JUURI nyt Kraken variantti havaittu Suomessa
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Norjalainen jättimustekala, joka veti laivat merenpohjaan saduissa 😂
Nimi voisi olla myös Karen.
Suomi kiinni välittömästi RAJAT! Piikkilankaa ja vartiotornit Koulut onsulettava heti! Niininstön erikäskyllä liikkumiseen rajote iltakuudesta aamukuuseen. Kaikki harrastus toimi lopetettava myös urheilu sarjat JÄÄKIEKKO ja SALIPÄNDI taloissa ilmastointi pois käytöstä sovittujen ehtojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suomalaisasiantuntija sanoi Krakenin ilmeisesti tarttuvan aiempaa pienemmästä virusaltistuksesta, mikä kuulemma selittäisi herkästi leviämisen. Koronan alussa arveltiin virusannoksen koon tartunnan saadessa vaikuttavan siihen, kuinka vakava taudista tulee. Siksi mietinkin johtuuko lievempi taudinkuva nyt vain siitä, että on enemmän pienestä virusmäärästä tartunnan saaneita?
Kannattaako Krakenia paljoa vältellä jos se tarttuu niin helposti? Toisaalta onko edelleen aiheellista varoa ettei joku aivasta tai yski päin, koska tuleeko silloin aiempaa helpommin vakava tauti?
Luulen Kraken-epidemian menevän aiempia korona-aaltoja nopeammin ohitse, joten nyt olisi hyvä aika vähentää omat riskitilanteet minimiin ja siirtyä käyttämään hätävaraa, ettei tarvitse ainakaan kaupoissa altistua.
Kyllä mun mielestä kannattaa vältessä, koska ei siitä sairastamisesta saa mitään hyötyä esim. immuniteettia ja mitä useamman taudin sairastaa, sitä enemmän siitä voi olla seurauksia terveydelle.
Nopeastihan nämä menevät ohi (jos eivät jää uusintakierrokselle), joten jaksaa sitä nyt muutaman viikon vähän yrittää väistellä sitä.
Olisi tietysti hyvä, jos tiedotettaisiin milloin se missäkin on leviämässä.
Johan sitä 2 vuotta välteltiin. Itse tosin elin melko lailla normaalisti (mitä nyt viralliset määräykset rajoitti) ja 2,5 vuoden kohdalla sen tartunnan sain. 2 viikkoa oli kova flunssa ja yskä, mutta en silti suostu uudestaan kuukausien/vuosien "vielä pitää jaksaa"-venytykseen. Ei jaksa enää.
Ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää taas alkaa valmistautua yhteiskunnan sulkuun.
No ei v*tussa. Älkää nyt taas aloittako tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suomalaisasiantuntija sanoi Krakenin ilmeisesti tarttuvan aiempaa pienemmästä virusaltistuksesta, mikä kuulemma selittäisi herkästi leviämisen. Koronan alussa arveltiin virusannoksen koon tartunnan saadessa vaikuttavan siihen, kuinka vakava taudista tulee. Siksi mietinkin johtuuko lievempi taudinkuva nyt vain siitä, että on enemmän pienestä virusmäärästä tartunnan saaneita?
Kannattaako Krakenia paljoa vältellä jos se tarttuu niin helposti? Toisaalta onko edelleen aiheellista varoa ettei joku aivasta tai yski päin, koska tuleeko silloin aiempaa helpommin vakava tauti?
Luulen Kraken-epidemian menevän aiempia korona-aaltoja nopeammin ohitse, joten nyt olisi hyvä aika vähentää omat riskitilanteet minimiin ja siirtyä käyttämään hätävaraa, ettei tarvitse ainakaan kaupoissa altistua.
Kyllä mun mielestä kannattaa vältessä, koska ei siitä sairastamisesta saa mitään hyötyä esim. immuniteettia ja mitä useamman taudin sairastaa, sitä enemmän siitä voi olla seurauksia terveydelle.
Nopeastihan nämä menevät ohi (jos eivät jää uusintakierrokselle), joten jaksaa sitä nyt muutaman viikon vähän yrittää väistellä sitä.
Johan sitä 2 vuotta välteltiin. Itse tosin elin melko lailla normaalisti (mitä nyt viralliset määräykset rajoitti) ja 2,5 vuoden kohdalla sen tartunnan sain. 2 viikkoa oli kova flunssa ja yskä, mutta en silti suostu uudestaan kuukausien/vuosien "vielä pitää jaksaa"-venytykseen. Ei jaksa enää.
Ei kiinnosta enää.
Yleensä pandemiat kestävät muutaman vuoden. Nykyihmisten pitäisi oppia kärsivällisyyttä ja kestävyyttä - kaikkea ei saa tässä ja heti - ja suomalaisten pitäisi kaivaa takaisin esiin se jonnekin kadonnut sisunsa.
Voi Luoja eivät sitten pahempaa nimeä tuolle keksineet :D Kyseessä on siis eri nimi, mutta täysin sama tauti - ei aiheuta muita omikronmuutoksia vakavampaa tautia. Sama paska eri paketissa vaan. Joten ei nyt taas anneta tämän aiheuttaa mitään järjetöntä paniikkia, maailmassa on nyt oikeatkin murheet.
Mä alan taas käyttää ffp-2- maskia, koska mulla on diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on yksi tartunta, kertoo THL:n johtava asiantuntija Carita Savolainen-Kopra.
”Sen vuoksi emme voi kertoa paikkakuntaa tarkemmin”, Savolainen-Kopra sanoo.
Sairaanhoitopiiri voitaisiin kertoa, jos sen alueella todettaisiin vähintään viisi tartuntaa. Kyse on yksityisyydensuojan takaamisesta.
URPOT! Ei sitä yksityisyyden suojaa noin pidä tulkita!
Tottakai pitää. Jos uutisoidaan että Knagasniemellä on yksi tartunta, se yksi paljastuu aika nopeasti jos kolme on poissa töistä Puulantorissa.
Mikä se on? Kuulostaa ihan joltain ohjukselta tai hävittäjältä.
Niin, no kenet tämä sitten yllätti? Nyt kun ei käytetä maskeja eikä pestä käsiä niin taudit leviää kuin kulovalkea.
Joku ketjussa valitti, ettei voi suojautua kun hänellä lapsia. No lapsillekin myydään hengityssuojaimia. Ei se ole kuin asennekysymys. Voi pyytää myös koulua tuulettamaan ja laittamaan maskit esille. Kouluissa varmasti on maskipaketteja varastossa. Jos koulu ei tee
mitään, niin ainakin ffp2-suojain suojaa hyvin myös koululuokassa. Ruokailu ehkä riski, mutta pystyisikö lapsi syömään reunapöydässä tai sitten ottaa omat eväät mukaan? Korona ei ole hyvä virus lapsillekaan. On vastuutonta antaa lasten sairastua siihen kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kommentteja täällä kun itse olen päiväkodissa töissä ja omat lapset alakoululaisia. Lasten luokilla n 25 oppilasta ahtaisaa tiloissa ja minä olen pienten ryhmässä töissä. Että hyvinpä onnistuu vinkit taas suojautumiseen.
Onko täällä kaikki eläkeläisiä nykyään?
On sinun ja kollegoidesi asia vaatia, että työnantaja järjestää teille turvalliset työskentelyolosuhteet. Samoin lapsilla on oikeus turvalliseen ja terveeseen elämään. Nykyiseltä tartunta-aallolta olisi vältytty talven aikaisella maskipakolla, etätyöllä ja etäkoululla. Mutta yleinen kansalaismielipide on laiska ja lisäksi eduskuntavaalit ovat lähellä, joten päättäjätkään eivät tee äänestäjien enemmistöä suututtavia toimenpiteitä. Monet elävät ja toimivat niin kuin pandemiaa ei enää olisi. Tulos: suuret määrät ihmisiä sairastuu ja kuolleisuusluvut ovat korkeat mutta kenenkään ei tarvitse kantaa vastuuta. On kuitenkin turha kritisoida niitä, jotka ovat varovaisia ja käyttävät suojaimia ja tekevät etätyötä, jos se on heille mahdollista.
En kritisoi niitä jotka tahtoo käyttää maskia ja eristäytyä yhteiskunnasta. Saatte mun puolesta tehdä niin ihan vapaasti lopun elämäänne. Älkää tekään kritisoiko meitä jotka jatkamme normaalia elämää. Olemme koko perhe eläneet näin ihan tämän koronan ilmestymisen ensimmäisestä päivästä asti. Rokotteet haettiin. Maskit on olleet tosi harvoin käytössä ja joka paikassa on liikuttu ihan normaalisti. Kukaan perheestäni (minä, puoliso ja 4 lasta) ei ole sairastanut koronaa ja itseasiassa ei ole nyt saatu näitä muitakaan tauteja jotka jyllää kun ihmisten vastustuskyky on romahtanut maskien ja kotona nököttämisen seurauksena. Vanhempamme ovat myös korkeasta iästään huolimatta pysyneet terveinä rokotteiden avulla ja ovat tosi vähän käyttäneet maskeja tms. Ehkä meillä vaan on parempi vastustuskyky jostain syystä.
Ja mitenhän on kraken tapaus löydetty ? Kun aniharva käy virallisessa testissä enää ja nekö sitten kaikki tutkitaan että mikä variantti on? Jos niin miksi tätä tietoa ei itse saa että mikä variantti otsellä nyt sattuu olemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kommentteja täällä kun itse olen päiväkodissa töissä ja omat lapset alakoululaisia. Lasten luokilla n 25 oppilasta ahtaisaa tiloissa ja minä olen pienten ryhmässä töissä. Että hyvinpä onnistuu vinkit taas suojautumiseen.
Onko täällä kaikki eläkeläisiä nykyään?
On sinun ja kollegoidesi asia vaatia, että työnantaja järjestää teille turvalliset työskentelyolosuhteet. Samoin lapsilla on oikeus turvalliseen ja terveeseen elämään. Nykyiseltä tartunta-aallolta olisi vältytty talven aikaisella maskipakolla, etätyöllä ja etäkoululla. Mutta yleinen kansalaismielipide on laiska ja lisäksi eduskuntavaalit ovat lähellä, joten päättäjätkään eivät tee äänestäjien enemmistöä suututtavia toimenpiteitä. Monet elävät ja toimivat niin kuin pandemiaa ei enää olisi. Tulos: suuret määrät ihmisiä sairastuu ja kuolleisuusluvut ovat korkeat mutta kenenkään ei tarvitse kantaa vastuuta. On kuitenkin turha kritisoida niitä, jotka ovat varovaisia ja käyttävät suojaimia ja tekevät etätyötä, jos se on heille mahdollista.
En kritisoi niitä jotka tahtoo käyttää maskia ja eristäytyä yhteiskunnasta. Saatte mun puolesta tehdä niin ihan vapaasti lopun elämäänne. Älkää tekään kritisoiko meitä jotka jatkamme normaalia elämää. Olemme koko perhe eläneet näin ihan tämän koronan ilmestymisen ensimmäisestä päivästä asti. Rokotteet haettiin. Maskit on olleet tosi harvoin käytössä ja joka paikassa on liikuttu ihan normaalisti. Kukaan perheestäni (minä, puoliso ja 4 lasta) ei ole sairastanut koronaa ja itseasiassa ei ole nyt saatu näitä muitakaan tauteja jotka jyllää kun ihmisten vastustuskyky on romahtanut maskien ja kotona nököttämisen seurauksena. Vanhempamme ovat myös korkeasta iästään huolimatta pysyneet terveinä rokotteiden avulla ja ovat tosi vähän käyttäneet maskeja tms. Ehkä meillä vaan on parempi vastustuskyky jostain syystä.
En minäkään ole sairastanut koronaa, olen ottanut rokotteet ja kyllä muuten vieläkin käytän maskia! Jos en koronan pelosta niin nykyisten ärhäköiden flunssavirusten takia, toki olen ottanut influenssarokotteen mutta nyt on kierrossa jotain todella kamalaa flunssaa. Uskon että nämä nykyiset influenssarokotteet ovat hieman vanhentuneet koronan suojautumisen takia ja eivät ole niin pätevät kuin aiemmin.
Ja toki nyt on muutakin tekemistä kuin olla 2-5 viikkoa flunssassa :)
Minun kaksi työkaveria 35-45 ikäluokassa sairastui tuohon varianttiin heti uuden vuoden jälkeen. Sanoivat että influenssan kaltainen, lihasheikotusta, tuntuu siltä että joku istuisi rintalastan päällä kun ollut vaikea hengittääkin viikon ajan. Ja nuo kaksi on sellaisia jotka ei koskaan ole muistaakseni olleet sairaina ja poissa töistä. Kieltämättä pelottaa tämä variantti, kuulostaa siltä kuin se 3 vuotta sitten alkanut eka aalto.
Mulla on Krakenia viinakaapissa.
No mutta ei se tänne tule.
Ja jos tulee, niin ei se ole kovin vaarallinen.
Ja jos se on vaarallinen, niin vain riskiyhmille. Ja vanhuksille. Nehän kuolevat kohta muutenkin.
Ja jos se on vaarallinen joillekin muille, niin oma vika kun ei noudatettu ohjeita.
Ja jos se on vaarallinen kaikille, niin muutetaan tilastointitapaa kuolleiden laskemisessa.
mutta ei se tänne tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta enää.
Yleensä pandemiat kestävät muutaman vuoden. Nykyihmisten pitäisi oppia kärsivällisyyttä ja kestävyyttä - kaikkea ei saa tässä ja heti - ja suomalaisten pitäisi kaivaa takaisin esiin se jonnekin kadonnut sisunsa.
Kaikki pandemiat kestää 4-5 vuotta. Tämä on vasta 3:s vuosi. :-o
M29 kirjoitti:
Mulla on Krakenia viinakaapissa.
Minulla on krakenit housussa.
Ei tuo spektaakkeli-sanna saa taaskaan kuin korkeintaan uudenmaan sulkuun. Ilmasilta kiinaan ja kaikkialle muuallekin kyllä pysyy auki. Kenties kirjastot menee myös kiinni ja uimahallin joka toinen pukukaappi poistetaan käytöstä ja kuppilassa saa istua vain ennen puoltayötä.