Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kun moni tuntuu kertovan ns. ajautuneensa huonoon suhteeseen. Miten te niihin oikein ajaudutte? Ettekö valitse miestänne itse?

Vierailija
14.01.2023 |

Kannattaisi ottaa vastuu omasta elämästä jo nuorena

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yksinäinen eikä muitakaan ollut. Pidin sekundamiestä paremman puutteessa.

Onneksi myöhemmin löytyi ihan priimaa.

Niin. Katsokaas kun nainenkin voi olla yksinäinen. Ja sitten valitetaan että mitäs nirsoilet. No, mä en nirsoillut vaan huolin sen ainoan miehen joka minusta kiinnostui. Ja huonostihan siinä kävi. No, enää en huoli ketään, eikä kyllä niitä kiinnostuneitakaan ole riesaksi asti ilmoittautunut.

Vierailija
122/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, kuinka tässä ketjussa toistuvasti syytetään juuri naisia huonon kumppanin valitsemisesta?

Elämme edelleen vuonna 2023 kulttuurissa, jossa hyvään uskova ihminen vastuutetaan huonosti käyttäytyvän ihmisen toiminnasta ja jossa naisen kuuluu ottaa vastuu miehensä käytöksestä.

Kuka muu sen kumppanin valitsee, jos ei nainen itse?

On se mieskin valinnut naisen, varsinkin jos on ollut aloitteen tekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, kuinka tässä ketjussa toistuvasti syytetään juuri naisia huonon kumppanin valitsemisesta?

Elämme edelleen vuonna 2023 kulttuurissa, jossa hyvään uskova ihminen vastuutetaan huonosti käyttäytyvän ihmisen toiminnasta ja jossa naisen kuuluu ottaa vastuu miehensä käytöksestä.

Kuka muu sen kumppanin valitsee, jos ei nainen itse?

On se mieskin valinnut naisen, varsinkin jos on ollut aloitteen tekijä.

Miehet nyt yrittävät kaikkia ja hämmentyvät kun natsaakin. Eivät välttämättä ole ajatelleet asiaa niin pitkälle kuin parisuhde.

Vierailija
124/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu otetaan silloinkin kun lopetetaan.  Oikeasti ei ole ikinä ollut kenenkään pakko jos ei ollut onnellinen, nainen oli liian lytätty, sitten katkeroitui.  Taloudellinen riippumattomuus naisen ainoa toivo. 

Vierailija
125/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu otetaan silloinkin kun lopetetaan.  Oikeasti ei ole ikinä ollut kenenkään pakko jos ei ollut onnellinen, nainen oli liian lytätty, sitten katkeroitui.  Taloudellinen riippumattomuus naisen ainoa toivo. 

Tosasiassa ei ole. Yhteiskunta pitää hengissä välivaiheen.

Vierailija
126/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosasiassa ei ole. Yhteiskunta pitää hengissä välivaiheen.

Enshätään voi juosta turvakotiin. Henkilökunta neuvoo vaihtoehdot. Aina pärjää paremmin kuin pahoinpitelyn uhassa. Kukaan ei kuole Suomessa nälkään.

Vierailija
127/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koulussa tekstiilitaidon opettaja, joka sanoi, että näistä taidoista on sitten hyötyä, jos mies juo rahat.

Me tytöt sanottiin tuolle opelle, ettei koskaan oteta sellaista miestä. Opella meni pasmat sekaisin. Taisi itse olla holistin kanssa naimisissa.

Vierailija
128/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysymys olekkaan siitä, että kuka sen kumppanin valitsee. Tiedät varmaan itsekkin, että suomessa pääsääntöisesti sen kumppanin voi itse valita. Kysymys on siitä että, ihminen muuttuu ajastaan, sekä fyysisesti että psyykkisesti ja jotkut muuttuvat huonompaan ja toiset parempaan suuntaan. Itse menin nuorena naimisiin, 30 vuotta aviossa meistä kumpikaan ei ole enää sama ihminen kuin nuorena. Mutta, siitä liitosta lähteminen on vaikeaa, vaikkakin mahdollista, kun on pitkään oltu yhdessä. Ihminen on vähän kuin koira, huonokin isäntä on kumminkin isäntä.

Joo, tähän vois heittää sen : parempi tuttu hel*etti kuin tuntematon taivas.

Itse en aluksi tajunnut mitä tapahtuu. En etsinyt mitään ja tuttu esitteli kaverinsa. No aikaa myöden se sitten yhä enempi rupesi nuohoamaan siinä ja kait se sitten jossain kohtaa muuttui seurusteluksi. Se vaan meni niin, en päässyt tästä tyypistä sitten eroonkaan. En etsinyt, enkä halunnut suhdetta vaan mulla oli muita suunnitelmia.

No muutama  vuosi sen jälkeen, kun olin päässyt eroon, tämä tyyppi paljastui psykopaatiksi. En ollut ennen sitä tavannut ketään paskahousua kummempaa miestä, joten ei hälytyskellot soineet  ollenkaan. Olin elänyt muutenkin suojattua elämää, olin naiivi ja ajattelin ihmisistä pelkkää hyvää, kiltti. Tämmöinen oli sitten hyvää maaperää iskeä. En ole tämän jälkeen seurustellut, en edes yrittänyt. Jäi niin pahat traumat, kohta 20 vuotta menty näin.

Jos ei hotsita, niin tarvitaan vain pari sanaa. Voit sanoa vaikka, etten ole sinusta kiinnostunut. Tämä ei johda mihinkään. Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Olet ihan hyvä tyyppi, mutta olisit sopivampi toiselle jne.

Sitten sanoisit haluavasi etsiä itseäsi ja pyydät avaimet.

Tottakai näin voi sanoa normaalille ihmiselle. Ja normaali ihminen myös ymmärtää puhetta. Selkeästi elämäsi on ollut siloiteltua, eikä mitään pahaa ole koskaan sattunut, kun tuommoista voit suoltaa.

Vierailija
129/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus ja mukavuudenhalu kai. En tiedä, kun en ole ikinä katsonut huonoa miestä hetkeäkään sen jälkeen, kun asia paljastui.

En ymmärrä näitä huonoissa suhteissa kitujia ja vielä vähemmän niitä jotka aikuisena yhä syyttävät lapsuutta ottamatta koskaan vastuuta elämästään.

Mun lapsuudenkoti oli tosi huono, mutta kun oli silmät päässä tapasin myös ihmisiä joilla oli toisin, ja otin heistä mallia. Kyllä niin voi tehdä, voi tunnistaa että tuota ainakaan en halua, ja toimia sen mukaan.

Toki pitää olla omat rahat ja ammatti, ettei ole taloudellisesti riippuvainen.

Vierailija
130/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi, joka on "kehittänyt" itseään kolmikymppiseksi....haloo, mitä se kehitys muka on, niitä vatsalihaksiako?

Miksei ole harjoitellut seurustelemista, niin normaalit tekee. Eikä se tarkoita seksiä jokaisen kanssa lainkaan, mutta sentään edes jonkun kanssa niin läheistä suhdetta ettei ole ihmissuhteissa totaaliuuno.

Vähän kun tyyppi treenaisi polkupyöräilyä pelkästään käyden puntilla, eihän sitä niin opi.

Vierailija
131/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysymys olekkaan siitä, että kuka sen kumppanin valitsee. Tiedät varmaan itsekkin, että suomessa pääsääntöisesti sen kumppanin voi itse valita. Kysymys on siitä että, ihminen muuttuu ajastaan, sekä fyysisesti että psyykkisesti ja jotkut muuttuvat huonompaan ja toiset parempaan suuntaan. Itse menin nuorena naimisiin, 30 vuotta aviossa meistä kumpikaan ei ole enää sama ihminen kuin nuorena. Mutta, siitä liitosta lähteminen on vaikeaa, vaikkakin mahdollista, kun on pitkään oltu yhdessä. Ihminen on vähän kuin koira, huonokin isäntä on kumminkin isäntä.

Itse en aluksi tajunnut mitä tapahtuu. En etsinyt mitään ja tuttu esitteli kaverinsa. No aikaa myöden se sitten yhä enempi rupesi nuohoamaan siinä ja kait se sitten jossain kohtaa muuttui seurusteluksi. Se vaan meni niin, en päässyt tästä tyypistä sitten eroonkaan. En etsinyt, enkä halunnut suhdetta vaan mulla oli muita suunnitelmia.

No muutama  vuosi sen jälkeen, kun olin päässyt eroon, tämä tyyppi paljastui psykopaatiksi. En ollut ennen sitä tavannut ketään paskahousua kummempaa miestä, joten ei hälytyskellot soineet  ollenkaan. Olin elänyt muutenkin suojattua elämää, olin naiivi ja ajattelin ihmisistä pelkkää hyvää, kiltti. Tämmöinen oli sitten hyvää maaperää iskeä. En ole tämän jälkeen seurustellut, en edes yrittänyt. Jäi niin pahat traumat, kohta 20 vuotta menty näin.

Jos ei hotsita, niin tarvitaan vain pari sanaa. Voit sanoa vaikka, etten ole sinusta kiinnostunut. Tämä ei johda mihinkään. Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Olet ihan hyvä tyyppi, mutta olisit sopivampi toiselle jne.

Tottakai näin voi sanoa normaalille ihmiselle. Ja normaali ihminen myös ymmärtää puhetta. Selkeästi elämäsi on ollut siloiteltua, eikä mitään pahaa ole koskaan sattunut, kun tuommoista voit suoltaa.

Tietäisitpä vaan. Ongelmia on ollut ja isojakin. Itse asiat pitää kuitenkin hoitaa. Kukaan ei tee puolestasi.

Vierailija
132/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toi, joka on "kehittänyt" itseään kolmikymppiseksi....haloo, mitä se kehitys muka on, niitä vatsalihaksiako?

Miksei ole harjoitellut seurustelemista, niin normaalit tekee. Eikä se tarkoita seksiä jokaisen kanssa lainkaan, mutta sentään edes jonkun kanssa niin läheistä suhdetta ettei ole ihmissuhteissa totaaliuuno.

Vähän kun tyyppi treenaisi polkupyöräilyä pelkästään käyden puntilla, eihän sitä niin opi.

Miten meinasit harjoitella seurustelemista, jos ketään ei kiinnosta seurustella kanssasi? Yksinkö seurustelisit itsesi kanssa?

Vierailija
133/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette "ajaudu" hyviin suhteisiin??? Siivoutyö on tehtävä omassa sisimmässä, ja sitten on helpompi "ajautua" parempiin suhteisiin, jotka peilaavat hyvinkin tarkkaan omaa sisäistä tilaasi.

Vierailija
134/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan. Ongelmia on ollut ja isojakin. Itse asiat pitää kuitenkin hoitaa. Kukaan ei tee puolestasi.

Asiat ei todellakaan mene aina kuin Strömsöössä. Aina sillointällöin sattuu kovaan ja joutuu keräämään palikat ja aloittamaan alusta. Luovuttaminen ei ole vaihtoehto.

Arvaa vaan kuinka monta kertaa olen itkenyt kohtaloani.

Vierailija
135/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette "ajaudu" hyviin suhteisiin??? Siivoutyö on tehtävä omassa sisimmässä, ja sitten on helpompi "ajautua" parempiin suhteisiin, jotka peilaavat hyvinkin tarkkaan omaa sisäistä tilaasi.

Kyllähän sellaistakin monille tapahtuu. Kai siinä on vähän tuuristakin kyse. Ja kuten joku täällä jo sanoikin niin itsevarmoja tyyppejä ei yleensä ihan helpolla hyväksikäyttäjät edes yritä lähestyä. Kyllä ne osaa valita uhrinsa vähän ressukkatyypeistä.

Vierailija
136/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se naisen ylivertainen vaisto pettää, eikä alussa huomata mikä mies on miehiään, niin syy on tietenkin olosuhteiden joiden johdosta on ajauduttu huonoon suhteeseen.

Vierailija
137/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit harjoitella seurustelemista, jos ketään ei kiinnosta seurustella kanssasi? Yksinkö seurustelisit itsesi kanssa?

Kehittää niitä sosiaalisia taitoja, eikä vatsalihaksia vain.

Vierailija
138/164 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nyt sekin että kaikki naisetkaan eivät ole suosittuja. Ja vain suosituilla naisilla on valinnanvaraa. Me muut joudutaan huolimaan se ainut joka huolii meidät ja se on sitten sellainen kuin on. Tuskin mikään valioyksilö koska silloin se olisi niiden suosittujen naisten perässä, ei minun. Toinen vaihtoehto on tietenkin olla yksin, minkä moni nainen onkin tehnyt. Mutta ei sekään ole kaikille helppoa. Kaikki eivät ole yksin viihtyviä ja jos ei ole oikein kavereitakaan, saattaa heikkona hetkenä sortua jonkun epämääräisen ukon leikkikaluksi.

Aivan. Mä en ole suosittu enkä kaunis enkä nuori. En varmaan saisi parempaa miestä kun toi nykyinen, ehkä en ketään muutakaan.

Vierailija
139/164 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt menee vähän ohi aiheen, mutta jos tarkkoja ollaan, niin sopusuhtainen voimaharjoittelu on erinomainen tapa treenata pyöräkisoja varten.

Vierailija
140/164 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt menee vähän ohi aiheen, mutta jos tarkkoja ollaan, niin sopusuhtainen voimaharjoittelu on erinomainen tapa treenata pyöräkisoja varten.

Toisin sanoen surkea vertauskuva ja surkea kommentti myös.