Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahan suhteen liian hallitseva mies

Turhautunut
13.01.2023 |

Meillä on keskivertoa suuremmat tulot, on tosin isot menotkin. Mutta kun käyn kaupassa, joudun kysymään mieheltä saanko ostaa vaikka sukkia tai alushousuja, tai mitä vaan mikä ei ole ruokaa. Ylipäätään kaikki käyttämäni rahat minun täytyy raportoida miehelle. Minua ahdistaa se kovasti, eikä se ole loppunut vaikka olemme puhuneet asiasta vuosien varrella monta monituista kertaa. En ole mikään tuhlari vaan ostan vaan tarpeellisen. Siksi miehen käytös loukkaa minua. Olen sentään 50-vuotias nainen joka on tottunut ennen häntä elämään todella pienillä tuloilla, en ole mikään pahainen teini joka ostaa kaiken mitä haluaa.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hommaa oma tili ja lopeta turhat kyselyt. Yhteiselle taloustilille vaan tietty summa kuukausittain enää. 

Vierailija
2/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. En suostuisi elämään tuolla tavalla, joten olen tehnyt valintoja, joiden ansiosta minun ei tarvitse. Kun olen tallettanut yhteiselle taloustilille oman osuuteni (puolet kuukauden menoista), kaikki loppu on omaani eikä tarvitse kysellä lupaa ostoksille, oli kyse sukista, alushousuista, ulkomaanmatkoista tai auton vaihtamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidätte yhteistä tiliä? Omat tilit ettei tarvitse selitellä mitään ostoksia ja sillä sipuli. 

Vierailija
4/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vastaamatta. Omilla rahoillaan ihminen tekee mitä haluaa. Miten olet alistunut tuohon ja miten edes saa tietää ostoksistasi? Hanki ihmeessä oma pankkitili, jos on yhteinen. Miten mies käyttää omat rahansa?

Vierailija
5/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellista väkivaltaa. Jatkossa ostat sen mitä tarvitset, etkä raportoi miehelle.

Vierailija
6/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teillä on yhteinen tili, jos on noin erilainen käsitys rahankäytöstä? 

Vierailija
7/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos et raportoi tai kysy lupaa? Huutaako hän, lyökö? Hän käyttää taloudellista väkivaltaa sua kohtaan, ja sun on lopetettava sen mahdollistaminen. Keskustelkaa asiasta kunnolla, ja sano hänelle että tämä raportointi on sinun osaltasi nyt loppu.

Vierailija
8/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kummalliselta kuviolta. En suostuisi tuollaiseen. Meillä keskustellaan kyllä isommat hankinnat, siis monen sadan euron talvitakit ym. neuvotellaan yhdessä onko varaa uuteen, mutta ei kyllä sukkia tai muita pikkujuttuja. Teillä ilmeisesti on vielä enemmän rahaakin, koska meillä isojen ostosten neuvottelutarve johtuu siitä, että pitää pohtia, voiko ostaa juuri siinä kuussa, onko muuta tärkeää isoa hankintaa jne. Ja tapahtuu tasapuolisesti.

Miksi joudut kysymään luvan sukkien ostoon? Siis soitatko kaupasta miehelle, että nyt tarvitsen sukat, hinta 5,90e, saanko ostaa? Mitä tapahtuu, jos ostatkin sukat mieheltä kysymättä? Kysyykö hän myös sinulta luvan kalsariostoksiinsa? 

Vierailija
9/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tili nollille ja kato lähteekö henki pois. 

Vierailija
10/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys kumman tuloja käytetään....

Vierailija
11/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuhlaamaan, jos saa äijänkin rahat tuhlata. Ei kun tilit vaan sileäksi. 

Vierailija
12/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitä, mies tätä. Osa 834201195.

Vierailija
13/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hommaa oma tili ja lopeta turhat kyselyt. Yhteiselle taloustilille vaan tietty summa kuukausittain enää. 

Näin nimen omaan toimin, eli on oma tili ja taloustili josta ostetaan vain ruoka, bensa ja lääkkeet. Mutta juuri toissapäivänä mies valitti että jätän omalle tililleni liikaa rahaa kuukaudeksi, kun oli kysynyt sitä ennen paljonko jätin ja kerroin että 300 e. Ei se minusta ole liikaa, 75 e viikossa. Ja meillä on vuositulot 120 000 K. ap.

Vierailija
14/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teillä on yhteinen tili, jos on noin erilainen käsitys rahankäytöstä? 

On sekä yhteinen tili että omat tilit, jonne laitetaan joka kk omilta tileiltämme talousrahat. ap.

Vierailija
15/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miehen kanssa omat tilit suhteessa ollessa,jatkossakin olisi omat ja ehkä se yksi yhteinen

Vierailija
16/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhautunut ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nimen omaan toimin, eli on oma tili ja taloustili josta ostetaan vain ruoka, bensa ja lääkkeet. Mutta juuri toissapäivänä mies valitti että jätän omalle tililleni liikaa rahaa kuukaudeksi, kun oli kysynyt sitä ennen paljonko jätin ja kerroin että 300 e. Ei se minusta ole liikaa, 75 e viikossa. Ja meillä on vuositulot 120 000 K. ap.

Minne laitatte ylimääräiset rahat? Säästöön vai jäävätkö ne miehen omalle tilille?

Vierailija
17/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekä yhteinen tili että omat tilit, jonne laitetaan joka kk omilta tileiltämme talousrahat. ap.

No miksi olet sitten noin kontrolloivan äijän kanssa yhdessä?

Vierailija
18/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. En suostuisi elämään tuolla tavalla, joten olen tehnyt valintoja, joiden ansiosta minun ei tarvitse. Kun olen tallettanut yhteiselle taloustilille oman osuuteni (puolet kuukauden menoista), kaikki loppu on omaani eikä tarvitse kysellä lupaa ostoksille, oli kyse sukista, alushousuista, ulkomaanmatkoista tai auton vaihtamisesta.

Minäkin talletan yhteiselle taloustilille joka kk tietyn summan, mutta mies tosiaan sanoo että jätän sinne liikaa rahaa, kun jätän 300 e kuussa. ap.

Vierailija
19/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne laitatte ylimääräiset rahat? Säästöön vai jäävätkö ne miehen omalle tilille?

Jäävät miehen tilille. ap. 

Vierailija
20/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin talletan yhteiselle taloustilille joka kk tietyn summan, mutta mies tosiaan sanoo että jätän sinne liikaa rahaa, kun jätän 300 e kuussa. ap.

Jätit nyt vastaamatta siihen oleelliseen kysymykseen että mitä tapahtuu jos et kysy mieheltä lupaa ostoksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi