Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka käytetty auto maksetaan liikkeessä?

Vierailija
13.01.2023 |

Ensikertalainen autonostaja menossa autokauppaan koeajolle... tyhmä kysymys, mutta kuinka auto maksetaan? Kyse on noin 3000 euron pikkuautosta. Odottavatko että maksan kortilla (pitäisi nostaa turvarajaa) vai saanko laskun jotta voin maksaa kotona verkkopankissa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskulla maksetaan.

Vierailija
22/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut liikkeet ei hyväksy pankkikorttimaksua, koska se tulee heille kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi keino, jolla ap saa varman vastauksen kysymykseensä. 

Arvaako kukaan mikä se on?

Vierailija
24/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot maksetaan nykyisin kortilla. Nostat vaan siksi päiväksi kortin maksurajaa.

Vierailija
25/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain normaalin laskulomakkeen ja pääsin liikkeen nettikoneella asiomaan pankissani, jossa maksoin laskun ja tulostin sen saman tein.

Tuossa on huijauksen mahdollisuus. Tekaisee nettisivun, jolla käy 'maksamassa' ja tulostaa kuitin. Mutta, jos liike tuohon suostuu niin mikäpä siinä. Useiden kymppitonnienkin maksut onnistuvat helposti kortilla kun nostaa maksurajan siksi aikaa.

Vierailija
26/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka-lompsalla sen voi maksaa.

Vierailija
27/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot maksetaan nykyisin kortilla. Nostat vaan siksi päiväksi kortin maksurajaa.

Kolme tonnia menee hyvin kortilla vielä, mutta puhut monikossa. Eikö parhaat luottorajat ole kymppitonnin ja itse saa säädettyä ehkä viiteen tonniin? Suurin osa autoista maksaa päälle kymppitonnin, jotkut on yli sata tonnia.

Aina olen maksanut nuo useamman tonnin luokkaa olevat omat ostokset pankissa ihan siltä varalta, että jokin menee väärin ja on ammattilainen henkilö jolla on kasvotkin joka tietää kuinka on ollut tarkoitus siirtää rahat. Lisäksi silloin on joku myyjän ulkopuolinen todistaja tilanteessa.

En säätäisi edes päiväksi itselleni kolmea tonnia suurempaa luottorajaa ihan siltä varalta, että olen kuitenkin käyttänyt korttia eri paikoissa ja ulkomailla ja jos joku sattuu tekemään juuri sinä päivänä vahingossa tai tahallaan suuremman noston.

Vierailija
28/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin , tekevät sulle rahoitussopimuksen. Voit sitte maksaa erissä tai kerrallaan.

En tiiä, mutta luulisin.

Et todellakaan tiiä

Asiakas saa maksaa kortilla tai käteisellä, jos kumpaakaan ei käytä ja luottotiedot ok, niin sitten tuo osamaksu.

Niin, kysymys oli, jos ei nosta käteistä ja pankkikortilla maksurajoitus. Mulla on 1000 euroa vuorokausi. Siis ihan itse sovittu. En voisi maksaa 3000 ostosta.

Rajaa voi muuttaa verkkopankissa.

Vierailija
29/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut niin, että otan laskun mukaan, käyn maksamassa pankissa ja sitten haen auton.

Vierailija
30/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin ajella autolla kotiin ja maksettiin kotona verkkopankissa (siis oli vain 10 000 euron auto).

Vierailija
31/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä autoa olen ostanut viime vuosina, hintaluokassa 3-20 000€.

Yhdessäkään liikkeessä ei käteinen käynyt, yhdessä pystyi maksamaan kortilla. Loput maksoin niin että printtasivat mulle laskun.

Vierailija
32/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme tonnia menee hyvin kortilla vielä, mutta puhut monikossa. Eikö parhaat luottorajat ole kymppitonnin ja itse saa säädettyä ehkä viiteen tonniin? Suurin osa autoista maksaa päälle kymppitonnin, jotkut on yli sata tonnia.

Aina olen maksanut nuo useamman tonnin luokkaa olevat omat ostokset pankissa ihan siltä varalta, että jokin menee väärin ja on ammattilainen henkilö jolla on kasvotkin joka tietää kuinka on ollut tarkoitus siirtää rahat. Lisäksi silloin on joku myyjän ulkopuolinen todistaja tilanteessa.

En säätäisi edes päiväksi itselleni kolmea tonnia suurempaa luottorajaa ihan siltä varalta, että olen kuitenkin käyttänyt korttia eri paikoissa ja ulkomailla ja jos joku sattuu tekemään juuri sinä päivänä vahingossa tai tahallaan suuremman noston.

Jos noin pelottaa, nosta rajaa, maksa, laske rajaa.

Se päivittyy heti.

Vierailija
33/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se pakko maksaa luotolla. Itse maksoin 56 tonnia debitillä, eikä ollut mitään ongelmia..

Vierailija
34/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut niin, että otan laskun mukaan, käyn maksamassa pankissa ja sitten haen auton.

Missä pankissa on nykyään mahdollista asioida lasku maksamassa?

Vierailija
35/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pankissa on nykyään mahdollista asioida lasku maksamassa?

Kaikissa nettipankeissa.

Vierailija
36/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmissa hankinnoissa tilisiirto joko etukäteen tai paikan päällä. Halvemmat koslat ja pienet käsirahat menevät varmaan korttimaksunakin.

Vierailija
37/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viimeistä autoa maksanut liikkeessä liikkeen läppärillä. Edellisin viime toukokuussa 40 000€ auto.

Yleensä lähes aina näin toimitaankin. Rahoitukset on sitten asia erikseen. Hyväksytty päätös autoliikkeen rahoitusyhtiöstä ja ajellaan velkavipuautolla kotiin.

No problem.

Vierailija
38/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan taskusta rahat, maksetaan ja laitetaan loput takaisin taskuun! helppoa.

Vierailija
39/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Olen yrittänyt tätä useassa liikkeessä, tuloksetta, ei kassapalveluja eikä korttipäätteitä.

Ja puhutaan kuitenkin ns. Oikeasta autokaupasta jossa halvimmat vaihtoautot maksaa alk. 20 000€.

Vierailija
40/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan taskusta rahat, maksetaan ja laitetaan loput takaisin taskuun! helppoa.

Kerran yritin tätä, ei kelvannut. Sanoi että talleta pankkiin ja maksa verkkopankissa.

Menin saman setelinipun kanssa pankin tiskille, ei onnistunut, sanoi että "käteispalvelut auki torstaisin klo 12-14".

Käteinen on ongelmajätettä nykypäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme