Sinä nainen, joka tienaat yli 4000 €/kk
Kerro itsestäsi.
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?
Kommentit (133)
46, maisterin koulutus. Työskentelen asiantuntijatehtävissä. Olen tyytyväinen palkkaan ja työnantajan tarjoamiin hyviin etuihin. Naimisissa ja kaksi lasta. Oma perheasunto eteläisessä Helsingissä halutulla alueella.
Hieron koiria. 65 €/h. Olen tyytyväinen, vapaata en kovasti malta pitää kun asiakkaita riittää enemmän kuin vuorokaudessa on tunteja. Itseään pitäisi myös malttaa hoitaa, on kropalle rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hieron koiria. 65 €/h. Olen tyytyväinen, vapaata en kovasti malta pitää kun asiakkaita riittää enemmän kuin vuorokaudessa on tunteja. Itseään pitäisi myös malttaa hoitaa, on kropalle rankkaa.
Hyvä tuntilikisa.
T. YTT 40 e / h
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?
Ikä 44. Koodaan isossa it-firmassa. Koulutus FM, tietojenkäsittelytiede. Inhoan työtäni, mutta palkkaan olen tyytyväinen, joten enköhän tee tätä eläkeikään asti. Ei perhettä, ei omaisuutta, eikä omaisuuden kerääminen kiinnosta ollenkaan.
Brutto 6500€, netto 5400€ kuussa. Teen sotealan työnjohdollisia, kehitys- ja erityisammattitutkintoa vaativia hommia osa-aikaisesti. Lisäksi YM-tutkinnolla opetustehtävissä freelancerina. Töitä riittäisi vaikka kuinka. Olen nykyään onnellinen. Iso lovi tosin omaisuudessa johtuen asumuserosta, monilapsisuudesta ja alan vaihdosta johtuneesta monivuotisesta kituuttamisesta työn ohessa opiskellen. Eläkesäästäminen silti onnistunut muutaman kymppitonnin edestä, lisäksi isosta talosta kuuluu minulle puolet. Terkkuja keskeltä Eurooppaa.
49v psykoterapeutti. Lapset jo omillaan. Velaton rivariasunto, olen sinkku.
46v, ylioppilas, palkka 5000€/kk, it-alalla yksikön päällikkönä. Omistan auton. Kotona asuu enää juniori, olen eronnut.
61 vuotta, it-alalla johtajana, koulutus insinööri, kaksi aikuista lasta, avoliitossa. Ihan tyytyväinen olen elämääni ja työhöni, joskin ajatukset jo pikkuhiljaa siirtyneet eläköitymiseen ja suunnitelmiin kolmen vuoden päähän. Omaisuutta itselläni on velaton talo (1,1 milj euroa), osake- ja rahastosijoituksia 240.000, eläkevakuutus 90.000 ja säästötileillä 35.000.
Kyllä tuntuu olevan äreitä palkkoja välillä 5-10k€/kk lähes olemattomalla koulutuksella AV mammoilla. Uskokoon ken tahtoo :D tai mitä ihmettä kitistään naisten matalapalkkaisuudesta.
Nuorilla peffanmyyjillä / OF horoilla tuo pitänee kutinsa.
M55, sähkömies duunari.
Koulutussuunnitelija, 30v, lapseton, sinkku. Paritalon puolikas ja auto. Mökkiin nyt säästän
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntuu olevan äreitä palkkoja välillä 5-10k€/kk lähes olemattomalla koulutuksella AV mammoilla. Uskokoon ken tahtoo :D tai mitä ihmettä kitistään naisten matalapalkkaisuudesta.
M55, sähkömies duunari.
Noi IT-alan palkat on kyllä ihan faktaa. Enkä sanois DI:n tai vastaava olemattomaksi koulutukseksi. Pari ekaa sivua kahlattuani trendi oli selvästi nähtävissä, alalla on siedettävät palkat. Käsittääkseni ei ne sähkäreiden liksatkaan huonot ole ja lisää on helppo hankkia,
40-vuotias filosofian maisteri. Työkseni teen organisaatioviestintää. Olen tehnyt jo 16 vuotta. Työ on mukavaa ja vaihtelevaa. Palkka 4200 e brutto on ihan ok.
Perhe on. Mies ja yksi lapsi. Omakotitalo. Omaisuutta ehkä 150 000. Velkaakin on joitakin kymppitonneja asuntolainan muodossa.
Viisikymppinen lukion lehtori. Työ on raskasta mutta tyydyttävää.
Omaisuuttani en ole tullut koskaan kirjanneeksi, mutta pari sijoitusosaketta, omakotitalo ja mökki yhdessä miehen kanssa löytyy; oma auto, ja sitten sijoituksia ja talletuksia ehkä jonkin reilun 150 000 e:n edestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55, sähkömies duunari.
Noi IT-alan palkat on kyllä ihan faktaa. Enkä sanois DI:n tai vastaava olemattomaksi koulutukseksi. Pari ekaa sivua kahlattuani trendi oli selvästi nähtävissä, alalla on siedettävät palkat. Käsittääkseni ei ne sähkäreiden liksatkaan huonot ole ja lisää on helppo hankkia,
Eli naisilla ei ole yhtään huonompi palkka kuin miehille, kun vain on oikealla alalla. IT-ala, DI-koulutuksen saaneet sekä juristit ja lääkärit tienaavat hyvin aina.
Vierailija kirjoitti:
Laitappa linkki IT alan palkkojen faktoihin niin voin käyttää sitä seuraavassa kehkehhissä ja lyödä rätingit pöytään kun tienaan näin vähän osaamiseeni ja koulutukseeni nähden.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen lukion lehtori. Työ on raskasta mutta tyydyttävää.
Omaisuuttani en ole tullut koskaan kirjanneeksi, mutta pari sijoitusosaketta, omakotitalo ja mökki yhdessä miehen kanssa löytyy; oma auto, ja sitten sijoituksia ja talletuksia ehkä jonkin reilun 150 000 e:n edestä?
Ja pitkät lomat ja lyhyet päivät
Reilu 50 v., palkka reilut 4000 e/kk, koulutus sh mutta vakuutusalalla asiantuntijatehtävissä jo pitkään. Omaisuutta 1/2 okt:sta (lainaa vielä jäljellä jonkin verran), säästöeläkevakuutus 33 000 e, sijoituksia n. 200 000 e, tilillä n 50 000. e. Olen perinyt omaisuutta.
Ikä 38v ja ammatti optikko. Palkkaan olen tyytyväinen (on aika hyväkin alallani), mutta se ei tee itse työstä siedettävämpää ja alanvaihto on mielessä. Huonompikin palkka kelpaisi, jos työ olisi vähemmän liukuhihnamaista. Asiakaspalvelu on muutenkin erityisesti nykyään raskas ala.
Vierailija kirjoitti:
M55, sähkömies duunari.
Olen saman ikäinen kuin sinä. Kaksi tutkintoa ja kokoajan ollut siinä sivussa töissä lapsikatraani aikana. Väkisinkin jossain vaiheessa etenee.
t. se soteämmä ulkomailta
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla
45 v. 2 ylempää korkeakoulututkintoa. Palkka 6000 e/kk. Kehitys+esihenkilöhommia. Ei perhettä eikä puolisoa enkä ole niitä halunnut. Palkkaukseeni tyytyväinen, nykyiseen työhöni (työn sisältö+firma) en. Asuntolainan maksamista jäljellä n. 5 v.