Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50+, kuinka monesti olet asunut yksin?

Vierailija
13.01.2023 |

Olen 59-v. ja kuudesti asunut yksin. Onneksi pian muutan kumppanin luo, on hyvin ikävä itsekseen asua kaikilta osin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa:

Muutin kotoa 19-vuotiaana ja asuin yksin, kunnes tapasin tulevan puolisoni ja muutimme yhteen.

Avioeron jälkeen asuin yksin kunnes tapasin nykyisen puolisoni ja muutimme yhteen. Tosin ensimmäiset vuodet olin yksinhuoltaja, mutta siis ainoa aikuinen kotitaloudessa.

Lisään vielä, että olen 59-vuotias eli siitä on 40 vuotta, kun muutin pois kotoa. Niistä vuosista olen asunut yksin 30 vuotta. 3/4 aikuiselämästäni siis. Ensin viisi vuotta ennen kuin muutin yhteen ensimmäisen puolisoni kanssa, sitten 25 vuotta sen jälkeen, kun hänestä erosin.

Vierailija
22/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yksin 90% aikuisiästäni, vaikka olen ollut kolmasti naimisissakin ja minulla on 3 lasta. Lasten ja eläinten kanssa asumisen luen 'yksinasumiseksi'.

N65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys erikoisuudessaan siinä mielessä, että hyvin harva vastaa kysymykseen, vaan useimmat haluavat kertoa miten kauan ovat asuneet yksin, eivät sitä miten monta kertaa.

Minusta tuo(kin) on mielenkiintoinen tieto. Minun on tosi vaikea kuvitella itseni tilanteeseen, jossa olisin asunut aina tai lähes aina jonkun kanssa.

Vierailija
24/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti, kun 18-vuotiaana muutin pois vanhempieni kotoa. Olen kyllä seurustellut muutaman kerran nuorempana, mutta yhteisasumis-vaiheeseen ne jutut ei koskaan edenneet. Enkä kyllä haluaisikaan asua kenenkään toisen kanssa.

Vierailija
25/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti yksin en ole kai koskaan asunut. Olin kyllä useamman kuukauden yksin, kun muu perhe asui ulkomailla. Yksi sisarus palasi kaverikseni asumaan koulun taas alettua. Asuimme kahdestaan lähes vuoden.

Olen asunut alivuokralaisena, soluasunnoissa ja suhteessa, missä asuimme välillä etäsuhteessa, koska työ ja opiskelut veivät eri  puolille. Minä asuin silloin yksin yhteisessä asunnossa, kunnes jouduin siitä luopumaan ja muutin jälleen soluasuntoon. Sen jälkeen muutimme jälleen yhteen kolmannelle paikkakunnalle.

Vierailija
26/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran eli parhaillaan. Tätä yksin asumista on jatkunut siitä saakka, kun pääsin armeijasta puis, eli rapiat 30vee.

M52

Vierailija
27/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvin ikävä itsekseen asua kaikilta osin????

Niinhän joku 19v. perheen perustanutkin väitti ettei ole joutunut luopumaan mistään sen takia.

Vierailija
28/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, 3 lukuvuotta amiksen soluasunnossa.

Sitten muutin tyttöystävän kanssa hänen opiskelupaikkakunnalleen.

Siitä asti olen asunut hänen kanssaan.

Vierailija
29/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen otteeseen. Nytkin 56-vuotiaana olen itsekseni lasten lähdettyä omilleen. Mieluummin yksin kuin huonon kaverin kanssa, kuten vanha sanonta kuuluu. Viihdyn omassa seurassani. Se on hyvä taito joka iässä.

Vierailija
30/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävuodet 15 - 21 , yhden puolen vuoden jakson vähän alle kolmikymppisenä ja  toisen puoli vuotta n. 35-vuotiaana. 

Vierailija
31/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Tuonkin toki voi tulkita niin, että 3 kertaa, jos asui kesälomat vanhempien luona.

Toisaalta niin, että ei koskaan, jos ei pidä soluasumista yksin asumisena.

Vierailija
32/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yksin yhtäjaksoisesti vuodesta 1987 lähtien, kun muutin pois opiskelija-asuntolasta. Olen 58-vuotias ja siis viihtynyt yksin noin 36 vuotta.

Vierailija
33/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä kysymys. Näköjään en ole ikinä asunut virallisesti yksin, sillä muutin lapsuudenkodista soluasuntoihin ja sen jälkeen asuin eri kimppakämpissä. Joskus olin kesän ajan soluasunnon ainoa asukas, yhden kämppiksen kanssa meillä oli niin eri rytmit, että ei välttämättä nähty toisiamme aikoihin. Muutin poikakaverin kanssa yhteen vuonna 1986 ja hänen kanssaan olen asunut siitä asti.

Vierailija
34/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen otteeseen. Ihan hyvin voisin asua vaikka edelleen, muttei ole kovin kustannustehokasta, eikä olis varaa kotirouvailuun.

Vierailija
35/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Tuonkin toki voi tulkita niin, että 3 kertaa, jos asui kesälomat vanhempien luona.

Soluissa ei enää kukaan asukaan eikä ihme,tai no ehkä ne hullut joista on hirveän hauskaa syödä muiden ruoat.

Vierailija
36/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Asun nyt yksin ja olen tehnyt niin noin puolen vuoden ajan. Olen 54-vuotias.

Vierailija
37/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, opiskelijana.

Vierailija
38/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti????? Olen AINA asunut yksin.

Vierailija
39/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ei solussa asujia katsota avoliitossa oleviksi eli ovat eri ruokakuntaa. Asuvat siis jokainen yksin.

Vierailija
40/49 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Soluissa ei enää kukaan asukaan eikä ihme,tai no ehkä ne hullut joista on hirveän hauskaa syödä muiden ruoat.

Kerran oli ruokia varasteleva heppu riesana solussamme, olisiko pari kk kestänyt tämä ongelma.

En muista, että olisi minun eväitäni anastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä