Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

601/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon tuskin tulee ihan äkkiä mitään parveketupakointikieltoja, mutta jos tulee, niin alan itsekin polttamaan liesituulettimen alla tai saunassa. Asun tosin ylimmässä kerroksessa ja lähin sivuparveke on ainakin kymmenen metrin päässä, joten ei parveketupakointini ole haitaksi kenellekään.

Huoneistossa  tupakoitia ei voida kieltää, ellei  ole ja rakennusvaiheessa  haettu,  sovittu ja kaupattu savuttomana talona

Parveketupakoinnin kiellon voi hakea tietyin ehdoin taloyhtiön toimesta

Vierailija
602/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu enää Suomessa, täällä tupakka on edullista ja lähes kaikki polttavat. 

Naurattaa junttien sääntö-Suomi.  

Suomessa alkaa sivistyneiden määrä olla jo niin korkea, että ymmärtävät miten vaarallista passiivinen tupakointi on. Tästä syystä ihmiset ovat alkaneet entistä enemmän vaatimaan itselleen terveellistä asuinympäristöä ja myös tupakoimattomat ovat alkaneet vaatia itselleen oikeutta terveelliseen asuinympäristöön. Tupakoitsijalla ei ole oikeutta pahoinpidellä toisia tupakansavuillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Miten on niin vaikea ymmärtää, että joitakin se tupakansavu ei miellytä? Jos poltat parvekkeellasi, savu tulee raakana minun parvekkeelle ja edelleen sisään asuntooni jos parvekkeen ovi on auki. Jos poltat pihalla, näin ei käy 

Vierailija
604/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon tuskin tulee ihan äkkiä mitään parveketupakointikieltoja, mutta jos tulee, niin alan itsekin polttamaan liesituulettimen alla tai saunassa. Asun tosin ylimmässä kerroksessa ja lähin sivuparveke on ainakin kymmenen metrin päässä, joten ei parveketupakointini ole haitaksi kenellekään.

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän.

Vierailija
605/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän.

Järki jäässä?

Kai ymmärrät, savun sekoittuvat muutamaan miljardiin kuutioon matkalla?

Vierailija
606/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku vielä niin urpo että ostaa "kodin" missä ei saa edes tehdä mitään. Taloyhtiö määrää koska sun pitää olla hiljaa ja nukkua, riippumatta siitä oletko vuorotyössä vai et. Mummot kyttää ja laskee vieraasi. Oy taloyhtiö tiputtaa jatkuvalla syötöllä lappusia itse keksimistään "säännöistä" ja nostaa vastikkeita milloin milläkin perusteella. Kokatessa pitäisi ajatella häiriintynyttä naapuria kun laittaa itse rakastamiaan mausteita pannulle. Sääntö se ja se +valivali. On kyllä kalliita seiniä omistaa mielenterveyden kustannuksella.

Vierailija
607/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Miten on niin vaikea ymmärtää, että joitakin se tupakansavu ei miellytä? Jos poltat parvekkeellasi, savu tulee raakana minun parvekkeelle ja edelleen sisään asuntooni jos parvekkeen ovi on auki. Jos poltat pihalla, näin ei käy 

Sinullakin lienee ollut vakavia ymmärtämisen vaikeuksia, kun olet mennyt muuttamaan sellaiseen taloon, joiden parvekkeilla saa tupakoida. Olet kenties ollut muuttaessasi syyntakeettomassa tilassa, tai ehkäpä olet sitä nyt.

Vierailija
608/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voida rakentaa taloyhtiöön vaikka 1 talo 3:sta tupakoinnin sallivaksi? Ei tarvitsisi tapella koko aiheesta.

Sinne myös koirat.

Ihan järkevää tupakoitsiat ja kissat ,kuin koirat saman kerrostalon asumaan.Kukaan ei silloin häiritse ketään.On kamalaa haistella kisankusen hajua siloin kissan emäntä vauhti pällä ja unohtaa putsaa kylyhuonensa kissan hiekka astian.Keskusilmastoinin kautta nousee kissan kusen haju muihin asuntoihin.Krapula päivinä säilytää kissan astian jätökset partsi.Heran pieksut miten se haisee muihin parvekeihin,unohtamatta hänen tupakointia. Talossa jossa parveketupakointi kielto ja pihalle osoitetu paikka tupakoitsijoille.

Tiina, oletko muistanut käydä äidin haudalla?

Vierailija
609/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki jäässä?

-

Kuten jo sanoin, tupakanhaju tulee helposti sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.    

- Moottoripyöräilevät tuttuni  sanovat haistavansa, jos edellä ajavassa autossa poltetaan tupakkaa.

- Piti oikein avata Google Maps ja mitata se etäisyys, jolta olen tupakanpolttelijan haistanut selvästi. Se oli 63 metriä.

- Huomaatkos tässä, miten hyvänä hajuaisti pysyy tupakoimittomilla?

Tupakanhaju tulee sen kymmenen metriä todella häiritsevän vahvana.  Sitä asiaa ei näytä yksikään tupakanpolttaja ymmärtävän. Lisäksi todistit väittämän tuossa edellä🤣

Vierailija
610/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sinällään muuten harmita tupakoimattomana parveketupakointi, mutta en pysty kesäisin kuivattamaan pyykkejä ulkona tai hyödyntämään parvekettani pakkasilla petivaatteiden tuulettamiseen. Kyllä, onhan meillä mattojenpuustelu teline, mutta sattumalta sinä samana pakkaspäivänä keksii samat toimet tehdä joku toinenkin.

Samoin kesäisin parvekkeen ovea ei pysty helteellä pitämään auki.

Ai, miksikö hankkinut tämän asunnon?

Näillä palkoilla hyödynnetään kyllä työnantajan Vuokra-asuntoja siinä, missä tupakoitsijakin. Harmillista vain, että tupakoitsija sanelee muille asukkaille heidän elintavoistaan samalla, kun pilaavat omaa terveyttä. Niin, kuten sanoin, ei mua se harmita kuinka toinen pilaa oman terveytensä. Se olkoon hänen päätöksensä, mutta miksi ei ottaisi huomioon myös muita ihmisiä.

Ja ei, ei mua ole koskaan harmittanut tupakoitsijat ulkona käydessään. Olen jäänyt aiemmassa taloyhtiössään heidän kanssaan jopa rupattelemaan. Mukavia ja tavallisia naapureita, joilla vaan on omaa terveyttään pilaava ja kallis harrastus.

Vierailija
611/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakonissa ja pilven polttamisessa on mulle tullut vaan aina mieleen, että miksi ihmiset haluaa haista pahalle?

Ja kai te tiedätte, että haisette, vaikkette itse sitä enää haista?

Vierailija
612/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakonissa ja pilven polttamisessa on mulle tullut vaan aina mieleen, että miksi ihmiset haluaa haista pahalle?

Ja kai te tiedätte, että haisette, vaikkette itse sitä enää haista?

Ehkäpä meitä ei kiinnosta, jos haisemme jonkun mielestä pahalle, kun emme itse sitä edes haista. Ja varsinkin kannabíksesta saa kivan olon. Itsehän vetelen aina kauppaan mennessä kunnon jointin ja huvittuneena saan usein katsella joitakin hajuherkkiä, jotka nuuhkivat ilmaa ja katselevat ympärilleen minun ollessani lähistöllä.

Vierailija
613/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tupakoivien vastauksista huomaa, miten vahingollista tupakansavu ja nikotiini on.

Vierailija
614/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkiä ei voi kuivattaa parvekkeella. Kaksioissa ja kolmioissa sisällä kuivuu 4 hengen pyykit. Taloyhtiön on turha ihmetellä hometta. Ei kun seuraavaan vuokra-asuntoon.

Vierailija
615/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkiä ei voi kuivattaa parvekkeella. Kaksioissa ja kolmioissa sisällä kuivuu 4 hengen pyykit. Taloyhtiön on turha ihmetellä hometta. Ei kun seuraavaan vuokra-asuntoon.

Kuivausrumpua ei mahdu joten 4 telinettä pyykkiä kuivuu joka päivä sisällä.

Vierailija
616/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloyhtiössä on omistusasuntoja.

Vierailija
617/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki jäässä?

Kerran pidin ikkunaa auki ja tupakanhajua tulvi sisään. 50 metrin päässä ilmeisesti suoraan ylätuulen suunnassa oli tupakoitsija kadulla lorvimassa. Ei edes talon tontilla ja asun kolmannessa kerroksessa.

Vierailija
618/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivausrumpua ei mahdu joten 4 telinettä pyykkiä kuivuu joka päivä sisällä.

Ei tarvitse kärsiä kuivasta huoneilmasta.

Kosteutta riittää.

Vierailija
619/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kiellettiin parvekkeilla tupakointi mutta tupakkapaikat ovat suoraan alaovien edessä. Kaiken lisäksi paikat ovat vielä sillä puolella, josta merituuli käy ympäri vuoden ja puhaltaa savut sisään, kun oven avaa. Asun viidennessä kerroksessa ja joka kerta tuoksuu rööki, kun oven avaa. Kerran oli jo palohälytyskin.

Melkein tulee ikävä sitä vienoa röökin tuoksua, joka satunnaisesti tuli asuntooni naapureiden parvekkeilta, kun kaikki lävet ulos oli auki kesäisin.

Meillä oli tupakoitsijat läheiseltä koululta alaoven edessä tupakilla, savut tuli suoraan yläpuolella olevan parvekerivistön parvekkeille.

Heitettiin talvipakkasella ämpärillinen vettä niskaan, loppui tupakanpoltto.

Tehokasta.

Joku joskus yritti tota mut vesi meni ohi (Sylvää).

Vierailija
620/803 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kerrostalossa voisi olla esim. savuttomia rappuja ja tupakoitsijoiden rappuja? Jos joku talo olisi 100% savuton, kiinnostaisi ainakin minua kovasti.