Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien työnhakuvelvoite

Vierailija
11.01.2023 |

Työttömyys alkaa helmikuun alussa ja tänään sovittiin kunta kk virkailijan kanssa, että saan vain 2 velvoitetyönhakua/kk kohden! Ensin sanoi napakasti, että 4 paikkaa, mutta sitten heltyi ja pudotti kahteen.
Mikä helpotus, koska 4 paikkaa ei olisi joka kk löytynyt.

Miten muilla? Paljonko tuli velvoitetyönhakua?

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puoli työkokeilussa on se ettei siellä tarvitse tehdä mitään, tosin aika käy pitkäksi. Toinen hyvä puoli on ehkä jos yritys tarjoaa kahvitunnilla kahvin. Se plussana. Se yhdeksän euroa on tarkoitettu matkakuluihin. Työstä jota teet työkokeilussa ei makseta mitään joten sen työpuolen voit jättää tekemättä mutta kannattaa seurata mitä ne tekevät joille maksetaan. Jos olet kärsinyt mielenterveysongelmista ja "pääset" työkokeiluun niin kannattaa olla varovainen koska sen seurauksena kyseiset ongelmat saattavat palata huomattuasi että sinua yritetään käyttää hyväksi. Työkokeilu on suomeksi muuten orjatyö joka on kansainvälisillä sopimuksilla kielletty muualla maailmassa mutta sitä toteutetaan oikeusvaltio Suomessa.

Jos asenteesi työkokeiluun on tuo, niin

-miksi suostuit työllistymissuunnitelmassa työkokeilupaikkojen etsintään, ja

-kun työkokeilupaikka löytyi, miksi otit paikan vastaan?

Lisäksi, jos et tehnyt työkokeilussa ollessasi töitä, ei liene ihme jos siitä ei seurannutkaan mitään, kuten työsopimusta. Työnantajahan näki itse, ettei tuo tee töitä eikä sitä siksi kannata myöskään palkata.

Kuka sanoi että olen työtön? Yksikään työnantaja ei etsi vakituista työntekijää työkokeilussa olevasta henkilöstä. En kunnioita työnantajaa sellaisena auktoriteettina jota minun pitäisi kumartaa silloin kun hän käyttää ihmistä hyväksi työssä josta hänen pitäisi maksaa korvausta saamastaan työpanoksesta. Meniköhän tämä perille?  En muutenkaan kunnioita työnantajaa mutta varsinkaan orjatyötä teettäviä halveksun.

Ahaa, eli siis esität asiantuntijalausuntoja faktoina asiasta, josta et todellisuudessa tiedä hölkäsen pöläystä. No, minäpä kuules tiedän. Olen ohjannut aiemmin työkseni työhönvalmennettavia työkokeiluun, ja useampi kuin 50% sai työkokeilunsa jatkoksi työsopparin, kun olivat esittäneet arvonsa työnantajalle vaikka olivat sitä ennen olleet vuosia työttömänä, eivätkä siksi olisi koskaan edes työhaastatteluun asti päässeet, jos olisivat hakeneet suoraan paikkaa.

En tiedä mihin pyrit tuolla työllistämisen vastaisella ehdottomuudellasi, mutta ole ainakin jatkossa esittämättä jotain sellaista faktana, joka ei voisi kauempana olla todesta. Työkokeilu on monelle (pitkäaikais)työttömälle ainoa reitti palkkatyöllistyä.

Oliko oikeaa työtä? Tuskin, vaan todennäköisesti työllistyivät palkkatuealla samalle yhdistykselle jolla olivat kokeilussa. Palkkatuen päätyttyä takaisin työttömäksi ja siitä uudelleen pitkäaikaistyöttömäksi. Minua niin riepoo tämä, että ei nähdä nenäänsä pidemmälle! Kuinka monelle pitkäaikaistyöttömälle olisi järkevämpää lähteä taputtelemaan koulutuspolkua, kuin pelata tätä kokeilu/palkkatukibingoa, josta jatkona on aina uusi työttömyysputki.

Miksi haluat olettaa asioita negatiivisen kautta? Ketä kuvittelet sen palvelevan?

Jokaisen työttömän tilanne on yksilöllinen. Kaikista ei ole kouluttautumaan, ja etenkin pitkäaikaistyöttömille kaikki työkokemus (pelkät työkokeilutkin) on parempi kuin ei mitään.

Mutta jos nyt välttämättä haluat tietää, niin kokonaista yksi työnhakijoistani meni palkkatuella yhdistykselle. Kaikki muut jotka työkokeilun jälkeen työllistyivät kauttani, saivat vakinaisen sopimuksen täysillä tunneilla oikeaan työpaikkaan: ei siis edes määräaikaisuuksia, saati nollatuntisoppareita. Olen pahoillani, jos tämä tieto turhauttaa sinua. Toki tämä on vain oma tulokseni - ehkä joku toinen työhönvalmentaja sanoisi jotain muuta, jos tahdot väen vängällä uskoa, että työllistäminen mm. tällaisen palvelun avulla on pelkkää kikkailua ja/tai orjatyöllistämistä, josta hyötyvät vain työnantajat ja virkamiehet.

Vierailija
162/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O paikkaa. Olen onnellinen.

Meneekö homma siis sulla niin, että et ole mihinkään velvoitettu työnhaun suhteen, ja rahat tulee tilille tuosta noin vain? Vai haetko oikeasti töitä työmarkkinatukea saaden? Sairaus? Miten tuo on mahdollista?

Varmaan 0 paikkaa jos mt-ongelmia, jokin sairaus tms. 

t. Eri

Ei tarvitse olla mitään sairauksia, ei edes mt-ongelmia. Itse olen alle 40v, terve ja reipas ja oli koko työttömyyden ajan 0/kk.

Mikä oli syynä ettei sun tarvinnut hakea töitä?

Tietenkin piti töitä hakea ja hainkin, mutta merkattiin 0, koska työnhakualueella ei ollut lainkaan koulutustani vastaavaa työtä tarjolla. Hain isommalta alueelta, mutta tätähän ei voinut papereihin merkata.

Ei minunkaan työnhakualueella ole koulutustani vastaavia paikkoja ja silti on 4 hakua.

En tiedä miksi sitten minulla oli noin, mutta niin sanottiin, ettei voisi merkata enempää kuin 0, jos ei oman alan töitä ole. 

Tuo on ihan kukkua. Ammattisuoja on 3 kk ja sen jälkeen pitää hakea mitä tahansa paikkaa (johon voisi tulla valituksi).

Päteekö tuo 3 kk:n ammattisuoja myös tässä toukokuussa 2022 voimaan tulleessa Aktiivimalli Kakkosessa? Kiinnostaisi kovasti tietää.

Ammattisuoja tulee useimmiten kyseeseen, kun TE-toimistosta lähetetään työtarjouksia. Koska Poma-mallissa luotetaan enemmän työnhakijan omaan kykyyn hakea töitä (josta toki raportoidaan sovituissa ajanjaksoissa), ei työtarjouksia enää juurikaan lähetellä. Toisin sanoen, hae mitä haet, kunhan minimimäärä täyttyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ja velvoite ovat punaisia vaatteita minulle. Niinpä tämmöiset velvoittavat työnhaut ovat mielestäni vähän kaksipiippuinen juttu. Olen sitä mieltä että on hyvä aktivoida työttömiä hakemaan töitä, ei sieltä kotoa useinkaan tulla suoraan ketään hakemaan töihin. Toisaalta tämä systeemi on työnantajan kannalta täysin järjetön. Itse etsin tarkoilla kriteereillä työntekijää myynnin johtotehtäviin ja sain liki viisikymmentä hakemusta, jotka eivät millään tasolla vastanneet työpaikkailmoituksessa esitettyjä vaateita. Useampi hakija kirjoitti hakemukseensa ' olen työhakuvelvoitettu ja haen tätä paikkaa'. Tämä on työnantajalle suora viesti, että haen koska on pakko, eikä minua kiinnosta tämä teidän työ pätkääkään. Haetaan kun on pakko ja velvoite ja tämä näin syntynyt hakemusten vyöry on aivan järjetön.

Vierailija
164/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö homma siis sulla niin, että et ole mihinkään velvoitettu työnhaun suhteen, ja rahat tulee tilille tuosta noin vain? Vai haetko oikeasti töitä työmarkkinatukea saaden? Sairaus? Miten tuo on mahdollista?

t. Eri

Ei tarvitse olla mitään sairauksia, ei edes mt-ongelmia. Itse olen alle 40v, terve ja reipas ja oli koko työttömyyden ajan 0/kk.

Tietenkin piti töitä hakea ja hainkin, mutta merkattiin 0, koska työnhakualueella ei ollut lainkaan koulutustani vastaavaa työtä tarjolla. Hain isommalta alueelta, mutta tätähän ei voinut papereihin merkata.

Ei minunkaan työnhakualueella ole koulutustani vastaavia paikkoja ja silti on 4 hakua.

En tiedä miksi sitten minulla oli noin, mutta niin sanottiin, ettei voisi merkata enempää kuin 0, jos ei oman alan töitä ole. 

Tuo on ihan kukkua. Ammattisuoja on 3 kk ja sen jälkeen pitää hakea mitä tahansa paikkaa (johon voisi tulla valituksi).

Päteekö tuo 3 kk:n ammattisuoja myös tässä toukokuussa 2022 voimaan tulleessa Aktiivimalli Kakkosessa? Kiinnostaisi kovasti tietää.

Ammattisuoja tulee useimmiten kyseeseen, kun TE-toimistosta lähetetään työtarjouksia. Koska Poma-mallissa luotetaan enemmän työnhakijan omaan kykyyn hakea töitä (josta toki raportoidaan sovituissa ajanjaksoissa), ei työtarjouksia enää juurikaan lähetellä. Toisin sanoen, hae mitä haet, kunhan minimimäärä täyttyy.

Jospa nyt VIHDOIN jo korjaisitte tuon termin työtarjous - se ei ole työtarjous, vaan ehdotus työpaikan hakemiseen.

Vierailija
165/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 32 vuotta työtön, siinä välissä 12 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.

Eivät ole soitelleet. Jos vaativat hakemaan paikkoja, kysyn ovatko hulluja.

Hain viimeksi töitä vuonna 1998. Silloinkin oli työttömyyttä takansa jo seitsemän vuotta.

Jaksoin siis seitsemän vuotta hakea. Tämä on semmoinen todellisuus, ettei moni virkailija käsitä.

Vähän kuin yrittäisi käsittää ääretöntä.

Vierailija
166/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ja velvoite ovat punaisia vaatteita minulle. Niinpä tämmöiset velvoittavat työnhaut ovat mielestäni vähän kaksipiippuinen juttu. Olen sitä mieltä että on hyvä aktivoida työttömiä hakemaan töitä, ei sieltä kotoa useinkaan tulla suoraan ketään hakemaan töihin. Toisaalta tämä systeemi on työnantajan kannalta täysin järjetön. Itse etsin tarkoilla kriteereillä työntekijää myynnin johtotehtäviin ja sain liki viisikymmentä hakemusta, jotka eivät millään tasolla vastanneet työpaikkailmoituksessa esitettyjä vaateita. Useampi hakija kirjoitti hakemukseensa ' olen työhakuvelvoitettu ja haen tätä paikkaa'. Tämä on työnantajalle suora viesti, että haen koska on pakko, eikä minua kiinnosta tämä teidän työ pätkääkään. Haetaan kun on pakko ja velvoite ja tämä näin syntynyt hakemusten vyöry on aivan järjetön.

Ymmärrän täysin, että työnantajaa potuttaa joutua lukemaan noita nollakontentin hakemuksia. Syytä silloin kuitenkin työnhakijaa, älä systeemiä. Vanha malli passivoitti osan työnhakijoista niin, että he alkoivat pitää työttömyysetuutta itsestäänselvänä kansalaisoikeutena. Yhä pitää sitä edelleen, ja on unohtanut työttömyysetuuden olevan vastikkeellista. Työnhakijan työtä on hakea työtä niin hyvin kuin osaa, paikkoihin joihin hän voi työllistyä. Osa kuitenkin lojuisi senkin ajan sohvalla.

Jos työnantajana haluat vaikuttaa siihen, millaisia hakemuksia jatkossa saat, niin pistäppä huviksesi paikalliselle TE-toimistollesi tiedoksi muutama tällainen "hain koska työkkäri käski" -hakemus. Hyvällä säkällä TE-virkailija laittaa hakijalle selvityspyynnön, ja jos näin käy, niin aivan vähintäänkin tuo kyseinen velttoilija ei tule enää ikinä laittamaan yritykseesi vastaavankaltaista hakemusta.

Vierailija
167/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain viimeksi töitä vuonna 1998. Silloinkin oli työttömyyttä takansa jo seitsemän vuotta.

Jaksoin siis seitsemän vuotta hakea. Tämä on semmoinen todellisuus, ettei moni virkailija käsitä.

Onko sulla päänuppi "kunnossa", vai mt-potilaana?

Vierailija
168/221 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Miksi ei? Olisit saanut tukea työhaastattelumatkoihin.

Koska eivät olleet omalla työnhakualueella, niin ei voitu velvoittaa hakemaan isommalta alueelta.

Aika mielenkiintoista, koska sinulla on sitten joku ihan outo ammatti, jos töitä ei 1.5 h matkan säteellä kodista löydy. Toisaalta noin on vain ekat 3 kk, sen jälkeen pitää työn kuin työn kelvata.

Niin onkin. Ei löytynyt ainuttakaan työtä kahden vuoden aikana tuolla säteellä. Hain isommalta alueelta, mutta eipä natsannut. Koko ajan oli 0/kk, ei vain ensimmäisinä kuukausina. 

En usko että sulla oli eri säännöt kun muilla.

Ok. Ja mulla olisi kauhea tarve valehdella keskustelupalstalla työnhakutietoihini merkatusta numerosta koska..?

On sinulla varmaan joku syy valehdella, koska tämä vaatimus 0-4 paikasta (Aktiivimalli 2) tuli vasta viime vuonna, ja sinä yrität väittää, että sinulla on ollut jo kaksi vuotta se käytössä. 

Vierailija
169/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistää vihaksi kun verovaroin ylläpidetään tälläistä työnhaku älyttömyyttä.

Sanopa muuta! Pienillä paikkakunnilla nämä on yleensä vain kalliita ja tehokkaasti toimivia juorutoimistoja. Asiantuntijoita vain juorujen levittämisessä. Mitään apua näiltä ei koskaan saa. Yhteenkään työnhakuun tai koulutukseen liittyvään asiaan eivät ole osanneet vastata. Kerta toisensa jälkeen jauhetaan samoja asioita, pitää ajaa paikalle vaikka samat asiat voisi hoitaa puhelimessa. Täysin tehottomia, tuottamattomia ja ammattitaidottomia ihmisiä, joiden työaika kuluu työttömiä pilkatessa. Tällaisiin meillä haaskataan miljoonia euroja joka vuosi.

Vierailija
170/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puoli työkokeilussa on se ettei siellä tarvitse tehdä mitään, tosin aika käy pitkäksi. Toinen hyvä puoli on ehkä jos yritys tarjoaa kahvitunnilla kahvin. Se plussana. Se yhdeksän euroa on tarkoitettu matkakuluihin. Työstä jota teet työkokeilussa ei makseta mitään joten sen työpuolen voit jättää tekemättä mutta kannattaa seurata mitä ne tekevät joille maksetaan. Jos olet kärsinyt mielenterveysongelmista ja "pääset" työkokeiluun niin kannattaa olla varovainen koska sen seurauksena kyseiset ongelmat saattavat palata huomattuasi että sinua yritetään käyttää hyväksi. Työkokeilu on suomeksi muuten orjatyö joka on kansainvälisillä sopimuksilla kielletty muualla maailmassa mutta sitä toteutetaan oikeusvaltio Suomessa.

Jos asenteesi työkokeiluun on tuo, niin

-miksi suostuit työllistymissuunnitelmassa työkokeilupaikkojen etsintään, ja

-kun työkokeilupaikka löytyi, miksi otit paikan vastaan?

Lisäksi, jos et tehnyt työkokeilussa ollessasi töitä, ei liene ihme jos siitä ei seurannutkaan mitään, kuten työsopimusta. Työnantajahan näki itse, ettei tuo tee töitä eikä sitä siksi kannata myöskään palkata.

Kuka sanoi että olen työtön? Yksikään työnantaja ei etsi vakituista työntekijää työkokeilussa olevasta henkilöstä. En kunnioita työnantajaa sellaisena auktoriteettina jota minun pitäisi kumartaa silloin kun hän käyttää ihmistä hyväksi työssä josta hänen pitäisi maksaa korvausta saamastaan työpanoksesta. Meniköhän tämä perille?  En muutenkaan kunnioita työnantajaa mutta varsinkaan orjatyötä teettäviä halveksun.

Ahaa, eli siis esität asiantuntijalausuntoja faktoina asiasta, josta et todellisuudessa tiedä hölkäsen pöläystä. No, minäpä kuules tiedän. Olen ohjannut aiemmin työkseni työhönvalmennettavia työkokeiluun, ja useampi kuin 50% sai työkokeilunsa jatkoksi työsopparin, kun olivat esittäneet arvonsa työnantajalle vaikka olivat sitä ennen olleet vuosia työttömänä, eivätkä siksi olisi koskaan edes työhaastatteluun asti päässeet, jos olisivat hakeneet suoraan paikkaa.

En tiedä mihin pyrit tuolla työllistämisen vastaisella ehdottomuudellasi, mutta ole ainakin jatkossa esittämättä jotain sellaista faktana, joka ei voisi kauempana olla todesta. Työkokeilu on monelle (pitkäaikais)työttömälle ainoa reitti palkkatyöllistyä.

Oliko oikeaa työtä? Tuskin, vaan todennäköisesti työllistyivät palkkatuealla samalle yhdistykselle jolla olivat kokeilussa. Palkkatuen päätyttyä takaisin työttömäksi ja siitä uudelleen pitkäaikaistyöttömäksi. Minua niin riepoo tämä, että ei nähdä nenäänsä pidemmälle! Kuinka monelle pitkäaikaistyöttömälle olisi järkevämpää lähteä taputtelemaan koulutuspolkua, kuin pelata tätä kokeilu/palkkatukibingoa, josta jatkona on aina uusi työttömyysputki.

Miksi haluat olettaa asioita negatiivisen kautta? Ketä kuvittelet sen palvelevan?

Jokaisen työttömän tilanne on yksilöllinen. Kaikista ei ole kouluttautumaan, ja etenkin pitkäaikaistyöttömille kaikki työkokemus (pelkät työkokeilutkin) on parempi kuin ei mitään.

Mutta jos nyt välttämättä haluat tietää, niin kokonaista yksi työnhakijoistani meni palkkatuella yhdistykselle. Kaikki muut jotka työkokeilun jälkeen työllistyivät kauttani, saivat vakinaisen sopimuksen täysillä tunneilla oikeaan työpaikkaan: ei siis edes määräaikaisuuksia, saati nollatuntisoppareita. Olen pahoillani, jos tämä tieto turhauttaa sinua. Toki tämä on vain oma tulokseni - ehkä joku toinen työhönvalmentaja sanoisi jotain muuta, jos tahdot väen vängällä uskoa, että työllistäminen mm. tällaisen palvelun avulla on pelkkää kikkailua ja/tai orjatyöllistämistä, josta hyötyvät vain työnantajat ja virkamiehet.

Mun tutuista yksikään ei ole työllistynyt työkokeilun kautta. Ja ovat tehneet samaa työtä kuin muutkin, mutta ilman palkkaa eli juurikin orjatyötä. Itse ole systemaattisesti kieltäytynyt työkokeiluista, jos on töitä on myös saatava palkkaa. Ihan turhaa lässytystä, että työkokeilulla saa jotenkin jalkansa oven väliin ja palkataan oikeisiin töihin. Jos kaikki kieltäytyisivät työkokeiluista niin aukeaisi jo aika montaa oikeaa palkallista työpaikkaa. Kaikki eivät vain uskalla, koska uhkaillaan karenssilla ja toimeentulon menetyksellä. Valitettavasti näitä orjuutettavia "lampaita" riittää ja yritykset saavat ilmaista työvoimaa.

Vierailija
171/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 0. Yritetään katsoa työkokeilua, mutta saa nähdä. Mun kädet on aika toimintakyvyttömät, mutta hoitoa en saa, vaikka ehkä hermopinneleikkauksella olisin täysin työkykyinen.

Mitä se työkokeilu tarkoittaa

Työn määräaikaista harjoittelua työttömyysetuudella aidossa ympäristössä, eli työpaikalla. Se järjestetään joko työmarkkinoille paluun tukemiseksi (mm. pitkäaikaistyöttömät) tai alavaihtoehtojen kartoittamiseksi (mm. kouluttautumista pohtivat).

Nämä sitten korvaavat palkallisia työntekijöitä.

Vierailija
172/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, että työnantajaa potuttaa joutua lukemaan noita nollakontentin hakemuksia. Syytä silloin kuitenkin työnhakijaa, älä systeemiä. Vanha malli passivoitti osan työnhakijoista niin, että he alkoivat pitää työttömyysetuutta itsestäänselvänä kansalaisoikeutena. Yhä pitää sitä edelleen, ja on unohtanut työttömyysetuuden olevan vastikkeellista. Työnhakijan työtä on hakea työtä niin hyvin kuin osaa, paikkoihin joihin hän voi työllistyä. Osa kuitenkin lojuisi senkin ajan sohvalla.

Jos työnantajana haluat vaikuttaa siihen, millaisia hakemuksia jatkossa saat, niin pistäppä huviksesi paikalliselle TE-toimistollesi tiedoksi muutama tällainen "hain koska työkkäri käski" -hakemus. Hyvällä säkällä TE-virkailija laittaa hakijalle selvityspyynnön, ja jos näin käy, niin aivan vähintäänkin tuo kyseinen velttoilija ei tule enää ikinä laittamaan yritykseesi vastaavankaltaista hakemusta.

No minä olen ollut talven lomautettuna. Tiesin jo töiden loppuessa milloin ne jatkuu. Olen joka ikiseen tänä talvena tekemääni turhaan hakemukseen pahoitellut, että joudun hakemaan velvoitteen vuoksi, vaikka mulla on jo työpaikka. Ajattelen tämän olevan parempi kuin että siellä joku tuhlaa aikaansa minuun ja ottaa yhteyttä. Toki, jos vastaan olisi tullut jotain nykyistä työpaikkaa parempaa, olisin ottanut hakemisen vakavasti, mutta eipä tullut.

Vierailija
173/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Mulle virkailija sanoi, että ammattisuojaa ei enää ole/ tarvitse olla, koska työnhakija voi itse päättää mitä hakee, kunhan se määrä/ kk tulee täyteen. Mut käytännössähän jos sun oman alan paikkoja ei ole tarpeeksi, joudut silti hakemaan muutakin. Joku muukin tuolla vinkkasi, että pelkkä työnhakuprofiilin teko eri rekryfirmoihin on työnhaku. Sekin on työnhaku, että kysyt suullisesti joltakin/ jostakin oisko töitä. Tästä ei tarvitse olla mitään kirjallista todistetta.

Vierailija
174/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oliki helppoo olla työtön, kirjottaa paperille vaan työtön, ja lähettää,, joka toinen kuukausi käydä työkkärissä, kattomas tietokoneelta ja todeta ei oo vapaita työpaikkoja, uus aika kahden kuukauden päästä

Voit olla myös itse oma-aloitteinen. Ei tarvitse odottaa että sut tullaan hakemaan kotoa.

Vierailija
175/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta hei, tuossahan työnhakija tekee juuri niinkuin pitääkin, miksi "syytä silloin työnhakijaa, älä systeemiä. Siis häh? Syytä mistä? Työn hakemisesta?? Ja se selvityspyyntö, mistähän hyvästä sekin pitäisi sinne TE-virkailijalle laittaa, työntekijä toimii juuri oikein kun hakee työpaikkaa. 

Vierailija
176/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiltä tuet pois niin alkaa työnteko maistua näille laiskurivätyksille.

Vierailija
177/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko pikku hiljaa hommata koulutus ja lopettaa loisiminen toisten rahoilla.

Vierailija
178/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Mulle virkailija sanoi, että ammattisuojaa ei enää ole/ tarvitse olla, koska työnhakija voi itse päättää mitä hakee, kunhan se määrä/ kk tulee täyteen. Mut käytännössähän jos sun oman alan paikkoja ei ole tarpeeksi, joudut silti hakemaan muutakin. Joku muukin tuolla vinkkasi, että pelkkä työnhakuprofiilin teko eri rekryfirmoihin on työnhaku. Sekin on työnhaku, että kysyt suullisesti joltakin/ jostakin oisko töitä. Tästä ei tarvitse olla mitään kirjallista todistetta.

Mulla oli ammattisuojaan vedoten 2 hakupaikkaa/kk ekat 3kk. Kyseisessä alalla ei keskellä talvea ole töitä pahemmin tarjolla. 

Vierailija
179/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä tuet pois niin alkaa työnteko maistua näille laiskurivätyksille.

Vaihda jo levyä. Tai palkkaa itse 57-vuotias puolikuntoinen.

Vierailija
180/221 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKOOMUKSELLE OVAT KAIKKI TYÖTÄMÄT PUNAINEN VAATE..MUTTA KUN ON KYSE HEIDÄN VAALIVILPEISTÄ JA MUISTA VASTAAVISTA TEOISTA NIIN KEHTAAVAT KIISTÄÄ KAIKEN..OVAT TÄYSIÄ MULKKUJA kaikki kokoomuslaiset...   EN KOSKAAN ÄÄNESTÄ KOKOOMUSTA  TOIVON JOTTEI MUUTKAA TEE  ELÄMÄNSÄ VIRHETTÄ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi