Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50+, kuinka monesti olet asunut yksin?

Vierailija
13.01.2023 |

Olen 59-v. ja kuudesti asunut yksin. Onneksi pian muutan kumppanin luo, on hyvin ikävä itsekseen asua kaikilta osin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kerran, 3 lukuvuotta amiksen soluasunnossa.

Sitten muutin tyttöystävän kanssa hänen opiskelupaikkakunnalleen.

Siitä asti olen asunut hänen kanssaan.

Tuonkin toki voi tulkita niin, että 3 kertaa, jos asui kesälomat vanhempien luona.

Toisaalta niin, että ei koskaan, jos ei pidä soluasumista yksin asumisena.

Ei solussa asujia katsota avoliitossa oleviksi eli ovat eri ruokakuntaa. Asuvat siis jokainen yksin.

Eihän ap kysynyt mitään avoliitosta, vaan yksin asumisesta.

Vierailija
42/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viisi kertaa, viimeinen kerta on päällä ja jatkuu todennäköisesti elämäni loppuun asti.

Pidän yksin olemisesta. Koira minulla on seurana. Hyvää seuraa onkin.

Minulla on jonkinlainen tyttöystävä, mutta asutaan eri osoitteissa. Ei minulla ole enää mitään hinkua asua kenenkään kanssa. Viimeinen puoliso oli ilkeä luonne ja karmea riidanhaastaja. Semmoisen kanssa kun asuu yhdessä niin ei sitä pääse edes mihinkään pakoon. 

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä koskaan. Miehenikään ei ole, keskustelimme asiasta vastikään ja mietimme, että olemmeko itsenäistyneet kun emme ole koskaan täysin omillamme olleet. Lapsemme ovat kyllä. Ikää 52 ja 53.

Vierailija
44/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ikää 62v

Olin 19v kun muutin kotoa poikaystävän (sittemmin mieheni) luo. Eron jälkeen asuin lasten kanssa, sitten uusperheenä ja myt miehen kanssa kakdin.

Vasta nyt muutan osa-aikaisesti toiseen maahan missä tulen asumaan välillä yksin joitakin viikkoja kerrallaan

Vierailija
45/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.kerran eli nyt  25 vuotta.Olen nainen.

Vierailija
46/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asutaan kuudesti yksin? Onko joka välissä asuttu myös jonkun kanssa? Ja aina eri kämpässä? Eli käytännössä vähintään 12 eri kämppää.

Onko tuossa ehtinyt elämällään tehdä muuta kuin pakata ja purkaa muuttolaatikoita?

Se on kuules nykyaikaa. Esim. itse olen muuttanut viimeisen reilun viiden vuoden aikana neljä kertaa, joista kaksi muuttoa on ollut eri kaupunkien välillä. Kyllä ihmiset muuttaa aika paljon nykyään, en minäkään siitä nauti, mutta kun elämäntilanteet vaihtuu tai asunto osoittautuu huonoksi, niin muutoksia on tehtävä.

Esim. itse asuin ensin kämppisten kanssa, sitten halusin enemmän omaa tilaa ja muutin yksiöön, sitten kumppanin kanssa yhteen ja sieltä uuteen kaupunkiin opiskelujen perässä. Jos ap on 59v., ei kuudesti yksin asuminen ole mielestäni mitenkään ihmeellistä. Mä olen asunut yksin oikeastaan vain kerran, vuoden verran, muuten on aina ollut joko kumppani tai muita kämppiksiä. Eri asuntoja missä olen asunut on kuitenkin ollut varmaan melkein kymmenen. Olen 28.

Vierailija
47/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin asuin yksin 26v. asti. Avioero tuli 36v. Avioeron jälkeen on ollut n.1-2v. kestäviä suhteita. En ole kaikkien kanssa asunut yhdessä. Nyt olen parisuhteessa. Ens kuussa tulee vuosi täyteen. Asumme yhdessä.

En ole laskenut montako kertaa olen asunut yksin. Ei niitä kerroissa lasketa.

52v.

Vierailija
48/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa:

1. muutin pois kotoa 20 v.

2. erosin poikaystävästä (1. "avomiehestä") 25 v.

3. erosin aviomiehestä 43 v.

4. erosin 2. avomiehestä 46 v.

Ja nyt asun yksin, mutta kohta avomiehen nro 3 kanssa ;)

N 48

Vierailija
49/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kerran, 3 lukuvuotta amiksen soluasunnossa.

Sitten muutin tyttöystävän kanssa hänen opiskelupaikkakunnalleen.

Siitä asti olen asunut hänen kanssaan.

Tuonkin toki voi tulkita niin, että 3 kertaa, jos asui kesälomat vanhempien luona.

Toisaalta niin, että ei koskaan, jos ei pidä soluasumista yksin asumisena.

Ei solussa asujia katsota avoliitossa oleviksi eli ovat eri ruokakuntaa. Asuvat siis jokainen yksin.

Ei tässä kai tuota varsinaisesti kysytty? Tuo on vain joku Kelan määritelmä asumistukia ym varten. Ihminen joka jakaa jääkaapin, kylppärin jne toisten kanssa, ei voi mun mielestä sanoa asuvansa yksin. Toki paljon vaihtelua siinä, kuinka paljon ihmiset ovat kämppistensä kanssa tekemisissä - monissa soluissa varmaan hädin tuskin moikataan nähdessä, kun taas jotkut asuvat hyvinkin yhteisöllisesti. Minulla on ollut tosi paljon kämppiksiä, ja vaikkei kaikkien kanssa miksikään sydänystäväksi tultukaan, ovat he nyt sen verran ainakin näkyneet elämässäni, etten voi väittää eläneeni yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi