Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit ei enään leivo

Vierailija
13.01.2023 |

Istuvat vaan puhelimella ja hihittelevät itekseen

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit eivät enää leivo samasta syystä kuin isännät eivät enää kisko ja polta päreitäkään. Maailma muuttuu ja kehitys kehittyy.

Vierailija
62/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei isät enää leivo?

Ei ole koskaan ollut miesten homma.

Katso telkkarista joskus Koko Suomi/Britannia leipoo -ohjelmaa. Kummasti siellä on leipovia miehiä, kilpailun tuomareissakin on miehiä. Leipova ja kokkaava mies on ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tuntuu et kaikki leipoo ja hifistelee ruoan kans

Sama. Itse en jaksa leipoa ja KAIKKI naispuoliset tutut jatkuvasti hehkuttaa omia leipomuksiaan. On suolaista piirakkaa ja itte kerätyistä marjoista piirakkaa, on sämpylöitä ja kakkuja, kääretorttua ja pullaa. Tulee hirveä syyllisyyden tunne kun itse olen leiponut viimeksi joskus teininä. Yksi syy miksi en leivo on se että lapsettomana sinkkuna joudun syömään kaiken itse, mutta ei se saisi olla mikään tekosyy, ei kaikkea tarvitse ahmia heti, voihan pakastaa.

Vierailija
64/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut surkea leipomaan eikö ollut äitinikään sen parempi. Juhliin ostan kakut ja muut tarjottavat, en kehtaa omia tekeleitä kenellekään tarjoilla.

Vierailija
65/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jokaisen naisen pitää leipoa ja tehdä sapuskaa. Se ei ole nainen eikä mikään joka ei laita kunnon sapuskaa. Joku roti sentään. Ei kai sitä ostoleivoksilla ja ruuilla eletä?

Vaimo laittaa aina ruokaa ja pyytää minut mukaan kokkaamaan. Tai ainakin seuraksi juttelemaan sinne keittiöön ja edes sillein osalliseksi siihen sapuskan tekoon.

Hyvänen aika. Vaimohan suuttuisi jos minä menisin ostaan valmis sapuskaa. Se tarkoittaisi sitä että vaimon ruoka ei kelpaa jos pitää syödä valmisruokia tai leivonnaisia.

Hyvä ruoka, parempi mieli, ja onnellinen perhe.

Mihin tämä Suomen yhteiskunta on taas menossa, jos siellä kotona ei enää ees leivota?

Toisessa ketjussa valitetaan että nykyään ei enää pariuduta. No ei varmasti jos tuolloin eletään.

Mun perheessä ja suvussa miehet ovat aina tehneet ruokaa ja pirun hyvää tekivätkin, on oikein ikävä niitä sapuskoja. Äiti teki lähinnä salaatteja, eväsleipiä, puuroja, hilloja ja kiisseleitä, joskus toki myös leipoi.

Äijät tekivät ruokaa itse metsästämästään riistasta tai savustivat kalaa ulkona savustuspöntössä. Äiti keitti vain perunat, ei sitä edes päästetty niitä lihoja käsittelemään. Äiti myös keräsi sieniä ja marjoja ja kasvatti joitakin kasviksia ja yrttejä pihamaalla.

Vierailija
66/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne kaikki ole ikinä leiponeet? Mun anoppi ei leivo, osaisi se varmaan, mutta ei se tykkää. Täytekakut jne ostaa kaupasta. Vapuksi se paistaa munkkeja ja jouluksi appiukon kanssa paistaa piirakoita, mutta siinäpä se. Se ei myöskään laita pahemmin ruokaa.

Vierailija
67/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et osaa kirjoittaa oikein? Se on ENÄÄ!!!

Ja miksi sinua vaivaa jokin  N  kirjain? Jokainen ymmärtää !!!! Mene toiselle sivulle, jos ärsyttää toisten kirjoitusvirheet.

Eri N67v

Vierailija
68/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee liikaa sotkua ja tahroja kotiin. Toisekseen, sähköä kuuluu liikaa.

Vierailija
69/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään äidit osaa pullaa leipoa. Lapsen synttäreille täytekakkukin ostetaan kaupasta 🙈

Vierailija
70/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään ??? 😂😂😂🤣🤣🤣

Vierailija
71/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan leipoa, mutta kakuissa ja muissa on sokeria, lihottaa vain turhaan.

Vierailija
72/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihmetellyt äitien leipomisia, halusi vain tulla sanomaan enääN koska kusipää

Vierailija
73/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä tiedä mitä muut ihmiset tekevät kodeissaan: leipovat, laittavat ruokaa, pakastavat, sukupuolesta piittaamatta

Vierailija
74/74 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et osaa kirjoittaa oikein? Se on ENÄÄ!!!

Ja miksi sinua vaivaa jokin  N  kirjain? Jokainen ymmärtää !!!! Mene toiselle sivulle, jos ärsyttää toisten kirjoitusvirheet.

Eri N67v

Olisi kannattanut käydä koulua ja lukea äidinkieltä. Ei ottaisi päähän noin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme