Miksi äidit ei enään leivo
Istuvat vaan puhelimella ja hihittelevät itekseen
Kommentit (74)
Sähkölaskut harmittaa sen verran ettei uunia lämmitetä enää.
Itse seuraan aina keväisin leivosten saapumista, kun wolt-lähetti tuo tilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei isät enää leivo?
Visst gör de väl det eller vad gör de med en massa socker och jäst i skogen?
Samasta syystä ku isätkään ei leivo, olettaisin.
äidit ei ehdi, seitinohuet odottavat
Ne leipoo pentuja ja ukkoa turpaan.
Taisi osuta ja upota läskeille puhelinaddikteille, kun kaikki nillittää kirjoitusasusta eikä itse asiasta. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. :D
Koska vastustan aineksia, joita niihin laitetaan. En halua ostaa, syödä enkä tarjoilla niitä raaka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaupasta saa hyvää pullaa.
No ei hitossa saa. Jätän ne mieluiten hyllyyn! Et selvästi ole saanut hyvää kotipullaa, voin taata, että mielesi muuttuisi, jos pääsisit maistamaan äitini luomuksia.
Minä kyllä leipoisin, mutta tarve on vain juhliin. Leipää leivon useamminkin ja teen suolaista pannukakkua tai pitsaa, mutta pakasteesta pitäisi siivota vanhoja makeita leipomuksia.
Minä leivon ja leipoisin enemmänkin, jos ei pitäisi silmä kovana vahtia, ettei vauva ja taapero tee sillä aikaa tuhoja, kun olen tekemässä kuppikakkuihin nättejä pursotuksia tai muotoilemassa keksejä. Joskus pyydän oman äitini vahtimaan lapsia, että on toinen silmäpari katsomassa muksujen perään samalla kun leivon. Mies ei jaksa niin pitkään vahtia, ettei rähmäinen räpylä tulisi apajille heti kun silmä välttää.
Leivon pari kertaa vuodessa. En ole ennenkään leiponut usein. 52v.
Vierailija kirjoitti:
Päivitä sinäkin itsesi ap jo tälle vuosituhannelle ja opettele äidinkieltä noin niinkuin muutenkin.
Päivittäydy sinäkin. Niin kuin kirjoitetaan erikseen.
Perhekoot ovat pienentyneet ja peltitolkulla leivonnaisia ei innosta. Ennen oli useampi syöjä ja äidit kotona tai työpäivät eivät olleet näin raskaita kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Taisi osuta ja upota läskeille puhelinaddikteille, kun kaikki nillittää kirjoitusasusta eikä itse asiasta. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. :D
Leivo itse! Minulla on aikuiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hieno äidinkieli, miksei käytettäisi sitä oikein? Samalla vaivalla, kun kirjoittaa väärin, voi kirjoittaa myös oikein 😊
Vierailija kirjoitti:
Perhekoot ovat pienentyneet ja peltitolkulla leivonnaisia ei innosta. Ennen oli useampi syöjä ja äidit kotona tai työpäivät eivät olleet näin raskaita kuin nykyään.
Höpsis. Olen 60-luvun kasvatti, lapsuudenperheeni oli kaksilapsinen ja äitini kävi vuorotyössä. Ja joka helvetin lauantai (silloin oli kuusipäiväinen työ- ja kouluviikko) hänen piti leipoa pullaa vierasvaraksi. Sitä jäi aina yli, ja kuivasta pullasta tehtiin köyhiä ritareita ja korppuja. Oli pakko paistaa munkitkin itse, jotta anoppi ei pääsisi haukkumaan huonoksi emännäksi.
Kanelipullat oli kyl parhaita. Parempia kuin Lidlin.
Niin wolttaan tai noudan leipomosta, koska teen pahoja pullia ja leipuri hyviä. Hän saa rahaa, minä nannaa, win - win.