Onko joku muu vahingossa lisääntynyt ihmisen kanssa jolla ei kiinnosta omat lapset?
Nostan käden ylös, kaksi lasta. Mistään ei taida olla apua, lapset 5 ja 3. Ensimmäisen kohdalla luulin, että kyse on monesta muusta asiasta mutta tajusin just että sillä ei vaan kiinnosta. Ero taitaa olla vaihtoehto, oon niin uupunut olemaan yksin vastuussa kaikesta lapsiin liittyvästä (myös henkisestä puolesta).
Kommentit (41)
Varaudu siihen, että joudut taistelemaan elatusmaksuista. Mies tuskin on kiinnostunut myöskään elättämään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että joudut taistelemaan elatusmaksuista. Mies tuskin on kiinnostunut myöskään elättämään lapsia.
Joo, tämän tiedän jo ennalta. Ei muutenkaan osta lapsille mitään, kun eihän ne nyt voi aina tarvita uusia kenkiä tms. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämän tiedän jo ennalta. Ei muutenkaan osta lapsille mitään, kun eihän ne nyt voi aina tarvita uusia kenkiä tms. 😅
Ei tietenkään tarvitse. Ja jos tarvitsee, niin kengistä ei tarvitse kahtakymppiä enempää maksaa.
"Vahingossa".
Ihan itse olet lisääntymisinnoissasi tai epätoivoissasi kun et parempaa saanut hänet valinnut.
Onko jossain koskaan ikinä ollut naista joka ottaa syyn ja vastuun omista valinnoistaan itselleen?
Tämänkin takia olen vela (vapaaehtoisesti lapseton), koska aikuinen ei voi enää vedota mihinkään "vahinkoihin".
Ei ole mitenkään uutta, että joku toteuttaa oman vauvahaaveensa ihmisen kanssa, joka ei haavetta jaa. Jättää salaa ehkäisyn pois ja vielä uskoo, että toinen osapuoli silti kantaa vastuunsa tasapuolisesti. Sitten ihmetellään, kun näin ei käykään.
Hulluimmat ihmettelevät jälkikäteen, että olisi käyttänyt kondomia, jos ei olisi halunnut lapsia.
Onko tuo jotain murretta sanoa jolla ei kiinnosta tai sillä ei kiinnosta? Kuulostaa oudolta.
Miten voit vahingossa lisääntyä ja vielä kahteen kertaan? Oletko mistään ymmärtämätön dementikko?
Vierailija kirjoitti:
Mies, jolla ei kiinnosta?
Ei ihan auennut mullekaan mitä ap tarkoittaa. Aukaisin ketjun kun ihmettelin. Varmaan kone sotkenut tekstin.
Vahingossa lisääntyminen on kyllä minulle uutta myös.
Vaikka joku muukin on "vahingossa" itse sössinyt yksityiselämänsä niin ei se ap sinua auta tai kumoa omaa sössimistäsi.
Vela. kirjoitti:
Ei ole mitenkään uutta, että joku toteuttaa oman vauvahaaveensa ihmisen kanssa, joka ei haavetta jaa. Jättää salaa ehkäisyn pois ja vielä uskoo, että toinen osapuoli silti kantaa vastuunsa tasapuolisesti. Sitten ihmetellään, kun näin ei käykään.
Hulluimmat ihmettelevät jälkikäteen, että olisi käyttänyt kondomia, jos ei olisi halunnut lapsia.
Meillä se oli mies, joka lapsia halusi. Suostuin, mutta perimmäistä syytä en muista - liekö joku heikko hetki tullut siinä? Mies oli olevinaan lapsirakas ja hoivasi esimerkiksi eläimiä (josta syystä tietysti oli aivan erilainen kuva hänen empatiakyvyistään). Olen kyllä usein kysynyt, miksi hän halusi lapsia kun selvästikään se ei sitten vastannut hänen odotuksiaan tms. Olen hoitanut molemmat lähes 24/7. Toisen kohdalla mietin todella pitkään tekeväni abortin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jotain murretta sanoa jolla ei kiinnosta tai sillä ei kiinnosta? Kuulostaa oudolta.
Lukutaidottomat tai uskovaiset enää lisääntyvät tai lisääntyminen aiheuttaa lukutaidottomuuden.
-> Mies, jolla ei ole kiinnostusta omiin lapsiinsa.
-> Mitäs läksit ja mitäs toimit ennakoimatta, tutustumatta, selvittämättä minäminäminän haluja jyräämään?
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Meillä se oli mies, joka lapsia halusi. Suostuin, mutta perimmäistä syytä en muista - liekö joku heikko hetki tullut siinä? Mies oli olevinaan lapsirakas ja hoivasi esimerkiksi eläimiä (josta syystä tietysti oli aivan erilainen kuva hänen empatiakyvyistään). Olen kyllä usein kysynyt, miksi hän halusi lapsia kun selvästikään se ei sitten vastannut hänen odotuksiaan tms. Olen hoitanut molemmat lähes 24/7. Toisen kohdalla mietin todella pitkään tekeväni abortin. Ap
Joo, onhan myös miehiä, jotka haluavat lapsia, mutteivät silti halua hoitaa heitä. On kivaa kehuskella jälkikasvulla kavereille, vaikkei vastuu maistukaan. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Mies (kuin mies) sanoo/tekee mitä tahansa, jotta pääsee temmeltämään (vastuutta) mättähältä mättähälle. Olisit malttanut tutustua riittävän ajan kanssa ja huolella niin bluffinsa olisi paljastunut.
Nimenomaan vahingossa, joo kyllä. Ei minuakaan kiinnosta, mutta pakko oli jonkun lapsesta huolehtia ja mieluummin kuitenkin kasvatan oman lapseni itse kuin antaisin muiden kasvatettavaksi, eli klassinen vahinkokeissi jossa isä lipeää täysin vastuusta (poissaoleva, ei osallistu lapsen elämään muutoin kuin elatusmaksujen muodossa) ja äiti huolehtii lapsesta, koska on pakko.
Ja kyllä sitä tietysti kiintyy lapseen, vaikka ei niin kiinnostaisikaan. Suojeluvietti oli alusta alkaen. Sellainen ristiriitainen olo, että tavallaan ei kiinnosta eikä olisi halunnut koko lasta, mutta tavallaan kuitenkin on kiintynyt ja rakastaa, haluaa huolehtia ja tehdä parhaansa.
Juu. Tehtiin 2 lasta pienellä ikäerolla. Tajusin liian myöhään ettei miestä kiinnosta. Nyt ollaan jo erottu ja lapset isoja. Ei edelleenkään soittele, viestittele tai tapaa juurikaan lapsia omasta pyynnöstään.
Välillä tuntuu, että puoliso voisi enemmän huomioida lasta. Esimerkiksi kun tulee kotiin tai lähtee, niin ei huomaa lasta, joka tulee vastaan. Harmittaa toisen puolesta.