Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pienituloisilla varaa käyttää enää mitään palveluja?

Vierailija
14.01.2023 |

Kaikki palvelut ovat aivan sairaan kalliita, jonka takia kaikki asiat pitää osata tehdä itse.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Ei taida kovin vaativaa ajatustyötä se sinun työsi olla kun et noin yksinkertaista liiketoimintaa ymmärrä.

Älähän nyt. Jos olet oman alasi asiantuntija ei se tarkoita, että tiedät kaikesta kaiken. (etkä ole esim duunareiden yläpuolella)

Huoh. Lapsikin osaa ajatella mitä palveluliiketoiminta on. Mutta tuon aivot ei siihen kyennyt edes silloin kun yritti miettiä mistä hän oikein maksaa.

Huoh, voiko enää selkeämmin piilovittuilla ja siltikään jotkut ei ymmärrä.

Vierailija
22/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa maksullinen palvelu, jota käytän, on pyöräkorjaamo. Siitä en voi tinkiä, koska en osaa itse korjata pyörää. Hätätapauksessa joutuisin varmaan ottamaan taksin sairaalaan, mutta se olisi poikkeustapaus. Taksilla olen viimeksi ajanut 3v sitten.

Muutaman kerran kun käyttää pyörää korjaamolla, niin siihen kuluvalla rahalla saisi ostettua uuden pyörän.

Ei täällä. Yleensä maksanut 25 - 50 €/krt ja n. kerran vuodessa olen vienyt. Uusi hyvä pyörä maksaa useamman satasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla varaa?

Se on teistä itestänne kiinni paljonko tienaatte.

Vierailija
24/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista edes, koska viimeksi olisin käyttänyt joitain ei-pakollisia palveluja. Taisi olla kampaaja vuonna 2018 ja sitä edellinen kerta vuonna 2005. Viime vuonna putkimies piti ottaa vaihtamaan vesimittari uuteen. Niin ja joo, paikallinen autohuolto kylläkin kerran vuodessa, koska päästöjen mittaus ennen katsastusta on tuolla halvempaa kuin suoraan katsastusasemalla mitattuna. Muuta ei nyt tule mieleen.

Vierailija
25/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ja se onkin köyhdyttämisen agendan tavoite mitä hallintokin tukee...

tavallisilla ihmisillä ei pidä olla mitään omaisuutta eikä mitään helpotuksia arjen keskellä... se etuoikeus kuuluu ainoastaan rikkaiden ryhmälle jatkossa... ja hyvin ollaan jo agendaa edistämässä Suomessa ja muissa maissa...

Vierailija
26/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa maksullinen palvelu, jota käytän, on pyöräkorjaamo. Siitä en voi tinkiä, koska en osaa itse korjata pyörää. Hätätapauksessa joutuisin varmaan ottamaan taksin sairaalaan, mutta se olisi poikkeustapaus. Taksilla olen viimeksi ajanut 3v sitten.

Se kela-taksin max.25€ tuskin sun tai kenenkään muunkaan taloutta kaataa? Tietysti jos kokee että oman auton käyttö on halvempaa kuin julkinen liikenne niin mikäpä siinä. Ja asuminen julkisen liikenteen ulottumattomissa on myös oma valinta.

Vierailija
27/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää?

Onko joskus ollut?

Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim

Parturipalvelua

Autohuoltoa

Putkimiestä

Remppamiestä

-

Pitäisikö sinun mennä kertaamaan ihan peruskoulu, jos et edes tuota ymmärrä.

Ei se työn tekijä kuitenkaan saa siitä kuin sen 14€/h miinus verot. Loput 85€ katoaa ties minne. Joka ikinen tunti.

PS. En voi kerrata peruskoulua, koska sitä ei ollut olemassa silloin kun olin oppivelvollinen.

Vierailija
28/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole ja se onkin köyhdyttämisen agendan tavoite mitä hallintokin tukee...

tavallisilla ihmisillä ei pidä olla mitään omaisuutta eikä mitään helpotuksia arjen keskellä... se etuoikeus kuuluu ainoastaan rikkaiden ryhmälle jatkossa... ja hyvin ollaan jo agendaa edistämässä Suomessa ja muissa maissa...

Ihmiset ovat täällä rikkaampia kuin koskaan. Katso 100 vuotta taaksepäin ja mieti mitä köyhyys oikeasti on.

Vierailija
29/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kela-taksin max.25€ tuskin sun tai kenenkään muunkaan taloutta kaataa? Tietysti jos kokee että oman auton käyttö on halvempaa kuin julkinen liikenne niin mikäpä siinä. Ja asuminen julkisen liikenteen ulottumattomissa on myös oma valinta.

Hyvien liikenneyhteyksien varrella olevat asunnot ovat kalliita. Liian kalliita monelle. Että sikäli ei ole valintakysymys.

Vierailija
30/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tulot vaan se menot. Olen koko pienen ikäni suhteuttanut menot tuloihin onnistunut luomaan itselleni vakaan perustan. Ihmisillä on jo vuosia ollut esim velkaa enemmän kuin tuloja. Ei ole mikään ihme, että kaikki on rojahtamassa. Ei yksin pienituloiset joudu nyt miettimään niitä omia arvopohjiaan uusiksi. Samassa veneessä on ihan keskituloisetkin.

T. Pienituloinen vuodesta -94

Sairaudesta aiheutuvia kuluja ei noin vain suhteuteta.

Vierailija
31/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kampaajalla 10 vuoteen, eli ei, ei ole edelleenkään varaa käyttää palveluja.

Vierailija
32/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelit, että mulla olisi oikeus käyttää Kela-taksia? Tai että mulla olisi auto? Tai että täällä ei olisi julkista liikennettä? Sähän vedät ihan omituisia johtopäätöksiä hatustasi.

Vierailija
33/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen eikä mulla juurikaan ole ollut varaa käyttää palveluja koskaan. Aina on pitänyt miettiä mistä muusta se on pois.

Yksityislääkärissäkäynnit vain pakon edessä, kampaaja 2x vuodessa, pesulaa ei onneksi tarvitse juurikaan.

Hieronta on mulle terveydellisistä syistä pakollinen mutta oksettaa joka kerran kun maksan 90e. Yritän venyttää väliä niin pitkäksi kun voin, pitäisi käydä 1-2 vkon välein mutta varasin taas 5 vkon päähän.

Vierailija
34/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tottunut käyttämään palveluita kun ei ollut varaa. Nyt olisi mutta en oikein osaa käyttää. Epassillakin on työnantajan laittamaa rahaa monta sataa mutta en ole keksinyt mihin sitä käytän kun sitä ei saa käyttää esim. ruokailuun. Ainoastaan kulttuuriin ja liikuntaan. En käy missään maksullisissa liikunnoissa.

Vierailija
35/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä laitan säästöön kaiken minkää voin. Noh 1-2 kertaa vuodessa ostan switch- tai lautapelin jos on ihan "pakko".

Toisille en maksa siitä, että tekevät työtä, ennen kuin itse saan työpaikan. Lyhennän pitkien hiuksieni latvat itse ostamillani hiussaksilla. Olen käytännössä säästänyt jo noin tuhat euroa kun olen tehnyt niin opiskeluaikoina ja nyt työttömänä.

Vierailija
36/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tottunut käyttämään palveluita kun ei ollut varaa. Nyt olisi mutta en oikein osaa käyttää. Epassillakin on työnantajan laittamaa rahaa monta sataa mutta en ole keksinyt mihin sitä käytän kun sitä ei saa käyttää esim. ruokailuun. Ainoastaan kulttuuriin ja liikuntaan. En käy missään maksullisissa liikunnoissa.

Laittaisin leffalippuihin tai johonkin lähimpään kubtosaliin. Kuntosali on oikeasti hyvä harrastus. Olen nyt 6kk käynyt ja elämäni on ihan muuttunut kun kuntoa on tullut lisää. Minulla oli ihan hyvä peruskunto jo valmiiksi, mutta silti.

Vierailija
37/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat täällä rikkaampia kuin koskaan. Katso 100 vuotta taaksepäin ja mieti mitä köyhyys oikeasti on.

Piiska kourassa vaaditaan paljon tekemättä itse mitään. Suomalainen sisu on kuolemassa paskat housuissa vanhainkodissa samalla kun valmiiseen pöytään tulleet sukupolvet uhriutuu tämän kaiken hyvinvoinnin keskellä. Te, joiden korttitalot on nyt sortumassa olette ihan itse ryssineet asianne. Te, olette eläneet kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja eläneet elämää johon teille ei ole ollut oikeasti varaa.

Ja millaisen kansa, sellaiset päättäjät.

Vierailija
38/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain nettisovelluksia joita voi kotona jumpata? Joku jooga oli ainakin sellainen että heille pystyi maksamaan aikoinaan smartumeilla, onnistuisikohan nykyään tuo kortti?

Vierailija
39/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vain pienellä osalla ihmisistä on paljon rahaa ja sitten on todella paljon ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa mitään palveluja. 80-luvulla varallisuus jakautui paljon tasaisemmin. Silloin lääkärit, opettajat ja kenraalit asuivat samoissa kerrostaloissa kuin siivoojat ja rakennustyöntekijät.

Vierailija
40/57 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vain pienellä osalla ihmisistä on paljon rahaa ja sitten on todella paljon ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa mitään palveluja. 80-luvulla varallisuus jakautui paljon tasaisemmin. Silloin lääkärit, opettajat ja kenraalit asuivat samoissa kerrostaloissa kuin siivoojat ja rakennustyöntekijät.

Ja kävivät toistensa luona kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan