Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
621/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tässä on se että tupakointi vie ilmeisesti myös kuulon koska puukengät häiritsee ilmeisesti vain ei tupakoimattomia.

Vierailija
622/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Miten on niin vaikea ymmärtää, että joitakin se tupakansavu ei miellytä? Jos poltat parvekkeellasi, savu tulee raakana minun parvekkeelle ja edelleen sisään asuntooni jos parvekkeen ovi on auki. Jos poltat pihalla, näin ei käy 

Sinullakin lienee ollut vakavia ymmärtämisen vaikeuksia, kun olet mennyt muuttamaan sellaiseen taloon, joiden parvekkeilla saa tupakoida. Olet kenties ollut muuttaessasi syyntakeettomassa tilassa, tai ehkäpä olet sitä nyt.

- - - - -

Juu, mutta kun sen häiritsevän parveketupakoinnin saa nykyään helpolla loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon tuskin tulee ihan äkkiä mitään parveketupakointikieltoja, mutta jos tulee, niin alan itsekin polttamaan liesituulettimen alla tai saunassa. Asun tosin ylimmässä kerroksessa ja lähin sivuparveke on ainakin kymmenen metrin päässä, joten ei parveketupakointini ole haitaksi kenellekään.

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän.

Järki jäässä?

Kai ymmärrät, savun sekoittuvat muutamaan miljardiin kuutioon matkalla?

Kerran pidin ikkunaa auki ja tupakanhajua tulvi sisään. 50 metrin päässä ilmeisesti suoraan ylätuulen suunnassa oli tupakoitsija kadulla lorvimassa. Ei edes talon tontilla ja asun kolmannessa kerroksessa.

- -

Vastahan tuossa tupakoiva kertoi, ettei oletettu paha hajunsa häiritse, kerran hän ei itse sitä (löyhkää) haista.

Vierailija
624/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suomessa joka asiasta jaksetaan räksyttää? Miten muualla maailmassa ihmiset ollenkaan pärjää?

Vierailija
625/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon tuskin tulee ihan äkkiä mitään parveketupakointikieltoja, mutta jos tulee, niin alan itsekin polttamaan liesituulettimen alla tai saunassa. Asun tosin ylimmässä kerroksessa ja lähin sivuparveke on ainakin kymmenen metrin päässä, joten ei parveketupakointini ole haitaksi kenellekään.

Huoneistossa  tupakoitia ei voida kieltää, ellei  ole ja rakennusvaiheessa  haettu,  sovittu ja kaupattu savuttomana talona

Parveketupakoinnin kiellon voi hakea tietyin ehdoin taloyhtiön toimesta

- - -

Juu ei pidä alkuunkaan paikkaansa.:

Isännöintioliitto

"Tupakointikielto voidaan määrätä poikkeuksellisesti myös huoneiston sisätilaan. Tämä on mahdollista , jos savun kulkeutumista ei ole kohtuudella mahdollista estää" (siis muihin huoneistoihin tai yhteisiin tiloihin)

- Ei muuta kun hakemaan tupakointikieltoa kaikissa haittatapauksissa. Ei ole kovin hankala operaatio.

Vierailija
626/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. Kerroksessa asuu viinaan menevä äijäporukka, ulkomaalaisia. Kova melu, kun kännissä huutavat ja ravaavat rapussa ja pihalla. Toissa yönä lopettivat noin klo 4.

Noh, pääasia että sääntöjä noudatettiin.

Tuossahan rikottiin ainakin 2 sääntöä.

Tuossa on tasan yksi lainmukainen sääntö, jota on voitu rikkoa, eli kännissä huutaminen. Jos jossain on sääntö asunnosta pihalle kulkemisen ja takaisin tulemisen estämiseksi, se on yksiselitteisesti lainvastainen eikä päde.

Kotirauhan rikkominen ja taloyhtiön sääntö; hiljaisuus klo 22-7. Se että rikotaanko hiljaisuutta rappukäytävässä vai omassa asunnossa ei ole merkityksellinen.

Vaikka hiljaisuus olisi mihin aikaan, käytävällä kulkemista eikä edes siellä normaalia puhetta voi estää. Naapurit ei myöskään voi kertoa millä kengillä käytävillä kulkee. Ja siellä käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

- - -

Isännöintiliitto:

"Mitä on häiritsevä elämä taloyhtiöissä?

Elämä on häiritsevää, mikäli se on jatkuvaa tai toistuvaa, ja siitä aiheutuu häiriötä usealle asukkaalle. Esimerkiksi jatkuvasti rappukäytävässä raikuvaa musiikkia tai kahdeksan tuntia päivässä haukkuvaa koiraa ei tarvitse sietää."

- Sama koskee kolisteluasi tai mitä hyvänsä muuta metelöintiäsi.   Paas yrittäen jos et muuten usko

Raikuva musiikki tai tuntikausia räksyttävä koira ovat aivan eri asioita, kuin rappukäytävän käyttäminen asunnosta poistumiseen ja sinne palaamiseen. Sitä, montako kertaa näin saa tehdä yksi ihminen vuorokauden aikana ei ole määritetty missään laissa. Ketään ei voi syyttää häiritsevästä elämästä taloyhtiössä sen enempää siitä, että henkilö on käynyt kahdeksan kertaa illan aikana ulkona, kuin kanta-astumisesta yläpuolellasi olevassa asunnossa tai naapurissa öisin parkuvasta vauvasta. Jos ei siedä muita ihmisiä tai toistuvia elämisen ääniä, ei pidä asua kerrostalossa.

- eri kuin tuo jolle vastasit

Lainaan tätä ketjua:

7. Kerroksessa asuu viinaan menevä äijäporukka, ulkomaalaisia. Kova melu, kun kännissä huutavat ja ravaavat rapussa ja pihalla. Toissa yönä lopettivat noin klo 4.

käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

Kotirauhan rikkominen ja taloyhtiön sääntö; hiljaisuus klo 22-7. Se että rikotaanko hiljaisuutta rappukäytävässä vai omassa asunnossa ei ole merkityksellinen.

Elämä on häiritsevää, mikäli se on jatkuvaa tai toistuvaa, ja siitä aiheutuu häiriötä usealle asukkaalle. Esimerkiksi jatkuvasti rappukäytävässä raikuvaa musiikkia tai kahdeksan tuntia päivässä haukkuvaa koiraa ei tarvitse sietää."

- viinaan menevä äijäporukka oli ongelma, mutta muista syistä kuin rapussa ravaamisen vuoksi

- käytävällä nauraminen ei ole kiellettyä, eri asia jos nauraja jää räkättämään käytävään eikä siirry joko asuntoon tai ulos

- hiljaisuus klo 7-22 ei tarkoita, että rappukäytävässä tai omassa asunnossa ei saa kulkea tuon jälkeen

- tuota viimeistä esimerkkiä ei kannata lähteä purkamaan, kun itse näit niin paljon vaivaa että lopetit lihavoimisen vasta kun olennainen häirintään liittyvä asia olisi tullut tekstissä kerrotuksi

-Äijä porukka oli ongelma koska melusivat ASUNNOSSA ja KÄYTÄVÄLLÄ.

-Nauraminen siten että se on HÄIRITSEVÄÄ vaikka juoksisi ulos on asumisrauhan rikkomista!

-Hiljaisuus 7-22 tarkoittaa ETTÄ TUONNA AIKANA EI SAA METELÖIDÄ ASUNNOSSA TAI KÄYTÄVÄSSÄ.

Ja lopuksi ihan lukemista vaikka et lukenut tätä viesti ketjua etkä ensimmäisen viivan jälkeisiä kohtia.

https://www.isannointiliitto.fi/medialle/asukas-toimi-nain-jos-naapurin…

Ei nyt sentään huutaa tartte. Sitä paitsi missään taloyhtiössä ei ole hiljaisuutta sinun mainitsemaan aikaan, joten älä keksi omiasi.

https://assets.ctfassets.net/z7ety0aygnfq/2nEZvkIiZmNHl2wEaw0vIc/8f33f5…

https://sijoitusovi.com/taloyhtion-jarjestyssaannot/

https://www.tvt.fi/fi/asukkaalle/asuminen-tvt-lla/jarjestyssaannot/

https://asumapalvelut.fi/asukkaan-palvelut/yleiset-jarjestyssaannot/

https://www.nuorisosaatio.fi/media/1559/jarjestyssaannot.pdf

https://nalhameenlinnanseutu.fi/wp-content/uploads/2019/09/Järjestyssää…

https://nalhameenlinnanseutu.fi/wp-content/uploads/2019/09/Järjestyssää…

https://www.lvas.fi/wp-content/uploads/2020/02/LVAS-Asuintalojen-Järjes…

https://www.hekaoy.fi/fi/asukkaalle/asuminen/jarjestyssaannot

https://poas.fi/asukkaalle/onnistunutta-asumista/jarjestyssaannot/

https://hoas.fi/asuvalle/yleiset-ehdot-ja-jarjestysmaaraykset/

https://www.loas.fi/jarjestyssaannot

https://taloherttua.fi/jarjestyssaannot/

https://www.aspakoti.fi/asukkaille/jarjestyssaannot/

https://kas.fi/asukkaalle/ohjeita-asumiseen/jarjestyssaannot

https://saastokenno.com/jarjestyssaannot/

Mitä halusit viestilläsi kertoa?

Että taloyhtiöissä on hiljaisuus eli vastasin tähän: "Ei nyt sentään huutaa tartte. Sitä paitsi missään taloyhtiössä ei ole hiljaisuutta sinun mainitsemaan aikaan, joten älä keksi omiasi."

Ps kannattaa lukea mihin vastaa.

Samaa toivon sinulle. Hiljaisuutta ei todellakaan ole silloin kun hän sen ajan kertoi.

Omassa yhtiössämme ns. hiljaisuusaika on juurikin 22-07.

Miksi väität mustaa valkoiseksi?

Vierailija
627/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lösähtäneitä mammoja harmittaa, kun kiinteä nuori seireeni nojautuu parvekkeen kaiteen yli tupakka  punattujen huulten välissä ja miehillä  kovenee heti  housuissa.

Vierailija
628/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain vähän hei hei -tyypit polttavat vielä vuonna 2023. Jokainen, siis aivan jokainen, tietää että tupakointi on tärkeimpiä ellei tärkein syy erilaisiin syöpiin.

Itse hain meidän taloyhtiöön tupakointikiellon myös pihaan ja lasten leikkialueelle ja sain sen. Tupakoitsijat muuuttivat lopulta muualle kun eivät jaksaneet kävellä kauemmas.

Olet varsinainen sadunkertoja. Yksityinen ihminen ei mitään kieltoja hae :)

No ei niin, mutta lasten leikkialueella ei saa lain mukaan polttaa muutenkaan.

Eli jos tämä henkilö on pyytänyt kieltomerkit isännöitsijältä lakiin vedoten, niin hän on yksityishenkilönä toteuttanut lain kirjainta.

Vierailija
629/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla  on ikävä junien tupakkavaunuja . Niissä oli ihan oma tunnelmansa ja tutustui helposti uusiin ihmisiin. Olivat myös turvallisempi  vaihtehto kuin se, että jengi ryysii ulos savuille heti kun juna pysähtyy jossain. On yllättävää että kieltojen aiheuttamia ongelmia ei osattu ennakoida!

- Parvekkeilla  ei saa polttaa. Ihmiset laittavat liesituulettimen täysille ja polttavat keittiössä

-Taloyhtiöstä tulee täysin savuton, ihmiset menevät tupakalle viereisen talon pihaan

- Junissa ei saa polttaa. Heti kun asema tulee näkyviin, ihmiset juoksevat tupakka huulessa oville

- Työpaikan pihalta viedään tuhkakuppi pois.Ihmiset heittävät tumpit maahan

Auta armias sitä päivää kun ruotsinlaivoille tulee tupakkakielto, varmaan hälyttimet huutaa hoosiannaa kun jengi sauhuttelee  vessoissa! Joo ehkä joku perheenäiti voi olla polttamatta mutta bilettäjiä ei kiinnosta mitkään kiellot.

Vierailija
630/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Miten on niin vaikea ymmärtää, että joitakin se tupakansavu ei miellytä? Jos poltat parvekkeellasi, savu tulee raakana minun parvekkeelle ja edelleen sisään asuntooni jos parvekkeen ovi on auki. Jos poltat pihalla, näin ei käy 

Sinullakin lienee ollut vakavia ymmärtämisen vaikeuksia, kun olet mennyt muuttamaan sellaiseen taloon, joiden parvekkeilla saa tupakoida. Olet kenties ollut muuttaessasi syyntakeettomassa tilassa, tai ehkäpä olet sitä nyt.

- - - - -

Juu, mutta kun sen häiritsevän parveketupakoinnin saa nykyään helpolla loppumaan.

No ei todellakaan saa mitenkään helpolla. Jos nyt kuitenkin olet tyhmyyspäissäsi muuttanut taloon, jonka parvekkeilla saa tupakoida, niin sopeudu siihen.

Vierailija
631/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- - - - -

No ei todellakaan saa mitenkään helpolla. Jos nyt kuitenkin olet tyhmyyspäissäsi muuttanut taloon, jonka parvekkeilla saa tupakoida, niin sopeudu siihen.

- -

Se on nykyään varsin helppoa ja pieni vaiva tulee TODELLA palkituksi.  Ja ongelma tässä tuli nimenomaan tupakoijien puolelta, kun alakertaan sattui muuttamaan ketjupolttajapariskunta aikaisempien normipolttajien jatkeeksi.  Jos nyt joku kerran tunnissa polttelisi, niin eihän siinä silloin juuri mitään olisikaan.  Mutta tupakointikiellolla asia sitten hoitui!

Kyllä kannattaa, kokemusta on!

Vierailija
632/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti asia on silloinkin häntä häirinnnyt, mutta tupakkalaki on ollut pahasti ajastaan jäljessä eikä ole antanut apua parveketupakoinnista kärsiville. JA jos hänellä vaikka ei ole ollut vaihtoehtoja, niin on ollut pakko ottaa se asunto jossa hän nyt on.

Minusta on käsittämätöntä miten kaltaisesi tupakoitsijaoletetut koko ajna yrittävät sälyttää syytä uhrin niskoille. Aivan kuin koulukiusaajat: mitäs tulit nyrkkini lähelle lälllällälää

Vierailija
633/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän.

Järki jäässä?

Kai ymmärrät, savun sekoittuvat muutamaan miljardiin kuutioon matkalla?

-

Kuten jo sanoin, tupakanhaju tulee helposti sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.    

- Moottoripyöräilevät tuttuni  sanovat haistavansa, jos edellä ajavassa autossa poltetaan tupakkaa.

- Piti oikein avata Google Maps ja mitata se etäisyys, jolta olen tupakanpolttelijan haistanut selvästi. Se oli 63 metriä.

- Huomaatkos tässä, miten hyvänä hajuaisti pysyy tupakoimittomilla?

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän. Lisäksi todistit väittämän tuossa edellä🤣

tuo onkin muuten iso ongelma, että tupakoitsijalla on usein huono hajuaisti eikä sitä itse huomaakaan miten löyhkää ihan suoraan sanottuna kalmalle...

olen itse saanut (luojan kiitos) elää tupakoitsijoista erillään ja kun nyt asun kerrostalossa, niin olen huomannut, että voin haistaa senkin, jos joku alakerroksissa syö sitrushedelmiä: voin tunnistaa tuoksusta, että vedetäänkö siellä esim satsumaa vai appelsiinia. Tupakanhaju tulee sitäkin helpommin. Onneksi meidän rapussamme, eikä viereisessä asu noita tupakkater rro risteja.

Vierailija
634/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista tupakoivien vastauksista huomaa, miten vahingollista tupakansavu ja nikotiini on.

tupakka tuhoaa myös aivosoluja

Vierailija
635/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näin 50-vuotiaaksi vielä varsin vetävänä sanoisin kyllä neuvoksi sille 20-vuotiaalle seireenille, että jos meinaa saada vislauksia vielä 10-20-vuoden päästäkin, kannattaisi lopettaa tupakointi, eikä sitä kannata millään toisella nikotiinituotteella korvata.

Vierailija
636/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa tässä on se että tupakointi vie ilmeisesti myös kuulon koska puukengät häiritsee ilmeisesti vain ei tupakoimattomia.

meillä tupakoitsijat alkoivat tahallisesti meluamaan tupakalle mennessään, koska heistä oli väärin, että heidän piti mennä ulos tupakoimaan ja se oli sen ihmisen syy, joka hankki parveketupakointikiellon (minä).

luulivat, että voivat ärsyttää minua sillä tavalla. Viikko meni totutellessa heidän möykkäänsä, sitten en enää ole edes kiinnittänyt siihen huomiota. Teidän tupakoitsijoiden ei kannata hihkua innosta, kun mielestänne keksitte hyvän tavan kostaa uhreillenne: porraskäytävämeluun tottuu.

Vierailija
637/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kerrostalossa voisi olla esim. savuttomia rappuja ja tupakoitsijoiden rappuja? Jos joku talo olisi 100% savuton, kiinnostaisi ainakin minua kovasti.

-

No kun ei se auta mitään sille parvekkeelta toiselle menevälle tupakansavulle.

Ja kyllä se tupaknhaju tulee sisälle vaikka parvekkeen oi olisi kiinni. korvausilma kun tyypillisesti tulee nykyisin sisälle ikkunan tuuletussolakoista.

Googleta esimerkiksi "ikkunan tuuletusrako"

https://www.ymparisto.fi/fi-fi/rakentaminen/korjaustieto/pientalot/korj…

Vierailija
638/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneistossa  tupakoitia ei voida kieltää, ellei  ole ja rakennusvaiheessa  haettu,  sovittu ja kaupattu savuttomana talona

Parveketupakoinnin kiellon voi hakea tietyin ehdoin taloyhtiön toimesta

- - -

Juu ei pidä alkuunkaan paikkaansa.:

Isännöintioliitto

"Tupakointikielto voidaan määrätä poikkeuksellisesti myös huoneiston sisätilaan. Tämä on mahdollista , jos savun kulkeutumista ei ole kohtuudella mahdollista estää" (siis muihin huoneistoihin tai yhteisiin tiloihin)

- Ei muuta kun hakemaan tupakointikieltoa kaikissa haittatapauksissa. Ei ole kovin hankala operaatio.

tämä on totta. meillä on tuollainen tilanne ja sain viime viikolla tämän alan lakimieheltä tietoa miten pakkoratkaisua voidaan lähteä hakemaan.  Kenenkään ei tule jäädä tupakoitsijan terr ori smin alle tai altistaa itseään myrkyllisille aineille vain siksi, että tupakoitsija kokee, että hänellä on oikeus kotonaan tehdä mitä vain. Se oikeus päättyy sillä hetkellä, kun altistaa toisia terveydelle haitallisille aineille.

Vierailija
639/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lösähtäneitä mammoja harmittaa, kun kiinteä nuori seireeni nojautuu parvekkeen kaiteen yli tupakka  punattujen huulten välissä ja miehillä  kovenee heti  housuissa.

Että kun tekisi nyt mieli laittaa yhden kiinteän seireenin facesivu tähän nähtäville, että sellaiselta nappasin miehen itselleni.

seurustelumme alkuvaiheissa mies lähestulkoon koko ajan hoki sitä miten hyvältä maistun, kun edellisen naisen jokaisesta ihohuokosesta erittyi tupakanlöyhkä.

Vierailija
640/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kun tekisi nyt mieli laittaa yhden kiinteän seireenin facesivu tähän nähtäville, että sellaiselta nappasin miehen itselleni.

seurustelumme alkuvaiheissa mies lähestulkoon koko ajan hoki sitä miten hyvältä maistun, kun edellisen naisen jokaisesta ihohuokosesta erittyi tupakanlöyhkä.

-

Nuorena vertasin tupakoivan tytön suutelua siihen, kuin nuolisi tuhkakuppia, vaikka asia oli jäänyt vertaamatta sen tuhkakupin osalta.