Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pienituloisilla varaa käyttää enää mitään palveluja?

Vierailija
14.01.2023 |

Kaikki palvelut ovat aivan sairaan kalliita, jonka takia kaikki asiat pitää osata tehdä itse.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Vierailija
2/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tulot vaan se menot. Olen koko pienen ikäni suhteuttanut menot tuloihin onnistunut luomaan itselleni vakaan perustan. Ihmisillä on jo vuosia ollut esim velkaa enemmän kuin tuloja. Ei ole mikään ihme, että kaikki on rojahtamassa. Ei yksin pienituloiset joudu nyt miettimään niitä omia arvopohjiaan uusiksi. Samassa veneessä on ihan keskituloisetkin.

T. Pienituloinen vuodesta -94

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Pitäisikö sinun mennä kertaamaan ihan peruskoulu, jos et edes tuota ymmärrä.

Vierailija
4/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

90-luvulla työttömällä oli juuri ja juuri varaa käydä parturissa ja tilata Hesari.

Vierailija
5/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pienituloisimmilla tuskin on koskaan ollut varaa. Se vaatisi lisäosan tukiin, aika reippaan. Jos saa muualta lisätuloja eri asia, se vaan ei ole kaikille mahdollinen hankkia niitä kuntonsa vuoksi. Eli yritetään "herätä" ja saada aikaiseksi parempi maailma.

Vierailija
6/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tulot vaan se menot. Olen koko pienen ikäni suhteuttanut menot tuloihin onnistunut luomaan itselleni vakaan perustan. Ihmisillä on jo vuosia ollut esim velkaa enemmän kuin tuloja. Ei ole mikään ihme, että kaikki on rojahtamassa. Ei yksin pienituloiset joudu nyt miettimään niitä omia arvopohjiaan uusiksi. Samassa veneessä on ihan keskituloisetkin.

T. Pienituloinen vuodesta -94

Tämäpä. Minulla on edelleen varaa käydä esim kampaajalla, kun minulla ei ole koskaan ollut niitä laskuja sinne sun tänne. Eikä seitsemää lasta ja kolme koiraa.🤣

Vierailija
7/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Ahne yrittäjä vie ison siivun siitä itselleen. Siksi se on niin kallista. Pitäisi olla vähemmän yrityksiä, mutta isompia.

Vierailija
8/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Ahne yrittäjä vie ison siivun siitä itselleen. Siksi se on niin kallista. Pitäisi olla vähemmän yrityksiä, mutta isompia.

Ja näillä on äänioikeus.

Vierailija
9/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen palveluja ne pienituloiset nyt tarvitdisivat?

Vierailija
10/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Suomi köyhtymään esim lisäämällä työttömyyttä?

Vierailija
11/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa maksullinen palvelu, jota käytän, on pyöräkorjaamo. Siitä en voi tinkiä, koska en osaa itse korjata pyörää. Hätätapauksessa joutuisin varmaan ottamaan taksin sairaalaan, mutta se olisi poikkeustapaus. Taksilla olen viimeksi ajanut 3v sitten.

Vierailija
12/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen palveluja ne pienituloiset nyt tarvitdisivat?

Parturi ja terveyskeskus (maksaa 20€)

Vierailija
13/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina säästäväinen. Kampaamot ym hemmottelut jäivät sinkkunaisen parin vuoden elämänjaksoon. Sitten lapsiperhettä huolehtien välillä hyvin pienillä varoilla.

Itse tehden ja välillä metsämökissä eläen sain kulut alas.

Kulut, joihin ei itse juuri voi vaikuttaa, ovat pienituloisen elämän kurjistajia.

Ne pitäisi saada alas, niin osa-aikatyölläkin voisi pärjätä jotenkin inhimillisesti.

Vierailija
14/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Ei taida kovin vaativaa ajatustyötä se sinun työsi olla kun et noin yksinkertaista liiketoimintaa ymmärrä.

Vierailija
15/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja käyn hierojalla ja kampaajalla.

Vierailija
16/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä on aina menot olleet kuin pienituloisella kun totuin aikoinaan opiskelijana, yh:na toimeentulotuella elämään vaatimattomasti. Nyt sitten kunnon töissä sitä mukaa kun palkka nousee, sitä enemmän saan koko ajan säästöön. Ja on varaa tuhlata 2 x vuodessa kampaajaankin muutama kymppi ilman että täytyy tinkiä ruoasta tms.

Vierailija
17/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Ei taida kovin vaativaa ajatustyötä se sinun työsi olla kun et noin yksinkertaista liiketoimintaa ymmärrä.

Älähän nyt. Jos olet oman alasi asiantuntija ei se tarkoita, että tiedät kaikesta kaiken. (etkä ole esim duunareiden yläpuolella)

Vierailija
18/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa maksullinen palvelu, jota käytän, on pyöräkorjaamo. Siitä en voi tinkiä, koska en osaa itse korjata pyörää. Hätätapauksessa joutuisin varmaan ottamaan taksin sairaalaan, mutta se olisi poikkeustapaus. Taksilla olen viimeksi ajanut 3v sitten.

Muutaman kerran kun käyttää pyörää korjaamolla, niin siihen kuluvalla rahalla saisi ostettua uuden pyörän.

Vierailija
19/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Älähän nyt. Jos olet oman alasi asiantuntija ei se tarkoita, että tiedät kaikesta kaiken. (etkä ole esim duunareiden yläpuolella)

Huoh. Lapsikin osaa ajatella mitä palveluliiketoiminta on. Mutta tuon aivot ei siihen kyennyt edes silloin kun yritti miettiä mistä hän oikein maksaa.

Vierailija
20/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikinä ollutkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän