Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen menestysresepti 2023

Vierailija
11.01.2023 |

Mitä mieltä tämän kauden tuotteista?
Aiotko maistaa jotain?
Tulevat kauppoihin jo 2.2.

Saapa nähdä ehtivätkö kaikki valmiiksi, monet on vielä pahasti kesken.

Kommentit (448)

Vierailija
121/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalatassu lime & sitruuna testattu lounaalla. Oli helppo ja nopea lämmittää, kiva koko ja koostumus, maistui hyvältä. Ostan varmasti jatkossakin. Itselle tuollainen kalamurekepihvi uppoaa paremmin kuin kala perinteisessä muodossa.

Satutko muistamaan tuotteen suolapitoisuutta?

Joku jo laittoikin ainesosat ja ravintosisällön. Suolaa on siis 1 g/100 g sekä tuossa lime-sitruunassa että curry-appelsiinissa. Mielestäni ihan ok suolamäärä, itselle kelpaisi vähempikin suola, mutta valitettavan harvassa ovat vähäsuolaiset valmistuotteet. Harmillisesti esim. kilpailun Jemma-säilykkeissä suolaa on 1,4–2,2 g/100 g.

Vierailija
122/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan maistanut Sushikea? Miltä se riisinkorvike glukamaatti(?) maistuu ja tuntuu suussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahinismoothieita en vielä maistanut, mutta harmittaa, että punaisen maku vaihdettiin tylsään mansikka-banaaniin. Olenkohan ainoa, joka kaipaa smoothie-/jugurtti-/välipalahyllyyn enemmän herukoita, puolukkaa, karpaloa ja tyrniä?

Vierailija
124/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio maistaa. Olen vieläki katkera et lohikippoa ei enää saa.

Vierailija
125/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa ettei pidemmälle päässyt se salmiakki joka oli ihan alussa kisaamassa. Se ois ollu kiva maistaa. Ylipäätään jotain uutta karkkia, jotain muuta ku perus fazeria ja cloettaa mitä kaupat pursuaa.

Niinpä. Olen itse lopen kyllästynyt Fazerin yms uutuustuotteisiin. Tuntuu, että kaikissa uusissa karkkipusseissa on sama bulkkisisältö vain pienin muutoksin. Ja suklaapatukka/-levyuutuudetkin on nykyisin aina samalla kaavalla tehty: kaksi tai useampi Fazerin klassikkotuotetta sotketaan keskenään. Tai sitten joka paikkaan tungetaan muotimaku salted caramelia. Eikä kehitellä mitään oikeasti uutta.

Niimpä. Itse olen selaillut ulkomaisten nettikauppojen karkkivalikoimia. Ainakin ruotsissa osataan tehdä hyviä ja siellä on laajempi valikoima kuin Suomen marketeissa. Tilausta en ole vielä tehnyt, yritän haalia mahd paljon erilaisia karkkeja jotka tulee sitten samoilla postikuluilla, tietty samasta puljusta :)

Vierailija
126/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kaudella muistaakseni puhuttiin ohjelmassa paljonkin tuotteiden myyntihinnasta ja sitä viilailtiin. Nyt siitä ei puhuttu mitään. Itse innostuin Jemmasta, mutta en sitä kyllä tuolla hinnalla voi usein perheelle ostaa. Säilyke se nyt vaan kuitenkn on.

Vierailija
127/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös just katselemassa näitä Prismassa.

Kalatassu on ideana hyvä, toteutus oli huono. Haaleanharmaat pienet lätyskät muoviin puserrettuna eivät ole myyntivaltti. 

Voittaja-annos nyt syöty. Juustomakaroonit oli ällöttäviä, liha ok, mutta sitä oli pieni rippunen. Älytön muovikrääsä. BBQ soosi omassa pussissaan makaroonimössön päällä, punasipulit muovikipossa. Sormet oli mössössä kun niitä aukoi. Kokonaisuutena opiskelijadarra-annos ja pieni sellainen.

Vierailija
128/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Prismassa Smokehouse-valmisruoat 4,99 €, Happy Soup -keitot 2,99 €, Kalatassu-pakkaukset 4,98 €, Jemma-säilykkeet 3,79 € ja Tahinismoothiet 2,99 € (sis. pantti 10 snt). Sushike ei itseä kiinnosta, joten se jäi kauppaan, mutta Sushike box taisi olla vähän alle 10 € ja bowl vähän alle 7 €.

Vielä en ole maistanut yhtäkään tuotetta.

Onpas kovat hinnat. Säilykepurkista melkein 4 euroa? Paketti jauhelihaa/broilerisuikaleita on edullisempi. Mielummin niistä laittaisi ruokaa kuin säilykkeestä.

Linssikeittotölkkikin kolmisen euroa? Kuinkahan monta annosta siitä tulee? 2 niin kuin hernekeittotölkistäkin? Lähes samalla hinnalla saisi tehtyä itse kattilallisen linssikeittoa.

Kalatassu eli jauhettu kalapihvi lähes 5 euroa? Mitä kalaa näissä olikaan? Särkeä, lahnaa?

No hei, sit sun pitää tehdä itse sapuskasi. Missä maailmassa täällä oikein eletään, ei taida olla käsitystä, kuinka monesta asiasta hinta koostuu.

Vierailija
129/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemma-purkissa on siis 210 - 230 g (sisältää kastiketta ja lihaa/kasvispyöryköitä). Onko se siis yhden vai kahden hengen annos?

Vierailija
130/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssikeittoa ehdimme maistaa hetki sitten. Eipä tarvi toistaa kertaa ostaa. Voimakas jonkun inhottavan mausteen haju ja maku oli pääosassa. Taloon levisi mummolan haju, eikä hyvässä mielessä. Lapset jättivät syömättä, minä lusikoin urheasti loppuun pienen annokseni.

Mikä tämä mauste oli? Mitä mausteita siinä purkin kyljessä lukee?

Vesi, punainen linssi (20 %), purjo, sipuli, oliiviöljy, persilja, kasvisliemijauhe (mm. hiivauute, mausteet (porkkana, lipstikka, mustapippuri), dekstroosi (maissi), maltodekstriini (maissi) paakkuuntumisen estoaine (E551), aromit (persilja, paprika, savu), kasviöljy (rypsi)), valkosipulimurska (mm. valkosipuli, happamudensäätöaine (maitohappo E270)), sokeri, suola, curry (mm. korianteri, juustokumina, inkivääri, cayennepippuri, maltodekstriini (maissi)) garam masala (mm. kardemumma, kaneli, neilikka, paprika)

Joku noista mausteista

Johan on mauste poikineen, vähän kyllä torta på torta toi juustokumina(jeera) ja garam masala. Aion kyllä ostaa.

Vierailija
131/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio maistaa. Olen vieläki katkera et lohikippoa ei enää saa.

Ei vai? Ollenkaan? Mistä toi johtuu. Ostin kippoja yhteen aikaan tosi usein ja itse asiassa musta alkoi tuntua että se lohi huononi kerta kerralta.

Vierailija
132/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Ässästä ostamassa testiin kaikki kolme Smokehouse valmisruoka makua ja vihreän tahini smoothien. Saas nähdä.

Vierailija
133/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatassu on hyvää sitä jo ostin ja söin,ostin myös linssikeiton kaappiin,huomena ostan lisää kalatassuja.

Vierailija
134/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanne selkeästi lumosi tuomariston miesjäsenet. Ei hänen soppansa nyt ihan niiiiin upea tuote ollut.

Vierailija
135/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään Tahinismoothin. Makuna omena inkivääri. Oli hyvää. Tuntui ehkä liian paksulta. 

Vierailija
136/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahinismoothieita en vielä maistanut, mutta harmittaa, että punaisen maku vaihdettiin tylsään mansikka-banaaniin. Olenkohan ainoa, joka kaipaa smoothie-/jugurtti-/välipalahyllyyn enemmän herukoita, puolukkaa, karpaloa ja tyrniä?

Minulla on onneksi pakastin täynnä karpaloa, puolukkaa, puna- ja viinimarjoja sekä karviaisia, joista teen viikottain smoothieita. Ja lisää marjoja saan vanhempien pakastearkuista. Kun tekee kotona valmiiksi ja laittaa eväspulloon mukaan, niin saa aina hyvänmakuista, edullista ja ilman lisäaineita.

Vierailija
137/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maistoin keltaista tahinismoothieta (mango-passion). Maku ja koostumus erinomaiset, mutta kisan perusteella odotin vielä parempia ravintoarvoja.

Vierailija
138/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[puna- ja viinimarjoja

Siis puna- ja mustaviinimarjoja 🤦

Vierailija
139/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onneksi pakastin täynnä karpaloa, puolukkaa, puna- ja viinimarjoja sekä karviaisia, joista teen viikottain smoothieita. Ja lisää marjoja saan vanhempien pakastearkuista. Kun tekee kotona valmiiksi ja laittaa eväspulloon mukaan, niin saa aina hyvänmakuista, edullista ja ilman lisäaineita.

No noin teen todellisuudessa itsekin, pakastin on täynnä herkkuja. Ihmetyttää vaan, että suurin osa ei noista kirpsakammista marjoista välitä ja kilpailussakin punaherukkaa pidettiin jotenkin liian outona.

Vierailija
140/448 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan maistanut voittajan ruokia ? Kurkkasin pakkaukseen. Aika pieni ja ei nyt hirveän herkullisen näköistä ollut. Kovat hinnat kaikilla.