Kadutko avioeroa? Kerro kokemuksia
Aika vähän kuulee niitä tarinoita, joissa olisi kannattanut sittenkin jatkaa yhdessä. Enkä nyt tietenkään tarkoita tilanteita, joissa on henkistä / fyysistä / taloudellista väkivaltaa, vaan ihan tavallista elämää, joka ei kuitenkaan ollut niin hyvää kuin olisi toivonut ja sen seurauksena tuli otettua ero. Eli niitä tavallisia tarinoita, joissa ns. kasvettiin erilleen tai toiveet seksin määrästä / laadusta ei kohdanneet tai muuta sellaista.
Kommentit (5)
Meidän avioeron syynä oli toinen nainen. Ja juu, minä tein aloitteen avioeroon, ei mies. Hän kun olisi halunnut pitää meidät molemmat, mutta se ei minulle sopinut.
Kadun eroa sen pohjalta, että mitä se teki lapsellemme. Hän masentui, ja siitä seurasi itsemurhayritystä yms. Ehkä minun olisi pitänyt uhrata oma hyvinvointini lapseni eteen.
Pelkäsin etukäteen tekeväni virheen ja siksi vitkuttelin avioeropäätöstä pari vuotta turhaan. Tunsin syyllisyyttä "hyvän miehen" jättämisestä ja olin varma, etten koskaan löydä yhtä hyvää puolisoa. Lopulta sain silti tehtyä päätöksen, joka sitten osoittautui oikeaksi. Viisi vuotta avioerosta ja olen onnellisempi kuin koskaan.
En kadu. Eroa mietin pitkään. Kaikki oli huonosti eikä ex suostunut edes keskustelemaan mistään. Ero tapahtui vasta kun ihastuin toisen mieheen. Tämä mies lähestyi minua sitten ja eropäätös oli selvä.
Ero varmaan olisi tapahtunut aiemmin, jos ex olisi suunsa avannut. Edelleenkään en tiedä mikä tuli ja miksi käyttäytyi huonosti. Itse yritin, vaikka eroakin samalla mietin.
Minuakin kiinnostaa, enkä edes ole ollut koskaan naimisissa!
Eli kysymys erityisesti sellaisille, jotka ovat itse ehdottaneet puolisolle avioeroa, joka myös toteutunut ja sitten onkin myöhemmin kaduttanut. Miksi kadutte eroa?