Mikä tuolla Julianna taas on ongelmana?
Eikö kestä laisinkaan olla synnytyksen jälkeen sairaalassa? Kaikki hyvin hänellä, sekä lapsella, mutta eivät pääse pois? Ja kun häntä tsempataan - lyödään lyötyä? En ymmärrä koko ihmistä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julianna kirjoitti että "jos päästään takaisin arkeen".
Hieman outoa tekstiä vaikka olis just synnyttänyt.Luki kyllä, että jos ja kun
Aivan sama. Ihan typerä kirjoittaa noin kun eihän he iäksi jää sinne sairaalaan.
Sinähän se tässä tyhmä olet kun et tajua edes ihan yksinkertaista lausetta.
Jos sulla on päässäsi ajatus että pääseeköhän täältä koskaan pois, etkö sä sano sitä ulos just noin?
Mä olin synnytyksen jälkeen monta viikkoa sairaalassa enkä sanonut mitään noin negatiivista. Eikä tullut mieleenkään kirjoittaa mitään tuollaista someen.
Noin negatiivista? Ei tossa ollut mitään negatiivista ja auta armias, jos hän ei someen laittaisi mitään, siitähän se paskamyrsky vasta nousisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julianna kirjoitti että "jos päästään takaisin arkeen".
Hieman outoa tekstiä vaikka olis just synnyttänyt.Luki kyllä, että jos ja kun
Aivan sama. Ihan typerä kirjoittaa noin kun eihän he iäksi jää sinne sairaalaan.
Sinähän se tässä tyhmä olet kun et tajua edes ihan yksinkertaista lausetta.
Jos sulla on päässäsi ajatus että pääseeköhän täältä koskaan pois, etkö sä sano sitä ulos just noin?
Mä olin synnytyksen jälkeen monta viikkoa sairaalassa enkä sanonut mitään noin negatiivista. Eikä tullut mieleenkään kirjoittaa mitään tuollaista someen.
Just sun kaltaisten vuoksi äidit väsyy ja tukahduttaa fiiliksensä ihan turhaan. Sä saat ihan vapaasti esittää ettei sua koskaan mikään harmita, mutta se on sit sun päätös se.
Vierailija kirjoitti:
Se taipuu "Juliannanannalla"
Puhelin oli korjannut Juliannalla, Julianna.. Pahoittelut. Ap
Mikähän J:llä alkava nimi hälle tulee?
Vierailija kirjoitti:
Kodinhoitajan ovat ainakin nyt saaneet avuksi kotiin.
Hieno juttu, siinä on isällä varmasti työtä että saa pyykit hoidettua ja ruuat laitettua. Nuorimmat ovat kuitenkin vielä tosi pieniä että tarvivat perään katsomista. Toivottavasti myös mummot ja papat tulevat auttamaan että äiti voi kevein mielin toipua vauvan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus/ammatti/sossuloinen?
Mies elättää koko perheen.
Ja maksaa myös kaikki lapsilisät ja äitiyspäivärahat? Eli sossuloinen. Mikä se koulutus olikaan?
Maksaako muut äidit äitiyspäivärahansa ja lapsilisänsä? Ehkä pitää todeta, että viimeinen suomalainen sammuttaa valot, tähän maahan ei haluta lapsia.
Tuntuu että ihmiset kuvittelevat että jollain lapsilisällä ja äitiyspäivärahalla/kotihoidon tuella eletään herroiksi, mikä on ihan naurettavaa! Meillä on kaksi lasta, olen kotihoidon tuella ja mieheni on perus duunarihommissa ja voin kertoa että aika kädestä suuhun eletään. Tottakai tuet on isommat kun lapsia on enemmän, mutta ilmeisesti yllätyksenä tulee monille se, että myös ne menot kasvavat lapsimäärän mukana. Voin melkein luvata että kukaan ei hanki lapsia tullakseen rikkaaksi tukien myötä.
Hyvähän se on että joku lapsia hankkii kun Suomi on pelkkiä veloja täynnä, itsekin hankkisin enemmän jos kokisin että jaksaisin/pystyisin tasapuolisesti noin monesta huolehtimaan, mutta haluan antaa huomioni näille kahdelle joten en hanki. Kuitenkaan en ole niin hölmö että luulisin että kaikki olisivat samanlaisia kuin minä, toiset kun ovat jaksavampia ja luotuja suurperheeseen.
Sanottakoon myös että en ole kovin tarkkaan juuri tätä perhettä seurannut, joten en juuri heidän puolestaan puhu, mutta olen yleisesti turhautunut tähän suurperheiden mollaamiseen ja syyttelyyn, ihan kuin lasten hankinta olisi suurikin bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että ihmiset kuvittelevat että jollain lapsilisällä ja äitiyspäivärahalla/kotihoidon tuella eletään herroiksi, mikä on ihan naurettavaa! Meillä on kaksi lasta, olen kotihoidon tuella ja mieheni on perus duunarihommissa ja voin kertoa että aika kädestä suuhun eletään. Tottakai tuet on isommat kun lapsia on enemmän, mutta ilmeisesti yllätyksenä tulee monille se, että myös ne menot kasvavat lapsimäärän mukana. Voin melkein luvata että kukaan ei hanki lapsia tullakseen rikkaaksi tukien myötä.
Hyvähän se on että joku lapsia hankkii kun Suomi on pelkkiä veloja täynnä, itsekin hankkisin enemmän jos kokisin että jaksaisin/pystyisin tasapuolisesti noin monesta huolehtimaan, mutta haluan antaa huomioni näille kahdelle joten en hanki. Kuitenkaan en ole niin hölmö että luulisin että kaikki olisivat samanlaisia kuin minä, toiset kun ovat jaksavampia ja luotuja suurperheeseen.
Sanottakoon myös että en ole kovin tarkkaan juuri tätä perhettä seurannut, joten en juuri heidän puolestaan puhu, mutta olen yleisesti turhautunut tähän suurperheiden mollaamiseen ja syyttelyyn, ihan kuin lasten hankinta olisi suurikin bisnes.
No kyllähän noilla lapsilisät riittää lasten menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodinhoitajan ovat ainakin nyt saaneet avuksi kotiin.
Hieno juttu, siinä on isällä varmasti työtä että saa pyykit hoidettua ja ruuat laitettua. Nuorimmat ovat kuitenkin vielä tosi pieniä että tarvivat perään katsomista. Toivottavasti myös mummot ja papat tulevat auttamaan että äiti voi kevein mielin toipua vauvan kanssa
Eihän näillä tunnu läheisiä olevan, ainakaan miehen puolelta. Ilmeisesti Juliannan äiti auttelee sillointällöin, mutta onhan Julianna valitellut somessa miten sukulaiset eivät halua pitää yhteyttä tai kutsua kylää. Mistähän johtuisi?
Ollaanko koko Suomi huolissaan tästä.kun ei muita murheita ole?????
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kovin isot menot olla kun rahaa jää säästöönkin.
Ostivat muuten kuivausrummun ja pesukoneen ihan tuosta vaan kun entiset hajosi. Meillä 2 lasta ja ei ole rahaa koko kuivausrumpuun, pesukoneeseenkin pitää säästää.
Ollut hetken ennen kersoja Kurun Salen kassalla töissä. Sehän vielä kehuskeli joskus instassa miten paljon saavat tukia, että niillä elävät. Mies kyllä töissä. Ja asuvat kaukana koulusta, niin siinä jo saa yksi taksi kuljettaa kohta niiden pesuetta pelkästään. Sille aikanaan kerättiin oikein keräyksellä rahaa ja nelosten vaunut. Pitää Kurun koulun pystyssä. 🤣. Ja eikö se äitinsä siellä käy melko usein taloustöitä tekemässä. Ja näkyy tosi paljon näitä Feelian ruokia käyttävän. Ettei oikein talousihminen eikä kovin aktiivinen. Kun on seurannut sivusta lestadiolaisperheitä ja monia muita suurperheitä, niin jo rahankin takia äidit leipoo kaiken leivästä lähtien ja moni lestadiolaisnainen nykyisin käyttää ns.varmoja päiviä ehkäisyksi, nykyisin niillä usein 8-11 lapsista perheitä enää. Kun oman ikäpolven muistaa, oli lähes kaikissa lessuperheissä 15 lasta ja ylikin. Nykyisin myös moni lestadiolaisnainen tekee uraa lapsien ohessa. Ja harrastetaan yms. Sitä tässä ihmettelen, että ei osallistu mihinkään noiden lasten kanssa, eikä niillä osommillakaan oo mitään harrastuksia ja ei ilmeisesti kavereita juuri käy, eipä se itsekään näy olevan eikä mies kuin perheensä ja siskojensa ja äitin kanssa tekemisissä. Olisko hällä jotain sosiaalisia pelkoja? Masennusta yms taustalla, kun ei selviydy kotitöistäkään. Se mieshän tekee tosi paljon . Ja noissa lessuperheissä on paljon vielä mies yrittäjä ja nainen pyörittää kotielämää, ja heidän en oo kuullut pahemmin valittavan. Siitä nostan hattua. Ja tuonnehan ihmiset lahjoittaa hirveästi vaatteita ja leluja lapsille, on Kurun ainoa suurperhe käytännössä. Eihän noista lapsistakaan kasva kovin sosiaalisia, kun ovat vaan keskenään. Eivätkä käy juuri missään.
Tiedän pari naista, joilla joku bakteeri alapäässä , ja aina kun synnyttää , ne joutuu jäädä kauemman sairaalaan, ja antibiootti alkaa vauvalla heti kun syntyy, vaikkei olis edes mitään oireita. Näillä ei kylläkään kuin 2-3 lasta. Voisko tuo olla sellainen ? Ja nää naiset on sanoneet, etteivät enempää halua riskeerata lapsia , että olisivat muuten voineet vielä tehdä yhden tai kaksi lisää.
Olis onnellinen, kun ei tuon vakavampaa ja saanut noin monta lasta, eikä valittaisi. Jäänyt kuva, että hakee julkisuutta tuolla lastenteolla, harva edes raskautuu noin tiheään. ja mieluummin "makoilisi" kotona, ei yhtään aktiivinen.
Kuule se sairaala ei tosiaan oo mikään hotelli, eikä hoitajat sun palvelijoita. Jos noin arvostat sairaalaa ja hoitohenkilökuntaa, niin varmaan oot päätäs aukonut ja niillä menny suhun hermot. Törkeä akka oot, toivottavasti joskus sairastut oikeasti, että näät mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanottakoon myös että en ole kovin tarkkaan juuri tätä perhettä seurannut, joten en juuri heidän puolestaan puhu, mutta olen yleisesti turhautunut tähän suurperheiden mollaamiseen ja syyttelyyn, ihan kuin lasten hankinta olisi suurikin bisnes.No kyllähän noilla lapsilisät riittää lasten menoihin.
Juurikin niin, lisät riittää lasten menoihin, joihin ne on tarkoitettukin. (Ja väittäisin kyllä että ei tämäkään perhe pelkillä lisillä kata kaikkia mahdollisia menoja mitä lapsista tulee.)
Koko pointtini olikin siinä, että ei niillä lisillä rikkaaksi tule, ts. tuskinpa rahaa jää hirveästi säästöön pelkistä lisistä. Miehen palkasta voi jäädäkin, mutta sehän ei tähän "lisillä loisijat" keskusteluun kuulukaan, kun ne ovat työllä ansaittuja tuloja.
Ei naisille koskaan mikään riitä ja mikään ei kelpaa jos heitä ei kohdella universumin prinsessaa ja keskipistettä jossa kaikki naisen vaatimukset pitää toteuttaa
Taisi se vauva nyt olla jotenkin sairas, kun insta ei päivity.