JUURI nyt Kraken variantti havaittu Suomessa
Kommentit (268)
Monta kertaa sairastettu korona tuo monelle jo pahat jälkitaudit vaikka itse tauti olisi lievä.
Vanhentaa jopa aivoja tehokkaasti ym.
Hyviä kommentteja täällä kun itse olen päiväkodissa töissä ja omat lapset alakoululaisia. Lasten luokilla n 25 oppilasta ahtaisaa tiloissa ja minä olen pienten ryhmässä töissä. Että hyvinpä onnistuu vinkit taas suojautumiseen.
Onko täällä kaikki eläkeläisiä nykyään?
Tuttavani maannut jo 2 viikkoa sairaalassa koronan vuoksi. Vessaan ei yksin pääse liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua mihinkään jos voi välttää. Maskit naamalle, ei ostoskeskuksiin (muutenkaan tee nyt niihin mieli viimeaikaisten uutisten valossa..).
Eiköhän se lasten mukana kotiin tule jos ei tullakseen. Vai siirrytäänkö taas etäopetukseen ja harrastukset seis?
Meinaatko pitää kotonakin maskia? Ja suijaavatko rokotteet tältä vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteerikot vetäkää ranteet auki!!!!
Miksi sinä sitten täällä koronakeskustelussa hengailet, jos ei muka itteäsi kiinnosta.
Kummallinen inhohimo tuokin. Elämässä ei taida olla muuta jännitystä kuin korona.
Mietin samaa. Korona ei kiinnosta, mutta joka ketju, missä siitä on pienikin tuntu, täytyy nuohota läpi ja kommentoida into piukeana. Outoja tarpeita.
Totta kai se kiertää Suomenkin. Mitä erikoista tässä olisi?
Seattle Krakenki voitti viime yönä Boston Bruinssin
Krampusta https://www.oktoberfesttours.travel/wp-content/uploads/2018/11/krampus-…; tulossa Saksasta, sen estämiseen tarvitaan kuudes tuttu ja turvallinen
Vierailija kirjoitti:
Joku suomalaisasiantuntija sanoi Krakenin ilmeisesti tarttuvan aiempaa pienemmästä virusaltistuksesta, mikä kuulemma selittäisi herkästi leviämisen. Koronan alussa arveltiin virusannoksen koon tartunnan saadessa vaikuttavan siihen, kuinka vakava taudista tulee. Siksi mietinkin johtuuko lievempi taudinkuva nyt vain siitä, että on enemmän pienestä virusmäärästä tartunnan saaneita?
Kannattaako Krakenia paljoa vältellä jos se tarttuu niin helposti? Toisaalta onko edelleen aiheellista varoa ettei joku aivasta tai yski päin, koska tuleeko silloin aiempaa helpommin vakava tauti?
Luulen Kraken-epidemian menevän aiempia korona-aaltoja nopeammin ohitse, joten nyt olisi hyvä aika vähentää omat riskitilanteet minimiin ja siirtyä käyttämään hätävaraa, ettei tarvitse ainakaan kaupoissa altistua.
Mä oon jo syönyt mun hätävaran 😅
Kyseessä on yksi tartunta, kertoo THL:n johtava asiantuntija Carita Savolainen-Kopra.
”Sen vuoksi emme voi kertoa paikkakuntaa tarkemmin”, Savolainen-Kopra sanoo.
Sairaanhoitopiiri voitaisiin kertoa, jos sen alueella todettaisiin vähintään viisi tartuntaa. Kyse on yksityisyydensuojan takaamisesta.
URPOT! Ei sitä yksityisyyden suojaa noin pidä tulkita!
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa sairastettu korona tuo monelle jo pahat jälkitaudit vaikka itse tauti olisi lievä.
Vanhentaa jopa aivoja tehokkaasti ym.
Mä oon sairastanut koronan kahdesti ja tän toisen kierroksen jälkeen ollut ihan todellista aivosumua
saattaa mennä alle kuukausi siihen että on yleistynyt eri puolilla suomea.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään emme tiedä varmuudella, kuka sairastuu koronan vakavaan muotoon, voi olla ns. riskiryhmien ulkopuolelta, lapsi, perusterve jne.
Joten kannattaa huolehtia ne rokotukset kuntoon ja suojata itsensä maskeilla.
Juuri tämä. Olin itsekin perusterve ennen kuin sairastin ensimmäisen Koronan.
Tämän jälkeen en ollutkaan enää perusterve - itseasiassa en ole tervettä päivää sen jälkeen nähnytkään.
Ja tämä oli ihan kotona sairastettu Korona. Long-Covid on aina riski, sairasti ihminen millaisen sairauksen tahansa.
P.S. Käsi pystyyn kuinka moni haluaa diabeteksen ja astman Koronalta lahjaksi?
En halunnut minäkään, mutta töistä sain Koronan ja omaa mielipidettäni ei Korona kysynyt.
piikitön ja nenätikuton kirjoitti:
En ole huomannut kyllä vielä niiden edellistenkään variantti-oletettujen olemassaoloa....
Et ole nähnyt viruksia, joten niitä ei ole olemassa?
Onkohan tämä nyt vapautettu?
https://www.dailymail.co.uk/health/article-11323677/Outrage-Boston-Univ…
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on yksi tartunta, kertoo THL:n johtava asiantuntija Carita Savolainen-Kopra.
”Sen vuoksi emme voi kertoa paikkakuntaa tarkemmin”, Savolainen-Kopra sanoo.
Sairaanhoitopiiri voitaisiin kertoa, jos sen alueella todettaisiin vähintään viisi tartuntaa. Kyse on yksityisyydensuojan takaamisesta.
URPOT! Ei sitä yksityisyyden suojaa noin pidä tulkita!
Totta. Jos jollain alueella asuisi alle 5 asukasta, tällöin siellä havaittu tartunta pitäisi jättää kertomatta yksityisyyden suojaan vedoten koska olisi mahdollista arvata kuka se niistä viidestä on. Mutta tässä tapauksessa mitään sellaista vaaraa ei ole tai jos on, kertokaa minullekin. Kerrottiinhan Suomen ensimmäinen koronatapauskin löytyneen Lapin sairaanhoitopiiristä eikä odoteltu, että niitä löytyisi viisi.
Norjalainen jättimustekala, joka veti laivat merenpohjaan saduissa 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nyt heti wc-paperia ostamaan ja muista myös foliohattu päähän ja maski.
Mitenkä olen ymmärtänyt että se foliohattu on eri henkilöiden päässä, kuin maski. Että olisivat kahta eri mielipiteen leiriä.
Vierailija kirjoitti:
Norjalainen jättimustekala, joka veti laivat merenpohjaan saduissa 😂
Niin ja elokuvassa Pirates of the Caribbean (oliko se nyt kakkosessa).
Kyllä siihen on USA:ssa kuollut ihmisiä ja sairaanhoitokin on ollut tiukilla. Ja jos hirveän moni sairastuu, niin se pienikin prosentti kurittaa tätä meidän loistavassa tilassa olevaa sairaanhoitoa.