Porvarillinen Uusi Suomi otsikoi: "Petteri Orpo jäi Sanna Marinin jyrän alle"
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/fef5adaf-54f1-4543-a842-53e47ede265…
No itse olen sitä mieltä, että henkilöiden esiintymistyylit ovat myös hyvin erilaiset. Marin toki on vahva väittelytilanteissa ja hön ilmeisesti myös nauttii noista tilanteista. Kaikki poliitikot eivät ehkä nauti yhtä paljon. Marinille tuo on eräänlaista urheilua, jossa skabataan.
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono käytös ja agressiivinen, ei jatkoon. Eroa.
No se oli vain poliittista väittelyä. Ei siinä sen kummempaa ollut. Ei Marin näyttänyt tuossa erityisen vihaiselta minun mielestäni. Ehkä vähän kiivaalta, mutta se on kai aina kuulunut vähän hänen tyyliinsä. Jo paljon nuorempanakin.
Miten mahtaa käyttäytyä työasioissa? Haluaisitko esimieheksesi? Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvarislehti olisi toki voinut otsikoida paremmin...
No eihän tuo otsikko ollut mikään kehu. Jyrääminen on huonoa käytöstä, eikä se ole jäänyt hyvinkasvatetuilta porvareilta huomaamatta.
Marin voisi miettiä mitä tarkoittaa, että voittaa taistelun mutta häviää sodan. Niinhän tässä on käymässä.
Demarit hävisivät vaalit jo viime kesänä, kun Uniper-asia hukkui jauhopölyyn ja proseccon kupliin.Nyt ainoa kysymys on: "Kuinka pahasti?"
Jännä juttu, miten edellisen hallituksen Uniper-sekoilulla demarit häviää vaalit.
Ei vaan ihan omalla saamattomuudellaan ja passiivisuudellaan. Ei mitään uutta siinä.
Mitä sönkkäät? Uniper laitettiin pakettiin niin, ettei siitä meille synny kustannuksia.
Lahjoitettiin Saksalle siis, myös ne arvokkaat osat. Mutta ei ihme kun pääministeri ei ehdi hoita asioita kuin tekstiviestillä tai parilla.
Vasta heinäkuussa Sanna tajusi, ettei rahkeet riitä ja jakoi konsulttirahaa vielä asianajotoimistollekin:
https://www.talouselama.fi/uutiset/valtion-omistajaohjaus-salaa-uniper-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono käytös ja agressiivinen, ei jatkoon. Eroa.
No se oli vain poliittista väittelyä. Ei siinä sen kummempaa ollut. Ei Marin näyttänyt tuossa erityisen vihaiselta minun mielestäni. Ehkä vähän kiivaalta, mutta se on kai aina kuulunut vähän hänen tyyliinsä. Jo paljon nuorempanakin.
Miten mahtaa käyttäytyä työasioissa? Haluaisitko esimieheksesi? Minä en.
Sinua ei ole haluttu edes työntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti suomen seuraava hallitus on: ps, kok, kd, ja ehkä kesk, tai liike nyt mukaan.
Tämä. Olisi voittajatiimi.
Kyllä hävettäis, jos Suomella olisi tuollainen hallitus. Voitas samantien ilmoittaa Putlerillekin että nyt meillä on semmonen vässykkähallitus että voidaan liittyä osaksi ryssänmaata. Siitähän ne persutkin haaveilee.
Meillähän on nyt vässykkähallitus, joka ei saa mitään aikaan, paitsi vahinkoa. Ilmeisesti toivoisit sen jatkavan.
Marin höyryää lähes hysteerisesti. Keskeyttää toisen ja ei itse kykene keskittymään kysymykseen.
Miten hän voi olla pääministeri?
Vierailija kirjoitti:
Marin on suustaan parempi kuin Orpo. Ei kai tuota kukaan voi kiistää?
Tarkoitatko "pahempi"?
No jos saa huutaa ja mölytä vapaasti toisen puheen päälle ja keskeyttää jatkuvasti, sitähän se teki koko ajan. Tossa mitään ylpeilyn aihetta ole, pelkkä huonokäytöksinen anarkomarketta.
Orpolla käytös ja tavat kunnossa.
Onneksi ps voittaa vaalit. Kokoomus jää kakkoseksi ja demareilla... voi pyyhkiä pölyjä.
Minusta Marin ylipäänsä tuohtuu väittelyissä liikaa. Onko se sitten kontrollin menetystä vai teatteria tyyliin uskonnolliset johtajat jne. Sitä en osaa arvioida. Mutta en pidä tuota käytöstä asiallisena.
Mieti, jos olisit itse hänen kanssaan keskustelemassa ja eri mieltä? Olisko kivaa?
Marinista tulee hyvin epäluotettava kuva ylipäänsä.
Joo, pakko sanoa näinä kovina aikoina Marin on paras pääministeri Suomelle.
Putinia vastaan ei hissukoilla ole asiaa.
Minusta Marin on ollut sellainen että hoitanut asiallisesti eteensä tulleet haasteet, mutta myös nopeasti lähti viemään Suomea Natoon kun Venäjä alkoi liikaa kukkoilla. Sotenkin sai vihdoin käyntiin. Itsestä on tuntunut että Sipilän hallitus käänsi Suomea monta hevoskärrynpyörää taaksepäin, mutta Marinin aikana olemme siirtyneet ihan uudelle aikakaudelle.
Ihailen myös Marinin hermoja, että kesti niitä kiukuttelevia ja kapulaa omaan hallitukseensa laittavia kepulaisia. Sanna piti jollain tapaa lopulta heidätkin ruodussa.
Lainanottaminen on ollut järkevää koronapandemian ja Ukrainan sodan takia. Toki tulevaisuudessa on alettava miettimään miten asia on hoidettava niin ettei se haittaa talouttamme liikaa.
Orpo haluaa vaan jakaa veronmaksajien rahaa varakkaille kavereilleen. Ottaa ne rahat kaikkien köyhimmiltä suomalaisilta sekä työssäkäyviltä. Se jos mikä tulee aiheuttamaan ongelmia.
Orpolla ei ole munaa vastata mihinkään todellisiin haasteisiin Suomen sisäpolitiikassa eikä ulkopolitiikassa.
Luulen, että kaikki, mitä Marin näyttää julkisesti, on teatteria. Siitä naisesta huokuu epäautenttisuus.
Marin ei näytä tekevän mitään ennenkuin joku muu todella vaatii asiaa.
Marin valehteli velkasuhteen olevan laskussa, vaikka se on nousussa. Että sellaisia faktoja taas kerran.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009325895.html On se kova valehtelemaan. Fiksut ihmiset osaavat tehdä sen jäämättä heti kiinni.
Nyt pystyyn väittely Marinin ja Purran välille!
Vierailija kirjoitti:
Nyt pystyyn väittely Marinin ja Purran välille!
Purra ei uskalla siihen myllytykseen lähteä. Orpolla sentään oli jotain löyhää asiaakin, Purralla ei ole mitään eväitä repussaan Marinia vastaan.
Yhdessä keskustelussa juontaja ei saanut marinia hiljenemään. Juontaja pyysi purraa puhumaan päälle jotta marin hiljenisi. Purra nousi seisomaan ja puhui, sitten vasta marin hiljeni. Mitä muuta tuollainen käytös marinilta on kuin ylimielistä ja epäkohteliasta?
Olipas toisella vauhtia ja pöhinää koneessa!
Vierailija kirjoitti:
Orpon heikkous ja Marinin yms. etukäteisilmoitukset siitä, etteivät mahdu persujen kanssa samaan hallitukseen voivat nyt sataa persujen laariin. Hieman yllättäen juuri heidän ei ehkä tarvikaan pitää meteliä itsestään niin paljon näissä asetelmissa. Kokoomuksen pitäisi mutta jotenkin Orpo näyttää jäävän joka kerta telineisiin...
Sitähän mä jo sanoin, että ps voittaa. Kokoomus nipin napin kakkoseksi. Demareita nyt ri jaksa enää kukaan eikä tuommosta luokatonta räyhäämistä viitsi kuunnella.
Kyllä hävettäis, jos Suomella olisi tuollainen hallitus. Voitas samantien ilmoittaa Putlerillekin että nyt meillä on semmonen vässykkähallitus että voidaan liittyä osaksi ryssänmaata. Siitähän ne persutkin haaveilee.