Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka käytetty auto maksetaan liikkeessä?

Vierailija
13.01.2023 |

Ensikertalainen autonostaja menossa autokauppaan koeajolle... tyhmä kysymys, mutta kuinka auto maksetaan? Kyse on noin 3000 euron pikkuautosta. Odottavatko että maksan kortilla (pitäisi nostaa turvarajaa) vai saanko laskun jotta voin maksaa kotona verkkopankissa?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin , tekevät sulle rahoitussopimuksen. Voit sitte maksaa erissä tai kerrallaan.

En tiiä, mutta luulisin.

Vierailija
2/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin , tekevät sulle rahoitussopimuksen. Voit sitte maksaa erissä tai kerrallaan.

En tiiä, mutta luulisin.

Et todellakaan tiiä

Asiakas saa maksaa kortilla tai käteisellä, jos kumpaakaan ei käytä ja luottotiedot ok, niin sitten tuo osamaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yks meidän auton osto. Kaupat oli tehty, verkkopankista maksettiin auto ja kun maksu oli perillä, haettiin auto ja paperit viimeisteltiin.

Vierailija
4/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne siellä liikkeessä kerro. Tuskin ne kaupat siitä jää kiinni, ettet saa maksettua.

Vierailija
5/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, mutta luulisin.

Okei, eli maksan vasta kotona. Kiitos vastauksesta!

Vierailija
6/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, mutta luulisin.

Et todellakaan tiiä

Asiakas saa maksaa kortilla tai käteisellä, jos kumpaakaan ei käytä ja luottotiedot ok, niin sitten tuo osamaksu.

Niin, kysymys oli, jos ei nosta käteistä ja pankkikortilla maksurajoitus. Mulla on 1000 euroa vuorokausi. Siis ihan itse sovittu. En voisi maksaa 3000 ostosta.

Vierailija
7/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskulla maksetaan.

Vierailija
8/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain auton ja paperit mukaani. Lupasin maksaa 35ke verkkopankissa kun pääsen työpaikalle.

Vierailija
9/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä olen itse maksanut

Vierailija
10/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin tilisiirrolla siinä paikan päällä kännykän sovelluksella. Myyjä siis tulosti ihan laskun viivakoodeineen

Vierailija
11/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Eiköhän se tosiaan viimeistään siellä liikkeessä selviä. :D

ap

Vierailija
12/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laskun käteen ja avasin puhelimesta pankin ja luin viivakoodin ja maksoin siinä kaupanteon aikana. Laskussa oli eräpäivä se kyseinen päivä. Tätä ennen kysyivät tarvinko rahoitusta.

13/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kysymys oli, jos ei nosta käteistä ja pankkikortilla maksurajoitus. Mulla on 1000 euroa vuorokausi. Siis ihan itse sovittu. En voisi maksaa 3000 ostosta.

Maksukorttien turvarajoja voi itse rassata verkko- ja/tai mobiilipankissa ihan mielensä mukaan vaikka erikseen joka ostosta varten.

Vierailija
14/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu autokaupasta. Olen maksanut kerran käsirahan kaupanteon yhteydessä ja loput laskulla, toisen kerran koko summa tilisiirtona kauppoja tehdessä. Luultavasti liike ei edes hyväksy käteistä, jos kyse ei ole mistään takapihan pajasta. Voit myös kysyä koeajoaikaa varatessa, kuinka maksu hoidetaan.

Vierailija
15/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olen ensimmäisen auton (Mitsubishi) ostanut käteisellä käymällä menomatkalla myyjälle kolmella eri pankkiautomaatilla. Silloin taisi olla vain automaattikohtaiset rajat.

Seuraavalla kerralla kävin pankissa hakemassa shekin kyseiselle jo tingitylle hinnalle, kun auto (Ford) oli tullut liikkeeseen. Silloin auto oli uusi.

Seuraavan maksoin tilisiirtona yksityiselle myyjälle samana iltana, kun hain auton (Seat).

Sen jälkeen ostimme käytetyn tilalle toisen uuden auton (VW). Maksoin sen pankissa autoliikkeelle ja hain auton. Rahoitimme sen pankkilainalla.

Sitä myöhemmin maksoin ennakkomaksun, saman iltana, kun olin käynyt tutustumassa autoon (Audi) ja hinta oli sovittu. Ennen noutoa kävin pankissa tekemässä siirron. Käytetty edellistä uutta autoa arvokkaampi auto.

Syksyllä ostin autoliikkeeltä (VW) heidän rahoituksella auton. Olen maksanut sitä etupainotteisesti.

Kaikki ostotavat on olleet tilanteessa toimivia. Yhtään kertaa en ole antanut autoa vaihdossa, vaan käytännössä saanut alennuksena aika hyvän summan ja osassa tilanteista olemme lisäksi myyneet auton erikseen.

Vierailija
16/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että kaikissa liikkeissä ei enää nykyään oteta käteistä vastaan maksuna autosta. Liittyy harmaaseen talouteen. Useimmissa taitaa tosin vielä onnistua.

Vierailija
17/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain normaalin laskulomakkeen ja pääsin liikkeen nettikoneella asiomaan pankissani, jossa maksoin laskun ja tulostin sen saman tein.

Vierailija
18/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nettipankkiaikaa myin auton, hinta oli reilu 7000e. Sain koko summan 20e seteleinä. Ostajalla matkaa yli 400km, oli pysähtynyt jokaisella pikapankilla kun kertanostorajat.

Vierailija
19/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös tinkaaminen, heti 20 prosenntia vähintään ilmaa välissä.

Vierailija
20/67 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista! Eiköhän se tosiaan viimeistään siellä liikkeessä selviä. :D

ap

Kyllä. Ja jos ole tosissaan osatamassa autoa, niin myyjä varmasti auttaa maksun hoitamisen ohjeistuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän