Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
661/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on myös heitetty ulos, koska olin sekavana ja vaan palloilin. Sain hortonin neuralgian kohtaukswn ja varmaan näytin humalaiselta. Yritin istua ja laittaa miehelle viestin e, että tulee hakemaan ja vie lääkäriin.

Nöytin varmaan humalaiselta, ja tärisin kivusta. Minulla alkaa myös silmät vuotaa ja toinen silmä aina turpoaa kivusta. Sain onneksi itse kävellä ulos, joskin hitaasti koska kivuissa vaikea pitää tasapaino. En myöskään kovassa kivjssa kommunikoi selvästi ja puhe voi olla sekavaa. Olen joskus mm sanonut kölli, kun tarkoittanut keittiötä enkä itse huomannut mitään outoa puheessa. Vaikea selittää tätä näin kirjoittaen.

Kiitän onneani, etten joutunut nippuun vartijoiden toimesta. Kyllä sitä käskyttänyttä vartijaa ärsytti hitauteni.

Vierailija
662/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta ettei elottomuuteen reagoida...

Minusta tuossa on psykopaattisuuden live testi. Mutta paha mennä sanomaan. Kun en ollut paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vartijoiden henkilöllisyydet olleet julkisuudessa?

Narkkareitahan he ovat, mt-tapauksia useammin kuin uhrinsa. 

Vanhoja koulukiusaajia ja -pudokkaita. Toiselle asteelle ei riittänyt paukut edes amikseen, ja sitten oltiin muutaman kuukauden vartijakurssilla apukoulun päättätodistusta heiluttamassa muiden heikkolahjaisten kanssa. Lopputulema on tässä.

Yleensä me koulukiusaajat tosin pärjätään keskimääräistä paremmin eikä todellakaan päädytä vartijoiksi.

Toisten kustannuksella yleensä pärjäättekin. Jonkin aikaa. Mutta siinäpä dilemma, maksaako leidinne huume- ja väkivaltarikollisen elämän sen loppuun asti vai ei. 

Mikäs logiikka tuossa on, pärjää keskimääräistä paremmin = huumekoukussa rikollisena? Mites sä pärjäilitkään?

Vierailija
664/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS ANNETAAN POISTUMISKÄSKY NIIN SILLOIN POISTUTAAN! TAJUATTEKO oma syy

Mikä teitä vartijoita vaivaa? Olen nelikymppinen, siisti, harmiton shoppaileva tantta. Tapasin ystäväni (toisen harmittoman keski-ikäisen tantan) Jumbossa. Keskustelimme keskusaukion reunassa siitä, mihin kahvilaan mentäisiin höpöttämään.

Paikalle tuli vartija, joka sanoi, ettei siellä saa lorvia ja sanoimme ystävällisesti hänelle (emme tajunneet, että hän oli tosissaan, että meidän täytyy lähteä), että emme saa lähdettyä kun emme osaa päättää ja osaisiko hän sanoa, kannattaako mennä Roberts Coffeeseen vai johonkin muuhun. Hän suuttui ja tarttui olkapäähäni ja sanoi, että Nyt Ulos.

Mentiin sitten autoillemme ja hurautettiin Tammistoon huoltoasemalle kahville.

Olen joskus miettinyt, että luultiinko meitä joksikin toiseksi vai mikä oli. Todella, todella kummallista käytöstä. Emme todellakaan olleet häiriöksi. Eipä ole tullut enää Jumbossa käytyä. Tuon jälkeen tuli korona ja muut, joten pitäköön muutenkin tunkkinsa. Verkkokaupat on jees.

Poistamiseen pitää olla poliisin tullessa syy ei se käy että vartija vaan käskee pois. Ilman syytä. Ai hyvänen mikä kokemus!!!

Tuo kannattaisi viedä kauppakeskuksen johdon tietoon, vaikka jälkikäteenkin.

Vierailija
665/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tämän naisen käytös. Jos pyydetään poistumaan. Kehotetaan poistumaan. Mitä minä tekisin? Antaisinko minä mennä tilanteen niin pitkälle  että kaksi vartijaa ei saa minua ruotuun vaan siihen tarvii 4 vartijaa. Mä jotenkin ymmärrän jos mua ruvetaan roijaa omasta kodista niin saatte saamari raudoissa viedä. Mut et ostarilta. En ymmärrä kyllä yhtään...

Jospa meni paniikkiin ja ei ymmärtänyt edes miksi ollaan poistamassa.

Kyllä kai siitä kuka tahansa menee paniikkiin, jos täysin yllättäen aletaan poistamaan kauppakeskuksesta. Helposti tuntuisi vartijoiden mielivaltaiselta käytökseltä.

Ja tuolla perusteella ilmeisesti häiriköiden toimintaan ei jatkossa pitäisi puuttua? Täh?

Niinkö hän sanoi? Onko teillä vartijoilla oikeasti aivot?

Vierailija
666/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta ettei elottomuuteen reagoida...

Eivät ehtineet innostukseltaan tarkkailla elintoimintoja. Olihan kerrankin otollinen tilanne tuntea itsensä voimakkaaksi ja käyttää valtaa.

Vierailija
667/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kerran hakenut päihtyneen teinin sairaalan päivyksestä. Minä hätääntyneenä ja teini ärsyyntyneenä. Puhuimme ehkä vähän kovaäänisesti kun vierelle tuli vartija, joka antoi ymmärtää, että jos emme poistu, meidät poistetaan. Muistan vieläkin hämmennyksen vartijan käytöksestä: ei mitään sympatiaa, ei ystävällistä ohjeistusta, ei mitään. Kohtelu oli kuin paatuneen rikollisen kohdalla. Ajattelin silloin, että jätän asiasta palautetta, mutta jäi laittamatta, koska koin turhaksi. Asia olisi kuitenkin väännetty niin, että meidänoli vika..

Vartijat on noissa paikoissa poistamassa häiriköt. Mitä luulet tapahtuvan, jos häirikköjen kanssa alettasisiin nevottelemaan?

Vierailija
668/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoinen tapahtumaketju: Nainen on ollut levittämässä sanaa ja siitä on vedetty herneet nenään. Nainen on kysellyt miksi häntä ollaan poistamassa, johon työpukuiset ovat vastanneet hallintaotteilla. Mukana on ollut uusi kaveri, jolle on samalla demonstroitu hallintatekniikoita ja maassa pitäminen on jatkunut. Nainen on saanut sydänkohtauksen hengityksen vaikeutumisen, hätääntyneenä hapentarpeen lisääntymisen ja alentuneen veren happipitoisuuden johdosta.

Vierailija
669/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa minulle niiden vartijoiden nimet ja kuvat. Niin kosto tulee, takaan sen.

Ai että sitä ollaan taas niin hyvää ihmistä. Kun nuo nar kit tulevat sinun läheisiä ahdistelemaan kauppakeskuksissa, niin huudat kuitenkin paikalle vartijaa, ethän omia näppejäsi likaa ja linnassa istu.?

Onko jotain linkkiä, että tuo nainen oli nar kki?

Vierailija
670/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on myös heitetty ulos, koska olin sekavana ja vaan palloilin. Sain hortonin neuralgian kohtaukswn ja varmaan näytin humalaiselta. Yritin istua ja laittaa miehelle viestin e, että tulee hakemaan ja vie lääkäriin.

Nöytin varmaan humalaiselta, ja tärisin kivusta. Minulla alkaa myös silmät vuotaa ja toinen silmä aina turpoaa kivusta. Sain onneksi itse kävellä ulos, joskin hitaasti koska kivuissa vaikea pitää tasapaino. En myöskään kovassa kivjssa kommunikoi selvästi ja puhe voi olla sekavaa. Olen joskus mm sanonut kölli, kun tarkoittanut keittiötä enkä itse huomannut mitään outoa puheessa. Vaikea selittää tätä näin kirjoittaen.

Kiitän onneani, etten joutunut nippuun vartijoiden toimesta. Kyllä sitä käskyttänyttä vartijaa ärsytti hitauteni.

Joo harmillista ettei ihmiset tosiaan osaa lukea ajatuksia. Kirjotapa hei seuraavaa kertaa varten lapulle ja laminoi se niin voit sillä koittaa kommunikoida. Ei tartte ihmisillä mahdottomuuksiin venyä. Tosin etpä sinä vartijaa vastustellut (tietenkään) ja siksipä poistuit rauhassa.

Vierailija
671/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai sairaskohtauksen stressin takia. Olisiko kannattanut miettiä ennenkun alkaa riehumaan? Sitä saa mitä tilaa

Nainen ei ollut väkivaltainen. Vartijat tulivat naista vastaan, jututtivat ja päättivät poistaa tämän paikalta. Aikaa vartijoiden kohtaamisesta naisen kiinnipitämiseen kului muutamia minuutteja.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009316895.html

Eli nyt voidaan varmuudella sanoa että turha kiinniotto. Turha kuolema.

Miksi nainen ei poistunut omin jaloin?

Annas kun arvaan... "minulla on oikeus olla täällä"

Ei silti oikeuta ottamaan hengiltä monen miehen voimin, jos nyt miehiksi voi sanoa.

Se, että neljä ihmistä pitää maahan vietyä raajoista kiinni, on todettu parhaaksi ja turvallisimmaksi keinoksi kaikille osapuolille. Nyt nainen jostain syystä kuoli, mikä tapahtuu ehkä yhdelle miljoonasta. Todennäköisesti nainen vastusti kiinnipitämistä niin kovalla voimalla, että lopulta sydän petti.

Näillä vartijoilla ei ensinnäkään ollut mitään oikeutta ottaa häntä tuolla tavalla kiinni. Kuten nähtiin tämä ei todellakaan ollut turvallista.

No oikeus heillä kyllä oli ja ohjeiden mukaan toimivat. Se ei ole vartijoiden vastuulla.

Millä perusteella oli? Nainen ei käyttäytynyt väkivaltaisesti, vaan käveli kauppakeskuksessa. Jokainen asiakasko saadaan mielivaltaisesti iskeä kenttään?

Muista tuo kun kasa miehiä ja pultsareita "ahdistelee" sanallisesti naisia. 

1. ei tarvitse ilmoittaa vartijoille koska kyllähän naisten pitää sellainen kestää

2. jos ilmoittaa niin vartijat voivat käydä nätisti pyytämässä josko se juopporemmi lopettais, ja kun ne nauraa vartijoille niin niiden pitää vain lähteä paikalta vielä toruen että muistakaas nyt kuitenkin olla kiltisti.

Vierailija
672/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näitä ketjuja enää jaksa lukea kun kaikki on tätä samaa jankkaamista. Vartijoille sattui huono tuuri, kun nainen saikin jonkun kohtauksen. Se on ikävää, mutta vartijat tekivät työtänsä ja tässä tapauksessa lopputulos oli kamala. Jos nainen ei olisi kuollut, olisi asiasta mitään tietämättömät kiitelleet vartijoita siitä, että poistivat jonkun häirikön paikalta. Niitä tuntuu kyllä tuollaisissa paikoissa piisaavan. Vartijoiden otteet olivat niitä mitä heille oli koulutuksessa opetettu eli toimivat oikea oppisesti. Niin sanoi myös kaikki asiantuntijat, tutkinnanjohtajaa myöten. Ei noihin otteisiin ole kukaan muukaan kuollut. Nyt joku tulee puhumaan sen yhden lääkärin lausunnosta, mutta totuus on, että ei noihin otteisiin nyt kuitenkaan ole kukaan kuollut. Surullinen olen tietenkin naisen ja hänen omaistensa puolesta. Tuon asian edessä olen oikeastaan aika sanaton.

Poliisi jatkaa tutkintaa ja nämä miehet ovat edelleen epäiltynä kuolemantuottamuksesta, kun poliisi tietää kuolinsyyn. Nämä ovat faktoja. Mikä on niin vaikeaa ymmärtää?

Nyt en ihan ymmärtänyt viestisi pointtia. Niin tiedän, poliisi jatkaa tutkintaa niinkuin kuuluukin. Mutta miten se liittyy tässä ketjussa ihan jo älyttömyyksiin meneviin spekulointeihin ja haukkumisiin. Ei mitenkään. Tuntuu, että joillakin ei ole mitään realismia asioihin. Faktat puhuvat puolestaan ja jo tänään poliisi kertoi osan faktoista. Lisää odotellessa, ei kuitenkaan kannata tuoda niitä omia mielipiteitä faktana esiin, kun niistä ette mitään kuitenkaan oikeasti tiedä. Kyseessä on kuolemantuottamusepäily ei tuomio. Varmaan on kamalaa naisen omaisille mutta ei taatusti ole helppoa niillä vartioillakaan. Tällä palstalla on paljon epäinhimillisiä ihmisiä, jotka eivät osaa katsoa asioita monelta kantilta.

Epäinhimmilistä käytöstä täällä esiintyy, mutta niiltä jotka syyllistävät uhria. Samoin se että kirkkain silmin väitetään heidän toimineen oikein, kuten itsekin teit, vaikka tutkinta on kesken, kuten itsekin sanot, on älyllisesti epärehellistä. Nainen on kuollut, ja jonkinlaista toimintatapojen kyseenalaistamista voisivat vartijatkin harrastaa. Tulee vain mieleen ollaanko siellä niin yksisilmäisen auktoriteettiuskoisia robotteja, ettei onnistu.

Sanoin, että vartijat toimivat niinkuin on koulutettu. Noin on toimittu häiriötä aiheuttavien ihmisten kanssa aina ja jatkossa toimitaan myös. Toki hyvä, jos koulutus kehittyy ja tulee esim. pidemmäksi. Se on ihan meidän kaikkien etu, että vartijoita koulutetaan. Minäkin toimin omassa työssäni ohjeiden mukaan tai muuten menee kaikki pieleen. Toimin alalla mikä on todellakin hyvin viranomaisten valvoma ala. Harmi, että sinultakin puuttuu inhimillisyys täysin ja et osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Näet yksipuolisesti naisen puolen tässä eli kuoleman, et ollenkaan sen toisen osapuolen (häirittyjen ja vartijoiden) puolta. Tutkimus on kesken, mutta se ei silti poista faktoja.

Niin mitens se tilannearvio ennen vallannäyttönö lähtöä? Kiirellisyys? Henkilön vaarallisuus? Väkivalta aiheuttaa aina vaaraa kohtelleen. Eikö näihin ohjeisteta. Poliisin tiedotteiden mukaan tässä on malliesimerkki tilanteessa, joka arvioitiin noilta osin väärin.

Väkivalta on ihan täysin eri asia kuin mitä on henkilön maahan laitto vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan. Se näissä keskusteluissa on ongelmana, että ihmiset käyttävät vääriä termejä. Väkivalta on aivan jotain muuta mitä nämä vartijat tekivät. Poliisi ei ole myöskään sanonut, että tämä on malliesimerkki. Laitatte sanoja ihmisten suuhun. Tuskin vartijat työvuoron alussa osasivat ajatella miten heidän päivänsä päättyy ikävissä merkeissä. Eikä osannut se nainenkaan eikä kukaan muukaan. Nainen ei tosin nyt valitettavasti ajattele mitään. Tietenkin on järkyttävää, että nainen kuoli. Hän ei suostunut poistumaan ja hänet oli päätetty poistaa kauppakeskuksesta.

Suunta, jota kohti nainen oli menossa siinä vaiheessa kun hänet otettiin kiinni, oli pääaula ja ulko-ovet.

Tilannetajuinen, kokenut ja viisas vartija olisi ensin seurannut poistuuko hän kauppakeskuksesta omin päin. Tämän oivalsin vasta tänään ja se tekee tästä kaikesta entistä kafkamaisempaa, jos mahdollista.

Vartijat juttelivat tuossa vaiheessa naisen kanssa. Ilmeisesti suunta ei sitten ollut ulospäin, kun ryhtyivät häntä sitten pois viemään.

Tai sitten oli (ainakin videon mukaan) ja he pysäyttivät naisen syyttä.

Vierailija
673/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näitä ketjuja enää jaksa lukea kun kaikki on tätä samaa jankkaamista. Vartijoille sattui huono tuuri, kun nainen saikin jonkun kohtauksen. Se on ikävää, mutta vartijat tekivät työtänsä ja tässä tapauksessa lopputulos oli kamala. Jos nainen ei olisi kuollut, olisi asiasta mitään tietämättömät kiitelleet vartijoita siitä, että poistivat jonkun häirikön paikalta. Niitä tuntuu kyllä tuollaisissa paikoissa piisaavan. Vartijoiden otteet olivat niitä mitä heille oli koulutuksessa opetettu eli toimivat oikea oppisesti. Niin sanoi myös kaikki asiantuntijat, tutkinnanjohtajaa myöten. Ei noihin otteisiin ole kukaan muukaan kuollut. Nyt joku tulee puhumaan sen yhden lääkärin lausunnosta, mutta totuus on, että ei noihin otteisiin nyt kuitenkaan ole kukaan kuollut. Surullinen olen tietenkin naisen ja hänen omaistensa puolesta. Tuon asian edessä olen oikeastaan aika sanaton.

Poliisi jatkaa tutkintaa ja nämä miehet ovat edelleen epäiltynä kuolemantuottamuksesta, kun poliisi tietää kuolinsyyn. Nämä ovat faktoja. Mikä on niin vaikeaa ymmärtää?

Nyt en ihan ymmärtänyt viestisi pointtia. Niin tiedän, poliisi jatkaa tutkintaa niinkuin kuuluukin. Mutta miten se liittyy tässä ketjussa ihan jo älyttömyyksiin meneviin spekulointeihin ja haukkumisiin. Ei mitenkään. Tuntuu, että joillakin ei ole mitään realismia asioihin. Faktat puhuvat puolestaan ja jo tänään poliisi kertoi osan faktoista. Lisää odotellessa, ei kuitenkaan kannata tuoda niitä omia mielipiteitä faktana esiin, kun niistä ette mitään kuitenkaan oikeasti tiedä. Kyseessä on kuolemantuottamusepäily ei tuomio. Varmaan on kamalaa naisen omaisille mutta ei taatusti ole helppoa niillä vartioillakaan. Tällä palstalla on paljon epäinhimillisiä ihmisiä, jotka eivät osaa katsoa asioita monelta kantilta.

Epäinhimmilistä käytöstä täällä esiintyy, mutta niiltä jotka syyllistävät uhria. Samoin se että kirkkain silmin väitetään heidän toimineen oikein, kuten itsekin teit, vaikka tutkinta on kesken, kuten itsekin sanot, on älyllisesti epärehellistä. Nainen on kuollut, ja jonkinlaista toimintatapojen kyseenalaistamista voisivat vartijatkin harrastaa. Tulee vain mieleen ollaanko siellä niin yksisilmäisen auktoriteettiuskoisia robotteja, ettei onnistu.

Sanoin, että vartijat toimivat niinkuin on koulutettu. Noin on toimittu häiriötä aiheuttavien ihmisten kanssa aina ja jatkossa toimitaan myös. Toki hyvä, jos koulutus kehittyy ja tulee esim. pidemmäksi. Se on ihan meidän kaikkien etu, että vartijoita koulutetaan. Minäkin toimin omassa työssäni ohjeiden mukaan tai muuten menee kaikki pieleen. Toimin alalla mikä on todellakin hyvin viranomaisten valvoma ala. Harmi, että sinultakin puuttuu inhimillisyys täysin ja et osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Näet yksipuolisesti naisen puolen tässä eli kuoleman, et ollenkaan sen toisen osapuolen (häirittyjen ja vartijoiden) puolta. Tutkimus on kesken, mutta se ei silti poista faktoja.

Niin mitens se tilannearvio ennen vallannäyttönö lähtöä? Kiirellisyys? Henkilön vaarallisuus? Väkivalta aiheuttaa aina vaaraa kohtelleen. Eikö näihin ohjeisteta. Poliisin tiedotteiden mukaan tässä on malliesimerkki tilanteessa, joka arvioitiin noilta osin väärin.

Väkivalta on ihan täysin eri asia kuin mitä on henkilön maahan laitto vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan. Se näissä keskusteluissa on ongelmana, että ihmiset käyttävät vääriä termejä. Väkivalta on aivan jotain muuta mitä nämä vartijat tekivät. Poliisi ei ole myöskään sanonut, että tämä on malliesimerkki. Laitatte sanoja ihmisten suuhun. Tuskin vartijat työvuoron alussa osasivat ajatella miten heidän päivänsä päättyy ikävissä merkeissä. Eikä osannut se nainenkaan eikä kukaan muukaan. Nainen ei tosin nyt valitettavasti ajattele mitään. Tietenkin on järkyttävää, että nainen kuoli. Hän ei suostunut poistumaan ja hänet oli päätetty poistaa kauppakeskuksesta.

Suunta, jota kohti nainen oli menossa siinä vaiheessa kun hänet otettiin kiinni, oli pääaula ja ulko-ovet.

Tilannetajuinen, kokenut ja viisas vartija olisi ensin seurannut poistuuko hän kauppakeskuksesta omin päin. Tämän oivalsin vasta tänään ja se tekee tästä kaikesta entistä kafkamaisempaa, jos mahdollista.

On jo tiedossa ettei halunnut poistua ja vastusti. Miksi keksit satutarinoita?

Painu helvettiin. Miksi puolustat mur haajia? Onko mielestäsi oikein tappaa kaupassa asioiva aseeton ihminen? Mitäpä jos minä sanoisin että sinut pitäisi tappaa, koska sinun mielipiteesi ärsyttävät? Pitäisitkö omaa kuolemaasi oikeutettuna? Mutta.. etkö olekin vartijan vaimo? Jos, niin sinä olet, sika.

Saathan sinä sanoa mitä vaan. Tuskin vartijat mitään minulle tekisivät, koska en yleensä käyttäydy niin, että joutuisin heidän kanssa tekemisiin. Kerran jouduin tekemisiin, mutta sen jutun jälkeen halasin vartijaa, koska olin niin kiitollinen hänen avustaan. Ja rauhoitu nyt hyvä ihminen. Sinä täällä jaat jo tuomioita vaikka et edes tiedä kaikkia mitä on tapahtunut. En ole vartijan vaimo vaan DI:n.

Vierailija
674/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoinen tapahtumaketju: Nainen on ollut levittämässä sanaa ja siitä on vedetty herneet nenään. Nainen on kysellyt miksi häntä ollaan poistamassa, johon työpukuiset ovat vastanneet hallintaotteilla. Mukana on ollut uusi kaveri, jolle on samalla demonstroitu hallintatekniikoita ja maassa pitäminen on jatkunut. Nainen on saanut sydänkohtauksen hengityksen vaikeutumisen, hätääntyneenä hapentarpeen lisääntymisen ja alentuneen veren happipitoisuuden johdosta.

Ihan varmasti, hauska iltasatu.

Vierailija
675/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta minuuttia oli eloton nainen ennen kuin alkoivat elvyttää. Oksettavaa touhua. Toivottavasti eivät pääse minnekään töihin enää. Onkohan noilla elukoilla edes omatuntoa? Varmaan hormoneilla syöneet aivonsa pilalle.

Vierailija
676/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijat juttelivat tuossa vaiheessa naisen kanssa. Ilmeisesti suunta ei sitten ollut ulospäin, kun ryhtyivät häntä sitten pois viemään.

Jos nainen käveli sitä pääkäytävää, siinä kohdalla on yhtä pitkä matka molempiin suuntiin uloskäynneille. Eli kumpi vaan suunta pääkäytävää olisi ollut kohti ulkoilmaa. Vain haarautuva sivukäytävä olisi johtanut syvemmälle kauppakeskukseen. 

Ja asiakkaalla voi tietysti olla auto niin kai sitä saa mennä autohalliin autonsa luo, eikä tarvitse paukata ensimmäisestä exitistä pihalle vai onko auto noudettava jotenkin toisin? Mietin vaan, etten menetä itse henkeäni, jos saan paniikkikohtauksen kauppakeskuksessa ja vartija alkaa pitää hörhönä. 

Vierailija
677/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin tuoreen jutun mukaan pääteltynä alkaa vaikuttaa siltä että asia on mennyt kuten arvelinkin; Mitään laillista perustetta poistaa nainen väkivalloin kauppakeskuksesta ei ilmeisesti ole ollut.

Tuskin vartijat myöskään sellaista olematonta perustetta pystyivät esittimään naiselle, minkä takia onkin täysin ymmärrettävää jos nainen on ollut haluton noudattamaan oikeudetonta ja täysin mielivaltaista poistumiskehoitusta ja neuvotteluhalutonta käskytystä.

Täysin käsittämätöntä ja röyhkeää ihmisen elämään puuttumista, ja sen elämän lopettamista ennenaikaisesti.

On täysin turhaa kysellä toimivatko vartijat ohjeistuksen mukaisesti surmatessaan naisen joko vahingossa tai tahallaan, kun heidän ei olisi kaiken järjen mukaan pitänyt puuttua naisen oleskeluun kauppakeskuksessa millään tavalla jos mitään laillista perustetta siihen ei ollut olemassa.

Täh? Häiriköinti on riittävä syy.

Oletko jotenkin vajaaälyinen? Täh, täh...

Vierailija
678/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa minulle niiden vartijoiden nimet ja kuvat. Niin kosto tulee, takaan sen.

Ai että sitä ollaan taas niin hyvää ihmistä. Kun nuo nar kit tulevat sinun läheisiä ahdistelemaan kauppakeskuksissa, niin huudat kuitenkin paikalle vartijaa, ethän omia näppejäsi likaa ja linnassa istu.?

Onko jotain linkkiä, että tuo nainen oli nar kki?

Onko sillä väliä?

Eihän sukupuolella tai muulla saa olla mitään merkitystä. Jos "ahdisteleva" mies on ok jonku mielestä pyytää poistumaan, niin on nainenkin. Ja jos mies ei tottele ja se poistetaan tiloista niin sitten sama voidaan tehdä naisille.

Vierailija
679/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään kun hyväksytään, että ihmisiin voidaan kohdistaa pakkokeinoja, niin hyväksytään samalla, että joku voi vastustella näitä yli voimiensa. Tämä on hyvin yksinkertainen asia.

Niin kauan kuin ihmiset aiheuttavat häiriötä ja turvattomuutta joudutaan hyväksymään ammatit joilla on oikeus käyttää voimakeinoja. Se on meidän parhaaksemme.

Toivottavasti noihin vartijoihin myös sovelletaan voimakeinoja, että heidät saadaan pois aiheuttamasta turvattomuutta.

Sanoppa tuo, tuon menehtyneen naisen veljelle, että vartijoiden voimakeinot oli vain hänen sisarensa "parhaaksi".

Joo, kyllä nyt omakin turvallisuudentunne nousi monta pykälää...

Mikä "ammatti" tuo tuollainen on että käydään joukolla rauhanomaisen naisen kimppuun sadistisesti ja ollaan niin "tilanteen lumoissa" ettei siinä enää paljoa paina naisen avunhuudot ja yleisön kauhistelut, ja ollaan niin "sfääreissä" että huomataan vasta hetkenpäästä että hei! eikö se enää elä?

Olen kuullut, että joskus erittäin kiihkeän seksin aikana mies huomaa vasta jälkikäteen, jos nainen on menehtynyt kesken aktin.

Jaksatte sitten jeesustella ja pelastaa kaikkia.. Totuus on se ,että näin voi käydä, aivan kuten poliisien putkiin taitaa kuolla useitakin henkiä vuodessa. Pitäisikö miettiä sitä, miksi ihmiset ajautuvat tilanteisiin, joissa ammattiaan harjoittavat ihmiset joutuvat toimimaan tietyllä tavalla? En puolustele tippaakaan näitä sadisteja, vartijoita, joista puhe oli ennen tätä tapausta, mutta normaalia työtään täysin julkisesti tekevät vartijat eivät ansaitse tämmöstä ryöpytystä ja maineen mustausta. He pitävät teidän kauppareissut turvallisina juuri niin, ettette edes huomaa asiaa. Ei kiitosta silloin kuulu.

Vierailija
680/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin suuntaan nainen oli kävelemässä, ulko-ovilleko?

Nainen ei ollut poistumassa ostoskeskuksesta ja vastusteli vartijoita kun ryhdyttiin poistamaan.

Silminnäkijöiden mukaan hän oli suuntaamassa ulko-ovia kohti, mutta sinä sen paremmin tiedät, mitä hänen mielessään oli