Kannattaako jättää velat maksamatta ja mennä ulosottoon?
koska jos maksan 40 000 e velkoja koko ajan mulle ei jää sossutyökkäristä mitään käteen. sen sijaan jos jätän ne maksamatta valtion on maksettava mulle se 500-600 e kuussa käteistä. Muuten jos m aksan velkoja työkkäristä niin jään nollille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (29)
Ulosottoon joutuvan elämä hankaloituu yllättävänkin monella tavalla.
siinä on vain yksi pikkuongelma, ei suuri. jos on 40 000 e velkaa ja et rupeekaan lyhentää sitä, niin alkaa kasvaa suuret velka ja korkoprosentit. toisaalta jos et pysty sitä maksamaan koskaan ja ei ole omaisuutta niin ehkä se onkin parempi!
Pakkohan ne on jättää maksamatta jos ei rahaa muuten jää??
Mun piti jättää 3000€ erilaisia sairaalamaksuja maksamatta koska en saa toimeentulotukea ja jotain pitää syödäkin. Valtion piikkiin menee kaikki laskut nyt sit jatkossa paitsi vuokra ja sähkö.
Hankit halvan vuokra-asunnon ja seuraavat 50 vuotta oot työtön. Sillähän ne velat korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei hankaloidy yhtään jos on puoliso..kaikki vaan toisen nimiin. Autot, osamaksut yms
Ulosotossa on suojaosa eli kyllä sinulle jää käteen sen minimin verran. Sinuna menisin töihin ja maksaisin velan pois. Muuten et voi mennä töihin etkä tehdä mitään oikeastaan ikinä.
🇺🇦🇮🇱
Onneksi omassa velassa on toinenkin velallinen niin että jos tässä tulee maksuvaikeuksia niin saa se toinen maksaa. Mikä sen parempi kosto eksälle?
Veloissa on se haittapuoli että korko juoksee koko ajan. Maksamatta jättäminen ei ole ratkaisu, sillä siirretään ongelmaa eteenpäin ja pahennetaan sitä.
en mä halua mennä töihin kun Jeesuksen paluu on vuonna 2028
nyt kun oon työtön menee kaikki nekin rahat velan maksuun eikä edes riitä. jos lopetan
velkojen maksun niin pian ulosottoon
ja ulkomaan tilillä on 25 000 e
mutta voiko vouti vaatia sitten myymään asunnon ja mökin, kun en omista niitäkään , koska
ne on perikunnan omaisuutta ja ei olla jaettu omaisuutta veljen ja siskon kanssa koska
velikin on ulosotossa 100 000 e verran?
Riippuu siitä koostuuko nuo yhdestä vai useammasta velasta. Velkaneuvoja neuvoo päästämään ulos ottoon. Noita voi sitten maksaa kun on töissä. Alle suojaosan tuloista ei tarvitse maksaa mitään. Kasvavat korkoa maksua odottaessa.
Jos noi on eri paikkoihin päästäisin isommat voudille ja maksaisin pienempiä pois. Ne isot velat ei ole niin paha, kuin 200 pikkulaskua maksuhäiriömerkinnöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hankaloidy yhtään jos on puoliso..kaikki vaan toisen nimiin. Autot, osamaksut yms
Kuka tieten tahtoen haluaa ja ottaa puolisokseen persaukisen siipeilijän? Aivan, ei kukaan.
Sähkö on lajhjoitettu OIKEILLE rikollisille.
jos työtön joutuu ulosottoon niin onko millään väliä kun sossukela antaa sen 500 e kuussa kaljarahaa ja ruoat saa ruokajonoista?
jos työttömänä lyhennät velkaa se menee siitä työkkärin rahasta eikä sitä 40 000 e tule koskaan maksettua!
toisaalta luottokortit voi mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tieten tahtoen haluaa ja ottaa puolisokseen persaukisen siipeilijän? Aivan, ei kukaan.
Kerro toi mun vaimolle urpo 🤗
Ei kannata jättää maksamatta, jos on mistä maksaa. Paitsi jos ei ole mistä maksaa tai jos ei jaksa enää. Ehkä kuitenkin joku suunnitelma itselle mitä voi tehdä vai voiko mitään. On mahdollista että työkyvyttömät eivät voi tehdä mitään, jos tulee iso lasku. Ulosotto ei silti tunnu silloin oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toi mun vaimolle urpo 🤗
no naisena mä en kattelis tollasta reppana luuseria ja tuilla eläjää.urpo
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, jos ei ole tekemässä lainaa vaativia hankintoja tai halua hyödyntää osamaksuja niin aika se ja sama se on ollu, jokaikisen vuokrakämpänkin saanu minkä halunnu.
Basicly jos olet tippunu kelkasta muutenkin niin mitä sen niin väliä, ei tässä maassa saada toisia mahkuja ilman nepoetuja enivei.
Joo