Onko pienituloisilla varaa käyttää enää mitään palveluja?
Kaikki palvelut ovat aivan sairaan kalliita, jonka takia kaikki asiat pitää osata tehdä itse.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ja se onkin köyhdyttämisen agendan tavoite mitä hallintokin tukee...
tavallisilla ihmisillä ei pidä olla mitään omaisuutta eikä mitään helpotuksia arjen keskellä... se etuoikeus kuuluu ainoastaan rikkaiden ryhmälle jatkossa... ja hyvin ollaan jo agendaa edistämässä Suomessa ja muissa maissa...
Ihmiset ovat täällä rikkaampia kuin koskaan. Katso 100 vuotta taaksepäin ja mieti mitä köyhyys oikeasti on.
Piiska kourassa vaaditaan paljon tekemättä itse mitään. Suomalainen sisu on kuolemassa paskat housuissa vanhainkodissa samalla kun valmiiseen pöytään tulleet sukupolvet uhriutuu tämän kaiken hyvinvoinnin keskellä. Te, joiden korttitalot on nyt sortumassa olette ihan itse ryssineet asianne. Te, olette eläneet kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja eläneet elämää johon teille ei ole ollut oikeasti varaa.
Ja millaisen kansa, sellaiset päättäjät.Tämä niin totta, tonnin eläkeläisenä mulla on varaa käyttää palveluita normaaliin tapaan ja myös ostaa ruokaa.
Sen verran tullut elämäni aikana saatua säästöön.
On se ennen ollut niin helppoa. Palveluita ja vielä säästöönkin saatu rahaa eläkeikää varten. Ei muilla nyt jää kun maksavat sitä sinun tonniasi mm.
Olen 20vuotta jo ollut perheen parturi, ei mitään järkeä maksaa lasten/ nuorten hiusten leikkuusta. Ite käytin palveluita kun oli paremmat tulot, nyt en enää kosmetologill, jalkahoidossa, hierojalla tms käy. Kampaajalla olen käynyt viimeksi 2 v sitten, alkaa olla pakko mennä nyt keväällä.
Autonhuoltoa en itse tee.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan tottunut käyttämään palveluita kun ei ollut varaa. Nyt olisi mutta en oikein osaa käyttää. Epassillakin on työnantajan laittamaa rahaa monta sataa mutta en ole keksinyt mihin sitä käytän kun sitä ei saa käyttää esim. ruokailuun. Ainoastaan kulttuuriin ja liikuntaan. En käy missään maksullisissa liikunnoissa.
Museokortti? Festariliput? Tai voisitko tukea jonkun läheisen harrastusta ostamalla hänen harrastusseuransa tapahtumiin pääsylippuja, kannatusjäsenyyden, tms.?
En ole ikinä käynyt kampaajalla tai muissa kauneushoidoissa. En edes tiedä, mitä ne "palvelut" ovat joista tässä puhutaan. :D En käy ulkona syömässä, baarissa, pakohuonepeleissä tai maksullisissa harrastuksissa. Autoa on pakko välillä huoltaa liikkeessä (jos en saa ketään tuttua tekemään halvemmalla). Koiraa olen käyttänyt välillä hierojalla tai fysioterapiassa kun sen terveydentila on sitä vaatinut.
Opiskelen, käyn töissä ja istun kotona haaveillen millaista olisi kun olisi rahaa tehdä jotain :)
Hyvätuloisesta todella pienituloiseksi siirtyminen on ollut samalla hyvinvointiyhteiskunnan ulkopuolelle siirtymistä. Palvelujen ostaminen oli ensimmäinen asia, joka piti karsia pois, hyvinä aikoina kertyneen omaisuuden myyminen tuli sitten seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan tottunut käyttämään palveluita kun ei ollut varaa. Nyt olisi mutta en oikein osaa käyttää. Epassillakin on työnantajan laittamaa rahaa monta sataa mutta en ole keksinyt mihin sitä käytän kun sitä ei saa käyttää esim. ruokailuun. Ainoastaan kulttuuriin ja liikuntaan. En käy missään maksullisissa liikunnoissa.
Museokortti? Festariliput? Tai voisitko tukea jonkun läheisen harrastusta ostamalla hänen harrastusseuransa tapahtumiin pääsylippuja, kannatusjäsenyyden, tms.?
E passi on henkilökohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää?
Onko joskus ollut?Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim
Parturipalvelua
Autohuoltoa
Putkimiestä
Remppamiestä
-
Eihän sinun tietenkään tarvitse. Kyllähän sinä asiantuntijatasoisena osaat tehdä nuo itsekin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tulot vaan se menot. Olen koko pienen ikäni suhteuttanut menot tuloihin onnistunut luomaan itselleni vakaan perustan. Ihmisillä on jo vuosia ollut esim velkaa enemmän kuin tuloja. Ei ole mikään ihme, että kaikki on rojahtamassa. Ei yksin pienituloiset joudu nyt miettimään niitä omia arvopohjiaan uusiksi. Samassa veneessä on ihan keskituloisetkin.
T. Pienituloinen vuodesta -94
Mä olen ihan vaan keskituloinen (opettaja). Mulla on silti varaa maksaa asuntolainaa, pitää autoa, omistaa kaksi koiraa. Lisäksi mulla on hevonen täysihoitotallilla. Käyn kampaajalla ja ripsien kestotaivutuksessa säännöllisesti. Tämän kaiken mahdollistaa se, että meidän asuntolaina ei ole jättiläismäinen, asutaan maalla.
Ei ihme ettei ihmisillä ole varaa tehdä mitään, kun tavallisilla palkansaajilla on miltei puolimiljoonaa asuntolainaa plus autot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E passi on henkilökohtainen.
Niin onkin, mutta jos saldolle ei tule lainkaan käyttöä niin sillä voi esimerkiksi ostaa pääsylipun tapahtumaan ja näin tukea seuraa tai yhdistystä, vaikka lippu jäisikin käyttämättä.
Olisi, mutta me ollaan totuttu tekemään itse. Talvien aikana säästyneet rahat käytetään kesäkuukausien reissaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää?
Onko joskus ollut?Itse olen hyvätuloinen vaativassa asiantuntijatehtävissä työskentelevä, mutta ymmärrykseeni ei mahdu esim se, että miksi mun pitäis tehdä neljä-viisi tuntia töitä, että saan ostettua yhden tunnin amistasoista esim
Parturipalvelua
Autohuoltoa
Putkimiestä
Remppamiestä
-
Teit väärän valinnan. Olisit ryhtynyt putkimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä työnantajalta rahana tuo pasin osuus palkastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ja se onkin köyhdyttämisen agendan tavoite mitä hallintokin tukee...
tavallisilla ihmisillä ei pidä olla mitään omaisuutta eikä mitään helpotuksia arjen keskellä... se etuoikeus kuuluu ainoastaan rikkaiden ryhmälle jatkossa... ja hyvin ollaan jo agendaa edistämässä Suomessa ja muissa maissa...
Ihmiset ovat täällä rikkaampia kuin koskaan. Katso 100 vuotta taaksepäin ja mieti mitä köyhyys oikeasti on.
Piiska kourassa vaaditaan paljon tekemättä itse mitään. Suomalainen sisu on kuolemassa paskat housuissa vanhainkodissa samalla kun valmiiseen pöytään tulleet sukupolvet uhriutuu tämän kaiken hyvinvoinnin keskellä. Te, joiden korttitalot on nyt sortumassa olette ihan itse ryssineet asianne. Te, olette eläneet kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja eläneet elämää johon teille ei ole ollut oikeasti varaa.
Ja millaisen kansa, sellaiset päättäjät.
On tässä nyt jotain tekemistä sähkön hinnan ja korkojen nousulla jne. Mutta tietävätpä nyt miltä tuntuu kun ovat ise esim. koiranomistajille kettuilleet, että rahaa olisi pitänyt olla varalla ja ennustaa eläinlääkkeiden ja eläinlääkärien hinnankorotukset aikoinaan. Siltä se tuntuu kun satasen sijaan tarvitaan 700.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää?
Parturipalvelua
Autohuoltoa
Putkimiestä
Remppamiestä
-Ahne yrittäjä vie ison siivun siitä itselleen. Siksi se on niin kallista. Pitäisi olla vähemmän yrityksiä, mutta isompia.
Suomi köyhtymään esim lisäämällä työttömyyttä?
Pienyrittäjät ovat usein entisiä alan työntekijöitä. Talouden kannalta olisi parempi jos he olisivat työntekijöinä isossa yrityksessä oman pikkuyrityksen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää?
Parturipalvelua
Autohuoltoa
Putkimiestä
Remppamiestä
-
Jos kaikkien kulujen jälkeen jää 100€, joka on hyvin tyypillinen tuntihinta autokorjaamossa, niin aika hyvä palkka pitää olla, että sen 4-5 tunnissa tienaa.
Tuntipalkka 13,333€ ja 7,5h työpäivä tarkoittaa 100€ ja siitä sitten verot.
18,5€ tuntipalkka ja veroprosentti 20(+8%) on 13,3€/h ja sehän tekee 7,5h työpäivänä 100€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile jotain nettisovelluksia joita voi kotona jumpata? Joku jooga oli ainakin sellainen että heille pystyi maksamaan aikoinaan smartumeilla, onnistuisikohan nykyään tuo kortti?
Miksi köyhällä olisi nettiyhteys? Voi mennä kkrjastoon joogaamaan.
Tämä niin totta, tonnin eläkeläisenä mulla on varaa käyttää palveluita normaaliin tapaan ja myös ostaa ruokaa.
Sen verran tullut elämäni aikana saatua säästöön.