaa tuloihin nähden, on ylennystäkin houkuteltu ottamaan vastaan mutta eivät maksa siitä niin paljon lisää että kannattaisi. Nettovarallisuutta on kertynyt ehkä 150 teur.

Sivusta, miksei voi kirjottaa että 150 000€ kun merkkimäärä on aivan sama? 150K€ olisi looginen.

Vierailija
80/133 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri 40v. Vastaan prosessikehityksestä isossa organisaatiossa ja rakastan työtäni. Perhe on, lapset kouluikäisiä. Omistan puolikkaan uuden omakotitalon pk-seudulla, sijoituksissa joitakin tuhansia (myin juuri jonkin verran yhden kalliimman hankinnan rahoittamiseksi), eli mikään kovin varakas en vielä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän