Kuinka käytetty auto maksetaan liikkeessä?
Ensikertalainen autonostaja menossa autokauppaan koeajolle... tyhmä kysymys, mutta kuinka auto maksetaan? Kyse on noin 3000 euron pikkuautosta. Odottavatko että maksan kortilla (pitäisi nostaa turvarajaa) vai saanko laskun jotta voin maksaa kotona verkkopankissa?
Kommentit (67)
Viimeiset 2 kertaa kävin myyjän tietokoneella maksamassa verkkopankissa kun korttimaksu ei mennyt läpi.Kuitin tulostus samalla kertaa myyjälle.
Täällä Pohjanmaalla saa pankkisiirron jossa on 14vrk maksuaikaa.
Maksettiin laskulla, hinta reilu 10 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot maksetaan nykyisin kortilla. Nostat vaan siksi päiväksi kortin maksurajaa.
Kolme tonnia menee hyvin kortilla vielä, mutta puhut monikossa. Eikö parhaat luottorajat ole kymppitonnin ja itse saa säädettyä ehkä viiteen tonniin? Suurin osa autoista maksaa päälle kymppitonnin, jotkut on yli sata tonnia.
Aina olen maksanut nuo useamman tonnin luokkaa olevat omat ostokset pankissa ihan siltä varalta, että jokin menee väärin ja on ammattilainen henkilö jolla on kasvotkin joka tietää kuinka on ollut tarkoitus siirtää rahat. Lisäksi silloin on joku myyjän ulkopuolinen todistaja tilanteessa.
En säätäisi edes päiväksi itselleni kolmea tonnia suurempaa luottorajaa ihan siltä varalta, että olen kuitenkin käyttänyt korttia eri paikoissa ja ulkomailla ja jos joku sattuu tekemään juuri sinä päivänä vahingossa tai tahallaan suuremman noston.
Jos noin pelottaa, nosta rajaa, maksa, laske rajaa.
Se päivittyy heti.
Paljon helpompi on asioida suoraan pankissa kuin luottaa vaikka kymmenien tuhansien luottoraja jonkun netin sniffereiden varaan. Jos korttisi tiedot on väärissä käsissä ja sitä ei ole käytetty vielä väärin, hänen ei tarvitse kuin kokeilla lyhyellä katevarauksella saako isompaa summaa.
Aito pankkitunnistautuminen on paljon varmempi kuin luottokortin mikään turvallisuus.
Nimimerkillä on veloitettu aivan vääriä veloituksia pankkikortilta ja selvittely oli todella vaikeaa. En antaisi isoa luottorajaa sellaiseen hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohjanmaalla, siis oikeastaan keskipohjanmaalla maksuehto on myyjän päätettävissä. Joskus voidaan tehdä kymmenien tuhansien kauppa luottamuksella ja odottaa rahoja, jonkun toisen asiakkaan kohdalla rahat pitää näkyä tilillä ensin. Yleensä se luottamus vieraampaan rakentuu vasta, kun on aloitettu kauppa pienemmillä summilla jotka maksetaan ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin , tekevät sulle rahoitussopimuksen. Voit sitte maksaa erissä tai kerrallaan.
En tiiä, mutta luulisin.
Melko köyhä ihminen on jos sillä ei ole varaa ostaa autoa omalla rahalla?
Ei pankin puolella ole turvarajaa itse maksoin liikkeessä 16 000e auton sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot maksetaan nykyisin kortilla. Nostat vaan siksi päiväksi kortin maksurajaa.
Kolme tonnia menee hyvin kortilla vielä, mutta puhut monikossa. Eikö parhaat luottorajat ole kymppitonnin ja itse saa säädettyä ehkä viiteen tonniin? Suurin osa autoista maksaa päälle kymppitonnin, jotkut on yli sata tonnia.
Aina olen maksanut nuo useamman tonnin luokkaa olevat omat ostokset pankissa ihan siltä varalta, että jokin menee väärin ja on ammattilainen henkilö jolla on kasvotkin joka tietää kuinka on ollut tarkoitus siirtää rahat. Lisäksi silloin on joku myyjän ulkopuolinen todistaja tilanteessa.
En säätäisi edes päiväksi itselleni kolmea tonnia suurempaa luottorajaa ihan siltä varalta, että olen kuitenkin käyttänyt korttia eri paikoissa ja ulkomailla ja jos joku sattuu tekemään juuri sinä päivänä vahingossa tai tahallaan suuremman noston.
Onko se pakko maksaa luotolla. Itse maksoin 56 tonnia debitillä, eikä ollut mitään ongelmia..
Vielä credittiä parempi. Jokin haittaohjelma myymälän maksulaitteessa jota ei löydetä. Rahat lähtee väärälle tilille, mutta luottokunta ei korvaa. Vai korvaako se nykyään debitinkin virheet?
Luulen, että ainakin moni vähän pienempi liike pesee kätensä jos vahinko sattuu ja joku liikehän uutisoitiin toimineen noin ihan tahalleen. Rahat otti vastaan, mutta autoa ei näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei pankin puolella ole turvarajaa itse maksoin liikkeessä 16 000e auton sillä.
On siellä. Kun aloitin yritystoiminnan ja investoin aika kalliita tuotannon laitteita tuli vasta myyjältä tieto, että missä on rahat. Ne oli pysähtyneet, kun en ollut tehnyt niin isoja rahansiirtoja sillä tilillä aikaisemmin. Summa taisi olla vähän enemmän kuin perusauto, mutta samassa hintaluokassa kuitenkin.
Raha ja syy rahojen etenemättömyyteen selvisi, kun soitin pankkiin. Ja syy ei ollut katteen tai muun puuttuminen, pääomia oli yrityskaupan jäljiltä moninkertaisesti laitteen hintaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se pakko maksaa luotolla. Itse maksoin 56 tonnia debitillä, eikä ollut mitään ongelmia..
Vielä credittiä parempi. Jokin haittaohjelma myymälän maksulaitteessa jota ei löydetä. Rahat lähtee väärälle tilille, mutta luottokunta ei korvaa. Vai korvaako se nykyään debitinkin virheet?
Luulen, että ainakin moni vähän pienempi liike pesee kätensä jos vahinko sattuu ja joku liikehän uutisoitiin toimineen noin ihan tahalleen. Rahat otti vastaan, mutta autoa ei näkynyt.
Eikös se ollut jostain Tampereelta ja möi virolaisille autoja ilman toimituksia? Oikein luotettavat suomalaiset myyjät ottavat kyllä mielellään rahat. Mitä kalliimpi auto, sen parempi. Lähes 100% katetta, ehkä verot on maksanut ja jonkun puhelukulun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin pelottaa, nosta rajaa, maksa, laske rajaa.
Se päivittyy heti.Paljon helpompi on asioida suoraan pankissa kuin luottaa vaikka kymmenien tuhansien luottoraja jonkun netin sniffereiden varaan. Jos korttisi tiedot on väärissä käsissä ja sitä ei ole käytetty vielä väärin, hänen ei tarvitse kuin kokeilla lyhyellä katevarauksella saako isompaa summaa.
Aito pankkitunnistautuminen on paljon varmempi kuin luottokortin mikään turvallisuus.
Nimimerkillä on veloitettu aivan vääriä veloituksia pankkikortilta ja selvittely oli todella vaikeaa. En antaisi isoa luottorajaa sellaiseen hetkeksi.
Kuulostat juuri sellaiselta jota huijataan jo S-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
On yksi keino, jolla ap saa varman vastauksen kysymykseensä.
Arvaako kukaan mikä se on?
Kukaan ei ole vielä arvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohjanmaalla, siis oikeastaan keskipohjanmaalla maksuehto on myyjän päätettävissä. Joskus voidaan tehdä kymmenien tuhansien kauppa luottamuksella ja odottaa rahoja, jonkun toisen asiakkaan kohdalla rahat pitää näkyä tilillä ensin. Yleensä se luottamus vieraampaan rakentuu vasta, kun on aloitettu kauppa pienemmillä summilla jotka maksetaan ajallaan.
On se vaikeaa siellä teillä päin.
Viimeksi ostin Vantaalta 20 tonnin auton, maksu tapahtui laskulla. Oli viikonloppu, eli vaikka heti olisin maksanut niin eihän se heti näy.
Ei tartte nöyristellä ja ostella halpiksia ihan vaan siksi et sitten joskus saa kalliimman auton "luottamuksella" laskulla..
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että kaikissa liikkeissä ei enää nykyään oteta käteistä vastaan maksuna autosta. Liittyy harmaaseen talouteen. Useimmissa taitaa tosin vielä onnistua.
Mahtaa siinä liikkeessä harmittaa missä ei käteinen käy kun vien 20,000€ käteistä viereiseen liikkeeseen missä käteinen käy ja ostan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että kaikissa liikkeissä ei enää nykyään oteta käteistä vastaan maksuna autosta. Liittyy harmaaseen talouteen. Useimmissa taitaa tosin vielä onnistua.
Mahtaa siinä liikkeessä harmittaa missä ei käteinen käy kun vien 20,000€ käteistä viereiseen liikkeeseen missä käteinen käy ja ostan sieltä.
Ei harmita. Joku muu ostaa havittelemasi auton ja sinua ei seuraavana päivänä muistetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen yks meidän auton osto. Kaupat oli tehty, verkkopankista maksettiin auto ja kun maksu oli perillä, haettiin auto ja paperit viimeisteltiin.
Minä maksoin auton samalla siinä papereiden teon yhteydessä ja näytin tilitapahtumasta kuitin myyjälle. Ei tarvinnut odotella maksun näkymistä eikä hakea autoa erikseen.
Kun ostin ekan autoni 6 vuotta sitten niin siinä autokaupan tiskillä myyjä kysyi onko mulla verkkopankkitunnuksia mukana että voin maksaa heti. Olihan mulla (sillon oli vielä ne avainlukulistat käytössä), kaivoin ne esiin ja kun myyjä näki että yritän maksaa, niin sanoi että riittää että maksan kotona. Kai halusi varmistaa että varmasti maksan. Lähdin siis huristelemaan autolla kotiin ilman että olin maksanut vielä penniäkään, toki heti kotona maksoin.
Sitten kun ostin seuraavan auton (pari vuotta sitten) niin lasku piti olla maksettu ennen kuin sain auton mukaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin , tekevät sulle rahoitussopimuksen. Voit sitte maksaa erissä tai kerrallaan.
En tiiä, mutta luulisin.Okei, eli maksan vasta kotona. Kiitos vastauksesta!
Käytettyjen autojen kaupasta et saa autoa mukaasi, ennen kuin olet maksanut tavalla tao toisella.
Niitä asiakkaita kun on moneen junaan.
Lähdin vuosia sitten isälle kaveriksi auton ostoon.
Isä oli nostanut tonnin käteistä mukaan ja uskoi, että saa tilisiirron loppusummalle(1900€ oli pyynti ilmoitetusta autosta).
Koska arvasin, että tämä ei käy liikkeelle, otin verkkopankkitunnukseni mukaan.
Tarlistimme ja koeajoimme auton ja se oli odotusten mukainen.
Tinkasin hinnan 1700:n euroon, ja tuli maksun aika.
Liike ei suostunut luovuttamaan autoa ennen kuin koko summa oli maksettu, joten maksoin liikkeessä verkkopankissa puuttuvat 700€.
Mielestäni hyvin ymmärrettävää liikkeen näkökulmasta.
Jos maksaa verkkopankissa, miksi ostaja sitten "ottaa laskun mukaan, käy pankissa maksamassa ja sitten hakee auton".
Miksei sitä voi maksaa siinä tiskillä verkkopankissa, vaan pitää mennä jonnekin pois, koska lasku otetaan "mukaan"?