Sanoin vaimolle että haluan eron.
Ja sanoin haluavani yhdessä silti keskustella miten asiat sujuvat (talolaina, lapset yms)
Nyt hän on häipynyt yhteisestä kodista, puhelin on kiinni, vienyt tavaroita.
Yritin tavoittaa vanhempiensa kautta mutta eivät suostu kertomaan mitään.
Soittaisitteko poliisille vai kuinka kauan odottaisitte?
Omituista aikuisen ihmisen käytöstä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisille sillä vaimosi syylistyi varkauteen kun vei tavaroitasi.
Kai nyt omia tavaroitaan saa viedä
Saako niitäkään ennen ositusta.
Tietysti saa !
Olisiko minunkin pitänyt jättää autoni exälle ?
Lapselle voi sanoa, että äiti lähti pikkusisaruksen kanssa vanhemmilleen, koska hän tarvitsee lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mustasukkaisuudelle syytä, oletko esim pettänyt joskus?
Anna naiselle nyt joku tovi aikaa keräillä itseään. Toisen yksipuolinen erouutinen on varmasti aina shokki ja ehkä nainenkin tuntee tehneensä kaikkensa ja nyt läjäytät tuommoisen uutisen.
Kyllä se jossain vaiheessa ilmoittelee itsestään, on vaan nyt niin järkyttynyt ettei pysty asioista keskustelemaan. Ja parempi se onkin niin, ettei ala tärkeistä asioista sopimaan kun toinen on tunnekuohuissa.
Entä jos nainen nyt haluaakin sopia ja muuttua ja sinne terapiaan?
Hauska juttu, kun täällä yleensä on tilanne toisinpäin niin naiset oikein kannustavat jättämään miehen shokkina. Sit jos mies tekee samanlailla niin se on miehen vika. Tässäkin tapauksessa ovat käyneet pariterapiassa niin en usko, että on täysin yllätyksenä tullut tämä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on ihan loogista käyttäytymistä ihmiseltä, joka joutuu yhtäkkiä kriisiin. Et kai oikeasti kuvitellut, että kerrot haluavasi eron ja välittömästi sen jälkeen sivistyneesti kahvipöydässä sovitte, miten käytännön asiat hoidetaan?
Ehkä joku 2 viikko tai kuukausi on hyvä aika minimissään antaa aikaa sulatella asiaa. Hänen vanhemmilleen voit kertoa, että kunhan vaimo on valmis, niin olet valmis keskustelemaan asioista. Siihen asti vain pyörität arkea ja pidät lasten hyvinvoinnista huolta, heille on varmasti myös suuri kriisi että äiti on yhtäkkiä häipynyt.
On varmasti iso kriisi. Siksi lapsistaan välittävä vanhempi ei venytä tuota "katoamistemppua" yhtään enempää ja tulee kotiin selvittämään niitä asioita. Lapselle on aika pitkä aika elää 2 viikkoa epätietoisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö äiti ole lapseen yhteydessä?
Ei ole. Tuntuu kiusalliselta keksiä esikoiselle syitä miksi äidillle ei voi soittaa tai miksi hän ei vastaa puhelimeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi sanoa, että äiti lähti pikkusisaruksen kanssa vanhemmilleen, koska hän tarvitsee lepoa.
Mitä jos lapsi pyytää soittaa mummulle? Laitetaanko isovanhempi siihen tilanteeseen että hän saa selittää äidin välinpitämättömyyden lapsenlapselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mustasukkaisuudelle syytä, oletko esim pettänyt joskus?
Anna naiselle nyt joku tovi aikaa keräillä itseään. Toisen yksipuolinen erouutinen on varmasti aina shokki ja ehkä nainenkin tuntee tehneensä kaikkensa ja nyt läjäytät tuommoisen uutisen.
Kyllä se jossain vaiheessa ilmoittelee itsestään, on vaan nyt niin järkyttynyt ettei pysty asioista keskustelemaan. Ja parempi se onkin niin, ettei ala tärkeistä asioista sopimaan kun toinen on tunnekuohuissa.
Entä jos nainen nyt haluaakin sopia ja muuttua ja sinne terapiaan?Hauska juttu, kun täällä yleensä on tilanne toisinpäin niin naiset oikein kannustavat jättämään miehen shokkina. Sit jos mies tekee samanlailla niin se on miehen vika. Tässäkin tapauksessa ovat käyneet pariterapiassa niin en usko, että on täysin yllätyksenä tullut tämä tilanne.
Missä tässä ap:ta on jättämisestä tuomittu, on vain kerrottu, että vaimolla on tarve sulatella asiaa, eikä ap:n ole mitään järkeä soitella poliiseille, kun vaimo ja lapsi ovat ihan turvassa. Vaimon kanssa on helpompi sopia asioista sitten, kun vaimo on ensijärkytyksestä toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt siis ap tilanteessa tarkaalleen ottaen häiritsee? Sekö, että joudut yksin hoitamaan lapset? Jos sinusta tulee lähivanhempi, ex-vaimolla ei ole mitään velvollisuutta ottaa lapsia luokseen, joten parempi vain totuttautua uuteen tilanteeseen. Tätähän halusit.
Vaimo on siis nuorimman lapsen ottanut mukaan, esikoinen on täällä koska käy koulua.
Tarkalleen ottaen häiritsee se että en tiedä missä yksi lapsistani on ja esikoiselle olisi myös kiva kertoa missä äiti ja sisarus on ja toki haluaisin itse tietää varmuuden sille että mitään pahempaa ei ole sattunut mutta sen verran nyt sain tietooni että hengissä ovat.
En todellakaan tätä halunnut vaan eron ja sen että asiat selvitetään aikuismaisesti.
Ap
Ethän sinä voi päättää, miten toinen saa reagoida yksipuoliseen eroilmoitukseesi. Keskity esikoiseesi ja töihin, eiköhän se vaimo ennen pitkää saavu asiat selvittämään.
En ole sitä päättämässäkään, mutta kun hän oon vienyt lapsen mukanaan ja en tiedä missä ovat niin kyllä sitä normaali lapsistaan välittävä huolestuu kun ei voi edes puhelimeen vastata.
Hienoa jos sinä pystyt tuosta vaan unohtamaan että sinulla on toinenkin lapsi ja et välitä koska hänet näet tai onko hän kunnossa, minä en siihen pysty. Ja lisäksi esikoisella on myös huoli äidistään ja sisarestaan.
Ap
No ei niille mitään ole sattunut, olisi ne vaimon vanhemmat sen kertonut jos olisi oikeasti syytä huoleen. Joten voit rauhoitella sitä esikoistasi ja selittää (jotenkin ikätasoisestiä) mistä on kyse.
Sitä olen tehnytkin maanantaista lähtien, mutta on vähän vaikea keksiä syitä miksi äiti ei vastaa edes puhelimeen, toistaiseksi on vielä mennyt selitykset läpi mutta ei tätä voi loputtomiin jatkua.
Odotanko viikon vai kaksi?
Ap
Sanot lapsellesi, että hän soittaa äidilleen. Tuskin jättää vastaamatta. Kunhan et tee niin, että itse sitten hyppäät puhelimeen jos lapsesi saa äitinsä kiinni. Muuten tuskin vastaa enää hänellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän pitää selitellä yhtään mitään ja vielä valehdella. Minä en ainakaan suostuisi lapselle valehtelemaan jos isä tekis katoamistempun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt siis ap tilanteessa tarkaalleen ottaen häiritsee? Sekö, että joudut yksin hoitamaan lapset? Jos sinusta tulee lähivanhempi, ex-vaimolla ei ole mitään velvollisuutta ottaa lapsia luokseen, joten parempi vain totuttautua uuteen tilanteeseen. Tätähän halusit.
Vaimo on siis nuorimman lapsen ottanut mukaan, esikoinen on täällä koska käy koulua.
Tarkalleen ottaen häiritsee se että en tiedä missä yksi lapsistani on ja esikoiselle olisi myös kiva kertoa missä äiti ja sisarus on ja toki haluaisin itse tietää varmuuden sille että mitään pahempaa ei ole sattunut mutta sen verran nyt sain tietooni että hengissä ovat.
En todellakaan tätä halunnut vaan eron ja sen että asiat selvitetään aikuismaisesti.
Ap
Ethän sinä voi päättää, miten toinen saa reagoida yksipuoliseen eroilmoitukseesi. Keskity esikoiseesi ja töihin, eiköhän se vaimo ennen pitkää saavu asiat selvittämään.
En ole sitä päättämässäkään, mutta kun hän oon vienyt lapsen mukanaan ja en tiedä missä ovat niin kyllä sitä normaali lapsistaan välittävä huolestuu kun ei voi edes puhelimeen vastata.
Hienoa jos sinä pystyt tuosta vaan unohtamaan että sinulla on toinenkin lapsi ja et välitä koska hänet näet tai onko hän kunnossa, minä en siihen pysty. Ja lisäksi esikoisella on myös huoli äidistään ja sisarestaan.
Ap
Et kuitenkaan niin huolissasi ollut, että olisit lapset maininnut jo ketjun aloituksessa. No, hyvähän se, että huoli herää, kun ketju etenee. Tuleeko vähän ajan päästä esiin vaimon mielenterveys ongelmat, alkoholin käyttö, väkivaltaisuus jne? Mutta hei, kunhan ei ketju hyydy.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuntuu kiusalliselta keksiä esikoiselle syitä miksi äidillle ei voi soittaa tai miksi hän ei vastaa puhelimeen.
Ap
Kun exäni ei ota lapsia omalla vuorollaan, eikä vastaa lasten viesteihin, sanon vain, että exä on varmasti väsynyt ja kaipaa lepoa. Sitten puuhataan jotain kivaa yhdessä.
Tyypillisiä vastauksia katkerilta naisilta. Jos tosiaan tämän olisi kirjoittanut nainen ja osat olisi toisinpäin niin akkalauma kiljuis ottasuonet pitkällä kuinka mies on sika. Mutta nyt on normaalia jotta vaimo ei ole halunnut korjata parisuhdetta parempaan suuntaan, on aiheetta mustasukkainen, on vienyt lapsen mukanaan eikä ilmoita isälle lapsesta mitään, vaimo ei pidä toiseen lapseensa yhteyttä. Juu, ihan on normia ja tavallista sekä ymmärrettävää. Paitsi tietenkään ei olisi jos mies olisi tämmöistä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei niille mitään ole sattunut, olisi ne vaimon vanhemmat sen kertonut jos olisi oikeasti syytä huoleen. Joten voit rauhoitella sitä esikoistasi ja selittää (jotenkin ikätasoisestiä) mistä on kyse.
Sitä olen tehnytkin maanantaista lähtien, mutta on vähän vaikea keksiä syitä miksi äiti ei vastaa edes puhelimeen, toistaiseksi on vielä mennyt selitykset läpi mutta ei tätä voi loputtomiin jatkua.
Odotanko viikon vai kaksi?
Ap
Sanot lapsellesi, että hän soittaa äidilleen. Tuskin jättää vastaamatta. Kunhan et tee niin, että itse sitten hyppäät puhelimeen jos lapsesi saa äitinsä kiinni. Muuten tuskin vastaa enää hänellekkään.
Ei vastaa kun puhelin on kiinni. Mielestäni sanoin tämän jo ekassa viestissä. Sen takia tässä nyt huoli on myös ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän pitää selitellä yhtään mitään ja vielä valehdella. Minä en ainakaan suostuisi lapselle valehtelemaan jos isä tekis katoamistempun.
Missäs oikeasti luulet, että vaimo ja lapsi on? No siellä vaimon vanhemmilla tietysti. Ei tässä kukaan valehtele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun exäni ei ota lapsia omalla vuorollaan, eikä vastaa lasten viesteihin, sanon vain, että exä on varmasti väsynyt ja kaipaa lepoa. Sitten puuhataan jotain kivaa yhdessä.
No tämä tilanne on nyt kaikilta tavoilla erilainen kun sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan tietää mikä on ongelmana. Ap halusi eron ja vaimo lähti.
vaimo varasti ap:n tavarat ja lapset
Eroja tulee eri syistä, ei siinä mitään kummallista. Hän on varmaan vanhempiensa luona. Toivottavasti pääsette sopimukseen lasten huollosta myöhemmässä vaiheessa mutta siinä voi kyllä tulla ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Et kuitenkaan niin huolissasi ollut, että olisit lapset maininnut jo ketjun aloituksessa. No, hyvähän se, että huoli herää, kun ketju etenee. Tuleeko vähän ajan päästä esiin vaimon mielenterveys ongelmat, alkoholin käyttö, väkivaltaisuus jne? Mutta hei, kunhan ei ketju hyydy.
-sivusta
Tämä. Pian mukaan tulee ulina, palstan katkerat naiset sitä, tätä ja tuota. Ja loppuillasta tuleekin 'palstanarttua', onkohan lapset sun omiasi, naiset on loisii....
Vaikuttaa siltä että asia tuli puskista ja on järkyttynyt
Aika usein tapahtuu... Lapset viedään sinne miehen kotimaahan.