Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
5821/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi. Edukunnan sivuilta löydät kansanedustajien sähköposti ja puhelin umerot. Voit laittaa viestiä tästä tapauksesta, kansalaisten turvasta. Näin vaalien alla on otollinen aika laajaan keskusteluihin, myös toreilla. Jote on muitakin kanavia kun tämä vauvapalsta. TURVALLISUUTTA EDUSKUNNASTA VAALITEEMA. 👮.

Muistakaa tämä. Ihmisoikeudet koskemattomuus. Julkinen häpäisy, ruumiin häpäisy. ym. Soittakaa, vistitelkää heille. He ovat meidän palkkaamia, ja valitsemia meidän perään katsojia... Jos kansa nousee kaduille... niinnn..

Vierailija
5822/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua ahdistaa ajatus siitä, että nainen pelkäsi miehiä. Itse olen aina ollut ihan lapsesta saakka myös hyvin arka miesten kanssa. Voin kuvitella, että on mennyt varmaan shokkiin tuossa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInua ahdistaa ajatus siitä, että nainen pelkäsi miehiä. Itse olen aina ollut ihan lapsesta saakka myös hyvin arka miesten kanssa. Voin kuvitella, että on mennyt varmaan shokkiin tuossa tilanteessa.

Pelkäsi niin paljon että oli ihan ostoskeskuksen vakioasiakas?

Vierailija
5824/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ison Omenan johdolle kysymys?

Miten minun pitää toimia jos Iso Omenan vartijat käyvät minuun käsiksi ja painavat lattialle niin että en saa hengitettyä ja rupean panikoimaan?

Onko jokin turvasana vai miten pyydän apua?

En halua kuolla Ison Omenan lattialle jos joskus enää siellä käyn.

Tämä saattaa olla hieman väärä kanava yrittää ottaa yhteyttä Ison Omenan johtoon.

Eikähön siellä tätä lueta tiiviisti kun suuri osa asiakkaista on naisia jotka kantaa rahan kauppakeskuksiin.

Espoon kauppakeskuksiin kantaa rahaa Espoolainen vauras keskiluokka, joka ei pidä häiriökäyttäytymisestä. Itä-Helsingin pienillä lähiostareilla asia saattaisi olla toisin.

Itä-Helsingin ostarit ovat rauhallisia paikkoja. Ainakaan täällä Myllypurossa ei tarvitse pelätä vartijaväkivaltaa. Lähi K-kaupassa ei ole koskaan vartijaa eikä ostarin marketeissakaan vaikka siinä on Alko  samassa. Joskus muistan nähneeni S-marketissa vartijan mutta siitä on kyllä pitkä aika. En jaksa edes muistaa kun sellainen on niin harvinainen näky.

Te elätteki siellä täydellisessä anarkiassa. Kulosaaren itäpuoleinen stadi on just ku Warriors-elokuvasta

Tämänkin keissin takia mediassa haastateltu turvallisuusguru Auvo Niiniketo kertoi ammuskelujen jälkeen että ravintola Myllyrenki on vartijan tulikoe. Itsekin olen siellä käynyt. Siellä oli silloin varttuja pöytiä joihin ei sopinut mennä vaikka ravintola oli tyhjä. Nykyinen jyvänen on normaali perheravintoja. Kontula on sitten aivan eri maailmansa. Mutta se on rikollisjengien hallussa oleva huumekaupan keskus ja he pitävät huolta ostarin  järjestyksestä. Mutta joo. Aseitahan täällä on monella mukana kun liikkuvat noissa kauppakeskuksissa. Siellä voi hetkessä joku narkkari käydä päälle.

Niinikedolla ne pisteet vaan laskee: eihän Myllyrenki ollut edes se Myllikän karsein mesta. En käynyt säännöllisesti, mutta sen verran mitä kävin havaitsin että perusräkälä kyseessä.

Taitaa olla niin että noilla väkivaltalinsseillä maailmaa tarkkailevat sankarit kyllä löytävät ongelmia riippumatta siitä onko niitä ympäristössä vai ei.

Vierailija
5825/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teistä etsiviä saisi tekemälläkään.

Mutta se liene ihan ok, ei kukaan sellaista odotakaan.

Vierailija
5826/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoskeskuksessa voi luulla olevansa turvallisessa tilassa ihmisten keskellä.

Hän ei voinut aavistaa että kohta kauppakeskuksen henkilökunta hyökkäisi hänen kimppuunsa ja surmaisi hänet.

Vierailija
5827/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitten pelkkää spekulaatiota. Siinä ylhäällä kuvatussa videossa kun nainen käännetään seläleen niin mielestän vatsanseutu jotenkin liian löysästi heiluu puolelta toiselle. Sitten huomasin että housut olivat märät..

Järkyttävää jos nainen oikesti oli raskaana ja maahan painaminen sai lapsiveden tulemaan. Koska yksi vartijoistahan painaa koko ajan lantiota ja alaselkää lattiaan...

Mistä tämä raskaushuhu lähti liikkeelle alunperin?

Minfossa sitä spekuloitiin ainakin pari päivää.

Eveliina vaikutti selkäpuolelta hoikalta, mutta kun häntä käänneltiin ja nähtiin mahanseutua, niin maha oli melko pullistunut.

Myös jotkut naiset oli kommentoineet jotka oli ohikulkiessaan nähnyt elvytyksen, että he olivat epäilleet, että uhri olisi raskaana.

Sitten jotkut väitti kuulleensa videolta kun Eveliina olisi parkunut, että hänellä on "kuus-kuinen". Videolta voi nähdä, kuinka Eveliina maahan kaadettaessa yrittää kaatua kyljelleen kuin suojellakseen vatsaansa.

Nämä ovat siis vahvasti spekulaatiota ja totuutta ei tiedä.

Veli ei ehkö tiedä raskaudesta koska Eveliina halusi salata sen uskovaisilta vanhemmiltaan tai sitten veli tiesi, mutta Eveliinan toiveesta ei paljastanut sitä.

Nämä on siis pelkkiä vahvistamattomia huhuja ja spekulaatioita. ei todeksi varmennettuja.

Vierailija
5828/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoi. Edukunnan sivuilta löydät kansanedustajien sähköposti ja puhelin umerot. Voit laittaa viestiä tästä tapauksesta, kansalaisten turvasta. Näin vaalien alla on otollinen aika laajaan keskusteluihin, myös toreilla. Jote on muitakin kanavia kun tämä vauvapalsta. TURVALLISUUTTA EDUSKUNNASTA VAALITEEMA. 👮.

Muistakaa tämä. Ihmisoikeudet koskemattomuus. Julkinen häpäisy, ruumiin häpäisy. ym. Soittakaa, vistitelkää heille. He ovat meidän palkkaamia, ja valitsemia meidän perään katsojia... Jos kansa nousee kaduille... niinnn..

Minkä puolueen luulet ottavan eniten kantaa tähän törkeään vapauden luvattomaan riisto joka johti väkivallalla kuolemaan. Tämä on myös poliittinen asia.

Vierailija
5829/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehiä pelkäävä nainen lähti ostoskeskukseen häiriköimään jotain miestä, ja alkoi vielä pullikoimaan (mies)vartijoille? Mitäs muita sekopää skenaarioita vielä keksit? Aurinko paistoi silmään ja se aiheutti aivoihin asennetussa tietokoneessa häiriön?

Vierailija
5830/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei voinut aavistaa että kohta kauppakeskuksen henkilökunta hyökkäisi hänen kimppuunsa ja surmaisi hänet.

Naiset usein kuvittelevat että he ovat miehiltä turvassa väenpaljoudessa. Sehän ei pidä paikkaansa vaan naiset ovat ihan yhtä vaarassa kuten tämä tapaus osoitti.

Vierailija
5831/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä puolueen luulet ottavan eniten kantaa tähän törkeään vapauden luvattomaan riisto joka johti väkivallalla kuolemaan. Tämä on myös poliittinen asia.

Arvaus: uskikset

Vierailija
5832/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, oliko se ostoskeskus vain miehille?

Mun havaintoni mukaan shoppailijoiden enemmistö on yleensä naisia.

Vierailija
5833/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BREAKING NEWS: Yle - Poliisi kuuli häiriköinti-ilmoituksen tehnyttä miestä

Länsi-Uudenmaan poliisi on kuullut miestä, joka teki kauppakeskus Ison Omenan turvahenkilöstölle häiriköinti-ilmoituksen sittemmin kuolleesta naisesta.

Tutkintaa johtava rikoskomisario Jyrki Kallio kertoo STT:lle, että miestä kuullaan vielä uudestaan. Sen takia Kallio ei toistaiseksi kerro julkisuuteen, mitä kuulemisessa on selvinnyt.

Asiakkaan ilmoituksen seurauksena kauppakeskuksen turvallisuushenkilöstö alkoi poistaa 35-vuotiasta naista kauppakeskuksesta.

Tästä seurasi voimankäyttötilanne, jonka yhteydessä nainen kuoli. Poliisi epäilee turvallisuusalan henkilöitä kuolemantuottamuksesta.

STT

Vierailija
5834/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä naisella ei myöskään välttämättä tule sellaista potkupallo vatsaa.

Vierailija
5835/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, oliko se ostoskeskus vain miehille?

Mun havaintoni mukaan shoppailijoiden enemmistö on yleensä naisia.

Ehkä sun silmään ei sitten osu kukaan muu

Vierailija
5836/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialisteille yksilö on vähempiarvoinen kuin yhteiskunta. Kokoomus on Ison Omenan puolella. Persut vartijoiden puolelle. Nainen ei ollut ruosinkielinen. Eittämättä äänet menee KD:lle. Taidan itsekin äänestää heitä vaikka olen porvari. Turvallisuus Suomessa on nyt 1. vaaliteema.

Vierailija
5837/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi tästä kauhedesta on tultava painavat tuomiot. Ellei niin mielenosoitukset alkaa. Tämä koskee meitä kaikkia. 👍.

Noup, en aio sekaantua mielenosoituksiin.

Vierailija
5838/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitten pelkkää spekulaatiota. Siinä ylhäällä kuvatussa videossa kun nainen käännetään seläleen niin mielestän vatsanseutu jotenkin liian löysästi heiluu puolelta toiselle. Sitten huomasin että housut olivat märät..

Järkyttävää jos nainen oikesti oli raskaana ja maahan painaminen sai lapsiveden tulemaan. Koska yksi vartijoistahan painaa koko ajan lantiota ja alaselkää lattiaan...

Mistä tämä raskaushuhu lähti liikkeelle alunperin?

Nainen oli kuollut. Kuolleella ei ole virtsan pidätyskykyä. Ruumiinnesteet valuvat ulos varsinkin jos painetaan kuten tässä. Asiantuntijat tämän tietävät ja sinua vanhemmat ihmiset.

Selitä vatsan löysä liike puolelta toiselle.

Tekomaha? Esitti raskaana olevaa?

Tai joku sairaus joka keräsi nestettä mahanseutuun.  Tai ihan vain rasvaa. Hoikka läski.

Vierailija
5839/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jättäisi kokonaan ostoskeskusten liikkeissä käynnin, koska voi joutua syyttä väkivsllan uhriksi, on kuitenkin muut palvelut (terv.asema,kirjasto, posti, pankkiautomaatti jne.) jotka on viety näihin jättikeskuksiin.

Itsekin liikun välillä ontuen liikuntaelinsairauden vuoksi ja on kerran luultu humalaiseksi. Vartija jos tuuppii, kaadun varmasti. Näytän nelikymppiseltä mutta olen vanhempi ja keho ei kestä kaatumista. On useita luunmurtumia ollut.

Julkiset palvelut täytyy siirtää pois näistä paikoista.

Vierailija
5840/10574 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kuuli häiriköinti-ilmoituksen tehnyttä miestä

Länsi-Uudenmaan poliisi on kuullut miestä, joka teki kauppakeskus Ison Omenan turvahenkilöstölle häiriköinti-ilmoituksen sittemmin kuolleesta naisesta.

Tutkintaa johtava rikoskomisario Jyrki Kallio kertoo STT:lle, että miestä kuullaan vielä uudestaan. Sen takia Kallio ei toistaiseksi kerro julkisuuteen, mitä kuulemisessa on selvinnyt.

Asiakkaan ilmoituksen seurauksena kauppakeskuksen turvallisuushenkilöstö alkoi poistaa 35-vuotiasta naista kauppakeskuksesta.

Tästä seurasi voimankäyttötilanne, jonka yhteydessä nainen kuoli. Poliisi epäilee turvallisuusalan henkilöitä kuolemantuottamuksesta.

STT, Yle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi