Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätini suuttui

Vierailija
13.01.2023 |

Tämä selostus voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta yritän:

Tätini suuttui verisesti ja katkaisi välit, kun en suostunut liittymään jäseneksi äitini tyttönimen sukuseuraan. Olen myös saanut ko. sukuseuralta vihaisia ja painostavia viestejä, että minun pitäisi liittyä siihen. Tätini koki sen ilmeisesti hirveäksi loukkaukseksi itseään kohtaan, että en halua liittyä heidän joukkoonsa.

Itse taas koen kuuluvani ihan eri sukuun ja kåyn sen suvun tapaamisissa ja kuulun sen sukuseuraan. Olen eri niminenkin, oma sukunimeni on siis ollut koko ikäni toinen ja tullut syntymässä isän puolelta.

Jotta asia olisi kummallisempi, myös se tätini sukunimi, jolla tämä lähes uhkaileva sukuseura on, on hänen isänsä nimi, eikä hänen äitinsä nimi. Siis tätini ei itsekään kuulu oman äitinsä tyttönimen sukuseuraan, mutta jostain syystä juuri minun pitäisi tädin mielestä niin ehdottomasti tehdä.

En ole se palstan sukunimihullu, vaan tätä on enemmän rasittava sukukiista. Se sukuseurapoppoo painostaa niin, että olen jo alkanut epäillä, että olenko tässä sittenkin väärässä ja tätini oikeassa. Tätini ei tullut edes synttärikutsuille kylään tänä vuonna ja arvelen tätä syyksi. Kuka tässä on väärässä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tässä siis joku juttu että isä hylännyt sut lapsena, kun vihaat tätä toista sukua josta tulet?

Vierailija
22/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samanlaista painostusta. Isäni oli aiemmin naimisissa ja nyt sitten yhtäkkiä tämä porukka on alkanut painostaa sukutapaamisiin.

Siis ihmiset joita en tunne ollenkaan, tapasin lapsena joitakin ehkä kerran tai kaksi ja jotka ei ole pitäneet isäni kuoleman jälkeenkään mitään yhteyttä vuosikymmeniin.

Nyt yhtäkkiä hirveä painostus sukulaisuuteen.

Sukuseurassa ei välttämättä ole yhtäkään lähisukulaista. En nyt kuitenkaan vertaisu sukuseuraa sisarpuoliin. Toki disarpuoletkin voivat olla sinulle ihan tuntemattomia, jos isäsi ei jostain syystä pitänyt yhteyttä. Kielsikö äitisi?

He itse eivät halunneet olla missään tekemisissä. Olen itse jopa parikymppisenä yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkollisia asioita meillä on kaksi (2): kuolema ja verot, kaikki muu on vapaehtoista.

Vierailija
24/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkollisia asioita meillä on kaksi (2): kuolema ja verot, kaikki muu on vapaehtoista.

Syntymä on kolmas, ilman sitä ei oo noita kahta muuta

Vierailija
25/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiaan ei (valitettavasti) voi valita mutta sukuseuran jäsenyys onneksi on oma valinta. Jos joku siitä valinnasta pahoittaa mielensä niin se on mielensäpahoittajan oma ongelma. Älä anna itseäsi hallita mielensäpahoittamisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän