Sinä nainen, joka tienaat yli 4000 €/kk
Kerro itsestäsi.
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?
Kommentit (133)
40vee, puoliso ja 2 lasta, yamk koulutus, asiantuntijatyö, omistusasunto. Olen tyytyväinen elämääni kaikin puolin. Aikaa lasten kanssa toivoisin enemmän ja sen vuoksi aikeissa hakea 80% työaika.
DI IT-alalla, ikää 57 vuotta. Mies ja kolme jo aikuista lasta, jotka eivät enää asu kotona. Sijoituksia noin 180 000 euroa ja lisäksi omistan puolet velattomasta omakotitalosta pk-seudulla. Talon arvo on jotain 440 000 - 500 000 välillä, joten oma osuuteni siitä on noin 220 000 - 250 000.
Koin pitkään olevani unelmatyössäni, mutta nykyisin tekisi jo mieli vaihtaa vähän vähemmän stressaaviin hommiin. 50 % työaika olisi oikein mukava (vaikka myös palkka putoaisi puoleen), jos työaika oikeasti pysyisi siinä.
51 v. insinööri, palkka 5 500 €/kk.
Työ pörssiyhtiössä on mielenkiintoista ja vaativaa. Pidän siitä.
Talolainaa vielä jonkun verran, ehkä 150 000, kiinteistön arvo välittäjän arvion mukaan 500 000 €.
32v
Insinööri
Työnjohtaja rakennuksilla
Työ melko simppeliä koulutukseen ja osaamistasoon verrattuna, mutta palkka ok.
On perhe.
Omaisuutta nyt ei kauheesti ole, auton arvo ehkä reilu kymppitonni, uudesta omakotitalosta olen maksanut noin 50 000€, lainaa on vielä rutkasti.
-33v
-opettaja
-FM
-olen tyytyväinen
-ei ole perhettä
-ei vielä omaisuutta
Olen filosofian maisteri humanistisesta tiedekunnasta, eli sellainen monen (miehen) tälläkin palstalla haukkuma pilipalimaisteri. Kuitenkin teknisella alalla asiantuntijatehtävissä ollut koko työuran. Taisin alkaa noin kolmikymppisenä ansaita yli 4000 euroa, eli yli kymmenen vuotta sitten. Nyt jo huomattavasti korkeampi palkka, ja tuntuu todella surulliselta että sillä on parhaiten ansaitsevassa 10 prosentissa. Kuitenkin täysin tavanomainen koulutus ja tavanomainen ura, ei mitään erityistä eikä myöskään ikinä mitään pomoasemaa.
Kohta 42 v. YAMK, opiskelin muutama vuosi sitten ylemmän tutkinnon työn ohessa. Valtiolla ICT-asiantuntija. Kaksi lasta ja puoliso, omakotitalo puoliksi miehen kanssa. Muuta varallisuutta hieman, osakkeita ja rahasto-osuuksia, nämä perinnöksi saatuja. Olen juuri siirtynyt täysin uusiin työtehtäviin, joiden myötä palkka nousi n. 700 €/kk. Tehtävät ovat haastavia eikä minulla suoraan sanottuna ole aiempaa työssä hankittua osaamista niihin. Otin kuitenkin haasteen vastaan ja uskon, että tekemällä oppii. Teen 4/5 päivää viikosta etää. Olen läsnä lasten arjessa paljon enemmän kuin yrittäjämieheni, hoidan lähes kaiken lapsiin liittyvän. Olen kylläkin tästä kuormittunut ja parisuhde rakoilee.
29v juristi. Omistusasunto, josta pankille lainaa vielä 30% verran. On miesystävä (emme asu yhdessä), ei ole autoa eikä ole koiraa. Olen tyytyväinen työhöni tai oikeastaan enemmänkin palkkaan, tässä iässä on mukava tienata yksinään keskituloisen perheen verran, mutta menot ovat vain yhden henkilön.
22v, OF malli, yliopisto vielä kesken. Palkka vaihtelee mutta 3000-5000€ välillä pyörii, väittäisin että keskimäärin yli 4000€.
Reilu 40, ollut töissä vasta muutamia vuosia sitä ennen kotiäiti. Omaisuutta ei ole, lähinnä lainaa. Olen lähihoitaja, eräällä pienellä erityisalalla. Pidän paljon työstäni, palkka vaihtelee, viime vuonna keskimääräinen kk palkka oli n. 6000e
Sanattomaksi vetää....
Nim.merk. IT-alalla....
35-v. Tulot vaihtelee 2500-5000e/kk riippuen työn määrästä. Yrittäjä. Koulutus ammattikoulu+ammattitutkinto+ muut ammatilliset lisäkoulutukset.
Yksi lapsi. Yksi sijoitusasunto. Ei muuta mainittavaa omaisuutta. Ihan tyytyväinen olen.
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?'
45 v.
Rekkakuski
Tradenomi
En ole tyytyväinen kumpaankaan
Kaksi lasta, jo aikuisia
Ei omaisuutta
Lukion opinto-ohjaaja.
Noin 45-50-v. Ei tarkemmin.
4550 e / kk. Osakkeita jotain 35.000 e ja kesämökin puolikas, auto. Asunnon omistaa mies.
Onneton ja kylmä avioliitto, kaksi lasta joista toinen jo muutti pois ja kun toinenkin armeijasta kotiuduttuaan muuttaa pois, katsotaan tilannetta Työ on ainoa sisältö elämässä.
Minkä ikäinen olet? Mitä teet työksesi? Mikä koulutus? Oletko tyytyväinen työhösi ja palkkaukseesi? Onko perhettä? Minkälainen omaisuus (oma omaisuus, ei puolisosi) sinulla on?
50, koulutussektori, proviisori, olen tyytyväinen työhön ja palkkaan. On perhe eli mies ja lapset. Omaisuus: okt pk-seudulla ja rahaa tilillä.
Humanisti 40-50-vuotias, velaton osuuteni kodistamme noin 250 000 eur, lisäksi sijoitusasunto, jossa velatonta osuutta tällä hetkellä noin 70 000 e, loput lainaa.
Ero ensimmäisestä liitosta vaikutti huomattavasti koska ryhdyin maksamaan tietty yksin omaa ja lasten asumista, jos olisin pysynyt siinä liitossa, itselläni olisi varmasti jo kaksi velatonta sijoituskämppä.
Aika paljon eronneita tuntuu tässä sakissa olevan.
39v., terveydenhuollon ammattilainen, tohtori, oma firma. Rakastan työtäni, palkka on enemmän kuin hyvä. Mies ja kaksi lasta. Kaksi sijoitusasuntoa, salkussa noin 150000, puolet kodista, veneestä, mökistä ja ulkomailla kakkoskodista.
47-v, ei koulutusta, työssä oppinut, it-alalla, naimisissa, 2 teiniä, ei omaisuutta, kaikki on mennyt mikä on tullut.
Työ nyt ei herkkua ole, mutta palkkaan olen ihan tyytyväinen. Siihen nähden, että normipäivät riittää eikä hullua ressiä.
Hauska:) tässä iässä tosin en enää ehkä laittaisi jakamattomalle pesälle kovin suurta hinta-arviota.